28 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

28 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

$e kümenin şampiyonu Bundan üç, üç buçuk sene evveldi. | (HABER) turnuvasını yapıyor- l duk. Oynanan 20—30 maç esnasında genç bir klübün futbol takımı, fevka- Tâde dürüst oyunları futboldaki yüksek kabiliyetleri ve daha sonra da tam sportmenlikleri ile nazarı dikkati cel- betmişti. Turmuvada hakiki varlıklar — gös- terdikten sonra, bu takım yarım son maçlarında tasfiyeye uğradı. Fakat kendisini tasfiyeye uğratan Feneryılmazın gözbebği çok kıymetli on o1r oyuncusu Genç Feneryılmaz Nasıl çalıştı, nasıl çalışıyor ra, eskisinden de daha canlı ve azim- li çalışıyorlardı. Geçen sene üçüncü küme lik maç- ları yarım yapıldı.. Terfi müsabakası, şampiyonu fa- Tan pek anlaşılamadı.. Fakat bu sene, likin başından beri, fevkalâde temiz ve güzel oyunlariyle, Feneryılmaz kümesinin, hem kuvvet, hem de kıymet itibariyle başına geç- &. » Dört sene evvel Haberin sportmen- Feneryılmazın ilk teşekkül ettiği zamanlarda idman birliği şampiyonlu- ğunüâ kazanan takımı (ortada elinde kupa tatan kaleci şimdi çok meşhur olan Beşiktaşlı Mehmed Alidir.) takımı da sonradan ortaya bir kııpa' koyarak mağlup etti. O zaman, turnuvada şampiyonlar- dan ziyade takdir ettiğim bu genç ta- kımın yüksek kıymetini hissetmiş, ve | programda olmadığı halde, bir şans- sızlıkla tasfiyeye uğramış — olan bu sportmen gençlere, tamamen hak et-| tikleri bir hatıra, Atatürkün bronz bir şildini, sportmenlik mükâfatı ©- Tarak verdirmiştim. İşte bu gayrifedere takım Fener- yılmazdı. Ikinci defa Feneryılmaar, evvedsi sene yeni federe edilmiş üçünecli kü- me klüpleri arasında tesadüf — ettim.| Çocuklar, teşkilâta girdikten son- Tik mükâfatını alan genç takım, bu sene de yaptığı resmi maçlarla, arka- daşlarına sportmenlik misali oluyor- du. Ve böyle bir takımın elbet mu- zafler olması şarttı. Oldu da... İki hafta evvel, 925 Hçüncü küme şampiynııu Feneryılmazı, ikinci küme sonuncusunun karşısında lerfi ma- çında bulduk.. Kurulduğu gündenberi, yılmadan, dinlenmeden, tam bir hüsnüniye, tam bir sporculukla çalışan çocuklar, bu işi de muvaffakiyetle başardılar.. Ikinci kümeye geçtiler, Şimdi karşımızda, acar bisikleteci- Teri, çalışkan atletleri, krymetli fut- bolcularıyla, ikinci kümenin, genç, yeni fakat çok zorlu ve olgun klübü Feneryılmaz var.. O Feneryılmaz ki, tâ başkandan, en küçük üyesine kadar, tam bir te- vazü içinde yilmadan, yorulmadan çalışarak kısa bir zamanda ne büyük işler — görülebileceğinin — nümunesi, Klübün kıymetli başkanı Day Sabri | işler yaptı - Klüb 930 senesi- Teşrini » evve- linde üç dört arkadaşın teşebbü - | siyle ve kendilerine yardımcı üye - lerle Cümhuriyet Halk Partisi Fe - ner nahiyesinde — kurulmuştur. | Klüb 931 senesi Nisanında hükü - metçe resmen tescil edilmiş ve o tarihten itibaren çalışmaya başla - mıştır. Az zamanda — gösterdiği a— F _..—_ıî.__.—_î Klübü için geee gündüz çalışan kıymetli başkaptan Talât Özışık ve klüp genel sekreteri Fahri | sportmenliğin bir senbolı olmuş, her sene dev adımlarla ilerlemiş, ve iler- liyor.. İşte bütün bunlar — içindir — ki, Spor işlerinde yuvarlanan emek- tar bir arkadaş sıfatiyle de ben; Fe- neryılmaz gibi bir klüple, sporculu- ğumuz hesabına iftihar ediyorum.. İzzet Muhiddin APAK Feneryılmaz net varlıkla civarındaki küçük teşek - külleri sinesinde toplamış ve gay- ri federe klüplerle kurduğu İstan - bul Idman Birliğine girm'ştir.. Birlikde on iki klüb çalışmaktadır. Bu klüplerin içerisinde Fener Yıl - maz derhal göze çarpmaya başla - | dı ve 31 - 32 senesi İstanbul ld - man Birliği (A) kümesi birincisi voleybol ik şampiyonu oldu, Idman Birliği tarafından iki kupıl bul ikincisi oldular Feneryılmazın — lik t | YOR PPT IADAĞ maçlarında Karagümrüğe, 1—0 — galip — ikinci kümenin yeni takımı nın koyduğu güzel bir kupayı da kazanmağa muvaffak oldu. Klübün bu çalışması ve göster - miş olduğu varlık ittifakın gözün « den uzak kaçmadı ve 933 senesin- de Fener Yılmaz klübü federe e- dildi. Bundan sonra — Yılmazlılar daha muntazam ve tam teşkilâtla çalışarak 933 - 934 senesi voley - bol (A) kümesi birincisi ve İstan - ve heyetin aKBi KDN a gelerek şampiyonluğu alan takımı. ile onurlandı. 932 - 933 senesi şild şampiyonu oldu. İdman Birliğinde tertib etti- ği atletizm bayramında bütün ko - şularda en iyi dereceleri — alarak puvan itibariyle birinci oldu. Fener Yılmaz — atletleri Akşam koşularına her sene iştirak etmek- tedir. Şark — Şimendiferlerinin -tertib ettiği atletizm müsabakala - rında beş birincilik alarak madal- yalar kazandı. Tipus gazetesinin yarışlarında gene iyi dereceler kazandı — (Ha- ber) gazetesinin gayrifedereler a- rasında hazırlandığı — turnuvada dömifinale kadar yükselerek ko - mite karar ile sportmenlik mükâfa- tı olarak Atatürkün mermer üze. rine bronzdan büstü armağan e- dildi. Bu turnuva içinde Davutpaşa - Feneryılmazın bir kaç bısiktetcisi| Sol başta çok mtentazam çalışan ve İyi bir varlık gösteren Fener Yilmaz atletlerinden bir grup * Sağ tarafta İstanbul — ikincisi olan Fener Yılmaz voleybolbuları görünüyor.. bir müsabakayı kazandıktan sonra takdirini kazandılar Geçen sene üçüncü — küme bir devrelik lik maçlarında en ön saf- ta bulunmaktaydı. 934 senesi; İstanbul yarı muka- vemet bisiklet — şampiyonluğunu kazandılar. 935 senesi bisiklet ya- rışlarında sekizi mütecaviz madal- yalarla onurladılar. Teşvik ya - rışlarında üç birincilik, iki ikinci « lik, üç defa üçüncülük — aldılar. 935 İstanbul krus koşusu şampi- yonluğunu kazanarak Atletizm heyeti tarafından çok kıymetli bir (Devamı 12 incide) Haber turnuvasında Fenerydlmaz bir kupa kazanmuştı, j