13 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

13 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Şeker kaçıran bi r şebeke yakalandı Bu şebeke şimdiye kadar memlekete 412 ton şeker sokmuş ve 100,000 lira kaçırmıştır Bulgaristandan memiekete mu hacir firması altında şeker sokan ve harice çıkaran bir şebeke güm rük muhafaza memurları tarafn-) dan yakalanmış, evrak sekizinc: istintak hâkimliğine verilmişti İstintak (o hâkimliğince Oya- pılan tetkikat ve tahkikat bit- miş, şebeke efradı tahkikat evrak: ile birlikte dün mahkemeye ve- rilmiştir. Hakyerine verilenle: Galatada Havyar hanında 98 numarada ko- misyoncu Şükrü, ortağı Azmi Yorgi, Hüsnü ile şekerleri Bulga- ristandan getiren ve parhların. Bulgaristana göndermekten suçlr: Bulgar vapur acentesi Baklaciyef- tir. Bu şebekenin İstanbula göç- men malıdır diye 4l3ton şeker soktuğu bu yüzden memleket dı. şıma 100,000 lira kada: bir para kaçırdığı anlaşılmıştır. Bu şebeke- nin duruşmasına yakm kir zaman- da başlanacaktır. Festival yarın başlıyor Balkan Festivalinde milli dans- larını oynıyacak Bulgar kız ve er: keklerinden mürekkep keyet bu sabah onu yirmi geçe Konvansiyo nelle şehrimize gelmişti: Heyete Çonef başkanlık etmektedir Sekiz kız ve sekiz erkekten mü rekkep olan dans heyetine üç de çalgı çalan Bulgar refakst etmek İ tedir. Bulgar heyetini Sirkec! istasyo. nunda Festival komitesi başkan: Emiroğlu Ziya ile komits azaları, belediye mümessili karşıtamıştır. Emiroğlu Ziya Bulgar heyeti başkanına hoş geldiniz dedikter sonra şunları söylemiştir: — Bulgar komşularımız bu rada çokcmföypemföypemföyupp dir, Sizi memnun etmeğe çalışa - cağız. Festivalden maksat, Tür« gençleri ile Bulgar gençlerini bir- birleriyle tanıştırmak, yaklaştır - mak ve bu tanışma sayesinde bir . birlerini sevmelerini temindir. Ba| suretle Balkan ittihadı g'tikçe kus vetlenecektir.,, "Bulgar heyeti başkanı buna ce vap vermiş, çok iyi karş.landıkla rını söyliyerek demiştir ki: — İstanbula ikinci defa ola rak geliyoruz. Kısa bir zaman ev vel Londra Festivaline iştirak e 'den heyetim burada milli dans . larıaı gösterecek, Türklerle olai| dostluğumuz gittikçe kuvvetlene - cektir.,, | Balgar misafirlere İstasyonda buketler verilmiş, resimleri çıka - rıldıktan sonra otobüsle vtellerine götürülmüşlerdir. Yunan heyeti de buşün saat on altıda İzmir vapuruyla gelecektir Yugoslavlar ise yarın sabah bek- İeniyorlar. Festival yarın başlıyacaktır Program kat'i şekilde hazırlanmış. tır. Bütün heyetler yarın saat on| beşte vapurla Büyükadava gide ceklerdir. Yarın akşam on dokuz İ buçukta Festival komitesi başka- nı Akasya otelinde gelen heyetle ! re bir akşam ziyafeti verecektir. İ Bu ziyafetten sonra onda Yat Klüpte bir balo verilecektir. Ba. Toda her millet milli kıyafetleriyle milli danslarını oynıyaezklardır. Pazar günü de saat or dört bu çukta Lünaperk alanında hazırla İ nan direğe her milletin bayrağı| çekilecek ve her heyet milli marş- larını söyliyecek, sonra evvelâ Bulgaristan, srasiyle Yunanis tan, Romanya, Türkiye. Yugos lavya heyetleri milli danslarını oynıyacaklardır. Danslardan son- ra merasim bitecek, bundan sor ra Lünaparkta danslı bir çay ve- rilecektir. Gece Yat Klüp bahçe sinde Ateş oyunları yapılacaktır. Salı günü bütün heyetler saat on beşte Gülhane parkında toplana caklar ve yürüyerek Taksime gi decekler, Abideye çelenk koya- caklardır. Çarşamba günü heyet ler Yalovaya gideceklerdir. 19 ey- lül perşembe akşamı on sekiz bu-| —— çukta Galatasaraydan Taksime ka dar Balkan sporcuların iştirakiyle bir fener alayı yapılacaktır. 20 eylül cuma günü bütün Balkan he yetleri şerefine Tepebaş: bahçsin- de Pergünt piyesi oynanacaktır. 23 pazartesi gecesi Beylerbeyi sara- yında bir balo verilecektir. Manavralar bitti Varşova, 13 (A. A.) — Lodz civarında yapılan manevralar bit- miş ve krtaat, silâhlı kuvvetler genel enspektörü General Ridz Smigli'nin önünde bir resmi ge - çit yapmışlardır, Ni amal İ Morgenthau seyya» hata çıktı Vaşington, 13 (A, A.) —B. yaz tatillerini geçir- mek üzere cumartesi günü Porte- kiz ve İspanyaya hareket edecek» tir. Kendisi bu seyahatmın tama - men hususi mahiyette olduğunu beyan etmiştir. BALE rl Nijerde altın madeni Paris, 13 (A, A.) — Yukarı Ni- jer bölgesinde mühim maden a » raştırma işlerine başlanacaktır. Bu bölgenin bazı topraklarnda cenup Afrikası madenlerinden daha zengin altın damarları mev- cut olduğu bildirilmektedir. gesi Telsizeller grev yaptı Nevyork, 13 (A, A.) — Telsiz- cilerin grevi yüzünden 10 yolcu İ ve bir yük vapuru kalkamarıştır. Nevyork, 13 (A, A.) — Grev ya - pan telsizciler, federasyonların tanınmasını, ücretlerinin artırıl » masmı ve çalışma şartlarının dü - zeltilmesini istemektedirler. HABER — Akşam Postası Yunanistanda üç kralcının kabineye alınması İsteniyor Kondilisle Çaldaris arasında ihtilâf yokmuş Atina, 12 — Koyu balcı ola- rak tanmmış saylavlardan beş on kişi Başbakan Çaldarisi ziyaret et. mişler, eski kralcı bakanlardar Teodokis, Hiloros, Sonopalosun kabineye alınmasını istemişler - dir, Elefteron Vima gazetesi, Çal- darisi ziyaret eden saylavlarıı ayni zamanda Kondilisiu kabine den uzaklaştırılmasını :*tedikleri- ni haber vermektedir. Yaldarisle Kondilis arasında bir takım kâdi seler çıkacağı zannedilmektedir. Atina, 12 (A.A.) — Cumuriyet- giler, anayasa kanununun bekçis” olan B. Zaimis'in ödevi istifa ede. rek ulusa hitaben istifası sebebin: izah eden bir bildiriğ çılışrmak ol- duğu kanaatindedirler. Atina, 12 (A.A) — Yetkil; çevrenler, B. Çaldaris ve Kondili; arasında anlaşmazlık mevcut ol- duğu hakkındaki yayınıları kesin olarak yalanlamaktadır. Atina, 13 — Sü bakanı generai Kondilisin kabine toplantısına gelmesi. toplantıyı akim bırakmış- tur, Hükümetle Kondilisçiler ara- sında bir anlaşamamaziık vardır. Netekim dünde parlâmento komisyonu toplantısı esnasında hükümet ve Kondilis taraftarı saylavlar çarpışmışlar, içlerinden bazıları yaralanmıştır. Rejim için geneloyun yapılması da 27 birinci teşrine bırakılmıştır. Fundalıik yanğını Rumeli fenerli Ömer, fundalığı, tarlasını genişletmek için yakmış İki gün evvel Rumeli Fenerin- de Değirmendere mevkiinde iki dönüm kadar fundalık yanmış, yangın jandarmalar ve köylüler tarafından etrafa sirayet etmeden söndürülmüştü. Sarıyer jandarma kumandanlığınca yapılan tahki » kat neticesinde bu fundalığı Ru - melifenerli Ömerin fundalık ya » nındaki tarlasını genişletmek için yaktığı anlaşılmıştır. Ömer evvelâ yangının yoldan geçen biri tara - fından atılan cigaradan çıktığını söylemiş, sonra kendisine ait o - lan fundalığı, tarla temin etmek gayesiyle yaktığını itiraf etmiş - tir. Ömer hakkındaki tahkikat bi- tirilmiş, evrakı adliyeye veriimiş- tir, li Parlemento mu ? Harb yeri mi ? Patlayan yüz silah bir saylavı | #idürdü, Ikisi Iki saylavı ağır | suretle yaraladı Meksiko, 12 — Dün parlâmen- toda iz nizamnamenin değiştiril mesi için hazırlanan bir kanun tas lağı müzakere edilirken birdenbi re bir kavga çıkmış ve yüz el ka- dar silâh atılmıştır. | Çıkan kurşunlardan Martiner Valades adındaki saylar ölmüş, diğer iki saylav da ağır surette ya- ralanmıştır. Kavga bir muharebe halini al mış ve dinleyiciler de işe karışmış i lardır. Polis süküneti irde etmek! için büyük müşkülâtla karşılaş! mıştır. Şehirdederinb.. heyecaı:! vardır. 12 EYLUL — 1935 | Taksi sahipierini korumak için Lüsk otomobillerle şehir içinde gidip gelme taksilerden ucuzdur Içinde radyosu bnlunan lüks otomobillerin taksilerle rekabetine meydan verilmemelidir (Baştarafı 1 incide) hususi, lüks ve hattâ radyolu bir ara- ba ile daha ucuz bir fiyata seyahat et.! mek ister. Bunun İse taksi şoförle rine ne kadar zarar vereceği meydan- dadır. Herkes böyle arabalarla seya- hat etmeğe başlarsa hem taksilerin hiç bir mânası kalmıyacak, hemde memleketten boş boşuna dünya kadar para çıkacaktır. Çünkü bu nevi iş ya. pan arabalar fazla kâr kaşrısında pek tabit olarak artacaktır. Belediyeden mütevazi kazançlarile binlerce kişi geçindiren taksi şoför - Teri, ve memleketten boşu boşuna bir metelik bile çıkmasını istemiyen va - Bir madende patlama 10 kışi öldü 9 kişi yaralandı Londra, 13 (A. A.) — Yorke- hire'de Barnesley yöresinde App- lewell kömür madeninde vukua gelen patlama ve bunu takip eden yangın yüzünden 15 kişi ölmüş, 9 kişi yaralanmıştır. Patlama sırasında, madenin 135 metre derinliğinde 160 işçi ça - lışmakta idi. Yaralılardan birka - ça, elbiseleri henüz alevler için- deyken, imdat yetiştirilmiştir. ©Z2 Bu akşam İPEK sineması En nefis İSPANYOL DANS ve ŞARKILARI ile süslermiş cesur bir BOĞA GÜREŞÇİSİNİN hayatını, sevdalarını ve 10 binlerce kişi önünde yapılan teh'i keli, gösteren ISPANYOL DANSOZU Fransızca sözlü büyük ve nefis filmi takdim edecektir. Baş rollerde: FRACES DRAK-GEORGE RAFT > (Paramount filmidir) Ayrıca: Paramount dünya havadisleri. | tandaşlar namına ya bu o otomobille- rin işten medenilmesini, yahut da ağır vergiye tâbi tutularak bu fiyatların arttırılması lâzmıdır. Gene öğrendiğimize göre bu cins oto mobillerin yalnız garajlarda bekle « mesi icap ederken, bunlar hattâ dol » muşa adam taşıyacak derecede şehrin kalabalık yerlerine sokuldukları, köp rü üstünde bekledikleri de vakidir. Bunun önüne geçilmesi, ekmekleri - ni arabalarından kazanmıya o çalışan yüzlerce taksi sahiplerinin yüzünü güldürecektir. Sarhoşa iylik yarar mı hiç! yardım edeyim dedi, kolundan yaraladı Üsküdarda Çavuşdere cadde - sinde oturan seyyar satıcı Burhan, İnkılâp mahallesinde Kuşoğlu yokuşunda oturan hamal Hasanın sarhoş olduğunu görmüş, yanına yaklaşarak: — Arkadaş! Koluna gireyim de seni evine götüreyim, demiştir. Hamal Hasan bu söze kızmış, sustalı çakısmı çekerek OBurhanı sol kolundan yaralamıştı. Suçlu yakalanmış, yaralı tedavi altına 25252526 heyecanlı güreşlerini Zİ 22227771 5 ATLETİZM Balkan Oyunları Fenerbahçe Stadında Eylül 21 Cumartesi saat 14,30 da 22 Pazar 2 Pazar 5 ı5 de de üç günlük toplu bilet Birinci 700, Ikinci 50 knruş Satıldığı Yerler: NATTA, Beyoğlu - Galatasaray NATTA, Karaköy - Ziraat Bankasi yanında Zeki Riza: Milli Spor mağazası ISTANBUL, BAHÇEKAPI BAYANLAR Büyük bir fırsattan istifade ediniz Bevoğlunda İş Bankası karşısmda COŞKUN manifatura şirketinin tasfiyesi dolayısiyle bilümum mallar Yünlü, ipekli ve pamuklu kumaşlar 16 Eylül Pazartesi günür.den iibazaz Fevkalâde Tenzilâtlı Fiyatlarla Satılacaktır. Bir ziyaretle emin olacaksınız. Bütün satışlar maktü fiyat üzerine pazarlıksız yapacaktır. Pe