13 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

13 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

| a MAX BAER . Gene dünya şampiyo- nu olmak hevesinde... Son zamanlarda Amerika ga zetelerinin spor sayfaları baştan aşağı 24 eylülde yapılacak olan Max Baer ile Joe Lovis'in maçına GİYEN Eski dünya şampiyonu Max Baer Bakınız bu resimde ne kadar karika. türize edilmiş görünüyor, — Zavall Roman Maes 79 ncu Fransa turunu kazanan Romain Maes artık hakkında yapılan tezahürata ilâllah demektedir. Nereye gitse herkesin etr4fında top- landığından ve hayretle onu temaşa ettiklerinden acı atı şikâyet etmekte - | dir. Hergün yüzlerce yete davet edil - mekte olan Maes biraz başını dinlen « | dirmek için gizli bir yere kaçmağı dü- | sünmektedir. Fakir bir ailenin çocuğu olan Maes bugün zengin olmuştur. Annesinin iş . Tettiği otel de hergün müşteri ile dol. maktadır. Bisiklet yarışlarında Kazalar çoğalıyor Fransada yapıldıktan sonra İs- viçrede de tertip oluna" bisikle yarışlarında İsviçre turunda bi: bisikletçi düşmüş ve ağır surette yaralanmıştır. 28 yaşında olan bu genç kal - dırıldığı hastanede iyileşemiye rek ölmüştür. ETİ | doları geçeceği tahmin edilmek. ait tafsilât ile doludur. Bu mü. him maç şimdiden Amerikada fevkalâde büyük bir alâka uyan a İn Ya lin kimişeni dan, ancak 22 kilometre aşağıdır. tedir, Eski dünya şampiyonu Max Baer kaybettiği ünvanı elde et mek için bu müsabakaya çok e - hemmiyet vermekte ve pek ciddi bir surette aylardanberi hazırlan maktadır. Hiç kimse, aylar var ki, onun yüzünü görmemiştir. O bir köye çekilmiş, orada Soigneir'leri ile birlikte antrenmanlarına - devam etmektedir. i Her sabah dağa çıkarak kol larını kuvvetlendirmek için balta ile kalın köklü ağaçlar kesmekte, sandala binip uzun müddet kü - rek çekmekte, veyahut dağlara tepelere tırmanmakta; ip atla - Sadi Karsan diyor ki Dördüncü Balkan güreşleri 4 üncü Balkan Grekoromen güreş - leri 14 eylülde şehrimizde yapılacak ve üç gün devam edecektir. Müsaba - kalara iştirak edecek olan © takımlar gelmeğe başlamıştır. Bundan evvel de gene (şehrimizde tertip edilmiş olan birinci ( ikinel ve üçüncü Balkan güreşlerinin her üçün- de de malüm olduğu üzere Türk ta - kımı Balkan güreş şampiyonluğunu kazanmıştı, Bu müsabakalara bütün (Balkan devletleri İştirak etmiş yalnız Arna - vutluk güreşçi göndermemişti. Bu se- neki müsabakaların evvelkilere naza- Otomobille saatte 484 kilometre Geçenlerde Amerikada Kalifornia sahillerinde dünya sürat rekorunu kı ran, İngiliz binbaşısı Campbell Ameri- kada Calt Lâke pistinde yaptığı bir tec rübede gene kendisine ait olan o otomo bil ile sürat rekorunu 37 kilometre kır, mıştır, Elde ettiği yeni derece 484 kilo metredir ki bu başdöndürücü sürat De Imotte'in tayyare diinya sürat rekorun <A Resmimiz. Canpbelli acaip şekilde ki otomobilinin içinde göstermektedir. Orta Avrupa kupası finali Ilk maçta Isparta yenildi Merkezi Avrupa kupası final maçı- nım birincisi Peştede Ferencvaros ile Sparta arasında 40 bin seyircinin ö - nünde yapılmıştır. Maçta Çekoslovakyadan sureti mah- susada gelen 5000 Çek de bulunmuş - tur, Maça tam saat on dörtte başlanmış- tır. Müsabakadan evvel her iki kulüp reisleri ile Peşte belediye reisi nutuk- Jar söylemiştir, Çek ve Macar milli marşları dinlen- dikten sonra kur'a çekilmiş ve Ferene varos kazanmıştır. Bu suretle Sparta birinci haftaym çok şiddetli esen rün. gârm altına düşmüştü. Birinci devrede rüzgârı arkalarına alan Macarlar hâkim oynamışlardır. Birincisi on altmer, ikincisi de. yirmi yedinci dakikada olmak üzere iki gol yapmışlardır, İkinci devree rüzgüra Okarşıoy- namak mecburiyetinde kalan Ferene- varos sıkışmış ve Sparta hâkimiyeti ele almıştır. Oyun gittikçe harartlen- miştir. Sparta yirmi beşinci dakika - da bir gol atıp da vaziyet iki bir olun- ca heyecan son haddini (Obulmuştuer. Bununla beraber nihayete kadar makta, koşmokta, puçingbal yap makta velhasıl gününü baştan a - şağı anti enman ile geçirmektedir. Gece de saat dokuzda yat - maktadır. Yüzü tanınmıyacak derecede yanmış ve eski güzel Max adetâ esmer olmuştur. Kendisine sokulabilmek fırsa tını bulan bir gazete muharririne yakında yapacağı maçtan bahse. derken her zamankinden daha anform bir halde ringe sıkacağını söyledikten sonra Joe Lovis'i a- damakıllı tepeliyeceğinden emin olduğunu ilâve etmiştir. Bakalım hâdisat ne göstere - cek?, Almanya Ingilterenin Davetini kabul etti 4 Kânunuevvelde Londrada İn- giltere ve Almanya futbol milli takımları arasında bir maç yapıl. ması hakkında İngilizlerin tekli fini Alman futbol kabul etmiştir. Attilâ ile Newzeti isminde iki Macar klübü arasında çıkan bir ihtilâfın halli için Maca: dahiliye nazırı hakem intihap edilmişti. İhtilâfa sebep de şuydu: Bu iki klüp birinci kümeye geç. mek için terfi müsabakası yap- mışlar ve bu müsabakay: Attilânnı kazanmış olmasına rağmen Ma / car federasyonu mali hususatı na- zarı itibare alarak galip takımı bi- rinci kümeye almamış ve mağlübu himaye etmişti. Attilâlılar haklarının müdafaa | sı için dahiliye nazırına müracaa: da yapılan tenis maçlarını İtal nun kararını nakzederex sahada federasyonu galip gelen Attilâ takımını birinci kümeye aldırtmıştır. ran daha büyük bir alika ile seyredi- leceği şüphesizdir, Zira Balkanlar için de Türkiyeden sonra en kuvvetli ta - krma malik olan ve birinci Balkan e - limpiyadından itibaren takım gönder- memiş olan romanya da bu seneki mü- sabakalara girmektedir. Bilhassa Romanya (takımında pek kuvvetli güreşçiler (o bulunmaktadır. Bunlar arasında en hafif (o sikletten Tojar ve hafif sikletten Borlovan çok kıymetli ve birinci smıf o kabiliyette güreşçilerdir. Ağır sikletten Condoro- si de çobanımız için tehlikeli bir ra - kiptir. Bu güreşçilerin bizimkiler ile yapacakları müsabakalar, herhalde çok heyecanlı olacaktır, Galibiyetin le himize olacağı ihtimali daha kuvvetli olmakla beraber neticeyi oşimdiden kat'iyetle kestirmek kolay değildir, Romanya takımının Avrupa güreş - çiliğinde işgal etmekte oluğu mevkii göstermek için yalnız şunu söyliye - lim ki 1934 de Romada yapılan Avru. pa birinciliklerinde Romanya takımı şayanı takdir muvaffakıyetler göster- miş ve bir dördüncülük de almıştır. Yugoslav takımı da yabana atılacak bir ekip değildir. Bunların içinde de bizim için çok çetin rakipler bulun - maktadır. Ağır siklet Nagy, yarı ağır Palkaviç, hafif siklet o Toth, en hafif siklet Mogulyak da değerli güreşçiler | meyanındadır. 66 kiloda Sehechter 1 - Sadi KARSAN (Devamı 11 ncide) Sovyet sporcuları | Türkiyeye geliyor | Dost Sovyet Rusyanın sporcuların- dan mürekkep bir kafile önümüzdeki ay içinde Türkiyeye gelerek İstanbul, Ankara ve İzmirde müsabakalar ya - pacaktır. Birineiteşrinin 12 sinde vapurla İs. tanbula muvasalat edecek olan Rus sporcular ertesi günü İstanbul sporcu lariyle muhtelif spor şubeleri üzerin - de müsabakalar yaptıktan sonra An- karaya geçecekler ve oradan da İzmi- re gideceklerdir. Birinciteşrinin 29 una kadar de - vam edecek olan bu dolaşmadan son - ra Rus konsolosumuz İzmir, İstan. bul yoluyla doğruca yurtlarına döne" ceklerdir. | Spartanm hakimiyetine rağmen başka sayı kaydedilmemiş ve ilk maçı Fe rencvaros bu süretle bire karşı iki ile kazanmıştır. İngiliz hakem oyunu çok güzel idare etmiştir. - Balkan | atletleri geliyor Altıncı Balkan oyunlarına ge- lecek atlet kafilelerinin kâçar ki- şiden mürekkep olduğu ve şehri: mize muvasalât günleri, ait olduk. ları federasyonlar tarafından yük- sek komiteye bildirilmiştir. Verilen malümata göre, Yu » nan kafilesi altmış kişiden mü « rekkep olacak ve 18 eylülde şeh » rimize gelecektir. Gene altmış ki - şilik Yugoslav kafilesi de, 50 spor cudan müteşekkil Bulgar kafile siyle birlikte 18 eylülde gelecek- lerdir. Romanyalılar ancak bir gün sonra, 19 eylülde şehrimize muvasalât edeceklerdir. Romen kafilesinin de 45 sporcudan terek- küp edeceği haber verilmiştir Arnavut atletleri 20 kişilik bir beyet halinde . geleceklerdir. Onların muvasalât tarihleri henüz kat'i olarak tayin edilmemiştir Maamafih Arnavutların da 19 ey lülde gelecekleri anlaşıimaktadir. Gelen atletler hep Tokatlıyar otelinde misafir edileceklerdir. Müsabaka günleri otobüslerle Top haneye inecekler ve hususi bir vapurla Kadıköyüne geçecekler dir. Sahada, neticeleri halka bil dirmek için hoparlör tesisat. ya- pılmıştır. Neticeler, ayri zaman- da radyo ile bütün dünyaya neş redilecektir. Hakemlere verilmek üzere  merikaya sipariş edilen 20 krono metre gelmiştir. Bunlar Meylan Italya Yugoslavyayı yendi italya ile Yugoslavya arasın- da yapılan tenis maçlarını İtalya- ya 2 mağlübiyete karşrüç galibi- yet ile kazanmıştır. 1,5 çarklık . plonjon Plonjonların en zor numaraların « dan biri de budur. Bunu İngiltere - de bile yapabilecek ustalar ancak par. makla sayılabilecek kadar azdır. Uzun zamandır İngiliz yüzücüle - rine gösteriş plonjonları o yapmakta olan ve bizim de size bunları resim - lerle birlikte sunduğumuz meşhur Amerikalı dalma şampiyonu Pete De - Jarden'nin bu vaziyeti dikkatle yözei- lemeğe şayandır. Burada atlama tahtasından KA yükseğe varmağa şarttır. Sonra da İd. zımgelen vaziyete gelince çark için o. muz bükülecektir. Resimde sol omuza dikkat edin. Vücut tam durumu eğ . | fabrikasınındır ve beyne'milei madıkça omuz kat'iyyen bükülmiye « olimpiyatlar için resmen kabul &- cektir. dilmişlerdir. hasr hills İĞ ş ğ j