13 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

13 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

13 EYLO — 1935 HABER — Akşam Postası İNEK TEYZENİN Hayatın neşesi Dinç olmaktır. Hormobin Tabletleri Yorgun vücutları dinçleştirir Iktıdarsızlığı ve bel gevşekliğini giderir, yaşamak neşesini iade €- der, Eczanelerde bulunur. İstanbul- da fiyatı 150 kuruş. oTafsilât için Galata posta kutusu 1255 —ğm e erene Kaman TASHİH — Gazetemizin 6 Eylül 935 tarihli O nüshasının 5 nci sayfasında neşredilen İstanbul dördüncü icra me murluğundan o serlevhalı ve 934/552 dosya (onumaralı ilânı dördüncü satırında tamamına takdir edilen kıy- metin (54148) lira olduğu yazılacak i- en sehven (5414) lira şeklinde dizil - »istir. Tashihi keyfiyet olunur. $/ fena mua #/eelmiş. * 9/edi/lmesini işiiyer MIRASI Muhammen bedeli 5400 lira olan takriben 38570 kilo galvanize oluklu saç 9 Birinci Teşrin 1935 Çarşamba günü saat 15, 30 da ka” palı zarf usulü ile Ankararla İdar e binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 40 5 liralık muvakkat teminat ile ka” nunun tayin ettiği vesikaları, kanunun 4 ncü maddesi mucibince işe girmeğe kanuni manileri bulunm adığına dair beyanname ve teklif- lerini ayni gün saat 14, 30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler purasız olarak Ankarada Malzeme daire sinden ve Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk müdürlüğünden dağıtıl- maktadır. (5407) Muhammen bedeli 6600 lira olan 30 dane 180 gözlü ve 10 dane | 240 gözlü bilet dolabı 10. 10. 1935 perşenbe günü saat 15,30 da ka palı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satım alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 450 Hralık muvakkat teminat vermeleri ve kanu- nun tayin ettiği vesikalar ve işegirmeğe manii kanuni bulunmadı. ğma dair beyanname ve tekliflerle ayni gün saat 14.30 a kadar ko . misyon reisliğine vermeleri lâzım dır. Bu işe ait şartnameler Haydar. paşada Tesellüm ve Sevi: Müdürlüğünde Ankarada Malzeme daire sinde parasız olarak dağıtılmaktadır. (5406) Muhammen bedeli 83000 lira olan Eskişehir atelyesinin Kalöri- fer tesisatı 28/10/935 pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zarf u- suliyle Ankara İdare binasında ih ale edilecektir. Bu işe girmek istiyenierin 5900 liralık muvakkat teminat ile ka- nunun tayin elliği vesikaları, kanunun 4 üncü maddesi muc:bince işe girmeye kanuni manile-i TE dığına dair beyanname ve teklifle- rinin ayni gün saat 14,30 a kada» Cer Dai 6 PARDAYANLAR komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şar nameler 465 kuruş mukahilinde Ankara ve Haydarpaşa vezneleriw de satılmaktadır. (2562) (5526) Haydarpaşa Rıhtım caddesinde 170 ve 172 No. lu Balmumucu srazisi 3 sene müddetle ve açık a: tırma ile 18 — 9 — 935 çarşamba günü saat 10 da Haydarpaşa gar binası dahilindeki 1 inci işletme komisyonu tarafından kiraya veri iccektir. Senelik muhammen bedeli © 120 lira ve muvakkat teminatı 27 liradır. İsteklilerin muvakkat tem inatı Haydarpaşa veznesine yatı rarak alacakları vezne makbuzu iie kanunun dördüncü maddesi mucibince bu işe girmeğe manii bu lunmadığma dair beyanname ile arttırma günü saatinden evvel ko misyona (müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler parasız olarak Haydarpaşa birinci (| işletme komisyonu O tarafından verilmekledir. (5158) Gireson Jandarma Okulu Komudan- lığı Satınalma Komisyonundan: Gireson Jandarma okulunun yıllık ihtiyacı olan aşağıda yazılı iki kalem erzak 18/9/935 günlemeci nde ihalesi yapılmak üzere kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. İsteklilerin 18/9/935 Çarşanba günü saat On üçe kadar muvakka t teminat ve teklif mektupları ile Gireson Postahanesinde toplana cak olan Komisyona müracaat ey- lemeleri. (5349) Cinsi ! Muhammen bedeli Lira Kr. 23100 00 5950 00 Muvakkat Teminatı Lira Kuruş 1732 50 Miktarı Kilo 210000 35000 PARDAYANLAR 61 odayı dolaştı. Nehir tarafında bulu . nan köşeye varınca mahzene inilecek açık bir delik gördü. Hemen iki kadı- nı çağırarak: — Aşağıya ininiz! dedi. — Siz ne yapacaksınız? — Tüiniz Madam. Rica ederim bu sırada bana bir şey sormaymız! Jan Dalbre ile arkadaşı itaat etti - ler, Merdivenden inince, kendilerini mahzende değil yukardaki odaya ben zer başka bir odada buldular. Ve o da döşemesinin altında Sen Nehrinin şı. rıltısının duydular, Bina kazıklar ü - zerine yapılmıştı. Altından da nehir akıyordu. Yukarıda ise gökgürültüsü- nün fırtına uğultusunu bastırdığı gi. bi gebersin! sesleri bütün gürültülere galip gelen müthiş bir velvele ile in- liyordu, Altı ölüm, üstü ölüm: Bu esnada eve ogirdiklerinden beri bir dakika kadar olmuştu. Yaygaracı. ların ufak bir sükütu anında kraliçe yukardan akseden bir testere gıcırtı | sın duyar gibi oldu. Fakat bu pek! az sürdü. Yeniden ahalinin homurt. tusu ortalığı sarstı. O vakit Jan Dalbre telâşla (etrafı araştırdı. Ne arıyordu. Bunu kendisi de bilmiyordu. Ölümün kurtulunmı . yacak kadar yaklaştığı bu — tehlikeli anda kraliçe içgüdü ile odanın nehirle birleştiği bir yerin bulunması lâzım geleceğini düşündü. Ve ayağı birden bire bir demir halkaya çarptı, Hemen iğilerek halkayı tutup kuv - retle çekince bir delik açıldı. Orada ölümden kurtulan bir mahkümun kal binde uyanan sevince benzer bir duy:| gu ile, kazıkların o arasından nehre! venin sonunda bir sandal bağlı idi. — Mösyö! Mösyö! diye bağırdı. — İşte buradayım. Eğer ölürsek «- min olunuz ki bir çok kimse ile bir - likte öleceğiz!, Şövalye elinde bir halat bulunduğu halde merdivenin (o yukarısmda gü - ründü. Bu halata öyle bir asılış asıl, dı ki bacaklarının adaleleri (o kabar - dr, şakaklarındaki damarlar patlamak derecelerine geldi. Bu anda ölüme susamış bu kuduz halk dehşetli bir velvele ile (Okırdık - ları kapıdan içeriye hücum ettiler, — Öldürün!, Öldürün! seslerinden başka hiçbir şey duyulmıyordu, Pardayansa, bir meşeağacımı kökün. den sökmeğe çalışan bir dev gibi, bü « tün kuvvetiyle halata bir daha asıldı. Müthiş bir çatırdıdan sonra ev sar- sıldı. Ve bir saniye içinde yeis ve hid. det sayhaları arasında gök gürleme sine benzer bir taraka ile çöktü, Di « rekler koptu, çatı olduğu gibi düştü, Kiremitler, demir parçaları, tahtalar yüzlerce insanı oezerek; Öldürerek, yaralıyarak yıkıldı. Büyük bir toz bulutu yükseldi. Ve bu bulut içinden aer çığlıklar, inilti . ler, şiddetli küfürler, en acı en iğrenç sözler duyuldu. Sonra bu feci levha karşısında derin bir sessizlik oldu. Acaba ne olmuştu? Pardayan çatının dayandığı üç di - reği testere ile kesmişti! oPardayan halata asılarak bu direkleri düşür - müştü, O vakit bir sıçrayışta aşağıya atlıyarak merdivenin alt kenarına düştü. Yukariki döşemenin — üzerine harap evin tavanı yıkılrken o da Jan inen bir merdiven gördü. Bu merdi -| Dalbreye doğru koştu. Bu sırada Hanri dö Giz ile müi- yeti tahta köprüden geçti. Fakat a . halinin arasından yol açmak müm - kün olmadığı için bir kaç dakika ka- dar durmak lâzım oldu. OBirdenbire arkalarında dehşetli bir gürültü kop. tu. Dük dö Giz hemen kılıcını çekerek “geri döndü. Fakat halkın bu hiddet ve homurtu- su onun için değildi. Kılıcını O tekrar kınına koydu. Gözlünün önünde müthiş bir facia Navar kralı Hanri ile evlenen Katerin dö Mediçi ile Fransa kralı ikinci Han- rinin kızı Margarit dö Valve geçiyordu. Katerin dö Medici ila Bene Rüjjiyeri de bu sahneyi seyrediyor - lardı, Güç hal ile ilerikyen bir sediye köp. rünün yakınıma varmıştı, Pek süslü olan bu sediyenin meşin perdeleri sım sıkı kapanmıştı. Bu esnada perdeler birdenbire a « çıldı. Kuvvetli sesi ahalinin gürültüsünü bastıran Krüse; — işte Navr kraliçesi! (o Gebersin hain!, Kahrolsun Jan Dalbre! diye bağırdı. Ve arkadaşiyle beraber sedi. yeye hücum etti, Katerin dö Mediçi sivri (dişlerini meydana çıkaran iğrenç bir gülümse- me ile: — Nihayet yakalandı, Dedi, Bir an içinde: — Albre! Albre! Gebersin Albre!.. Hügnoyu suya atın! diye bağıran kuvvetli ve muntazam bir sürü sedi - yeyi sardı, Sediye, deniz dalgasının saman çö. pünü kaldırdığı gibi, (kaldırıldı. Ve ayaklar altında kırılıp çiğnendi. Fakat içinde obulunan iki kadın dışarıya fırlryacak kadar vakif bula - bildiler. Bu iki kadından daha genci ve da- ha güzeli bu feci anda son derece he- yecanlı olmak ( zâzımgelirken soğuk kanlılığını oldukça muhafaza ederek; — Kraliçeye merhamet edin! diye bağırdı. Kruse ile Pezu elinde meşin bir çan. ta bulunan öbür kadını göstererek; — İşte! İşte! Jan Dalbre budur! diyerek halkı heyecanlandırdılar. Hakikaten bu kadın Jan Dalbre idi, Bir kraliçe tavrı ile peçesini yüzü « ne indirdi. Kuvvetli bir sademe ikisi- zi âz harap evin kopurea kada: #4“. attı. Binlerce kol havaya kalktı. Na- var kraliçesi yakalanmak, o ezilmek, parçalanmak üzere idi. Forma: 9