15 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

15 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

15 EYLU — 1933 HABER — Akşam Posta Balkan güreş şampiyonası Yarı orta siklette Ankaralı Hüse yin Romanyalı güreşçi Valantine karşı hep böyle gördüğünü; şekilde üstün güreşti ve bir talisizlik yüzünden yeni liverdi. (Baş tarafı 7 neide) Müsabaka, iki taralın da, tu- tuk fakat sert hamleleriyle baş: ladı, Yaşar gittikçe açılar ve Bul- garı kuvvetli kolları arasında 81 kan bir güreş yapıyordu. Faka: rakibi de hiç zayıf görünmüyor, Yaşarın kolları arasından çok gü zel sıyrılışlarla kurtuluyordu. Hep ayni tenpo ile devam e den güreş, zevksiz olmuıya başla»! dı ve birinci devre, iki tarafın da! birbirine hiç bir şey yapamaması» le bitti, İkinci devrede kur'a ile Ye. şar alta düştü. Ve bu devre bi” şey yapılamadan geçti. Üçüncü devre altta güreşen Bulgarı Yaşa hemen ilk dakikalarda sirtüst” çevirsrek 13 dakika, 3İ saniyed: tuşla galip geldi. 79 kilo BİRİNCİ GÜREŞ Doluga (Yugoslav). Borlavan (Romen), hakem Maçukiz (Yu. nan). Avrupanı en tanınmış güreşç * lerinden ve şampiyonlaımdan o lan Romen pehlivanının ilk sani: yelerden itibaren yaptığı çetin hamleler ve Yugoslavın bunlara kuvvetle dayanması, bu karşılaş. mayı günün en zorlu müsabaka larından birisi yaptı. İlk sani. yede alta düşen Yugosizv, o çok kuvvetli rakibi Romene eziliyo"- du. Ancak devrenin ortalarından sonra Yugoslav ayağa kalkabildi Ve bundan sonra birbirine hiç bir şey yapamadan iki :akip yor- gun bir güreş yapmağa başladı: lar. Devre sonlarına doğru. Borle. van birden bir kafa kapışile raki- bini alta aldı. Ve az kaldı tuş ya. pıyordu. Hakem acele düdük çal. dı. Halbuki tuş olmamışi. Ve yan hakemlerin itirazı üzerine, Ro - men iyi vaziyetini kaybederek tex rar güreşe başlanıldı. Rakibini çift kleye alması çok (sürmedi Tam bu sırada devre de bitti. Fa kat Romsenin vaziyeti çok hâkim olduğundan, müsabaka kesilmedi. Ancak Yugoslav 40 saniye sonra çift kleden kurtulduğundan ilk devre bitti. İkinci devre, Romen güreşçisi: nin arzusiyle ayakta başladı. 3 ün. cü dakikada Borlovan rakibini tek var sitma aldı. Ve bir çevirişte yendi. Böylece 12 dakika 55 sa- niyede tuşla galip geldi İKİNCİ GÜREŞ Todor (Bulgar), Vatanidis (Yunan), hakem Ali Saip. Bu kilodaki Türk güreşçis! Saim kur'a harici kalmıştı. 66 ki lonun ikinci güreşi bu iki rakip arasında yapıldı. Ayakta hafif itişmelerle geçen bir kaç dakikadan sonra, Yunanl, güreşçi birden rakibinin başını kaparak yere yıktı ve 4 dakika 25 saniyede tuşla yendi. 72 Kilo İLK GÜREŞ Ankaralı Hüseyin, Batı Vala: tin (Romen), hakem Miltof (Bu! gar). fh Hüseyin, güreş başlar başla maz rakibini altına aldı ve ezme- ğe başladı. z Romen güreşçi minderde ora dan oraya adetâ sürünüyordu. Hü seyinin çok çetin kuvveti altında ! yere upuzun uzanmış olan Romet:| bir muhakkak tuştan © köprü ile| Hüseyinin ezici hamleler! önünde üç muhakkak tehlikeder minder kenarında olması sayesinde kur. tuldu. İyi bir güreşçi olduğu belli o lan Romen, mütemadiyen ezilir ken, birden me olduğu anlaşılamıyan, bütün hakimiyeti - ne rağmen, çabuk bir oyunla Hü. seyini köprüye getirdi. Hüseyin bu vaziyette ancak 15 - 20 saniye devam edebildi ve muhakkak ka- zanacağı umulan bu güreşte 3 dakika 8 saniyede tuşla yenildi. Sonradan öğrendik ki, birinci sayfada okuyacağınız gibi, zaval- hı Hüseyinin kaburga kemikleri kırılmış. İKİNCİ GÜREŞ Zahariyas (Yunan), (Bulgar), hakem Ali Saip. Bir müddet ayakta yüreştik - ten sonra, Yunanlı birden rakibi - nin kafasını kaparak tuşa getirdi. Fakat favül olduğundan sayılma. dı. Yarım dakika sonra, bu se- fer favülsüz olarak İvanofu tek rar yatırarak 3 dakika 17 saniye de tuşla galip geldi. 37 kilo BİRİNCİ GÜREŞ KKoiye (Bulgar), Kiş (Yugos lav), hakem Şenker (Romen). Yugoslav, birinci dakikada ra- kibini altma aldı, ezmeğe başla- dı ve 2 dakika 43 saniyede tuşla yendi. Geçen sene de itirazı ile tanm- mış olan Bulgar, buna da itiraz etmek istedi, fakat Romen hakem hiç dinlemedi. İvanof İKİNCİ GÜREŞ Nuri, Popof (Romen), hakem Milan Oster (Yugoslav). Nuri, güreş başlar başlamaz rakibini altma aldı ve ezmeğe baş ladr, Dakikalarca vaziyet değiş: meden devam etti, Nuri eziyor, Romen minder kenarına kaçıyor» du. Birinci devre böyle bitti. 1. kinci devre galip vaziyette olan Nurinin arzusiyle ayakta başladı. Nuri göz açtırmağa vakit bırak. madan, rakibini tekrar altına al- dı. 2 dakika sonra Romen uya: ğa kalktı. Artık iki rakip de yor. gun görünüyorlar, eski hızla güre- şemiyorlardı. Sonlara doğru son “gayretle yapılan saldırışiardân bi- risinde Romen minder dışma dü. şerek kafasını tahtaya vurdu ve biraz sersemledi. Fakat tekrar i- yileşerek güreşmeye başladı, Fa kat bu da netice vermed' Sonunda Nuri sayı hesabiyle galip geldi. 87 kilo Yarı ağır BİRİNCİ GÜREŞ Polkoviç (Yugoslav), Yorgi. yet (Bulgar), hakem Şenker “Ro: men). Geçen senelerden çok iyi tanı- dığımız bu iki güreşçi, ilk daki. kalar birbirine hiç bir şey yapa! madan ayakta didiştiler, 6 ncı dakika 36 saniyede Yu goslav birden çabuk bir kafa kap. ma ile hasmını yatırdı ve tuşla yendi, IKINCI GÜREŞ; Mustafa, Stamu (Yunan), ha- kem Şenker (Romen). Günün en hoş karşılaşması bu oldu, Maç başlar başlamaz. Mustafa müthiş bir hamle ile bi:den raki- bini altına aldı. Ve hafif bir şey- le oynuyormuş gibi ezmeğe başla- dı. Bu da bir an sürdü. Yunanlı minder dışmda tuştan kurtuldu. Fakat tekrar ortaya geldiği za . man, Mustafa Yunanlıyı bir anda tutup kaldırdı. Ve bir çocukla oy- nuyormuş gibi sırtüstü vere ko yuverdi, Herkes şaşmış kalmıştı. Müthiş alkışlar Mustafanın bir dakika yedi saniyede kazandığı bu zaferi alkışlıyordu. Ağır BİRİNCİ GÜREŞ Yalaş (Yunan), Bekaç (Yugos. lav), hakem Seyfi, İki rakip dakikalarca birbirine bir şey yapamadan ayakta güreş- Böğaziçinin Çubuklu Sarayının mohilyalâfi Çubuklu Sarayında mevcut ASARI NEFİSEDEN : addedilmesine #eza bilimum KIYMETLİ eşya ve mo- bilyalar RIZAYI TARAFEYN ile satılacaktır. Bu hari- kaları merak için gidip görmelerin' muhterem halka tav- siye eyleriz. Şehrimizde ilk defa ularak bu derece şayanı hay- ret ve fevkalâde satışa tesadüf olunmaktadır. Fazla tafsilât almak ve Saray» ziyaret için Beyoğ- lunda Baker mağazalarının MOBİLYA dairesine mü- racaat olunması. Hamiş : Tel. 44922 Bugünden itibaren ziyaret edilebilir. İstanbul telefonu direktörlüğünden: Muvakkaten kullanılmakta olan ve sabık Telefon Şirketi ta- rafından tabettirilmiş bulunan tahsildar makbuzları badema kullanılmıyacaktır. Tahsilât posta T. T. İstanbul Telefon Direk- törlüğünce yeniden bastırılmış olan ve 11/eylül /935 tarihinden itibaren mer'iyete konulan makbuzlar mukabilinde yapılacağın- dan abonelerin Şirketin eski makbuzları üzerine tediyatta bulun- mamaları ilân olunur. “5599” inhisarlar U,Müdürlüğünden: 1 - İdare ihtiyacı için alınacak 4400 lira muhammen bedelli iki adet motopomp açık eksiltmeye konmuştur. 2 - Şartname ve projeler Kabataşda Levazım ve mübayaat şubesinden bedelsiz verilir. 3 - Eksiltme 7/10/935 pazartesi günü saat 16 da Kabataşda Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapıla- caktır. 4 - Fenni şartnamenin 15 inci maddesi mucibince fiatsız tek- lif ve kataloğlar tetkik edilmek üzere ihale gününden on beş gün evvel yangın koruma komisyonuna verilecektir. 5 . Eksiltmeye girmek isteyenlerin 330 lira muvakkat temi. nat paralariyle muayyen gün ve saatle racaatları, “4991” mezkür komisyona mü- | istanbu! Belediyesi ilânları | Çocukları kurtarma yurduna lâzım olan 40 ton kriple maden kö- mürü açık eksiltmeye konulmuştu r. Bir ton maden kömürüne 16 lira fiat tahmin olunmuştur. Şartnam esi levazım müdürlüğünde görülür. Eksiltmeye girmek isteyenler 249 0 N. Ir arttırma ve eksiltme kanu - nunda yazılı vesika ve 48 liralik muvakkat teminat makbuz veya .mektubile beraber 17/9/935 salı günü saat 15 de dalmt pçktubile beraber 17/9/935 4 al encümene (B.) (5246) rı ve imanları işleme Umum deresi ilan Muhammen bedeli 93000 lira olan Eskişehir atelyesinin Kalöri- fer tesisatı 28/10/935 pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zarf u- suliyle Ankara İdare binasında ihale edilecektir. Bu işe girmek istiyenlerin 5900 liralık muvakkat temina* ile ka. nunun tayin ettiği vesikaları, kanunun 4 üncü maddesi muc'bince işe girmeye kanuni manileri bulunma dığına dair beyanname ve teklifle- rinin ayni gün saat 14,30 a kadar Cer Dairesi komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler 465 kuruş mukabilinde Ankara ve Haydarpaşa vezneleriude satılmaktadır. (2562) (5526) Kadıköy Sen Jozef lisesi: Müdürlüğü, yeni ders senesi 10/9/935 tarihinde başlıyaca ğmı ve kayıt ve kabul muamelesi, pazartesinden haşka, her gün saat 9 dan 12 ve 14 den 18 e kadar yapılacağını :hbar eder. İlk tahsili bitirmiş olan talebeyi *L zari sınıfına kabul edecektir. Akay işletmesi direktörlüğünden: Balkan Festivali Dolayısiyle Büyükada Yat Kulüpte verilecek balodan avdet edecekler için 15/ 9/935 Pazar günü sabah saat 3 te, ve eğlencelerden geç vakit İstan bula dönebilmek için de saat 21,30 ve 22,30 da (3) vapur kaldırılacak ve tekmil Adalar, Kadıköyüne uğrayarak köprüye gelecektir. Bu vapurlarla seyahat edecek yolculardan tarife mucibince bilet ücreti almacaktır. tiler. Biraz sonra Yugoslav Yu nant altına aldı ve 6 dakika 3 sa niyede tuşla yendi. İKİNCİ GÜREŞ Mehmet Çoban, Dimitrof (Bul. gar), hakem Zakusis (Yunan). Günü son güreşinde o Çobar kuvvetli hamlelerle ralibini zor- lamıya başladı. Ve sora bir an- da kafasını kaparak "ir dakiks 46 saniyede tuşla yend: Ve Türl, takımının birinci günde kazandı ğı son zafer de bu oldu. Umumi netice Dün 14 güreş yapılmıştır. Kur'a ne- ücesinde en az güreş yapan Yugoslav (5581) lar,, en çok güreş yapanlar Bulgarlar. dır. Türkler: 6 güreş 5 galibiyet, (dördü tuşla) 1 mağlâbiyet (tuşla) Yugoslavlar: 4 güreş 3 galibilet (tuşla) 1 mağlübiyet (tuşla) Römenler: 5 güreş 3 galibiyet (tuş- la) 2 mağlübiyet (sayı ile) Yunanlılar: 6 güreş 3 galibiyet (&- kisi tuşla) 3 mağlübiyet (tuşla) Bulgarlar: 7 güreş, 7 mağlübiyet. Bugünkü güreşler Balkan şampiyonasının ikinci gün kü müsabakaları buzün saatlide Taksim stadında yapılacaktır. Dünkü gibi gene (M) karşılaşma yapılacaktır,