15 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

15 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

şampiyonasının dün yapılan ilk güreşlerinde Türkler Kaburga kemiği kırılan Ankaralı Hüseyinden © galip başka bütün güreşçilerimiz maçlarını kazandılar asavekaarden cesit meresin ce nasnda Balkan mary söylene Umumi nelice; gürş, 3 galibiyet — Bulgarlar 7 ki 7 Balkan güreş müsabakaları dün &a- at on beşte Taksim stadyumunda bü- | yük bir merasimle başladı. Stadyumda dört hin Kişi kadar var- dı, SX8 olarak yapılan o yeni güreş minderinin karşı tarafına altı Bal - kan devletini temsilen alfabe sıra - siyle Arnavutluk, Bulgaristan, Ro - manya, Türkiye, Yugoslavya ve Yu » nanistan bayrakları dikilmişti Fakat Arnavut güreşçileri gelmemiş bulu. nuyorlardı, | Evvelâ önde Bulgarlar ve onları ta- kiben sıra ile Romen, Yugoslav ve Yunanlılar alkışlar içinde sahaya çıktılar, İlk önce ayakta istiklâl mar- şı dinlendi. Bunu takiben eski ilbay muavini Rükneddin bir söylevle Bal. kan güreşlerini açtı, Ve sıra ile Bul -| gar, Romen, Yugoslav, Yunan ekip re isleri Balkan elbirliği için o hararetli söylevler söylediler. Evvelâ gayet hafif başlıyan güreşin, ikinci dakikasında dün ya dördüncüsü olan Romen güreş- çisi Tojar rakibini altma aldı ve nasıl olduğu belli olmıyan bir çe- virişte, 3 dakika 56 saniyede tuş la yendi. Ve birinci müsabak» böylece seyre vakit kalmadan bit ti, İKİNCİ GÜREŞ Hüseyin, Biris (Yunan), haken, Milai Aster (Yugoslav). Bu güreş ilk dakikadan itiba ren çetin saldırışlarla buşladı. İki güreşçi öbür Balkan o'impiyatla rında da karşılaşmanın verdiği bir alışkanlıkla, birbirlerine dikkat ediyorlardı. Bundan sonra da gene sıra ile her hükümetin güreş takımı ringe çıka - rak halka takdim edildi. Ve bu esna- da her ulusun milli marşları çalındı. Neticede o gene Balkan marş çalmarak sağadan çıkıldı. Ve bundan sonra müsabakalar başladı. Aşağıda, müsalaka esnasında alın - mış notlardan, tafsilâtmı okuyacak - smız. Dünkü karşılaşmalarda şu nok” alar nazarı dikkati celbediyordu. Cumartesi ve saatin erken olması- na rağmen stadyuma büyük bir kala- | balık kütlesi Otoplanmıştı ki; bu 'da güreşe karşı halkın duyduğu ulâkayı gösteriyordu. Türk takımı, Romenlerin çok çetin rakabetlerine, ve Ankarlı Hüseyinin hiç beklenmiyen kaza neticesinde mağ lâbiyetine rağmen bu #ene de Balkan milletleri içinde en iyi bir vaziyette - dir, Ve mükemmelen hazırlanmış olan güreşçilerimiz, Balkan şampiyonluğu nu mutlaka kazanacaklardır. Saimin karşısında (güreşecek olan Romen, gelen spörcuların en zorlu ve tehlikelidir. Ve dünkü müsabaka - lar şunu da isbat etmiştir ki, bu sene- ki Balkan şampiyonası, geçen ve ev » velisi senekine nazaran, çok daha çe tin, çok daha zorlu, o karşılaşmalara| sahne olacaktır. 56 kilo İLK GÜREŞ Yurugot (Bulgar), Tojar (Ro men), hakem Sadullah. Hüseyin birinci dakikada raki- bini altıma aldı. Ve bir dakika 6! saniyede Yunanlı ayağa kalkmak isterken, Hüseyin kendisini çevı Orta siklette Türk güreşçisi Nuri, Romanyalı güreşçi Kokos'a karşı dai - ima böyle hâkim güreşti ve neticede bü tün hakemlerin ittifakiyle galip sayıldı. riverdi ve tuşla bu tehlikeli rakibi. ni yendi. Böylece Türk takımı N zaferi kazanmış oldu. 61 kilo İLK GÜREŞ Salis (Yunan), Gyorgös (Ro. men, hakem Seyfi. İkisi de geçen seneden Balka , şampiyonasıma iştirak elmiş gü- reşçilerdi. İki rakip 30 40 saniye Türkler 6 güreş, 5 galibiyet — ». Yugoslavlar 4 güreş 3 galibi- pe — Romanyalılar 5 libiyet üreş. lar 6 | Yunan mağlübiyet. kadar ayakta hafif bir itişme yap tıktan sonra, bir anda ikisi de ye-| re düştüler. Fakat kalkmaları çok sürmedi. Gene bir müddet ayak | ta güreştikten sonra, Yunanlı ça- buk bir oyunla hasmını altma al- dı. Ve çok zorlu bir çekişme baş ladı. İki güreşçi de hemen tu; olabilecek vaziyetlerde köprü ku:| rarak kurtulabildiler. Romen hen alttan kurtulamıyordu. Ayni köprü ile tehlike atlama vaziyetleri biraz sonra tekrar baş ladı. Fakat netice vermedi. Çekişme çok merak'ı oluyor- du. İllk devre böyle bitti. İkinci devre Yunanlmın arzusu üzerine ayakta başladı. Fakat Yunan Salis, Romen Györgös'ü tekrar X tma aldı ve ezmeğe başladı. epey devam ettikten sonra sakil binin bir oyunundan istifade e- den Romen güreşçi ayağa kalk. mağa muvaffakoldu. 5ncı daki. kada, Romen adetâ kendi kendi- ne tekrar alta geçti ve güreş biz müddet de böyle devam ettikte , sonra Salis (Yunan) sayı hesabi le galip ilân edildi. İKİNCİ GÜREŞ Yaşar, Maşalof (Bulgar), ha kem Vekusis (Yunan). (Devamı 11 ncide) Dünkü güreşlerde sürat rekoru ge ne bizim büyük Mustafadaydı, Yunanlı güreşçi Panayotisin sırt 1 dakika, 7 saniyede şaheser bir şekilde yere geti riverdi, yapmışladır. İ Galip 2.4.6 ile birinci, Atletlerin kampına — | zırlanmak için Feneryolunda Çif. Türkiye rokoru kıran Karakaş Cirlt atmada yeni bir Balkan oyunlarına hazırlanmak için rm m amaa yapili yal amllazi Atletlerimiz çalışıyor Dün son tecrübe koşuları yapıldı üç Türkiye rekoru kırıldı Dün, Balkan atletizm olimpi - yatları için hazırlanan Fener sta-| dında, atletlerimiz 400 manialı 1500 ve 10,000 koşularından ma - adasının son deneme yarışlarını | binasma, henüz nereden geldiği belli olmıyan bir hirsiz girmiş ve atletlerin bütün paraları ve kıy- metli eşyasını aşırmıştır. Aşırılanlar şunlardır: 320 lira, para, iki fotoğraf makinesi, bir yazı makinesi, bir kronometre, bir yüzük ve bir altın bilezikle bazı eşya... Keyfiyet polise haber verilmiş ve tahkikata başlanmıştır. Hariç- ten gelen bir hırsızın kamptaki yalnız paraları ve kıymetli eşyayı 100 metrede Semih 10.9 ile bi- 800 metrede Besim i - kinci; 5000 metrede Remzi 17.11.! 1 ile birinci, 110 metre manialıda; Faik 16.3 ile birinci, Raşit ikinci, 200 metrede Raif 22.7 ile birinci, 400 metrede Mufahham 54,8 ile Aşirması nazarı dikkati celbetmiş birinci, Recep ikinci olmuşlardır. ve tahkikata bu yoldan başlan - Gülle atmada İrfan 13.31 ile bi-| mıştır. rinci, Ateş İbrahim 13.13 ile ikin ci, uzun atlamada Hüseyin Şükrü Futbol heyeti rinci, Cemil ikinci; 6.74 ile birinci, Tevfik 6.72 ile i. kinci, sırıkla yüksek atlamada da Fethi 3.56 ile birinci olmuşlar. Istanbul dır. kn A takımlarını Bunlardan başka disk ve ciritle iki kümeye mi üç adım uzun atlamada da yeni ayırıyor ? rekorlar elde edilmiştir. Veysi diski 44.78 metreye savurmağa, Karakaş da ciridi 57.43 metreye saplamağa muvaffak olmuşlardır. Pulyos da üç adımda 14 metre at- lamıştır. Atletizm ulusal takımımız bu son denemeler üzerine kat'i şek - lini alacak ve genelerimiz idman. larını hafifleterek gelecek cumar- tesiye kadar istirahat edecekler - dir. Duyduğumuza nazaran, yeni futhol heyeti, İstanbuldaki birinci, ikinci ve üçüncü kümenin bütün takımlarını, i- ki küme olarak ayırmağı düşünmekte. dir. 7 takım birinci kümede kalacak, diğer takımlar hepsi ikinci küme ola- caktır. Istanbul spor Rursaya gitti İstanbulspor birinci futbol takımı, bugün bir maç yapmak üzere, dün Bursaya gitmiştir. . . . » Bir istifa Kendisinden aldığımız bir mektup- ta, bir ay evvel Topkapı kulühü genel sekreterliğine seçilmiş olan Nihat A. tameriç, bu vazifesinden bazı set spler dolayısiyle istifa ettiğini bildirmekte” dir, hırsız girdi Bu sabahki Cumhuriyet gazete - sinde şöyle bir havadis okuduk: Altıncı Balkan oyunlarına ha - | tehavuzlarda atletlerimiz kampa girmişlerdi. Evvelki gece kamp İLİM mi dhsüdimi