27 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

27 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

X: 9 Kara Maske Ardında Polis hafiyesi (X:9) un nci forması satışa çıktı 5 kuruş - — kuruş - Telefon EE 27 7 Eyıdı 193: Habeş kargaşalığının, doğurduğu neticeler: 1— Almanya, a Si e ve Lehis- tan birleşip bilhassa Sovvetlere karşı cephe alıyorlar. Bir Alman gazetesi: “Habeş meselesi bu günün biricik tehlikesi değildir!,, diye ilân ediyor. (Yazısı 4 üncüde) “Av avlamak,, bahanesiyle bir araya toplanan diplomatlar: Hitler, Göring ve Gömböş 2—ingiltere, sulhü koruyacağı- nı söyliyerek, Vaşington deniz silâhları anlaşmasını bozuyor. Onemli bir donanma yapacağını resmen bildirecek 3— Fransa hava kuvvetlerini çoğaltmak çarelerini arıyor! (5. Habeş kabinesi Olgunluk imtihanlarinda Bir dersten muvaffak .olamıyan talebe Mağdur vaziyete düştü Haber aldığımıza göre bu sene lise imtihanlarmı verip olgunlukta bir dersten muvaffak olamamış 50 kadar talebe vardır. Bu talebeler Bir taraftan Musolini kabinesini top larkenöte yandan da Habeş kabinesi ile böyle içtima ediyor 4— Bizzat Habeş işi ise, inkişafta devam ediyor: Türkiyenin de girdiği 13 ler komitesi kuruldu, italyaya tavsiyelerde bulu- nulacak, italya sevkiyata devam ediyor, Afrika işleri için yeniden 48 milyon ingiliz lirası ayırdi. Mısır kralı ingiliz Gyyo filosunu ziyaret etti. (Yazısı 2 nci sayfamızda) kat olgunluk imühanlarını da vere memiş olduklarından üniversiteye de kabul edilmeiektediler. Bina- enaleyh tamamiyle ortada kalmış bir vaziyettedirler. Kültür Bakanlığından bu genç- teye kabul edilmelerini dileriz. Kültür işlerimizi alâkadar eden üçüncü sayfamızdadır. 28 eylül cumartesi yünü yapı”! Jacağı ilân edilen İstanbul itfniye | sinin 13 üncü Yıldönümü töreni cektir. liseyi bitirmiş olduklarından tek-! rar liseye devam edememekte, fa lerin olgunluk imtihanlarını Ha İ ziranda vermek şartiyle üniversi- Murat Sertoğlunun bir yazısı da! Itfaiyenin yıldönümü havannı yağmurlu olmasından do.! l layı tehir edilmiştir. Törenin ya pılacağı gün ayrıca ilân edile 1935 .CUMA Eski Şehremini Operatör General Tıp Endüme - —- İ ni son zaman - | larda yeniden $ ortaya atılan, ve |: etrafında müna: kaşalar © çıkan sünnet metele - HN | sini tetkike baş» lamıştır. o Asil tetkik edilmek te olan mesele Operatör sünnetin yapılıp General Cemli | yapılmaması de- | gil, doktorlukla alâkadar olmu - yan ve sünnetçi denilen bir sını - | fın bir operasyon sayılan bu işi yapıp yapmamasıdır. Bunların arasında © öperâtör | General Cemilin çikardığı bir ri- sale de incelenmektedir, Opera - tör Cemil fenni bir surette yapıl » mıyan sünnetler neticesinde bir - İ çok kangren, tetanos vakalarına tesadüf . edildiğini, we sinnelin | faydasız olduğunu iddia etmek - tedir. Risalesinin bir yerinde de şü) cümleler vardir: “Güya sünnetin temizlik bakı mmdan faydası varmış, sünnet * sizlik yüzünden hastalıklar olu - yormuş, Pekâlâ, bunu kabul ede -! lim. Lâkin binde bir kişide tesa - düf olünan bu hastalıklar için bü-| Çocukların sünnet edilmesi aleyhinde Bir cereyan var Doktorlar sünnetin, sünnetçiler tarafından yapılmamasını istiyor. EE ERE yatağı Ragastanın oğlu Serseriler Yatağı ve Ragastanın oğ. Yu romanları ciltlenmiştir. 29 eyldl cu. martesi akşamma kadar alınması rica olunur, Sene; 4 - Sayı: 1338 mmmmlami Cemil de diyor ki: “Binde bir kişide rastlanan hastalıklar için bütün müslüman -çocuklarının mühim bir uzuvlarını hayatları baha- sına kestirmekte mâna nedir 2,, tün müslüman çocuklarımın mü » him bir uzuvlarını hayatları pa - hasma kestirmekte mâna nedir? Bence ileride vukua gelmesi mub- temel ârızalar için sünnet ettir - mek, apandisite düçar olmamaları için bütün çocuklarımızın apan - disitlerini çıkratmayı tavsiye et - mekten farklı değildir. Tıp Kongresi Ankara, 26. — 7 birinci teşrin- de Ankarada Türkiye tıt kongre: siyle birlikte ayni zamanda şergi evi salonlarında da bir »y sürecek bir sergi açılmasına karar veril miştir. Altı aylık Türk - Yunan Tecim anlaşması Atina, 27 (A.A.) — Altı aylık Türk — Yunan tecim anlaşması, dün saat 18 de Ulusal ekonomi bakanlığı şefi B. Stefanopüles tarafından Kifissia" “isi İnmez aittir. Bir kayıkçının bel kemiği kırıldı Dün İstanbul limanında bir ka za olmuş, ve bir kayıkçı vinçten kurtulan bir denk altında kalarak ağır surette yaralanmıştır. Yapı lan muayenede Mehmedin belke miğinin kırılmış olduğu anla- şı.mıştır. UT İli A TT UN Fransız komünist ve Sosyalistleri Berlin 27 — Fransız İskomünist partileri buzün ndarlir,) | yapıp sosyalist. komünist < birleşik Sırnıyt söz söylerken | cephesinin tuttuğu yolu kararlaştırâ © caklardır. bir içtima ba Besrdmiz İbrahim Nezmiyi çalışırken ve Agâh gösteriyor. una dair iy Sosyalist ve | Bir Türk ee Amerikaya nasıl kaçırdılar : ISHAK FERDİ .Nevyorkta verilen bir baloda Nec - lânın konuştuğu banker, sivil bir Türk zabıta memurundan Aşk, Heyecan, Entrika ve başka bir kimse değildi... Macera dolu yeni romanımıza çok yakında a