27 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

27 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Moskova - Prağ maçı İki takım Moskovada 85 bin kişi önünde 3-3 berabere kaldı Ren rağ Maçta Praglıların büyük bir muvaffa kıyet gösteren sol vr ği içi topu böyle sü- rüyordu. Moükavadaki arkadaşına: Ahdul -' lahsEremin dün dördüncü o meklu » bunu aldık. ? y i Abdullah Erem bu mektubunda ge- | çen hafta Moskovanın yeni o Dinamo stadında yapılan ve 3 - 3 beraberlik. le biten Prag - Moskova maçının taf « silâtını vermektedir ki, aşağı yukarı, Çek - Rus milli takımlarının karşı * laşması olan böyle bir müsabaka, spor ölemi için hakikten meraklı bir iştir, Diğer taraftan, Rus futbolcularının orta Avrupa kupasını daha geçenler. de kazanan bir ulusun en iyi oyuncu. lariyle yaptıkları maç, Önümüzdeki öy içinde kendilerile yapacağıma: kar şılaşmalar yolunda iyi bir ölçü olabi- leceğinden, bizler için de büyük bir kiymeti vardır. Abdullah Moskova Prag maçını latıyor: Geçen birkaç gün Moskova futbol cularmın Çek profesyonelleri karşı - sında n6 Yapacakları haftanın yegâ - ne mevzuu İdi. Herkes bu maça gitme- ğe hazırlanmış birkaç gün evvelisin - den biletler satılmış; San * günlerde ilet almak istiyenler. bulamamışlar. O gün Dinamo stadına giden bütün yollar, kalabalıktan geçilmez bir hale gelmişti. Yollarda pek sik duran sey- rüsefer memurları tramvay, otomobil ve otobüs akınmı tanzime çalışıyor - lardı. Stadyum etrafında süvari po » lislörin çemberi halkın buraya rahat girebilmesini temin ediyordu. Erem mektubunda, şöyle an - Moskovaya giden Dinamo stadınm 120 bin kişi alması için ilâve edilen tribünlerin ufak bir Kısmı bitmiş ve büna rağmen bütün yerler işgal edilmişti. (85) binden fazla seyirci O önünde, mütekabil nutuk ve büket teatisinden | güçlükle kurtarıyor. | Praglıların mütekabil hücumunda | Moskova sağ beki topu havaya kal - dırıyor, Silininin ayağına. geçen sikt| bir şütle o esnada kalesinde bulunmı -| yan Moskova kulecisini (aldatıyor ve oyunun 20 nci dakikasında Prag böy-| lece bir göl Kazanıyor. Biraz sonra top ortada, Moskovalı - | lar mütekabi! hütuma Prag kalesini sıkıştırıyorlar, Bugün nedense, Moskova forveti ka. | le önünde çok pas yapıyor, bu suretle | birkaç fırsat heba oluyor. Bunların birisinde Tihinin pek (güzel bir köşe kurlarışmı görüyoruz. Dakikalarca al kışlanıyor. Hücuma geçen Meskovalı” lar (30) ncu dakikada ofsaydden bir gol atıyorlar, çekilen avut, Moskova İ sol açığını buluyor. Bu da sanirfora | veriyor.Tekrar kendisine geçen topu sı İ kı bir şütle Kaleye şolliyor, bunu an- İ (Devamı 9 ncuda) 5 kilometre Yürüme dünya rekoru da kırıldı İngiliz Cooper 5 kilo. etreyi 21 dakika 52 saniye 4/10 da yürüye- rek yeni bir dünya rekoru kazan mıştır. İ i OEski rekor İsviçreli Sehwab'a; ait bulunuyordu ve 21 dakika 59 saniye idi. | | yanmakta idi. Tehlikeli bir kurtarış Bu hafta İngilterede oynanan ve meşhur Arsenalın mağlübiyetiyle ne » ticelenen maçta, Mançester takımı çok çetin bir oyun göstermiştir. Bühassa takım kalecisinin fevkalâde güzel kur tarişlariyle zafer üstünde ne kadar müessir olduğunu anlamak için, bir Ar senal akınında, hayatını tehlikeye ko - mak yeter. geçiyorlar ve | sarak muhakkak bir göle nasıl o mâni olduğunu gösteren yukariki resme bak. Türkiye eskrim birinciliği Son zamanlarda federasyonun dik- katli çalışması sayesinde eskrim spo- ru etrafında faydalı bir faaliyet u - Epey zamandır — antrenman yap - makta olan eskrimciler arasında, ya- rınki gün Türkiye (birinciliği mü - sabakaları yapılacak ve yurdun en iyi eskrimeileri anlaşılacaktır. Müsabakaların programı Müsabakalar 28 eylül 935 cumartesi saat 16 da Taksim Dağcılık kulübün- de yapılacaktır. 1 — Milli kılıç oyunumuz olan kılıç | ve kalkanla mühareze Bursa mınta - kası sporcuları tarafından ktır, yapıla -| 2 — Istanbul ve Ankara eskrimel » leri tarafından kılıç, epe ve flöre mi- sabakaları. 3 — Bekrim müsabakaları hakemli. ğini kaymakam Botatis ve Romen at- letizm reisi Mösyö Boerescu tarafın - dan ifa edilecektir. 4 — Mübarezelerin beynelmilel esk- rim federasyonu nizamnamesinin ah” kâmina harfiyen riyaet etmeleri lâ - amdır, 5 — Davetiye ile mtlsabaka salonu- na girileceğinden dördüncü Vakıf han federasyonlar merkezinden şini » diden davetiyelerin almması. bildiri - Gayri Federe Kulüplerin sonra tam saat (5,30) da Praglıların | N topa vurmasiyle oyun başladı, Topu hemen kapan Moskovalılar â ni olarak Prag kalesine indiler, birin - ci dakikada Praglılara avut oldu. Moskova santrfor ve sağ için güzel anlaşması ile Moskovalılar ilk dakika- larda tehlikeli hücumlarda bulunu - yorlar. Şimdi soldan inkişaf eden bir Prag hücumunu Moskova kalecisi kur- tardr ve alkışlandı. Dakikalar geçiyor mütekabil hücum larla geçiyor. $ nci dakika Silini - (Prag) bir fri- kiki kafa ile aruta atıyor. 10 neu dakikada (Moskova sağ İçi güzel bir fırsat peşinde koşuyor ve kalenin çok yakınma Santrforâ pas veriyor ve o da kalenin pek yakınında olmasına rağmen topu ayuta atıyor. Top şimdi Prag kalesi önünde do. Taşıyor, sağ açıktan bir pas alan sol iç bir falsolu vuruşla oavuta atiyor. Moskova kalesine (yapılan tehlikeli bir hücumu Moskova kalecisi güçlükle kurtarıyor. (Yukuşin), (Smirnov), (Pavlov), (Le. vii). Derhal bir Moskova hücumu görüyo ruz Tihi (Prag (kalecisi) bunu pek Prag muhtelit takımı geldiği halde | İstanbul bölgesinin kıymetli sekreteri B, Halit Tüccarbaştoğlu teftişi bitti T.1. C.1, Genel Merkezinin istek ve buyruğu üzerine İstanbul bölgesi ta - | bulunan bütün gayri federe spor sosyetelerinin tefti- | şine bölgenin kıymetli sekreteri Bay Halit Tüccarbaşı oğlunun memur ©- dildiğini ve bü önemli iş için kendisi- nin büyük bir gayret sarfederek bü » tün kulüpleri birer birer (gezmekte olduğunu evvelce iki defa yazmıştık. rafmdan şehrimizde Çok uzun bir emek ve zaman sarfile | yapılan bu inceleme sonunda Bay Ha- | lit hazırladığı uzun bir TÖaporla, al - dığı sonucu Genel Merkeze bildiril -| mek üzere İstanbul bölgesi başkanlığı | na vermiştir. Duyduğumuza göre rapor otuz say- fadır, MAX LONDRA: 27 saat 11 (radyo) — Dünya şampiyonluğunu kaybettikten sonra geçen gün de zenci boksör Jop Louise yenilen, Max Baer, bu mağlü- biyetlere rağmen bokstan vazgeçmiye- ceğini, Kaliforniadaki çiftliğinde 6-7 ay çalıştıktan sonra tekrar boks ha - yatma avdet ederek mağlübiyetlerin, acısını çıkaracağını, dün gazetecilere söylemeiştir. HABER: Bir kere kendisini Amerika- nın sefih hayatına o kaptırmış olan Max Baer'in, böyle aylarca hücra bir çiftlikte oturabileceğini hiç ummuyo- tuz, Sonra Max tam bir şansveor- ganizasyonlarin gayreti ile dünya şam piyonu olabilmişti. Şimdi — hakikaten söylediği gibi çok muntazam çalışsa ve hazırlansa da mağlâbiletlerinin a - cısını çıkarması çok uzak bir ihtimal | olarak kabul etmek lâzımdır. BAER Bokstan vazgeçmiyor ! ğu halde kuruluşundan : | FÜTBDOL — Küçük ilat... devletleri Arasında da bir turnuva düşünülüyor Merkezi Avrupa kupası maçları gibi Küçük itilâf devletleri arasındada bir futbol turnuvası yapılması ve bunun galibine her sene bir kupa verilmesi düşünülmektedir. Bu maçlar, tıpkı merkezi oOAvrupa kupası formülü dahilinde yapılacak - tır, Romanya futbol federasyonu ile Yu goslav futbol federasyonu arasında şimdiden bu hususta mutabakat hasıl olmuştur. Çekoslovakyanm da bu turnuvaya iştirak etmesi için teşebbüsatta bu « Tunulmaktadır. Isveç Norveçi yendi Osloda 36 bin seyircinin önünde oyna nan İsveç - Norveç ulusa! (takımları futbol maçında < İsveç iki sıfır galip gelmiştir. Maçta Norveç kralı hazır bulunmuşlardır. Birleşik kulüplerde Kaç idmancı var... Ölenler, spordan çekilenler, başka bölgelere nakledenler de içinde oldu- bugüne ka - dar birleşik kulüpler adına T.1. C. 1. Istanbul Bölgesinde (o (6995) idmancı kaydolunmuştur. Istanbul'da Kronprinz de Kaç spor kulübü var. Istanbulda T. 1. C. 1, İstanbul Bölge sine bağlı 24 birleşik ve henüz ittifaka girmemiş üçü ecnebi olmak üzere 81 Spor sosyetesi yardır, İstanbul Bölgesinin çok kiymetle sek- reteri B. Halit Tüccarbaşıoğlu