31 Ocak 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

31 Ocak 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

i ı 12 — Şild maçları ' Baştarafı 8 incide Güneşli Salâhaddin kale ağzında topu hayaya dikerek heba etti. Akabinde Yu- sufun hatâğı yüzünden Güneş kalesi de bir tehi Beçirdiyse de, Cihad bunu önledi. yet 24 üncü dakikadaki bir Güneş hücumunda Necdet ânf bir şütle topu Feneryılmaz kalesine soktü ve ilk kısım böylece nihayetlendi. İkinci haftaym, yine Güneşlilerin bas- kısi nda cereyan etmesine rağmen, Feneryılmaz kalecisinin ve müdafileri - nin gayretiyle bu devrenin ortasına ka- dar İştanhul şampiyonuna çok güzel mu kavemet ettiler. Devrenin otuzuncu dakikasındaki bir Feneryılmaz hücumunda, top Mukad - derin eline çarptı ve bunu gören Güneş- li Reşad da topu eliyle durdurdu. İik pozisyon için hakem müdahale etmemiş olduğundan seyirciler Güneş aleyhine pe- naltı verilmesini beklerken hakem Fe - neryılmazlı oyuncunun hatasını tecziye etti ve ikinci kümenin bu enerjik takı- mının şeref sayısını kaydetmesine mâni oldu. 35 inci dakikada Salâhaddin fri - kikten takıma ikinci golü de kazandırdı ve müsabaka böylece 2-0 Güneş lehine Galip takım kendinden beklenen oyu- nu oynryamadı. Bilhassa hücum hattı çok beceriksizdi. Müdafaada Ömer, Re- gad ve Cihad göze açrpan oyuncular ol- dular, Mağlâb takım, ümidin fevkinde güzel oynadı. Bilhassa kalecileri fevka- lâdeydi, Müdafileri, merkez muavin, sol müdafi ve hücum hattında Mukadder ve Neodet temayüz ettiler, Fenerbahçe Süleymaniye Dün Kadıköy stadındaki gild maçın- da Fenerbahçe ve Süleymaniye takımla- rı karşılaştılar. Seyircilerin Taksim stadındaki mühim müsabakaya yetişebilmesi için sabahle- yin saat 11 de oynanan bu maça Fener- baheç takımı her zamanki kadrosuyla çıktı. Yalnız evvelce de yazmış olduğu- muz veçhile müdafaada Sedadın yerinde Ali Rıza oynamaktaydı. Soliç mevkiine alıman Esadın yerine de Necdet konul. müuştu. Süleymaniye takımı ise birkaç kıymet. H oyuncusundan mahrumdu. Ve saha- ya şöyle çıktı: Muvoffak - Ruhi, Bür « han - Reşid, Orhan, İbrahim - İstepan, Süreyya, Hamdi, Hayri, Kerim. Hakem Bürhan Atağın idk-resinde ve Fenerin hücumuyla başlıyan müsabaka derhal sarı lâcivertlilerin hâkimiyeti al- tına girdi, Ust üste soldan Fikret vasıtasiyle şid- detli hücumlar yapân Fenerliler, üç or- ta muhacimin tesirsiz oyunu yüzünden otuzuncu dakikaya kadar sayı yapama- dılar. Süleymaniye müdafaası başta Ru- hi olmak üzere, Fenerin hücumlarına büyük bir enerji ile mukavemet ediyor- lar ve sarı lâcivertlilere gol fırsatr ver. miyorlardı, Nihayet 31 inci dakikada Nacinin bazırladığı fırsatı iyi kullanan Bülend, günün ilk gölünü çıkarmıya muvaffak oldu. Süleymaniye müdafaasında küçük bir şaşkınlığa sebeb olan bu gölden - biraz sonra Esat ikinci golü yaptı. Vaziyet 2-0 olunca Süleymaniye takı- yah beyazlılar üst üste müteaddid hü - cumlarda bulundular ve bunların birim- de Hamdi vasıtasiyle güzel bir de gol ka- zandılar. Fakat Fenerbahçe takımı bu göle cevab vermekte gecikmedi. Esat güzel bir şütle üçüncü sayıyı da yaptı. Ve birinci-devre bu suretle 3-1 Fenerin Zgalebesiyle nihayet buldu. İkinci partiye daha süratli - başlıyan Fenertiler, İlk anlarda Bülend vasıtasile dördüncü gollerini de kazandılar. Bun- dan sonra Süleymaniye müdalaası dev- renin sonuna kadar hasmın hücumları- na müuvaffakıyetle karşı durdu. Fakat son dakikalarda sağ açık Naci, iki gü- gel şütle, gol adedini altıya çıkarınca, si- yah beyazlılar sahayı 6-1 mağlüb ola- rak terketmek mecburiyetinde kaldılar. Dünkü matça Fener takımı umümi -« yet itibariyle vasat derecede bir. oyun göstermiştir. Tekrar sol açıkta yer alan Fikret, cidden yüksek bir oyun oy- nadı. Memleketin bu eşsiz açığı, Fener takımının yaptığı göllerde büyük hisse sahibidir. Diğer oyuncular arasında va- zilesini başaranlar, Naci, Ali Rıza, Esat idiler, Niyazi çok talihsizdi. i kendilerinden beklendiği kadar muvaf- fak oldular, İçlerinde her zaman olduğu gibi kap- tan Ruhi, Muvaflak, Tbrahim, temayüz etmişlerdir. Hakem Bürhan Atak r--çr güzel ida- re etti. O. Kasrak Tarih dıyor kl:; Sadaret mayası ! 28 Baştarafı 6 sacıda İşte kurbanlarından birkaç işini: Topal Mehmet paşa, Seydi Ahmet paşa, Hocazade Ruhullah, Abdi pas şa, Siyavüş Mustafa paşa, — Serdar Deli Hüseyin paşa, Tavukçu Mehmet paşa.. Köprülünün oğlu PFazıl Mustafa paşa da, sadareti — zamanımda elini kanla bayadı. Babası gibi sudan se- beblerle birçok canlara — kaydı. Bil. hassa babasının icraatını tenkid e- denleri hic affetmedi, hemen astir« dı. Ozsmaalı ricali içinde, böyle hiç- den sebebler ve vesilelerle adam öl- dürtenler pok çoktur. Fakat, Daren- deli Topal İzzet Mehmet paşanın yap tıkları hepsini gölgede — bırakacak kadar feci ve zalimanedir. Hk defa 1244 de, ikinci Mahmut zamanmda zadrazam olan İzzet Meh mot paşa daha evelleri muhtelif va- Hiliklerde bulundu. Vali — olmadan evvel de, Usküdarda muhafızdı. Ye- niçeriliğin kaldırılması işinde hiz- met ectti, yüzlerce yeniçeriyi kılıçtan geçirmekle şöhret kazandı. Çok hid- detli, sert bir adamdır. Kastomonuda vali buluonduğu sıd rada, memleketin ilert gelen eşrafın dan Nari ağayr sevdi. Sözü, söhbeti, hoşuna gittiği için yanından ayırma- dı, dalma iltifat etti. Valimin sevgisi böylece devam edip giderken, Nuri ağa, bir gece rüyada paşanın Üzerine yürüdü, tabancasını kafasına doğru nteç etti. Vali pasa köorkuü içinde — uyandı. Rüyada bile koendisine tabanca atıl- masını bir küifran sayacak kadar dar kafalr olduğu için, cürmün () falli- ni cezalandırmaya karar verdi. He- moen tabur ağasımı çağırttı, ça emri verdi: — Eşraftan Nuri ağayı şimdi evin den alın, şehrin bir köşesinde kafa- sıma bir martin sıkm, gebersin!. Bir saat içinde vali paşanın emri yerine getirildi. Topal İzzet Mehmet paşa, verdiği emrin netlcesİni öğren dikten sonra, höpürdete höpürdete kahvesini içti. Tanyeri — ağarmaya başlarken, Naip Aziz mollaya ha- ber yolladı, evine davet etti. BRöyle vaklisiz çağrılmasmı hayra yormayan, valinin şiddet ve hidde- tini bilen Aziz molla, korka korka o daya girdi. Bir köşeye büzüldü. İzzet Mohmet paşa sotdu: — Nurl ağayı — tanırsın değil mi molla!.. Onu ne kadar sevdiğimi de bilirste, Halbuki çok nankör bir a- damamış. Ne yapsa beğenirsin? Bu gece kafama tabanca sıkmasımn mı? — Nerede — velinimet?.. Cezasmı vermediniz mi?. — Rüyada!.. Molla gülecek oldu. Fakat ndin: — Müstahak olduğu cezayı ver- dim. Taburağası biraz evvel canımı g€ehennemo yolladı! demesi karşızın- da dudaklarını isirdi, tebossüm boğa zında düğümlendi. O gün, mahkemeye korka korka çıktı. Evine döndüğü zaman korkusu birkat daha arttı. Geceyarısı, kim- seye gözükmeden yola düştü. Kasta- monudan savuştu, İstanbula geldi. Doğruca seyhislâmın karşısma çık- &. vali- Şeyhislâm Samani zade Ömer Hu- Tüsi efendi sordu: — Mezuniyet almadan niçin geldi- niz? Halkın işlerini yüzüstü brrakıp gelmek doğru bir hareket değildir. Aziz molla valinin rüyasını, Nurf ağanın âkibetini, anlattıktan sonra dedi ki: — Valiyi kındırmamak, bu suret- Te ceza görmemek için ihtiyatlı dav- ryanayım, Fakat, rüyasına girmemek to elimde — değil ki!.. Ya, dâinizi do başına sopa vurürken — görürse, ha- Hm nice olur. Böyle bir âkidete uğ- rayıp da canrmı tehlikeye uğratma- mak için, memuriyetimi terketmeye mocbur oldum. Hüseyin Rüştü TIRPAN sulh hukuk hâ- Sultanahmet 5 inci kimliğinden ; Alemdar belediyesi tahakkuk — me- muru ve halen Bakırköy akıl hastane- sinde tahtı tedavide (Felci terakkii u- mumi) duçar olduğu hastalıktan dola- yı mahkememizce hacr edilerek kenili- sine İstanbul Barosu avukatlarından 1133 No. lu avukat İsmetin vasi tayin edildiği ilân olunur, HABER — Zksam bostast Amerika kadınları nasıl giyinir ve ne kazanır ? Beğ- Baştarafı 6 ıncıda Akşam yemegini ailece yerler. Ço- Juk çocuk bir sofraya otururlar. Ko- cası, bütün Amerikalılar gibi, mide - sinden muztariptir. Geceleri ya ahbab- larından birinin evine, yahut da bir dansinge, bir kabareye giderler. Josllanım bir düşüncesi var: gele - cek tatil seyahatinde, maaralı çeke- cek bekâr ve yağlı olmak gşartiyl kibar birisini bulmak!... Ü. PAULETTE Manikürcü kız Ağlı: İsviçreli Alman. Yaşı: 21. Boyu: 1 metro 62 santim, Bikleti: ST kilo. Baçları: Kestane rengi. Vazkyeti: Anası ve kardeşlerile be- raber yaşar. Geliri: Haftada 20 dolar. Masrafı: Haftada 20 dolar. Zevk ve eğlenceleri: Dans, sinema, kır gezintileri, Polet, günlerinin büyük bir kısmı- nı, işsiz güçsüz bir takım kadın ve er- keklerin tırnaklarımı kesmek, düzelt - ı mek, vernik sürerek parlatmaya çalığ- manikürcülük yapar, ve her gün kum- barasına bir veya yarım dolar atar, küçük bir dükkân acmak için sermaye biriktirir. Biricik arzusu küçük, şık bir dükkânın parlak camekânı üstün. de ismini görmektir. Kendinden az bahseder, evde anası- na yardımı çoktur. Kardeşleriyle Is. karmnbil oynar. Şayet kibarca ve terbi- yeli bir dellkanlı çıkar da sinemaya gitmek teklifinde bulunursa bunu reddetmeyi nezaketsizlik sayar. Sade giyinir, robları Macys veya Kleln mağazalarından 6 dolara alın- maştır. Yevi elbiselerini pazar günle- rine saklar. Öğleyin, çalıştığı dükkânm ârka ta- rafındaki küçük oduda bir çay İçer, bir sandviç yer. Akşam yemeklerini de evde... Anası çok güzel yemek pişi- rir, pastalar yapar. Geceleri saat 10 dâ, yüzünü ve gözlünü iylce yıkadık - tan sonra yalar. Derin bir uykuya dalar, bütün gece rüya görür. Sanki kırda, yeşil çayir- Tar Üzerinde geziyormuş gibi. Beyaz tüylü ve sevimli köpeği arkasından geliyormuş. Mavi benekli beyaz fis « tanr varmış.. Görenler dönüp dönüp bakıyorlarmış... Yaz tatilinde, rüyalarında Hüdson nehri üzerinde, parlak boyalı bir san- dalda, yumuşak yastıklara dayanarak dolaştığmır görlür. Hoş, uykuda değil- ken de düşündüğü budur. | Polet çok-hassas, hayalperver ve 1 dindar bir kızdır. Pazar günleri mut. laka kiliseye gider, duada hazır bu - lunur. Gari Kuperin, Klark Gabi'm | hayranıdır. Camekânlarmda, gelinlik roblar teşhir olunmuş mağazaların ö- nünden geçerken durur, hayale dalar! Bu saten ve tül eibiseleri giyindiğini, soön filmde gördüğü güzel bir delikan- lınma kolunda kiliseye gittiğini sanır. Yanına sokulan birisi onu, bu ha - yalden kurtarır. Yüzü kızarır. Nişan- lısımı düşünür. Fakat, onun kazancı pek azdır. Zengin olması, milyonlar kazatımasımıt ister. Ve teselli bulur: belki iki sene, Üç sene sonra... Tali yar drm eder, kazanır... Der... Beşiktaş icra memurluğundan: Bir alacağın temini için — haciz altına ahnan bir adet ayaklı kundura saya ma- kinesi $.2.938 tarihine müsadif salı günü saat ondan on ikiye kadar İstanbul bele- diyesi sandal medesteninde acık arttırma savetile paraya çevrilecektir. Maheuzun muhamımen kıiymetinin yüz- de 75 ni temin edilemtediği lakdirde 17.2. 038 tarihine tesadüf eden perşembe günü gene soat ondan ön ikiye kadar İkinel art tırması yapılacağından alıcıların telliliye ve belediye rütumları kendilerine ait ol mak üzere ayni gün ve santlerde mahallin- de bulundurulacak memuruua mürsesatle- ri İlân olunur. Adliye inşaatı başlıyor Istimlâke başlanması için TRA 34 İKİNCİKANUN — 1938 sarayı Adliye Vekâleti emir verdi 1937 ilkbaharında inşasına başlan - ması mukarrerken arsa yerinin değiş- mesi yüzünden geri kalan adliye sara- yının nihayet önümüzdeki ilkbaharda inşasına başlanması kat'? olarak ta- karrür etmiştir. Adliye sarayınım şimdiki hapis- hana binasının yerinda kurulması hu- susunu adliyo vekâleti kararlaştırdık- tan sonra yeni arsa vaziyetine naza- ran tadil edilen plân ve projeler Na- fia yekâletina —gönderilmişti. Nafla vekâleti bunları tasdik etmiş ve tas- dikr adliye vekâletine bildirmiştir. Bunun Üzerine vekâlet istimlük işlne Dinamitle yaralanan çocuk Göztepede Rasimpaşa köşkünde otu- ran Rahmi Tuncerle İskele caddesinde oturan ön beş yaşınldla Seyfi, Gazipaşa köşkünün bahçesinde dolaşırlarken çam- Tar altırlda bir dinamit bulmuşlardır. Seyfi bu dinamiti patlatmak hevesi- ne kapılmış, bir taşa çarpmış, patlayan dinamitten vücudunun muhtelif yerleri yaralanmıştır. Seyfi hastaneye kaldırıl- miştir Basın Birliği balosu Basın Birliğinin balotu bu sene 12 gubat cumartesi gecesi Maksim salon - larında verilecektir. Kurban bayramımın ikinci gününün gecesine tesadüf eden bu balonun, senenin en güzel ve neş'e- H balosu olması için bütün hazırlıklar tamamlanmıştır. Bu seneki balada şimdi ye kadar görülmemiş sürprizler vardır. DIŞARDA: * Hitlerin iklidarı ele geçirişinin beşin- ci yüdönümü dolayısile dün — Almanyada bayram yaptırılmıştır. Propaganda namnrı Göbels bir oyluk söylemiştir. Askeri geçit resimleri yapılmıştır. * İsviçrede Vand Kantonunda komünist teşekküllerinin yasak edilmesi için yapı- lan plebistte 34.336 müntehip lehte 12.698 müntehip de aleyhte rey vermiştir. Geçen sönteşrinde sosyalistlerin onbin rey aldık ları Lausanne şehrinde 4336 müntehip ko- münistler lehinde rey vermiştir. * Çekoslovakya müdafar kanuhunun A- yusturyaklar için doğurduğu —mahzurları izale zınmtırnda iki hükümet ârasında yapıl makta olan müzakereler — muvaffakiyetle neticeletmiştir. * Yunan prensi Nikotanın hhi vaziye- ilnde bir değişiklik yoklur. Alman müte- hassısı döktor Bergman ile prensin kars deşi ve Yazostavya nalbinin zevcesi olan Prenses Olga Atinaya gelmişlerdir. * Paris edebiyat fakültesi fahri duvay- yeni Ferdinandi Bennot, tedavi edilmekte olduğu klinikte 77 yaşında olduğu halde ölmüştür. * PFransız işçi sendikaları merkez kon- seyf kabul ettiği — bir karar suretinde, hükfmetin teklif ettiği yeni iş kanununun amelf hiçbir kıymeti — olamıyacağını be- yan etmiştir. * Ramanyada “demir muhafızların,, bir tebliğine göre, bu partt mensupları bele- diye intihabatına Iştirak etmiyeceklerdir. Çünkü iştirak ederlerse teşkilâta mensup olmiyan nazırların emrine itaat — etmek mecburlyetinde kalacaklardır. * Belgraddaki Fransa örtü etçisi Bruge- ve, Fransız könsoloshaneslade — muhalif hırvat lideri Maçeki kabul ederek kendisi Te üzün bir mülükatta bulunmuştur. Bu haber Belgrad mahafilinde derin bir he yecan uyandırmıştır. *Enebliz anavaları filosu başkumandanı Amiral Back. house, Nolson sirhlisi — ile Lirbona git- mek ürere Portsmout'dan hareket etmiş- tir. Nelsona Rodüey zırhlisi ile beş tor- pido refakat etmektedir. Pilo Lisbonda üç gün kaldıktan sonra Cebelüttarıka gidecek Ür, Amiral Backhouse, büyük deniz ma- nevralarında harır bulunâacaktır. * Fransız hava nezaretinin beş mütehas sısı dün Londraya gelmiştir . HABER'e verenler kâr ederler. n AA Dd : Onat'ın riyaseti altında istimlük VE inşaat işleriyle meşgul olacak bir Kt — mıştır. yadl Yeni adliye sarayı çimdiki B hane binasından başka bir taraftâ? Sultanahmet. parkı, diğer taraftan ”"' dükkân ve evlerin arsaları üzerine K” rulacağından bütün bu binalarm İ * timlâki de icab emektedir. Haattf llk tetkikler sırasımda - sarayın yet fiatını hesab için bu binaların VE” ziyetleri de tetkik olunmuş ve hepdi” ne kıymet konulmuştu. Şonra bu KAV” metler bina sahiplerine de tebliğ ©* dilmiştir. Bunlardan pek azı l kıymetlere itiraz etmiştir. Ü Gerek hapishane binası, gerekse B binaların tahliyesi işi martta tamifk olacaktır. Hapishane ile bu yıkılması hususu yeni sarayın kadar mühim telâkki edilmektedir. , 3 kaza Ticaret Mektebi önünde Beşiktat ündıı.mllııınmm'u—l.'*. mıştır. Müsaderve çok şiddetli oktult dmınhıunı—ıww ki su damacanaları kıtilmıştir. Otomobilin de gol tarafı tor. Atabactıya ve göföre bir MM tır. Bir kasa da, üç $aat sönta lh’ V Liman İdaresi Müdür muavini sart oğlunu Ankara trenine 'p re Bebekten son sür'atle gelet Hamdinin idaresindeki 4981 ’f 4 otomobll Fındıklıdan geçerken küiçük bir çocuk çıkmış, şeför İfb Tnış ve direksiyonu sağa ııvı-ıj:. W Otomobil bu sırada $7 UW tın oğlunun Mükkânmın / Ççarpmış, otomobil dükkeân içine A ge tir. Kepenkler içırılmış, otomebili? — kısımı hasara uğramıştır. ç Üçüncü kazu a çnNuıım sürdüğü ,ıfıs.yıhl""! numaral; araba bu sabah 8,20 d€ ’. oğlu Balıkpazarından g ğuna inerken beygirler birdenbif? vf müş, arabayı sür'atle lw’ Jamışlartlır. Araba T: ' ken Kalyoncu karakolü &Wb:“:/f ©| şında Cozyana isminde bir parak yaralamıştır. Kadıfi kaldırılmıştır .