28 Mart 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

28 Mart 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

Aragona ceph Ilal_yan e Barselona cekenneminden Baştarafı 1 incide 'Tebliğde Ğuıiyou;um; İtalyan gönüllülerine karşı en İyi birliklerini, bilhassa İster ve Kampesino fırkalar- nı sevketmiş oldukları ilâve edilmekte- dir. Bu fırkaların da mukavemeti kırıl- mıştır, Lejyonerler mühim bir dört yol ağı- zt olan Val — de — Algorfayı da zapt- etmeğe muvaffak olmuşlardır. Bu su- retle denizden ve Madritten yapılan düşman nakliyatına sed çekilmiş olmak- tadır, Italyanlardan telelat Roma, 28 (A.A.) -- Resmen bildiril. diğine göre, Aragon cephesindeki ta- arrus esnaşında 9 marttanberi İtalyan gönüllüleri kıtalarından 29 u subay ol- mak üzere 282 kişi ölmüş, 123 Ü subay olmak Üzere 1472 kişi yaralanmış ve Ayrnıca 33 kişi de kaybolmuştur. Lâ! ve icraat Barselona, 28 (A.A.) — Harbiye na- gırı Perito bir nutuk irat ederek Cum- huriyet hükümetinin yalnız teşvik edi- &i sözler almakta olduğunu, halbuki, Frankistlere müzahir olanların onlara emühim miktarda harp malzemesi gön- dermekte bulunduklarını söylemiştir. 200 tayyarenin yaplığı bombardıman Barselona, 28 Ç(ALA.) — MÜN mi- dalaa nezareti tebliğ ediyor: Aragon cephesinde şiddetli muhare- beler olmuştur. Prankistler, hücumla- rını bilhassa Kandasno istikametinde Fragaya doğru tevcih etmişlerdir. Bütün hücumlar püskürtülmüştür. Yalnız Ciyana kıyılarında bazı mevzi- ler kaybedilmiştir. Frankistlerin 200 tayyaresi, Frogayı bombardıman etmek suretiyle öğleden #onraki taarruza iştirak etmiştir. Akşam üzeri Frankistler, Cinkaya vası lolmuşlardır. Cumhuriyetçilerin bataryaları, Ebrin Benubunda Prankstleara dört tayyare- sini düşürmüştür. Frnkistler, Kodone- ta, Belmonte ve Torrecilta dö Valde - formo istikametinde taarruz etmişler. dir. Mutsarrızlar göğüs göğüse yapı- Jan şiddetli muharebelerden sonta püs- kürtülmüşlerdir. Cumhuriyet İspanyasında milif birlik Madrit, 28 (A.A.) — Aragon taar - gtuzunun vahameti karşısında mukad - Gee birlik terahürleri - çoğalmaktadır. Geçenlerde bir itilâf akdetmiş olan w muml iş birliği ve milli iş konfederas - yonu teşekküllerinin reisleri mühim bir miting tertip etmişlerdir. Hatipler bü- tün işçileri silâh imalâtımın arttırılma- «t için büyük gayretler sarfetmeğe dae- vet etmişlerdir. — Roma müzakereleri W Baştarafı 1 incide Fransa ve Sövyetler birliği ayni — tarzda hareket eder ve İngiliz pliaımı tam olarak tatbikte taahhütlerini yapa! Nalyanın günüllülerini çağıracağı malümadur. iğer taraftan Pariş ve Londrada ma- lümdur ki İtalya, aylardanberi artık takvi- ye kıtaları yollamamış ve İtalyan gönüllü. lerin adedi de azalmakta — bulunmuştur. İtalya Londrada aldığı — teahhütlerine mümkün olduğu kadar dürüs! bir surette riayet ederken, salâhiyetlar İtalyan maha- filinin müşahede eylediği gibi, Fransız sol cenah partileri, İspanyada bir müda. halede Bulunulması için propaganda faa. Hyetlerine devam etmektedir. Fakal böyle bir müdahale, çok vahim neliceler vere. cek ve Avrupada sulhü — bozabilecek bir mahiyet alabilecektir. esinde ed Barselona, 27 ÇALA.) — Mült mü- dafaa nezaretinin tebliği: Şark cephesi: Düşmen, Bujaraloru işgale muvaffak olmuş ve kıtalarrmızı Kandasnosu tah- liyeye icbar eylemiştir.Ebre'nin cenu- buna, düşmanm şiddetli tazyiki devam etmektedir. Mas Delas Matası, Agua- vicayı ve Kastelloteyi tahliyeye mea - bur olduk. Estramadure cephesi: Talavera böl. gesinde, Gört köyü işgal ettik ve elli e- sir aldık. Eadülüs cephesit: Düşmanın Higw- era de Kalatrava mıntakasında yaptığı bir hücumu kolaylıkla tardettik. Diğer cephelerde kayda şayan bir gey yok- tur, Franko cephesinden gelen haberler Saragos, 27 (ALA,) — Havas m- habiri bildiriyor : Bu akşam karanlık basarken, gene - ral Yague ordusu kotaları Kotalonya arazisine girmişler ve Ma Selgorreini zaptetmişlerdir. Ayni saatte Fraga şehri de tamami- le muhasara altıne alınmış bulunuyor- du, Franko kuvvetlerinin ileri karakol- ları şehre gi erdir. Bu kuvvetler, Sinka şehrinin sol kıyısını beş altı ki- Jometre genişlik ve üç ilâ beş kilomet- re derinlikte işgal etmişlerdir. Fransız işçileri silâh gönderil- mesini istiyorlar Kâaen, 27 (A.A.) —« Burakla bir ni- tuk söyliyen gencl iş konfederasyonu sekreteri Juho, gerek mali, gerek harici sahalarda faal bir politika talep etmiş- tir. Malt sahada geçici yarım tedbirlere aleyhtar olduğunu bildiren Juho ezcüm le demiştir ki Kambiyonun, kredilerin kontrolunu ve tröstlerin devletleştirilmesini istiyo- ruz, İşçi, müsavat ve sotyal adalet da- iresinde yapılacak mukaddes birliği redletmekle beraber, çalışmamak gre- vi ile iktifa eylemiyecek ve faal umum! greve kadar gidecektir. Harict politika bahsinde Juho, kok- lektif emniyete sadakatini teberüz et- tirmiş ve demiştir ki: *“— Tapanyol milletine azker değil, fakat silâh göndermeliyiz. İspanyol mileti arasında bugün dünya sulhünün mukadderatı mevzuu bahsolmaktadır.,, Gayri federeler arasında Baştarafı $ tncide şaşkm bir hal aldı. Onların bu hali ta. kımm bütün hatlarma sirayet etmekte gecikmedi, mevsim başında çok güzel maçlar çıkaran bu takımda - geçen | hafta Eseyan karşısında olduğu gibi - | panik başgösterdi Rakiplerinin bu sarsıntısından isti- fadeyi bilen Arnavutköylüler ise To - â la ikinci sayılarını da kaydettil. İKİNCİ DEVRE takımı ikinci kısma Vahabı x muavine, Nubarı da merkez muhacime geçirerek başladı. Fakat bu gekil de fayda vermediği için, 10 un- cu dakikada tekrar bir değişiklik ya. pıldı: Vahab merkez muhacime, Nu - bar sağ içe, Suldur da merkez muavi- ne getirildi. Hücum hattınm Nubarla takviyesi derhal tesirini gösterdi. Bu devre daha Üstün oynıyan Şişlililer, 88 inci dakikada Nubarın sıkı bir şü- tü ile bir gol daha kazandıktan sonra beraebrliği temin edebilmek için son dakikalarda büyük bir gayretle oyna- dilarsa da, Arnavutköylüler galibiye- ti kaçırmamak için ellerinden geleni yaparak müsabakayı 2.1 galib olarak bitirdiler. ! Pera - Kurtuluş Günün son müsabakası Şazi Teaca - nm hakemliği ile Pora - Kurtuluş ta. kımları arasında oynandı. Bu maça tarafeyn gu kadrolarıyla çıkmışlardı: Pera: Koço . Hristo, Viâstardi - Çi- çovlç, Etyon, Çoşoş - Filipa, Çolafi, Bu- duri, Bambino, Talaas. Kurtuluş: Panayot . Miçuli, Tikaso- Hristo, Drago, Pulyos - Antimos, Pul- yönidie II, Prüyenidis I, Mike, Tanaş. Müsabakaya mütevazin bir şekilde başlandı Kurtuluşlular uzun paslarla, Poralılar ise, kısa paslara yaptıkarı kargırklr akınlar sayesinde top iki ka. le arasında mekik dolruyordu. Dakikalar geçtikçe Paranım daha 2- ğır bastığı görüldü. Bambinonun sağ- h sollü şütleri rakip kale için her an tehlikeli oluyor, fakat Kurtuluş kale- cisinin muvaffakıyetli oyunu sayesin. de semeresiz kalıyordu. İlk devre Peranm bafif üstünlüğü altında, fakat gölsüz olarak beraber - Hikle bitli. İKİNCİ DEVRE İkineci kısma - ilk devrede ayağına ktamp giren . Kurtuluş sağ açığı çık. mamıştı, on kilig kalan hasımlarına karşı Peralılar bu devrede daha bas- kılı bir oyun tutturdular. Münferid Kurtuluş akmlarma mu - kabil uztalıklı hücumlar yapan Pera müuhacimleri nihayet sağ açıktan Fili- panm sıkı bir vuruşuyla günün ilk ve son gölünü attılar. Bu gol Kurtuluşlulara bir kamçı te. siri yaptı; beraberliği temin için bü. yük bir enerji sarfetmeye başladılar, onların bu gayreti oyunu tek kale ha- Hnda Para aleyhine çevirdiyse de ya. kaladıkları fırsatlardan fazla heyecar yüzünden istifade edemiyerek müsaba, keyı 1-0 mağlüb bitirdiler. “Cennetin en güzel kızı,, evlend Meçhul bir gahası, bilhassa kadmı bir an içinde şöhretin en yüksek zirve- sine ulaştırmakta çok mahir olan A. merika, bu defa da “Cennetin en güzel kızı,, lâkabını cidden hakketmiş 16 ya- gında bir genç kızı, sinema yıldızları- nn en meşhurlarını bile kıskandıracak bir göhrete kavuşturdu. Filhakika bugün gelen ecnebi gaza. teleri, orta derecede bir Amerikan £ müzikholü olan “Cennet” te dansözlük eden Hope Çandler adında meçhul fa, kat son derece güzel bir genç kızın, yüz elliye yakm gazetenin sahibi ve Amerikanın adetâ matbuat kralr olan Randolf Hearst'ın oğluyla evlendiğini haber vermektedirler. Büyük bir ketümiyet içinde yapılan izdivaç merasimini mütcakip, yeni ev- liler hemen Avrupaya müteveecihen balayı seyahatine çıkmışlardır, Kocamı niçin öldürdüm ? Onun bir kadın yüzünden benden ayrılacağını biliyordum Güzel kadın, kocasını Öldürmek için, bir somyanın içerisinde saatlerce pasıl pusu kurmuş ? Perinyan, Paristen pek do uzak olmıyazı küçük bir şebirdir. İşte bu — şehirde, bir bankanın müdür muavini olan — Ferman Dölari yatağında uyurken öldürüldü. He- nüz 39 yaşında olan bu genç, gehbrin bir köşesinde, bir dul kadının malı olan ev- de oturuyordu. 22 mart sabahı bu ev sessiz ve sakindi. Bv sahibi madam Pons kalktı ve — vakit haşli ilerlemiş olduğu halde — kiracısının bendr uyanmamış olmasından — bayreto başladı. Dölari ailesinin oturduğu tarafın ka- pası kapalı idi, Halbuki bu Baatto banka müdür muavininin, işinin başına gitmesi Tâzımıdı. Madam Pons kapalı kapıyı vürdü; ce- vap alamadı; tokmağını yokladı, kapı ki- Hü1 değildi.. Açıldı. Ev, sahibi kadın korkunç bir manzara ile karşılaştı. Fernan Dölari, yatak Üze. rinde pijamasile yatıyordu. Beynine iki kurşun yemiş, çoktan ölmüştü. Orada hiç bir «ilâh bulunmadı. Bu işin bir cinayet olduğu şüphesizdi. Eşyaya do- kunulmamış, çekmece — karıştırılmamış, herşey yerli yerinde duruyordu. — Odada bir boğuşma olduğunu gösterecek hiçbit iz yoktu. Iki defa terk olunan delikanlı Acaba Dölari hangi karanlık maksa- dın kurbanı olmuştu? Daha cinayet gecesi, arkadaşlarile birlikte neşeli neşeli yemek yemişlerdi. Zavallı adam, kadın ve evlenme İşleri yüzünden heyecanlı vo hareketli bir ömür geçirmişti. İki defa evlenmiş, iki evlen- mesi de boşanma ile netlcelenmişli. Bina. enaleyh cinayet tahkikatı ile — uğraşanlar bunun bir aşk faciası olması — farariyosi üzerinde durmuşlardır. Bâtün şüpheler çok eiddi olarak madam Sügan Gorig üzerinde — toplanıyordu. Bu kadın İki sene evvel banka müdür muavi- nile evlenmişti. Boşanma davaları asliye mahkemesinde göcülüyordu. Fernan Dölari ilk defa genc bir İtalyan kızile evleamiş, fakat çok geçmeden ay- rılmışlardır. Fernan 20 birinelteşrin 1036 da Süzan Geriş ile evlendi. Bu, —Süzanın da ikincl evlenişidir. O da, ilk defa zen- gin hir emlâk sahihile — evlenmiş, sonra Roma mahkercesi kararile ayrılmıştır. Süzan ulzun boylu, güzel bir kadındır. Hukük tahsili yapmıştır. Perplayan baro- sunda kayıtlı bir avukattır. Şebirde iyi bir şöhret kazanmışlır. Dölüri, şen bir delikanlıdır. Eğlenceyi saver, Kadınlarla birçok şüpheli macerala rı vardır. Eğer şehirde dolaşan dedikodu- lar doğru ise banka müdür muavini, daha çabuk ayrılmak uğruna karısının dostla. yından birisinin kolları arasına düşmesi için fırsatlar hazırlatmış, âdeta rorla ka. rısını aile yuvasına ihanet ettirmiştir . Bu dedikodular ister doğru olsun, ister olmasın, muhakkak olan bir şey var: EBv- lendiklerinden iki ay sonra Dölari mah. kemeye tafüracaat etmiş, boşanma davası eçmıştr. Halbuki karısı anne olmak üre. reydi. Dölürinin ölü olarak butunduğu salonda araştırma yapan emniyet memurları genç müdür müuavininin bir fotoğrafını parça parça edilmiş olarak buldular. — Bundan başka saloada geniş bir drvan bulunuyar. du; bu dıvanın somyası açılmış, somya- nın demirleri biribirinden — uzaklaştırıla. rak bir adamın yerleşebileceği büyüklükte bir yer açılmıştı. Bir saç telle ve bir ku- maş parçası somyanın demirlerine takıl. mıştı. Dölâri ile karısı arasında para (ibtilâfı da vardı. Dölüri evlenirken karısının bir kısım gervetini kendi üzerine geçirtmişti. Sonra, ayrılma sebebleri bulmakta fevka. 1âde kurnazca hareket etmiş, — ayrılmaya sebeb olma saçunu tamamen karısının Ü- zerine atabilmişti. Bu vaziyet karşısında madam Süzan hem davayı, hem de kocü. sına cihaz olarak verdiği servetint kaybe. gdecekti. Böyle bir vaziyele meydan ver- mermek için daha talâk kararı kaliyet kes. betmedeh kocasını öldürmüş olması halı. va gelebilirdi. Diğer taraftan Dölürinin (ilk karıslle tekrar evleneceği şaylaları da — meydana çıkmıştı. Süzanın bu şaylalardan da babe- vi vardı. Belki de kıskançlık bu cinayete sebeb olmuştu. itirat Zabita memurları bu iki noktayı düşün- düler. Onlara göre Süzan dıvanda sakla. narak kocaşını beklemiş onu, — tamamen uyuduğuna kanant getirince iki kurşunda öldürmüştür. Süzan kocasından ayrı yaşadığı günden beri şehirden uzaklaşmış, pek yakında bulunan Elen kasnbasına gitmiştir. Polisler Süzanın evinde urzun — araştır. ma yaptılar, Fakat hiçbir şay bulamadılar, Buna rağmmen kadını urun uzadıya iştilee tak ettiler. Bu istintak tam — on bir sati sürdü, Süzan, evvelâ berşeyi inkâr yolu- at sonradan, cinayet gecesl Porpinyana gittiğini ve kocasının dönür şünü sokaktan gözetlediğini itiraf etti: “e Kocamın bir kadın yüzünden bene den ayrılmak Ulediğine emin olmak iştle vordum. Bu hususta deliller elde edebilire sem mahkemeden lehimde ölr boşanmd karzarı alacaktım. O akşam — dekledim v€ kocamın bir kadınla derabder içeriye gire diğini gördüm.,, Bir taraftan kadım istintak — edilirkett, diğer taraftan da dıvanın sonuya demirle- Tİ arasında bulunan kumaş parçası Özetine de araştırmalar yapıldı. Süzanın — elbist dolabı gözden geçirildi. Tekmil elhiseleri birer birer tetkik edildi, fakat yırtık bir elbise bulunamadığı gibi, o kumaşlan yapil mış elbise de bulunmadı. Kezalik bütün te raştırmalara rağmeb cinayete âlet olan rös velver de meydana çıkarılamadı. Polis, bu cinayeti kadının işlediğine ka niydi. 33 mart gecesi Süzanı tekrar islloe vap ettiler, İkinci — isticvap da birincisi kadar uzun oldu. Dokuz saat sürdü. Kadı© sababa karşı yorgunlukltan bitkin bir baf de ittraf etti: — Evet, ben öldürdüm! Sonra, hıçkırıklar içerisinde bütün tafsilâtile anlattı: — 21 marl pazarlesi akşamı Perpinyant otoraebitimie geldim. Otomabili aparlıma- aımıza yakın Bir yerde beraktam, Apartıı manın öende olan anahtarını kocama verı memişlim. Evine giren bir kadın gtbi anak farla kapıyı açtım. İçeriye girdim. CÇakın” la dwanın üzerindeki kumaşlar bir V:> munç keslim. Sornya demirlerini aralıklır dım, İçerisine otrebilecek kadar bir yet açtım. Sonra karanlıkta kocamın gelişini bekledim. Bu bekleyiş soatlerce azadı. Bu saetlerin ıslzradını. - anlayamazsı: cam gece onda evine dö Sala medi. Doğra odasına geçit — çalıştı. Gect saat bire doğru uyada. Tamamen uyuduğuna kani olunca yalak odasına girdim ve kocama (kt kurşun sek- ftım. Rodelver yeğenimindir. Kocamı öldürürken hiçbir şey — düşün- medim. Kafam tamamile durmuş, şuuradt benliğimden uzaklaşmıştı. Kocam kımıldanmadı Bile.. Biran içerle sinde hayattan ölüme geçmişti. Sanra le- ddşsız evden çıktım. Olomobilüme bindim. Ve Etene döndüm. Katil kadın bu ifadeden sonra cinayet #leti olan rovelveri sakladığı yeri da gös- termiştir. einayeti! enn Ko- Necaettin Atasagun Her gün sabahları veklie buçuğa akşamları 17 den 20 ye kadar Lâle H tayyare apartmanları İkinci daire 17 numarada hastalarını kabul eder. Cumartesi günleri 14 den 20 ye ka dar hastalarımı paras'ı, Kurun, Ha ber okuyutcularını dakupon — muka- bilinde muayene eder. Telef: 23954