30 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

30 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

üçok Beşiktaşa (6-8 yenildi Beşiktaşlılar dün Beşiktaş - Üçok maçın dan heyecanlı bir an yapmak Üzere şehrimize geln İzmirin Üçok takım, cumartesi günkü G. Saray mağlübiyetinden sonra dün de yine Taksim stadında Hüsnüsüz, Nu | risiz, Şerefsiz ve Rıdvansız Beşiktaş on birine 8.8 yenildi. İki bin seyirci önünde ve Kemal Ha- limin hakemliği ile yapılan Üçok - Beşiktaş maçma takımlar gu kadrola. riyle başladılar: Üçok: Hi - Necdet, Ziya - Feh. mi, Adil, Mazhar - Komal,-Said, Na - mik, Faruk, Namık. Beşiktaş: Mehmet Ali . Fethi, Fa . ruk - Rifat, Feysi, Fuad. Hayati, Hakkı, ım, Musaffer Eşref, Beşiktaş 1 - üçok 0 Oyun"eksik Beşiktaşlılarm - rakibi küçük gören tarzlariyle, yani siyah beyazlıların kendilerini yormadan ve fazla gayret sarfetmeden yaptıkları neticesiz hücumlarla başladı. Ve be »- ginci dakikada Hakkının üstüne çekti- Bi rakip müdafilerden * kurtulan Mu. zaffer ilk Beşiktaş golünü attı, Kolayca kaydedilen bu sayı siyah beyazlıların zaten durgun olan oyun - larını büsbütün yavaşlattı, İzmirliler de bir gün evvel Galâtasâraya karşı kıyas edilemiyecek kadar fena bir o. yun tutturdular. Müsabaka < böylece zevksiz bir şekilde 30 uncu dakikaya kadar uzayıp gitti, Beşiktaş 2 » üçok'0 30 uncu dakikada Hakkı sol İçe, Muzaffer de sâğ içe geçti. Eşrefle Hakkının yan yana oynamaları Beşik- taşlıların hâkimiyet kurmalarına se- Barutgücü sahasındaki maçlar Dün Bakırköyünde Barutgücü saha- smda sabahtan akşama kadar büyük bir kalabalık önünde, birçök futbol maçları yapılmıştır. Bu maçların bi . rincisini Bezezyan lisesi ile Barutgü. cil üçüncü genç takımı yapmış ve ne- ticede Barutgüçlüler 3-0 galib gelmiş. lerdir. Bundan sonra oynanan Bakır. köy Rumları genç takımiyle Bakırköy Rumları arasındaki (A) takımları ma- çında bir sürpriz eseri olarak genç ta. kımlar 5-4 ağabeylerini yenmişlerdir. Üçüncü karşılaşma Barutgüdü birin ci genç takımıyla Özen spor'A takımı arasında oynanmiş ve Barutgüçlüler daimi bir hâkimiyetten sonra oyunu 12-0 kazanmışlardır. Bü maçı Langaspor genç takımıyla Barutgücü İkinci genç takımı arasm. daki oyun takib etmiş. Bunda 1-0 Barutgüçlüler mağlüb olmuşlardır. Günün beşine oyununu Langaspor ve Barutgücü B takımları yapmış, Barutgüçlüler bunda da L0 galib gel- mişlerdir. Son oyun Langaspor ve Ba. rutgücü A takımları arasmda oynan - mıştır. Braütgüciinün faikiyetiyle de- vam eden bu maçta Barutgüçlüler 4.0 galib gelmişlerdir, eksik bir kadro ile çıktıkları kim) bir netice aldılar beb olmuştu. Netekim 40 mer âakika- da geriden topu kapan Muzafferin direğe çarparak ağlara takılan şütü i. le Beşiktaş ikinci golünü de kazan mış oldu. Beşiktaş 3 » üçok O Bu sayıdan iki dakika sonra Hak. kıdan güzel bir ara pası alan Nâzim Üçoklu müdafilerin kımıldamaya lü - Zum görmemeleri yüzünden kaleye sokuldu ve bir iki saniye vücut çalı- mıyla kaleciyi oynattıktan sonra ya- vaş bir vuruşla topu sağ köşeden il. çüncü defa İzmir kalesine 80 Bir az sonra da ilk devre 3.0 Üçok aleyhi. ne bitti, Ikinci devre — Ikinci devre hiç ümit edilmedik bir | (mir Kalecisi Nösimin ayöğından bir göklide cereyan etti: 3-0 mağlab'yayi ho © dop'hapıyor yette olâti Üğoldült şatyrti takdir bir | bir şütle'döğrudan doğruya Beş gayretle bu kısma başladılar. kalesine gönderdi. 6 mcı dakikada 18 üstünden Beğik- Beşiktaş 8 « üçok 2 taş aleyhine verilen frikiki Said güzel Bir dakika sonra sağdan yapılan halde böyle mü- İzmir talamının yediği göllerden biri düzgün bir İzmir hücumund müsait vaziyette olan Namı, diği topu Üçok merkez muhacimi kuv. vetli bir şütle ikinci defa siyah beyaz kalesine attı, Beşiktaş 3 - üçok 3 3.0 lik kat'i bir mağlübiyetten 3-2 i bir farka yükselen İzmirli- sonra gayretlerini y şladılar. Bu sırada maç cidden heyecanlı bir safhaya girmiş bulunuyordu ki, sol açık Namık geri- lerden sürdüğü topla karşıdaki mü. dafileri atlatarak takımım beraber. lik golünü de kayda muvaffak oldu, Siyah beyazlılar, hasmı küçük, gör - menin hatasını çekmişlerdi, Fazla e. nerji sarfederek ve yedi dakikada üç gol çıkararak yorulan İzmirlilerin Kücüm ları durunca Be lâr galibiyeti kaçırmamak için gayrete gelebildiler, Beşiktaş 4 - üzok 3 16 me dakikada Hakkı gerilerden ler, bundan son Beykoz altı klüp şampiyonu oldu Dün Taksim stadında yapılan mıntaka kupası final maçında Istanbulspor O- 2 Milli küme haricinde kalmış olan İstanbul birinci kümesinin altı klübü arasında yapilan mıntaka kupası fi. nal maçı, dün Taksim stadında, Beşik- taş - Üğok maçmdan evvel Oynandı. Bir gün evvel dömi finalde Süleyma- niyeyi yenerek finale kalan Beykozla İstanbulspor arasında oynanan bu o. yuna saat 15,10 da başlandı, Hakem İzzet Apaktı. Takımlar şöy. le dizildiler; Beykoz: Mustafa - Sadeddin, Baha- dir - Mehmet, Sait, Gazanfer . Turhan Kâzm, Şahab, Cahid, Safa, İstanbulspor: Saim - Samih, AH - Faruk, Enis, İsmail - Nejad, ii müdahaleleri Beykozun bu hücumla. rını 25 inci dakikaya kadar semeresiz bıraktı. 25 inci dakikada Beykozlu . lar güzel bir gütle ilk gollerini yaptı- lar, Biraz sonra Şahabın çok tehlikeli ve sıkı bir şütü, İstanbulspor kalesi- nin direklerine vurarak, muhakkak bir gol atlatılmış oldu. İki taraf da, devre Sonuna kadar büyük bir'enerji ile oynuyor, hava. nm müthiş sıcaklığına rağmen, bir an duraklamıyorlardı. Oyunun ilk yarısı, netice değişmeden, yani 1.0 Beykozun üstünlüğü ile nihayet buldu. İkinei devreye takımlar daha yavaş bir tempo İle başladılar. Sıcak, oyun. cularm enerjisini yavaş yavaş kesi « Tank, Ismet, Bahri, Görüldüğü veçhile Beykoz içine ba. zı eski elemanları 'da alarâk bir gün evvelkinden daha kuvvetli “ bir kadro hazırlamağa muvaf fak olmuştu. Buna mukabil İstanbul « spor oldukça'zayıf bir kadroyla çıkmış tu. Bu vaziyet ilk dakikadan itibaren oyun üzerinde neti» cesini göstermeye başladı. Beykozlu « *W lar rakiplerini der- | hal tazyik altiya al- dılar. Fakat İstan. bulspor müdafaası nın canlı oyunu, Samihin indi Mintdka Tips Kağanün Bey Kozluların Hürü! Vaiymı... yenildi yordu. Bütün didinmelerin netice ver. memesi iki tarafı da sinirlendiriyor, arasıra sert hareketler yapılıyorsa da, hakem seri müdahalelerle bunların ö. nünü alıyordu. Oyun 36 dakika bu vaziyette devam 6 mer dakikada, İstanbulspor müdafilerinden biri kale önünde topu elle uzaklaştırmak istediğinden, takı- mı âleyhine penaltı cezası verildi. Ba- hadır bundan istifade ederek güzel bir şütle takımının ikinci ve son gölünü de yaptı, Bundan sonra İstanbulspor birkaç bücumla mağlübiyeğten kurtulmaya tıysa da hepsi semeresiz kâldr. Son dakikalar wne Beykozun bâ! yeti altında oynandı ve.oyun da böy. lece 2.0 İstanbulspöo run mağlübiyeti ile bitti, İstanbulun sakin bir köşesinde, müte , yazı, fakat büyük , bir klüp aşkı, spor zevki ile çalışan ozlular, dün kü galerlerile yal- nız, İstanbul mın- takasi kupasını kâ- zanmış olmadılar, hüsnüniyet ve spor aşkıyla çalışmanm çok haklı semeresi - ni gördüler, Beykoz Juları candan tebrik ederiz, nin akabinde alman bir enslantane aldığı topu süratle sürerek İzmir ks” lesine sokuldu. Koluna yapışan İzmif müdafii Ziyadan silkinerek kurtulduk tan sonra dördüncü golli attı. Tekrar galib vaziyete giren siya beyazlılar, takımlarındaki meşhur dö” Zişikliği yine yaptılar, Hakkı merköfi muavine, Feyzi sol içe geçti, Bu vasi” yette hücum battmın zayıf dü ne rağmen kesilen Üçoklular karşısı da yine üstünlüğü muhafaza edebil * diler, Beşiktaş 5 - üçok 3 Biribirine giren İzmir miüdafaa$f sert hamlelerle ellere ve vücutlar sarılarak gol adedini yükseltmeye ışırken, Rikattan bir pas alan Haya! beşinci golü de kaydetti. İ Beşiktaş 6 - tiçoğ 3 | Devrenin son dakikaları siyah bei yazlıların ezi üğü altmda gfj çiyordu. 43 üncü dakikada sağdan dığı topu Nâzim altıncı defa İzmi kalesine soktu. Bir dakika sonra Muzaffer yedinö sayıyı da kaydettiyse de hakem bum ofsayd mı, yoksa favl mu velhasıl # olduğunu anlıyamadığımız bir kara” le kabul etmedi, maç da böylece eksik Beşiktaş takımının gelebesiy” bitti, O.M.K. Izmirliler ne diyorlar ? Dünkü maçtan sonra görüştü müz Üçok kafile reisi ve ayni ia de başkanı bulunan Niyazi İstan” daki maçlar hakkında sorduğu” suale şu cevabı vermiştir: “.« Her iki maçla da magıüb © duk. Memnunum desem tabiidir doğru olmaz. Fakat gerek hakemi” den ve gerekse rakib takımların o? cularımdan hiçbir şikâyetimiz yo#' Hakemler çok iyi idiler. En Kü kusurları bile gördüler. Bizim age maçında daha iyi “e . Dün dei i devrenin bi Gi muvaffakıyetliydik. yö Bizim İzmir bir mekteptir. BW müşkülâtla yetiştirdiğimiz. oyunla Tı İzmire ve Ankaraya veriyoru” pi vaziyette bizim daha iyi neti mamız hemen hemen imkânsızdı" ——.—— Genç takımlar İstanbulspor . o Feneryılmaz © takımları arasmda dün Taks a dında bir maç yapıldı. Takımlar b bir oyun oyhadıktan sonrü der kaldılar, Güneş takım! Anadoluhisard? , Anadoluhisar klübü ni vet edilen Güneş takımı dün An* hisarına gitmiş, Hisarlılar iz misafirlere bir öğle yemeği, verilmiş ve akşam tzeri İKİ t m zörsiz mahiyetinde bir eşe netice 6.2 Güneşin lehinde bi