30 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

30 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Sarı lâcivert takım dün çok güzel ve enerjik bir oyun oynadı Mili küme maçlarmdan çekildik. ten sonra hemen hiç bir ciddi müsa- bakasına şahit olamadığımız Türkiye şampiyonu Fenerbahçe takımı dün Kadıköy stadında Romanyanın Tamş. var takımiyle karşılaştı. Taksim stadında Üçokla Besiktaş arasında milli küme maçı olduğu hal- de bu müsabakayı görmek üzere Fe- ner stadma toplanan seyirci . lerin adedi beş altı bini bulmaktaydı. İlk olarak Fenerbahçenin (B) takı- mı Anadolu birinci takımı ile karşı. laştı. Kaleci Necdet, Bülend, Lebib, Sa - mih, sarı Necdet, Hayati gibi birinci sınıf oyuncuları ihtiva etmekte olan Fenerbahçe (B) takımı hâkim bir o - yundan sonra rakibini sıfıra karşı al. tı golle mağlüb etti. Büyük maç Sıra günün en mühim kargılaşması- na gelmişti. Sabırsızlanan seyircile . rin alkışları arasında sâat tam on ye- âide Tamşvar takımı sahaya çıktı ve halkı alkışladı. Arkadan Fenerliler de her zamanki tezahüratla ortaya geldi- İer.. Kaptanlar arasında bayrak tea. tisinden sonra para atıldı. Güneş al- tıma dilşen Fenerliler hakemin düdü. ğü ile şiddetli bir hücumda bulundu. Jar. Romen müdafsası Fenerin bu hü- ,,cumunu Körnerie dur Fikretin “ortasından istifade edilemedi. Fakat garı Vcivertliler üst üste hamlelerle rakiplerine göz açtırmıyorlardı. Gol İkinci dakikada derin bir pas alan Fikret Şabana yerinde bir pas verdi. Şaban önündeki müdafii atlatarak ar. kadaşma bulunmaz bir fırsat yarattı. Merkez muhacim Yaşarın demir gibi bir şütü ile göle çevrilen bu fırsat Fe- neri alkışiamağa hasret çeken seyir. cilerin uzun tezahüralına vesile oldu. Bu sayıdan sonra Fenerlilerin bir- kaç giddetli hücumunu seyrettik. Ya- garla Esadın vuruşları ile top üst üs. te ki defa avuta çıktı. Büyük bir gayretle Fener bakimiye- tini kaldırmaya çalışan Tamşvar mü. dafaası Şaban Fikret kombinezonu ta- rafından çok hırpalanıyor, Fikreti üst üste topu iki defa kornere atmak su- retiyle durdurdular. Fakat bundan is. | tifade edilemedi. Tamşvarlılar hücumda Fenerbahçenin ilk hızı yavaş yavaş geçtiği için on beşinci dakikadan son. Ta isabetli paslarla ve çok dikkatli bir gekilde ilerlemeye çalışın Tamşvarlı- lar Fener kalesini iki defa tehlikeli Yaziyete düşürdüler. Yaşar ve Hilsa . meddinin fedakârlıklariyle savuşturu- Yan bu fırtınslaria hâkimiyet tama - men 'Tamşvar oyuncularına geçmiş bu Yunuyordu. Artık Fener kalesine mi. safirlerin mütemadi hücumlarını sey- Tediyoruz. Şabanm büyük gayretlerle tâ gerilerden çıkarıp getirdiği iki gü. zel past misafirlere takdim eden Ali Riza ile oyunda adetâ nrmevcut olan Angelidisin bozuk oyununa rağmen e Fenerbahçe Müessisler heyeti dün toplandı Dün sabah Fenerbahçe klübü mües. sisler heyeti senelik toplantısnı yap- miştar, İdare heyetinin bir senelik çalışma Yaporu okunmuş, ve neticede, etki he- Yeti idarenin faaliyeti tamam görül. MİŞ ve eski idare heyeti olduğu gibi ibka edilmiştir. Yalnın bunlardan Hüsn'iden boş ku İkinci reisliğe Sald Salâhaddin ge. vi Romenler çok kombinezon yapaı ve netice alamıyan bir takımdır Fenerbahçe - Tamşvar maçından evvel seremoni yapılırken ve Du ada Ro mön Kalecisi bir Top Fapıyor.. Fikretle Şaban yine rakip müdafaayı karıştırmaya muvaffak oluyorlar, Fener hâkim Bütün kuvvetini Fenerin sol cena - hına teksif etmesine rağmen Fikret tehlikesini bertaraf edemiyen Tamş - var takımı otuz beşinci dakikadan sonra tekrar Fenerin hâkimiyetini Ka. | bule mecbur oldu. Esat, Şabun Fikret müsellesi on-da- kika misafir takım müdafaasını teh, did ettiler, Bu müddet zarfında Ali Rı- za, Naci çök mühim iki fırsatı heder ettiklerinden haftaym ancak bir sayı farkla Fenerin lehine olsrak nihayet buldu. Ikinci haftayım Başlama vuruşunu yapan Romenler ortadan hücum tecrlibesinde bulundu. lar. Topu kapan Fenerlilerin mukabil hücumu daha tehlikeli oldu. Şabandan Fikrete gelen bir pastan sonra Fener- bahçe kaptanı güzel bir şüt çekti, fa- kat Romen kalecisi yerinde bir hare. ketle topu bloke etti. Bunun akabinde Nacinin ortaladığı topa zamanımda ye- tişen Şaban topa kuvvetli vuramadığı için müsait bir fırsat neticesiz kaldı. Beşinci dakikadan sonra misafirler üst üste miiteaddid hileumlar yaptılar, Arka arkaya 3 korner Soldan ara arkaya üç köşe vuru. va . N Y Fönerbahçe - Tamgşvar “maçından üç “muhtelif enstantane gu kazanan misafirler sayı çikarama- makia beraber oyun Üzerinde hisse - dilir bir hâkimiyet tesis etmekte ber. devamdılar, Angelidisin tesirsiz oyunu ile za - man zaman tehlikeli bir şekil alan bu Romen hâkimiyeti Esadm orta hafa geçmesiyle derhal ortadan kayboldu. Fener takımında değişiklik dışarı çikaran antrenör Fikreti sol hala, Orham da sol açığa slmakla oyunun rengini derhal değiş. tirmiş oldu, Artık şimdi mütemadiyen Fenerbahçe hücum ediyor. Top sarı Mâcivertlilerin syağında dolaşıyordu. Romen müdafaasmın bunaldığı bir anda Yaşara yapılan favlu hakem ce- zalandırdı. Nacinin çektiği çok nefis bir şüt topun direğe çarpmasiyle neti- cesiz kaldı. Oyunun bundan sonraki kısmı Fe. nerbahçenin hâkimiyeti bazan kuvvet- 1i, bazan zayıf bir şekilde devam etti. Ve maç netice değişmeden sıfıra kar. şi bir golle Fenerin poe ile ni- bayetlendi, Oyun nasıl oldu Fenerbahçe takımı umumiy: iyet itiba ilin a e Yi mm ER Gayrifedereler arasında Şişli Arnavutköyü 3 - 2 yel İr Gayrifedere klüpler arasmdaki ya- pılan Apoyevmatini kupası maçlarının kar dö final müsabakssi dün sabah Üç bine varan bir seyirci kütlesi önünde Taksim stadyomunda Şişli ile Ara. vutköy takımları arasında oynandı, Saat dokuz buçukta ilân edilen bu karşılaşmaya tarafların hakem Üze - rinde uyuşamamaları yüzünden ancak onu çeyrek geçe Nuri Bosutun idare- sinde başlanabildi. Havanın müthiş sıcağına rağmen her iki takım da oyuna çok seri baş- İadılar. İki hafta evvel Şişliyi 2.0 ye. nen Arnavutköylüler dünkü maçın ilk Ingiltere Fransa maçı oynandı? nasıl Pariste, bir çok tesisatla büyül. tülen Kolomb sta- İdınkla 65.000 seyir « ci önünde yapılan İngiltere - Fransa milli maçının 4 -2 İngiltere tarafın. dan Oo kazanıldığını dün kısaca yazmış ve oyunun tafsilâ- tını bugün vermeyi vaadetmiştik . Son gelen Fran- sız gazeteleri Obü- tün dünyanın alâ kadar olduğu bu maç hakkında say, falarla tafsilât ver - mekte ve takımları- tün güze) oyununu Franea - İngiltere maçmlan heyecanlı bir an; Fransız müdafii Mattler usun bir kafa vuruşuyla topu kendi kalesinden uzaklaştırıyor. . Solda koşarken Devamı 15 incide) görünen Franmgların meshur hafbeki Jordandır, methetmektedir. » ler. Filhakika, karşı- daki rakip İngilte. re milli takımı olun- ca, 4-2 lik bir mağlübiyet cidden bir muvaffakıyet sa- B yılabilir. Esasen, Fransız, futbolünün » pro- fesyonelliğin kabu- lünden sonra. gös- serdiği tekâmülü an- lamak için Fransız milli takımının bu mevsimde (yaptığı altı maçın netice- lerine bir nazar at- fetmek kâfidir. Hususi maçlı riyle vasat derecede bir o; di, Takımda bir ahenk yol nun sebebini Angelidisin be nunda, buluyoruz. İdmansız rağmen Yaşar müdafaanın elemanı idi. Hüsgsmeddin, Şad vazifelerini başardılar, ta iş göremiyen Nacinin m yetsizliği Üzerinde yögüne zan hâlâ'bir muhağim 0; mamasıdır, Merkez muhacir yi bir şutör ve fakat çok 8, yuncudur. Şabanla Fikret muvaffakıyetli elemanlarıdn Şaban kale önünde biraz saydı, Fenerin galibiyeti da olabilirdi, Küçilk Orhan oynadığı yir zarfmde vazifesini daima b Misafir takıma geline Tamşvar umumiyet itibar bir takım. Geri müdafaa hal avin battında bir iki kuvvet mevcut olmasa İstanbulun * nıf takımlarına kolayca m4 bilir, Hücum hattındaki oyuncu çık istisna edilirse hepsi iki kalırlar. Bunun içindir ki, | çeye sıfıra karşı bir golle ten hepsi memnundular. Hakem hakkında da bir ge icab ederse Adnan Akın o güzel hir şekilde idare etti riz, , vi O Kavr anlarında yine sahadan galil ları hissini veren düzgün topu rakip sahaya soktular, On dakika kadar süren bu Şişli sağdan tekrarladığı a yesinde kurtuldu ve 18 inel sağdan şandellenen topu Mi rinde bir kafa vuruşuyla Ar ağlarına taktı. Mağlüb vaziyete düşen Ari Yüler yine canlı hücumlara £ üç dakika sonra da sol açıl pasını Maruli mükemmel bi: Şişli kalesine soktu. Bu sure lar birer golle beraber oldula devre, iki tarafın da kaçırd addld fırsatlarla, tamamen 1 ve çok heyecanlı bir şekildi rak vaziyet değişmeden biti Ikinci haftaym İkinei devre Şişlinin. A kalecisinde kalan güzel bir b başladı, Bu kısımda kırmızı lar dahe iyi oynuyorlardı. / köylülerse birinci devreye na ha durgundular. Dokuzımcu dakikada A aleyhine olan müteaddid kı den birinde Şaraşın yerinde vuruşuyla Şişli ikinci golün! zandr. Arnavutköylüler bu £ ettiler, beğ dakika kadar sür kaşadan sonra oyuna tekrar Devre ortalarmda oyun hücumlarla fakat Şişlinin tün oyunuyla geçerken solda ları bir hücumda müdafii İs pu uzaklaştıramadı ve adeti ayağma verdi; fırsatçı Şişli da güzel bir plâse ile takımı cü sayısını da kaydetti, Dap Devamı 1 Feriköy Şişli klübü futbo takımları dün Topkapı sahası kapı A ve B takımlariyle oy B takımı maçında 33, A €t Ta 2.2 beraberlikle Kitinisti