5 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

5 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

5 HAZİRAN — 1933 MİLİ MASILMIŞ BAB4- CAN BEĞENDİN M.Y OLDU DEĞİLMİ BAY Y, AÇIK 60213“ N ” HABER — Aksam postası Onun için, şöyle dendiğini duymuş» tümi Kendisinin bütün gücü, bütün zevki, erkeklerin bile önlayamadıkları kitap. İar okumak, günün bütün gazetelerini karıştırmak, ker çıkan romanı takip €tmektiz. Bir çeşit ihmalkârlığın onda deha mertebesine getirdiği bir zarafet- | İe, çorapsız bacaklarını oturduğu yer. den karşısındaki iskemleye uzatmak - Yere satkan eteklerinden diz kapakla- tın yukarı kısmının bile görünmesi- ne rağmen . onca ayıp de Komşu delikanlıların bütün mah - Temiy - alarında hiç bir mahzur yoktur. Çocuk lâstik topla, ke- âi yavrusiyle, ve rüzgür yapraklarla Masıl oynarsa, o da kocasiyle öyle oy- nar, Sokaklar, bir kuyu gibi, semtin bü. tün bekârlarını kova kova onun evine boşaltır ve o, onlarla, kocasr evde olsun X olmasın, iskambil fal: açar, tavla oynar, şitr ok d olitika, aşk, izdivaç mü- hakasaları yapar, Bü'swde, bazı âylar, on bir'kilo kah- Ve harcandığı doğru bir rivayettir, £. Nânmalıdır ki, hem, bu gece davetlileri İçinde ona ilânı aşk eden; hattâ namus- suzlanşmasını, kocasının gözl X zina yapmasın: teklif edeni 1, önün- de var» Nihayet onu ben de gördüm. Haki. kâten çok güzel bir kadındı. Sümbül ıdar ince, yeşermiş dal gibi iç açrer di, Parlak siyah gözleri kara üzüm gi- bi dipdiri, kapkara idi. Sobada mercan ünl yanan sümikok dahi onun göz- *ti kadar rsıtıcı değildir. Otuz yaşını Reçmiş olmasına rağmen 20 yaşındaki izlarla aşık atabilecek kadar terütaze idi,» Ne giyinse, kendine yaraştırıyordu. K ve anlayacağınız, bir harikulâde ba. Bag ki her elden kayıyor, her ığığın Yda parlıyordu. Günün birinde, ko- sinin bütün servetinin suyunun çe “liğini, kadının ayrılmak istediğini, m bu boşanmaya razı olmadığı» © nihayet onu vur nu duydum. in bütün kadınları erkek. Sie delikanlıları kadından yana olmuş- Mar in hiç kimse onun niçin ayrıl Vird stediğini, kocasının neden onu iç, Sunu bilmiyordu, Her şeyin bir vardır, derler, den, Ke bu İçyüzü hâdiselerin dilin - Gen renmek istedim. Kalay ed; daha 11 yaşında bâbasız Kizin Annesi betbaht MN aray am sekiz yıl Hişini tırnağına okutmuş, bütün dünya ıstırap. ta iri germişti, Gün olmuş, has- Sora, ilarında lâztmlık taşımıştı. Yün ak; ayaklarına Şizme, kıçına pantalon < tânzlfat arabacılığı etmişti, 5 şiddetle öğrenmeğe, tnrmağa, | tün, 54 meraklı ciduğu için, o, kızın M büy, Eazetesini, haftalık mecmuası. | nal etmemişti. Vey ya her kız anasının yapacağı Miş, ye, ORU Birine vermiş, kaşgöz et- iye iş, kaşgöz et İstinye bahta ne denir 2. Bazı insan. İN hen isen ka kar di kötü tesadüfler, şacıssızlıklar- ek İçin doğduklarına ina- <r vardır. <l Yeni vi, * iel, i kota körü Şılemıştı İşte... Ta- » Yür, *YAM baksa o bunu ie üstüne - otursa, tokatlar, of dese, Küteğ, örmüş, bekür çamaşırı yıkamış, | al! sana diye başma tokmak olup iner. miş.. Nihayet ayrılmışlar.. Ana, dul kı- zını, astık o da kendisi gibi kadın oldu- ğu için, koluna takıp tekrar iş hayatına atılmış. Bir fabrikaya girmişler.. Bu fabrika- nın gellifelii bir hissedarı varmış... Her patron, genç işçi kadınlara karşı biraz küstah olut. Bizim hissedar da ona bal- ta olmak için gecikmemiştir. Kendisi. ni düpedüz bir metres yapmak ister. Kadın namuslu filân olduğu için değil, aslâ bu heriften bazzetmediği, onu ker görüşünde iğrentiden ürpetdiği için, ona peki demez.. Hattâ hakaret eder .. Artık, anne kız için fabrikayı terket - mekten başka iş kalmamıştır. Fakat ah, bilmez misiniz ki, mide, lâf 'dinlemeyen, sustan anlamıyan arsız bir yumurcak. tır. Şimdi açlık onları bunaltmağa, kı şın sert ayazları çıplak vücutlarını ür « pertmeğe başlamıştır. Altı ay sonra, bir bahar günü, kapr. Yatı çalmmış, kadın, bir erkek eliyle se- şi istediği, yahut, oşu dehşetle böğürten cinsi perhizlerin daha fazlas. na tahammli! edemiyeceği için değil, sadece siyah kömürün, beyaz ekmeğin ve lâcivert mantonun İasertinden, melun yokluğundan kurtulabilmenin arzusiyle evlenmeğe kıyasıya karar vet müş bulunmaktadır. Kapısını çalan, bir mevsim önce on- İri, anne kız soköğa atan yaşlı fabri. ka hissedarıdır. Onunla bir yastığa baş koyamazsa çıldıracağı onu nikâhla almağa karar vermiştir. Genç dul, ona karşı duyduğu antipatinin hudutsuz- İğunu hesaba katmaksızın peki, der ve evlenirler. Artık siz de anladınız. Zımni muka- vele çok basittir. Kadın geceleri yâta- ğma girecek, erkek kadına gündüzleri siyah kömür, beyaz ekmek ve Jâcivert manto temin edecektir, Hem esasen başkaca aralarında ne gibi bir münaseebt tesisi mümkün - Niçin vurdu? dür. İyi amma, erkeklerin bile anlaya. madığı kitapları okuyan, günün bi tün gazetelerini karıştıran ve her yeni çıkan rormana behemehal göz atan genç bir kadının hayatı kendisi gibi duyan. anlayan insanlarla hislerini paylaşmak, din, politika, aşk izdivaç münakaşala- rı yapmak ihtiyacı yok mudur? Etekle- rinin altından beyaz bacakları görünme- sine, bütün mahalle Melikanlılarının ge. celerini onun evinde geçirmiş olmasına rağmen, inanınız bana, o, bir zambak kadar lekesiz, sömikok gibi faydalı bir mahlüktu, Vakta ki, kocasının işleri kötü git- meğe, ona siyah kömür, beya? ekmek ve lâcivert manto getirmemeğe başla. dı; kadın, ancak o zaman İşte, ondan ayrılmağa kalktı.. Artık yıllardıt, san- dıkların dibinde duran dedikodu boh- gaları çözülmüştü. Neler söylenmiyor, Be kirli ipler eğrilmiyordu. Yaşlı mü- mütekaltlerle dişsiz koca karılar, ne olacak diycrlardı, heriflerin karşısında ik bâcak Ustune ata baldırlarını iterir, çene çalar, göz zinası, hattâ yastık muhabetleri yapmaz mıydı? Şim- di de bütün yoğunu varını tükettikten sonra, bayıla bayıla vardığı, fabrikası. nâ kadar giderek beni almazsan kendimi öldüreceğim dediği adamcağızdan ayrıl» mağa kalktr.. Ah, şu dedikodular ne asılsız, astar- siz şeylerdir. Halbuki, zımni mukaveleyi ilk bozan erkek değil miydi? O, ona siyah kömür, beyaz ekmek ve Jâcivert manto temin etmedikten sonrâ, kadıncağız niçin o. nun yatağını girsin, neden yastığına baş koytun?.. Peki, erkek niçin onu vurdu? diye »- ceksiniz. Bu da basit. Bütün yaşlılı- ğma rağmen hâlâ delicesine sevdiği bu kadına vurmaktan başka kullana- £ak hiç bir silâhı kalmadığı, yani her katil gibi son ve bütün kuvveti sadece bundan ibaret olduğu için... Yazan: İlhami BEKİR Yalova Kaplıcaları Açıldı Mevsim Başladı Asırlardanberi mücerrep ve meşhur radyo aktiviteli, müsekkin İpertermal sular, Rumatizma, nikris, siyatik, hatsızlıkları için müessir tedavi, nevralji, sancılı hazımyolları ra- 150 yataklı, ber türlü konforlu Otel Termal ve en yeni Termal tesisat, Yüzme havuzu, Macar orkestrası, sıhhi ve mükemmel yemek. ler, (Karpiç lokantası), pek yakmdn maruf san'atkirımız Münir Nurettinin konserleri; meşhur artistlerimiz Hâzım ve Naşit temsil- leri, gala müsamereleri ilâh... Mevsim Eylül #onuna kadar devam eder. Fazla Tafsilât ve fiyatlar için Danizbank İstanbul şubesinde Yalova Müdürlüğüne ve Denizyolları Kara- köy acenteliğinde Yalova gişesine müracaat edilmesi. Gece sant 20,30 da SEVDA POLİTİKASI komedi 3 perde, Dans, sölo, düet, varyete. Yazan ve Çizen, YALTGDISsNEY AMAN ALLAHIM ŞİMDİ NE YA. 5 HAZİRAN Hicri: 1357 — Rebiülâhır: 6 Oüveşin dağa vasaşın bati 4,309 19,08 Pantekon yortusu Mabah Öğe Uzi Akyar alm imani 2,91 12,12 16,12 19,38 21,35 2,13 ———— 1938 PAZAR Lüzumlu Telefonlar Yongın: Istonbul için: 24222, Beyoğlu için: 44844, Kadıköy İçin: 60623, Yeşilköy, Bakırköy, Nebek, Tarabya, Büyükdere,Fenerbahçe, Kandilli, Eren» köy, Karlal, Büyükada, Heybeli, Burgaz, Kınalı, için: Telefon muhabere merit runa yangın demek kâfidir. Rami itfatyesi: 72711 Deniz , , 36.20 Beyazıt kulesi: 21996, Galata yangın kulesi: 4009v. Sıhhi imdad: 44998. Müddelumumilik: 22290. Emniyet müdürlüğü: 24382, Elektrik Şirketi: Beyoğlu: 44801 » İstanbul 378, Sular: İdaresi: Beyoğlu: 44783. Beşiktaş: 40938, Gibaliz 20243. Nuruosma« niye: 21708. Üsküdar « Kadıköy: 60773. Havagazi: İstanbül: 24378. Kadıköy: 80790. Neyoğlu: 44642. Taksi Otomobili İstemek İçin Beyoğlu ciheti: 49084. Bebek ciheti: 36 - 101. Kadıköy ciheti: 60447, Denizyolları İstanbul ecenteliği: 22740. Karaköy: 42362. Denizbank Denizyolları İşletmesi vapurlarının gösleren listede bazı tertip hataları olduğu görülmüş Msteyi bugün birden neşrediyoruz.: Pazartesi Tophaneden 16,30 Mudanya, 20 Bandırma Sah Tophaneden 9,30 İzmit, 16,30 Mudanya, 19 Karabiga, 20 Bandırma, Ga- latadan 12 Karadeniz, Sirkeciden 10 Mersin, Çarşamba Tophaneden 16,30 Mudanya, 20 Bandırma, Sirkeciden 15 Ayva. lik, 18 Bartın. Perşembe Tophaneden 9,30 İzmit, 16,30 Mudanya, 20 Bandırma, Galatadan 12, Karadenir, Cuma Töphaneden 16,30 Mudanya, 19 Karabiga, Sirkeciden 10, Mersin, haneden 14, Mudanya 14, Sirkeciden 15, Ayvalık, için: 60020, Üsküdar İstanbuldan o hareketini Bu sebeble bir haftalık umarlesi T 18, Rarlan : . Pazar Tophaneden 0, İmroz, 00,30 İzmit, Gulatadan 8,30 Mudanya, 10,30 İz- mir Sür, 12, Karadeniz, 22,20 Mudanya, Akdeniz postası: Yarın sefer yapılmıyacaktır. Karadeniz yostası: Yarın sefer yapılmıyadaktır. MW “zeler Ayasofya, Roma - Bizans, Yunan eserleri ve Çini Köşk, Askeri Müze ve sarnıçlar, Ticaret ve Sanayi Müzesi, Sıhhi Müze: (Bu müzeler hergün saat 10 dan 16 ya kadar açıktır.) Türk ve İslâm eserleri müzesi: Pazartesiden başka hergün saat 10 dan 16 ya kadar ve Cüma gönleri 16 dan 17 ye kadar açıktır. Topkapı Müzesi: Hergün saat 13 den 16 ya kadar açıktır. Memleket Dışı Deniz Seferleri Romanya vapurları: Cumartesi günleri 13 de Köstenceye; Salı günleri 18 de Pire, Beyrut, İskenderiye, İlalyan vapurları: Cuma günleri saat 10 da Pire, Brendiz!, Venedik, Triyesle. Avrupa Hattı Sirkeci İstasyon Müdürlüğü Telefon 23079 Semplon ekspresi hergün Sirkeciden sast 22 de kalkar ve Avrupadan geleni saat 7,25 te Sirkeciye muvasalot eder. Konvansiyonel 20,39 da kalkar, 10,22 de gelir. Edirne postası; Hergün saat 8,50 de hareket eder, 19,33 de gelir, Anadclu Hattı Hergün hareket eden $imendiferler; Saat 8 de Konya, 9 da Ankara, 15,15 de Diyarbakır ve Samstın, 15,30 da Eskişehir, 10,10 da Ankara ekspresi, 20 de Adapazarı, Bu tenlerden saat 9 da hareket eden Ankaru muhleliti Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri Haleb ve Musula kadar sefer etmektedir. MÜNAKASA İLANLARI: Muhammen bedeli 8775 lira olan 7,00.20 eb'adında 90 adet kamyon ve olo- büs dış lâstiğile bu lâstikler için 75 kamyon ve olobüs iç lâstiği 6-6-938 pazar- tesi günü saat 15 te Haydarpaşada gar binası dahilindeki Komisyon tarafından kapalı zarfla satın almektir. İnhisrlar idaresi 20X25—27 eb'adında yirmi bin mantar pazarlıkla salın alınacaktır. Pazarlık yarınki pazartesi günü snat 14 de idarenin Kabataştaki Ie- vazım ve mübayaat şubesinde ypılacaktır. GEÇEN SENE BUGÜN NE OLDU? * Hamidiye mektep gemisi bugün Pirede merasimle karşılandı. * Atatürk İstanbula şeref verdi, Şehzadebaşı TURAN TİYATROSU Halk san'atkârı Naşit ve arkadaşları (Yeni varyete numa- raları) Bugün gündüz saat 15 de (ÇAPKIN KIZ) komedi 3 perde HALK OPERETİ 10 hazirandan itibaren YAZ TEMSİLLERİNE başlıyor gg Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu 2. nci keşide 77 Haziran 938 dedir. Büyük ikramiye 45.000 Liradır.