November 21, 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

November 21, 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi ve Siyasi Tefrika: 7 ———————— — Birinci Millet Mcelisi Yazan: Edirne Meb'usu M. Şeref Mel'un kuvvetler cephelerde askerin maneviyatını bozmağa çalışıyorlardı.. Bu bozgunluğa karşı çok kuvvetli ve isabetli tedbirler almak Mehmet Celâl o (Saruhan) Akhisar cephesinde . başından geçen bir vak'ayı o kadar de- rin ve içli anlattı ki bu keskin mantık ve taze hâdisenin kar- şısında karşı cephe sindi. Sü- leyman Sırrı (Yozgat) Bey bu tebit ile müsaderenin çok gü- zel bir şeklini bulmuş, bir tak- rir ile bildiriyordu. Ali Şürkü ve Mehmet Şükrü Beyler yan cepheden işin hassas noktası- na, cihan cengindeki (halkın çektiği yaralara dokunmak gibi ustaca bir manevra yaptılar. O aralık Hüseyin (Elâziz) Beyin yağız çehresinde çatılan kaşları oynamış, erkek sesi işi- tilmişti: — Bulursan idam edersin, malmı alırsm. Bulamazsan, ya kaçağa ne yaparsın... , İsmet (Çorum) Beyin kes- mantığı, açık felsefesi, işi kö emele ağ BE ismet (Çorum) Bey — çok zevat bu ahkâm hakkında hakikaten en korkunç sözler- den, neticelerden bahsettiler. Biraz vehme düştüler sanırım bunun sebebi de kanunun ser- levhasıdır. Buna kanun lâyiha sı denince herkes bunun bük. münün daimülcereyan olduğu- nu zanneder, Zannediyorum ki, bu kanun lâyihası kanun de- - ğildir. Bu vefkalâde bir zama- nın fevkalâde bir ihtiyacı azami zararlardan milleti kurtaran mukarreratı © muvakkatedir. Bendeniz bunu umumi, huku- ki kavait (o noktai nazarından tetkik etmeyi muvafık bulmuyo rum. Bügünkü azami zararları ve bugünkü mühlik vaziyeti göz önüne alarak (asgari za- rar ile bu işin içinden çıkmak meselelerini (o tetkik ve tahlil edelim. Tatbikat itibarile olan zararla bu zararı mukayese ©- delim o vakit göreceğiz. Bu ka- nun bize kat'iyyen lâzımdır. Ailenin tebit meselesi o kadar zarar değildir, biz bugün harp cepheleri gerisindeki o milyon- larca ailelerin düşman ayakları e — sürüne öldükle- i imüz zaman bu a- bei teliket karşısında bu eh- veni şerri irtikâp ederek mille- tin hemen kısmı mühimminin daha perişan terki diyar etme- lerinde daha ehven olduğunu görürsünüz. Lâkin bu da kifayet etmi- yordu. Meclisin içinde İstan- bul cazibesine kapılmış softa- lığım din perdesi altında dar mak istediği mürteci âi zemiyen sarıksız erikler: sarıklı mürtecilerin kucağına & tılmıştı.. Ali Şükrü (Trabzon) Bey Garbi görmüş, lisan bilen, tahsil sahibi olduğu halde bu felâh bulmıyan güruhun elin- de kör bir âlet olmuştu. Cephelerde işleyen mel'un ağızlar bütün gizli ve kara kuvvetlerile askerin ve halkın maneviyatmı o sarsmakla meş- guldü. Bu bozgunculuğa kar- şı çok li tedbirler almak lâzımdı. Zavallı Nocati çırpınıyordu. Celâl (Saruhan — Şimdi İş | ( Bankası müdürü), Necati (Sa ruhan — merhum maarif veki- 15) — İsmet Bey (Çorum meb” ww) — Refik Şevket (Ser han meb'usu) Bu dört arkadaş, şu kanunun müzakeresi olur- ken Türk tarihimin maddi cep- hesizden aldıkları feyiz ve il hamile şahlanmış Türk mefkü- resini temsil ediyorlardı. Ve nihayet o Türk vatanperverlik dininin verdiği yüksek feragat ve şecaatle bozguncular ordu- sunun suratıma tükürürken bü- tün bir milletin halâs ve istik- Jâline sarılan bu davayı yürüt- meye azmetmiş Türk milletine iman ettiklerini meclisin orta- sında kahramanca isbat ediyor Jardı. Firariler hakkındaki bu ka- lâzım geliyordu mun kifayet edemezdi. Hıya- neti, ihaneti, bozgunculuğu ye- rinde ve tam © Türke yakışan bir vuruşla | boğmak lâzımdı. Bunu mecliste Mustafa Kemal davasının etrafmda toplanmış olan hakiki vatanperverler aü- lamıştı. İsmet Bey (Çorum) bunu en kuvvetli bir hadesle sezen bir arkadaştı. Necati (Saruhan) haykırı- yordu: — Fevkalâde günler içinde- yiz, fevkalâde tedbirler alaca- ğız, milletin iradesinden baş- ka kimseyi dinlemeyiz. diyor- du. Bu gürleyen seste bir tanperverin civanmert ve yük- sek kalbi duyuluyordu. Taas- sup yılanı yerlerde sürünerek, kıvrılarak buna karşı dimdik bir çınar gibi duran Necatinin ayağına sarılmak isterken düş- man kafasma inen Türk yum- ruğu gibi bu (o murdar kafayı ökçesiyle eziyordu. Mehmet Celâl (Saruhan) vekar ve temkini, hamiyet, ve vatanperverlikteki o feragatle mezcetmiş yüksek seciyesi şim di kükremiş Türk adsız ço- cuğu sesile bütün bunları ölü- mü elile tuttuğu şan meydan. larından getirdiği o misallerle mukabele ederken Refik Şev- ket (Saruhan) bir Ödemiş efe- sinde görünen açık ve atılgan Türk ruhu ile işi daha kestir. meden götürmüştü. Artık istiklâl mücahedesi- Lin yumuşak ellerle, pembe renkle boyanmış birer salon zi neti olmadığını anlatıyordu. Refik Şevket < (Saruhan) Milli mücadelenin muvaffakı- yet âmillerinden olan istiklâl mahkemeleri kanununu mecli- se getirmişti, Firariler kanunu na karşı cephe alan softalık bu kanun üzerine Refik o Şevkete dört yandan hücuma kalkmış- tı, İstiklâl mahkemeleri kanu- nunda nazarı dikkati calip çok cihetler vardı. Burada bir ta- raftan kara taassup şu çok gü- zel milli mücadele eserini boğ- mağa uğraşırken beri taraftan bu esası bırakarak işi şahsi en- dişelere sevkedenler de vardı. Ömer Lütfi Bey (Amasya) askerin firarını maaşların onar kuruş olmasında buluyor, mut- tasıl bu kanun kabul edilse bi- le meclisteki asker âzanm as- keri rütpelerini alarak divanı harp gibi teşkil edilmelerini ö- De sürüyordu. Buna bir meb'us cevap ver- mişti: — Divanı harplere itimadı- muz yok... Bu söz çok fazla idi. Burada bahse mevzu olan askeri ka- nunları tatbik edecek (divanı harpler değildi. Milli mücade- lenin icabı ve onun ruh ve ma- hiyetinden doğan muktezalar yapılacak iki, Divanı haprler- le istiklâl mahkemelerinin um- deleri başka başka şeylerdi. İstiklâl mahkemesi teşkili in Tevfik Rüştü Bey görünen meclisteki imansızla- ra, yarım imanlıları can alacak yerinden yakalamıştı. Tevfik Rüştü Bey öteki (arkadaşları gibi cepheden yürüseydi lar kuvvet bulacak, münakaşa kapısı açılacaktı. Zeki doktor, işi kavrayarak hocalara iltifat- lar savurarak © şeriate rüşvet verdi ve meclisin sürünen mü- zakeresini bir neticeye erdirdi. Çoşkun Tunalınm daima köşe başı çıkan munis ve gür sesi duyuldu: — Allah bu meclise basiret ihsan eylesin... Mecliste iki cereyan (göze garpıyordy. Milli mücadeleyr Kral Alfons Mahküm! Bütün emlâki cümhu- riyet idaresine geçti MADRİT 20 (A.A.)— Meb san meclisi, İspanyanın sabık kralı on üçüncü Alfons'un mah kümiyetini tasdik eylemiştir. Mumaileyh bu karar mucibince emlâk ve emvali üzerindeki bü tün haklarını kaybetmekte ve emlâki cümburiyet bükümeti- ne intikal etmektedir. On üçün cü Alfons, tekrar İspanyol top rağına girecek olursa her va- tandaş kendisini tevkife mec- bur olacaktır. MADRİT 20 (A.A.)— Mes uliyetler komisyonunun sabık kral 13 üncü Alfons'u müeb- bet nefye mahküm eden itti- hamnamesi okunmuştur. Romanones, müttehemin hazır bulunması hasebile kralı nate- mam bir tarzda müdafaa etmiş tir, Maamafih, o diktatörlüğün meşrutiyete bir darbe olduğu- nu'da kabul etmiştir. M. Galan | Va” | za, cevap vererek kralın kanun yalnız başına tanzim etti- ğini ve Primo de Riverayı dar bei hükümeti yapmak hususun Dda teşci ve teşvik etmiş oldu- ğunu söylemiş ve 13 üncü Al fons'un mütemadiyen meşruti- yeti baltaladığını ilâve etmiş- tir. Müebbet nefye mahkümi- yet kararı alkışlarla kabul edil. miştir. Kararname, 13 üncü Al fons'u, vazifesini ifası sıraların da a ihanet, meşrutiyete ve adli inzıbata hi; ürü lerile ittiham ileyhi kanun harici telâkki et- mektedir. Sabık kral emlâk ve emvali üzerindeki bütün huku- kunu kaybetmekte ve bu emval cümhuriyetin tasarrufuna inti- kal eylemektedir. Sabık kral, İspanyol toprağına tekrar gel- diği takdirde, her bir vatandaş kendisini tevkif etmekle mükel lef bulunacaktır. Meşhur bir muhteriin hayatı tehlikede LONDDRA, 18 (A.A) — Avrupanın en meşhur mütefen- nin ve muhterilerinden profe- sör Françis Reid'in yalnız otur seed kiran «Holi bei sıkmaması komşuların merakı. ni mucip olduğundan polise ha ir, Eve girildi; baygın de yerde yattığı görülmüştür. Profesör hemen hastahaneye kaldırılmıştır. Hayatı tehlike- dedir. Reid dumansız - barıtın muhteriidir. | İcat ettiği diğer ında ezcümle Liro- elk Hismlir. Kanla hiç çok makineleri ıslah ve evvelce gay yi mevcut olan müteaddit yeni san'atleri ihdas eylemiştir. Ispanyada umumi af MADRİT, 20 (A.A. Meşrutiyetin ilânı ve R: hur intihabı münascbetile pek yakında bir umumi af ilân olu- sacaktır, inanmış, tam manasile Musta- fa Kemalin Büyük Tük dava- sı etarafında cephe tutmuş ar- kadaşlar vardı. & Bunlar fera- gatin, temkinin, © fedakârlığın timsali idiler. Yokluklar içinde fırsatlar yaratan, o fırsatlardan istifadeyi (o bilen Büyük Şefin kıymet ve meziyetini idrak e- den (eshabı kiram) şaşmadan yürüyen yüksek ve temiz kalp- Hi insanlar idi. Bir avuç celâdet eshabınm bir de şu meclise da- ba hususi maksatla iltihak et- miş olanlar vardı, £ Bunların zihniyeti tahlile şayandır. Bunlar kafasmın dışı ve içi sarıklı olanlarla kafalarının dı- şı sarıksız, içi daha koyu yeşil sarıklı olanlardı. Başı sarıklılar bu o meclise iltihak ederlerken yalnız (hilâ- fet ve padişahlık) namma gel- mişlerdi, Onların gözleri hep İstanbulda çöreklenmiş olan kokmuş ve murdar neslin artık et ile tutulmaz hale gelen mü- tefessih ve ahlâksız padişahın- di . Sanki Anadolu Türk'ü bu savaşı ancak sarayın- da Türk düşmanlarına kölelik eden bu mel'un şahıs için kabul ediyordu. (Devamı var) M. | her ili tarafın müvafakatine ihtiyaç HARİCİ HABERLER | Japon Tayyareleri si Bombardımana başla- dılar. 3000 Çinli öldü PARİS, 20 (A.A.) — Japonya'ya verilen cevapta daha ziyade sara“ hat talep edimeltdir. Japan bük meti, yeni eli : muahedesi gapilmakarzım Maziyi tahliye et iiyeceğini bayan eylemiş ve Çin bü böyle Japon tebens dün nci ila eda, teminat vermiş olsa bile, M. Sze'nin bu baptaki beyanatınn kendisince şayanı itimat Ge lmediğini teyit et miştr. Japon hükümeti aynı zamanda, Mançuri'nin tahliyesi esasına müste nit bir Çin - Japon müzakeratı pro- eramuman yapulikmkdi diş kaldi ice mektedir. menabün mmüvacehesinde yeni bir tarzı tesviye bulunması ve yahut ta nin 11 tükenmesi göstermeden mecfisin kararını infaz ettirebileceği abilerin ihtiva eden aynı milyasın 15'inci maddesinin | bu bapta tatbiki muvafık olup olmi- yacağını düşü; lir, Japon tavnarejeri faaliyette MUKDEN, 20 (A.A.) — Japon tavvareleri Harbin'i im 100 mil şima- linde bulunan Hailun'da eden ve ceneral Ma - Chan - Shan'ın ku- mandasındaki Çin ordusuna mensup olan 3000 arksri bombardıman et- miş ve söylendiğine nazaran tama- mon 'mabveyleriitiri Japon tebliğ” PARİS, 20 (A.A ) — Petit Pa- isin gemülmelme timin Söpusya sefiri saat 21 de Jspon tebliğini M. Briand'n tevdi etmiştir. Merkür gazeteve göre bu tebliğ. de, Japonya bükümetinin, Nankin ve ı Tokyo hükümetleri arasında doğ rudan doğruya müzakere mevzuunu teskil edecek olan esaslı noktalardan bilâka; Petit Parisien © gazetesi, Tokyo hükümetinin Mancuri'ye bir tahkik komisyonu gönderilmesini kabul et- tiğini, Fakat komisyonun salâhiyet- lerinin aynı zamanda haydutluk ve Japon aloyhtarı boykotajın tahkikine de teşmil edilmesi şartını koyduğu nu zannediyor. Mezkür gazete di” | ğer taraftan, Japonya'nın esaslı 5 noktanın hemen tasdikini talep etmi yeceğini öğrenmektedir. Japon tebliğinin geciş muhitin- de müsait ntihalâr busule getirdiği ve yakın sir söre$ hâlin vukuuna işaret etmekte olduğu söyleniyor. Son hâdiseler TOKYO, 18 8 AA) — Erkin harbiye ikinci reisi Ceneral Ninomi- ya fevkalâde hir vazife ve memuri- yet ile Mukdene hareket — eylemiş tir, Bu vazifenin gayet mühim oldu ğu söylenmektedir. TOKYO, 18 (A.A.) — Bura ga- zetelerine Mançuriden gelen telgraf lara göre ceneral Maşangyan ile mü- zakereler münkati olmuştur. Buna sebep sözde ceneralin şekaveti ten- kil için demiryol hattmın cenubunda bir miktar erker bulundurmak ha. sasunda ısrar eylemisidir. Bundan başka kendisi ceneral Çanbaipeng kuvvetlerinin Angaşi - - Taonan hat. TOKYO, 18 (A.A.) — Ceneral Mançangşan'ın Japon şernitini kabul ettiği resmen teeyyüt eylemiştir. Mamafih bu kabulün ancak saca hariçte iyii hir tesir icra etmek maksat ve ni yetile vukubulduğu zannolunduğu gelen i 512 müflis Banka daha! Bu senenin ilk son ayında Amerikada 1462 banka tediyatı tatil etti NEVYORK, 20 (A.A.) — Hamil oldukları mevduat mec muu 566 milyon dolara baliğ olan 512 banka, teşrinievvel a- yı zarfmda o tediyatlarını tatil etmişlerdir. Bu rakam bir re- kor gibi telâkki edilmektedir. Bu seneni nilk on ayı zarfında hâmil oldukları mevduatın ye- künu Müttahidei Amerikadaki bankalar mevduatının yüzde on dördünü teşkil eden 1462 mil- yon dolar mevdunta malik olan 1753 banka, tediyatlarmı tatil etmişler, fakat bunlardan 220 si bilâhara gişelerini tekrar aç- mışlardır. Son üç hafta zarfın- da vaziyet biraz salâh kesbet- miş gibi görünmektedir. Efganistanda maarif işleri Kâbil, (Hususi) — Afganistanda tekâmül hareketleri gittikçe kuvvet- lenmektedir. Afgan gazeteleri şehir lerde Milli kütüphaneler tesisi lüzu- muna dair yazdıkları o makalelerde memleketin bilhassa maarif ihtiyac cindan bahsetmekte ve bu ihtiyacın her şeyden evvel nazarı dikkate alın gin İcap ettiğini kaydetmektedir. Afgan hükümeti bu neşriyatı nazarı dikkate almakta, o yani yeni mektepler tesis etmektedir. Bilhassa ilk mekteplere ehemmi- yet verilmektedir. Ali mektep talebelerini teşkil e- den gençlik zümresi arasında da iz- ani ve keşşaflık teşkilâtı yapılmak Afgan ordusu Kâbil, (Hususi) — Afganistan- dn askerliğe ve askeri teşkilâta faz- la ehemmiyet verilmektedir. Kral Nadir şah askeri terakki ve tekâmülle bizzat meşgul dır. Nadir şah geçen (ogün üçüncü, fırkanın teftiş ve imtihanında bulun! muş, gördüğü intizam ve tekimü. lü takdirlerle kaydederek bir nutuk i mesnilerinden do gerek kumanda heyetine teşekürlerini bil- dirmiştir. Irlanda piyangosu BERLİN, 16 A.A. — Handikap at koşusu piyankosunun per; den itibaren başlıyacak olan keşide- $i için son hazırlıklar o yapılmakta. ri İrlanda hastanelerinin menfaa- tine tertip © olunan bu piyankonun biletleri dünyanın her tarafında sa- tılmıştır. İngilterede alelümum pi- yankolar ve alelhusuş ecnebi piyan- kolar yasak olduğu halde bu memle- kote her türlü vasıtalarla yüz binler ce bilet sokulmuştar. Bu piyanko- ya gösterilen rağbet büyük ikrami- yeler arasında her — biri birkaç yüz bin İngiliz lirası kıymetinde mütsad dit büyük ikramiyeler bulunmasın. dan ileri gelmektedir. Keşide İlm danin &n cesim dans salonlarından birinde yapılacaktır. Salonun orta- sında demirden büyük bir kürsü ya pılmıştır. Bunun üzerinde çeliklen mamül böyük bir dolap | elektrikli bir mihver etrafında dönecektir. Pi- yane çekildiği zaman salon karan- lık içinde kalacak ve dolap ise kuv- Japon Deil ia dümen “Tokyo, 18 (AA) — Japonya! Bin Sovyet motattrin olan cevabınm bu akşam gönderilmesi melhuzdur. Bunda Ceneral ser yogi - vazis | ti tireci rekette RR metine Japon ku" leri sevkolunmu | yacağma dair yeniden teminat verile cektir. Amerikanın Akvam meclisine iştiraki TOKYO, 20 (A.A.) — Japonya hariciye nezareti, Tokyo hükümcti- nin, Ceneral Dayes'in Cemiyeti Ak vam meclisinde bulunmasına muhale İnkat em mezkür meclise iştirakinin hukuki cepheden nasl telâkki edileceğine mevzuu yapmak hususundaki hakla nı muhafaza eylediğini beyan eyle. Bir vapur yandı BELFAST, 20 (A.A) — Geçen haziran ayında, içinde çıkan bir yangın hasebile havü- za çekilerek tamir edilmekte o lan Bermude vapuru yeni bir | yangın neticesinde harap ol- muştur. Yangın gemiyi hakiki | bir ateş kütlesi haline getirmiş | ve gemi sabaha karşı derece de rece eğilmeğe başlamıştır. Ha | sarat bir milyon İngiliz lirasm. | dan fazla tahmin edilmektedir. DUBLİN, 17 ALA. — Dünyanm &n büyük ve heyecanlı piyankosu i- çin bir müddettenberi yapılmakta © İnn hazmliklar artık son safhaya gir miştir, Bugün milyonlarca biletle. rin koçanlarını havi sandıklar bir as ker müfrezesinin ve müsellâh siville rin muhafazası altında bulunan yedi büyük kamyon ile keşide salonuna nakledilmiştir. Burada koçanlar & lektrik ile meliteharrk büyük dolaba keşide gününü beklemektedir. Her hangi bir sebepten at koşusu yapıl. mwyacak olursa biletler için alınan para bilet hamilleri arasmda wüte - saviyen taksim edilecektir. Korsikada temizlik AJACCİO 18 (A.A.)— Kor sika adasında yapılmakta olan tarama ti esnasında ya- kalanmış olanlardan hafif cü- rümlerle müttehim bulunanlar kefaletle tahliye edilecektir. A- ğır cürümlerle müttehim olan- lar ise şimdilik Aix hapisanesi ne sevkolunacaktır. Eşkiyanm dolunmaktadır. 100 kadar akrabasiyile şerikle- ri bura hanishanesine konula- çaklardır. Ingilizler de ithalâtı tahdit ettiler LONDRA, 20 (A.A.) — Gayrı tabit surette artan idhalâtı tahdit hakkındaki kanunun lâyihası Avam ve Lordlar kamarala- sı tarafından kabul edilmiş, kralın da tasdikına iktiran etmişitr.. Bundan dolayı bu lâyiha artık kanun halini almıştır. LONDRA, 20 (A.A. —- Lordlar Kamarası gayri tabii suret- te artan idhalâtın tahdidi hakkındaki lâyihanın bütün kanuni saf halardan geçerek bugün kat'iyyet kesbedebilmesi için dahili ni- zamnaı memesini raya verdiği bir tak: dilen mamâl eşya id inin ve müzakere usulünün muvakkaten tatbik edil. vip etmiştir. Harbiye Nazırı Lord Hailsham Kama M. Runciman tarafından evvelce zikre- lâtının vasati haddinin eylülde iki, teşrini evvelde beş ve teşrinisaninin ilk on günü zarfında on beş mil- yon raddesinde artmış olduğunu beyan etmiştir . Teslihaf mütarekesi ve Sovyet matbuatının neşriyatı VARŞOVA, 20 (A.A.) — İzvestia gazetesi şöyle yazıyı Teslihat mütarekesinin mer'iyete girdiğine dair Cemiyeti Ak- yam umumi kâtibi M. Drumond tarafından vaki olan tebliğ bir blöftür. Acaba vap vermek gü: navya hükümetle: mer'iyete girmişti 8 Grandinin teklifi, ne de İskandi- leri Cemiyeti Akvam tarafından ka- Buna doğru ce- bul ve tasdik edilmiştir. Teslihatın tezyidinden vazgeçilmesini hükümetlerden rica eden teklifi mutazammın Cemiyeti Akvamın 30 eylül tarihli kararma cevap olmak üzere Cemiyeti Akvama el li kadar beyanname ve elliden fazla ihtirazi kayıtlar gelmiştir. Bu kayıtlar arasmda ezcümle' Fransız kaydı bulunmaktadır ki bu tatili teslihat fikrini her türlü hüküm ve kıymetten düşürmek tedir, Amerikan kaydı mütarekenin devamı müddetince eski harp gemilerinin yerine yenilerini ikame hakkımı Müttehidei A- merika için mahfuz bulundurmaktadır. Lehistan cevabını tehir eylemiştir. M .Litvinof'un Cemiyeti Akvam başkâtibine yazdığı mektupta mütareke projesinin müphemiyeti hakkında serdettiğ' mutaleat pek doğrudur. Cemiyeti Akvam sahte ve ca'li sulhper- likle beynelmilel vaziyetin vahimleşmesine yardım ediyor. Izmir ile Ödemiş arasında üç haydut yakalandı İZMİR, 20 (A.A.) — İzmir ile Ödemiş arasında bir otomobile kurşun atmak suretile tecavüz eden üç müsellâh haydut jandar- malarımızın şiddetli takibatı neticesinde derdest edilmislerdir. Bravo çocuklar .. (Başı 1 inci sahifede) Bu müsabakada Zeki Paşa Haz- retlerinin torunu olan Galatasaraylı ve (12) yaşlarında Süreyya Bey bü manileri hatasız ve en seri "Hanımlara mahsus müsabakaya dört müsbik hanım iştirak etmiş tör. Bu müsabaka çok heyecan ol. zabit vekili Cemal, üçüncülüğü zabit vekili Mehmet Emin Beyler kazan- mışlardır. Bundan sonra müsabakaların en mühim ve en ağırı olan ikinci kata gori zabitan müsabakası başladı. Bu müsabakaya çok kıymetli süvariler iyi terbiye edilmiş atlarile iştirak et tiler. Bu müsabakada her müsmbıkın | sabıkların hepi ancak küçük hatalar a allamelarir, kin tai Mülüzem Sai (Danyela) hatasız olarak birinciliği yine mülâzım Saim Eeyin bindiği atm isminde Karacabey mahsulü Türk atı hatasız olarak yüzbaşı Cevat Beyin bindiği (Akm) ismindeki bata yüzünden ö- Lik maçla rı İlk maç Beşiktaş ve pm ikinci takımları arasında ii ayyen zaman bulül ettiği ale ber ber iki tam da meydana c ğı için hükmen mağlüp addedildiler. İkinci maç m ve Vefa ikinci takımları arasında leymaniye - Vefa takımları arasında idi. Nihayet onlar sahaya çıkabildi ler. Ama ne halde, Vefa üç en iyi oyuncularından mahrum olarak Sa- im, Halil, Emin yoktular. Maç baş- i | setinden ladı. Top ortada duruyor biç bir ta kım diğeri üzerinde müessir olamı- nun ortalarına doğru Vefa biraz daha dü; oynamağa başladı. Süleymaniye bunlara oldukça iyi bir müdafaa sistemi tuttu. Fakat De de olsa her iki takım da çok bo- uk, oynuyorlardı. İkinci haftayim hep bu minval y | üzerine devam edegeldi. Yalnız oyu mun sonuna doğru Vefalılar iki hü cum yaptılar. ve ikisi de gol oldu. Ve meticede Vefa 2 — 0 maçı kazan Bundan sonra Beşiktaş birinci takımı ile Galatasaray birinci taki- mı günün en heyecanlı maçlarından birini oynuyacaklardı Ve Galatasa raylılar. mazeretlerine (1) bina en gezi ispati vücut takımı rak hölimen geldi, leke len hafi çekilme rası kime gelecek?.... Her Abraham zmirde.. Her Abraham perşembe gü- 99 | nü İzmire hareket etmiştir. Yal başına kadar orada kalacaktır. i| Kendisine verilen programda İzmir kulüplerinin ve mektep- lerinin çalıştırılması esası zikre dikesiştir. li) Semih ve Mehmet A'i beyler Federasyonca (kendilerine boykot verilen Sömih ve Meh- met Ali Beylerin bu baptaki ka rara karşı yaptıkları itiraz ev- velce federasyon riyasetinden merkezi umumi vasıtasile diva nı temyize yollanmıştı. Bu ker. re merkezi umumi Semih ve Mehmet Ali Beylerin hangi müsabakalara girmediklerini ve itaatsiz hareketlerinin ne su retle tahakkuk ve telâkki edil- diği hakkında federasyon riya- tafsilât istemiştir ve federasyon da lâzım gelen cevapları hazırlamıştır. —— e — — Faydalı yağmurlar BALIKESİR, 20 (A.A.) — Dün Balıkesir ve mülhakatm- da pek mebzul yağmur yağmış tır. Sabahleyin başlayan yağ- mur kâh hafif, kâh şiddetli bir surette akşama kadar devam et miştir , 15 gün evvelki yağmur lardan sonra çiftçi kışlık mah- sulünü kısmen toprağa dökmüş bulunuyordu. O Son yağmurlar çiftçi ve köylünün yüzünü gül- dürmüstür.