8 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

8 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Birinci Sahifeden Geçen Yazılar O EE RS Ek AŞA A Sİ Belediye ve Kokkömürü (Başı 1 inci sahifede) ler tonunu 20 küsur liraya al- dıkları kuru koku, bütün kış, zerine bir , hattâ bir kaç misli su ilâve ettikten sonra tonunu 30 - 32 liraya kadar sattılar. kömür satan havagazi şirketle- ri, eski müşterilerine bile “kal- madı” cevabını veriyorlardı. Kokun bu sene ihtiyaca kifayet etmediğine şüphe yoktur. Di- ğer seneler, bütün kış, aranı- İan dakikada arzu “edildiği kadar kömür tedarik edil diğine nazaran ortada bu buhranı icap ettiren bir| sebep var demektir. İstanbul ve kısmen Anadolunun kok ihtiya emi şimdiye kadar Yedikule, Dolmabahçe ve Kurbağalıdere- deki üç büyük gazhane fabrika- sı temin ediyordu. İki sene ev- vel yalnız kok kömürü istihsal etmek üzere Ha: ve Dolma bahçede birer küçük imalâtha- ne açıldığı ve dışardan 7000 to- na yakin Alman ve gene bu ka- dar İngiliz köku geldiği halde halkın bir kısmı kömürsüz kal. mıştır. Alâkadarlar nezdinde yaptığımız tahkikata göre ihti- yacm artması kok istih: min azlığından değil, istihlâkin günden güne çoğalmasından i- eri gelmektedir. Evvelce Ana. dolu şehirleri, kok kömürü kul lanmazken bugün Kayseri ve Sivasa kadar bir çok yerlere kok İstanbuldan gidiyor. Diğer taraftan, gerek şehrimizde, ge- | rek bazı büyük Anadolu şehir- lerinde ve ezcümle Ankarada | “merkezi teshin” tesisatının | gün geçtikçe çoğalması kok sarfiyatı üzerine tesir yapıyor. Bu sene yalnız Yedikule ve Kur bağalıdere gazhaneleri yedi bin ton kok çıkardıkları halde sini sarfetmişlerdir. Dolmabah- çe gazhanesinin istihsalâtı da 14 bin tondar. Diğer küçük kok imalâthanelerinin çıkardığı sto ku da 2000 ton olarak kabul et sek hariçten gelen ecnebi kok- larile birlikte umum sarfiyat 37 bin tona baliğ olur. 37 bin nazaran hakiki ihtiyacın bun. dan çok fazla olduğuna hükme- dilebilir. Gazı alınmamış Rus ve İngiliz amtırasit kömürleri bu hesaba dahil değildir. Mev- suk bir membadan aldığımız Yangın Şüpheli mi? (Başr 1 inci sahifede) MİLLIY ET SALI Japonlar takviye Kıtaatı getiriyor (Başı 1 inci sahifede) Evvelki gece Lütfi Bey, çocukla. | hezine bir şey olmamıştır. Yalnız olduklarından do ri ve evinde hizmetçi bulunan ihti yar Hasan Ağayı da alarak sinema ya gitmiştir. Lütfi Beyin evi İzzet Paşa soka oparatörler kaçmış layı işlememektedir. Çin polislerinin nezareti altında bir takım operatör. ler koymak suretile telsiz. telgraf İma girilince sol kolda ve sokağın | muhaberatının teminine çalışılacak İT iyetndedir. Bir cephesi de Bah- çe sokağına nazırdır. tır. Çin, muhasematın tatili hakkın da Japonya tarafından ileri sürül- Yangın evde kimsenin bulunma- | müş olan şartları kabul etmeyeceği- dığı bir zamanda saat on iki radde ni dün resmen bildirmiştir. Hariciye lerinde çıkmıştır. Komşular yangını | nazırı muavini, Cbanghaj'daki siya görünce: Yangın var, diye feryat etmi raftan da itfaiyeye malü- mat verilmiştir. İlfaiye derhal yetişmiştir. İtfaiye gelince derhal kapıyı kırmış ve sön dürme ameliyesine başlamıştır. Bu esnada da Lütfi Bey ve refakatinde kiler sönemadan gelmisler ve yangı ni görmüşlerdir. Yangın bir buçuk ikiye doğru söndürülebilmiştir. İlki ket yanmış tar, Lütfi Beyin hizmetçisi Hasan A- ğa yangın yerinde, nerede si mümessilleri ziyaret ederek Japon Ya, Gin ve Japon kuvvetlerinin mü ve ayni zamanda çekilme Sine maal etmedikçe müzake. rat icrası hususunun mevzuu bahsol mayacağını beyan etmiştir. Japonlar, demiryollarını lamir ediyorlar LONDRA, 7 (A.A.) — Chang hai'dan Revter ajansına bildiriliyor: Changhaj mıntakasındaki Japon he- yeli seferiyesinin teknik kıtmatı, ile. rideki mevzilere kolaylıkla erzak ve mühimmal, naldini temin edecek şe kilde Woosung'u Nanziang'a rapte idin, yangın nasıl | den demiryolunu tamir etmektedir. Japon askeri erkânı davetine ica- bet eden ecnebi askeri müşavirler, — Ben evde olsaydım, yangın çı| Japon kuvvetlerinin ilerlemek tasav kar mı idi? Beni de sinemaya götür Miraaiye olmadıkları düler. Demiştir. Gene Hasan Ağa, mangalı ye- mek odasında bıraktıkları, yangı nin bundan clamış olması ihtimali ol duğunu söylemekte idi. dır: Polis ve ını anlamak için Japon hatlarını gezmişlerdir. Mançuri imperatorluk MOUKDEN. 7 (A.A) — Sabıke wv sigortalı | imperator Pou - Yi, Yeni Mançuri hükümetinin niyabetini imperaler görülen İzem üzerine yangın hâdisesine Adliye vaz'ıyet | ünvanile kabul etmiştir. etmiştir. Burün müddeiumuminin huzuri- le mahsllinde bir keşif kasıt olup olmadığı tesbit edilecek- tir. Buğday Meselesi (Başı 1 inei sahifede) 57,2 sini teşkil eden buğdayın kış metlenmesi, Tü, len refaha sevkedecek ve emej değerini verecek başlıca âmil telik- hi edilmektedir. Umumi temenniyat, © Fırka ve Hükümetin bu hususta alabileceği tetbirleri bir an evvel tatbike başla- masıdır. Alâkadarlar bu mühim me- seleye en salim cereyanı vere heyetin bir yeşil masa etrafında İk- bat ve Ziraat Vekillerinin müşte- rek riyaseti altmda bir am evvel top- lanmasına intizar etmektedirler. Her halde alınacak tetbirlere ait kararların bir an evvel verilmesi lö- zan geldiği söylenmektedir. | Zira vaziyetten İstifade etmek isteyenler de hazırlıklarını yapıyorlar. Son zamanlarda günde İstanbula 18 - 20 vagon buğday gelirken son Çinliler her çureye baş vuracaktır CHANGHAJ, 7 (A.A) — Hali bazırda sükün hüküm de o- lan Changhai'da Japonlar, Rekfeller ve Cemiyeti Akvam mümessillerine yaralı ve hasta Çinlilere müavenet etmek üzere Chapei'in obüslerinden tathir edilmiş olan kıınna girmek için mezuniyet vermişlerdir. İngiliz Fransız ve İtalyan ataşemiliterleri herabezlerinde Japon ateşeeri oldu. gu halde dün Japonların işgali altın köylüsünü isteni- | da bulunan hattı ve bilhassa Tcben- You Nanzinng ve Kating mıntaka. larını ziyaret etmişlerdir. Buralarda sükün hüküm sürmektedir. Kuo - Min - Tang merkezi içre tesi, ili etmek icin her türlü vesait ve mena: biünü seferber etmeğe karar vermiş olduğunu bildirmiştir. Temps'da bir makele ZARIN, 7 A.A. — Tempa gaze Cemiyeti Ak - Japon ibtilâfına müda- halde unmasından bahsederek Gael Akvamın çetin bir tec rübe yapmakta bedihidir. Fakat ihtilaf kendisine tevdi edilmiş malümata göre İstanbul beledi | iki gündür bu miktar o birden bire | bulunduğundan bu tecrübeyi yapma yesi, kok sarfiyatınm gittikçe 58 - 60 vagona em iz Buğday | ması mümkün değil idi. o Cemiyeti çoğaldığını görerek hem gazi- ndan istifade etmek, hemde halkın mahrukat ihtiyacının | mal bulundurabilmek için büyük si | vücude vermektedirler, « bir kısmını küçük bir kâr mu. kabilinde temin etmek üzere kerdi hesabıma bir fabrika tesis Hasavvurundadır. Bu fab © © “rika için 200,000 liraya ihtiyaç Yarsa da yapılacak satışla bir kaç sene zarfında bu masrafın ei ümit edilmekte © Halbuki İstanbul kinaiesi kokun toptan 20-21 liradan perakende 24 - 25 liradan aşağı | «satmıyorlar. Bir havagazı şirke | rülm sti müdürü, kok istihsalâtını art “tırmak kabil olup olmadığı hak nl © kandaki sualimize şu cevabı ver vomitşirz 5 — Fazla kok çıkarmak için fazla kömür yakmalı. Havaga- xı kullanan müşterilerimiz art. madıkça biz de tabii fazla kok kasmımı yakarak kok halinde satmak ta belki mümkündür.” Ti Gayrimübadillerle Hasbühal Emlâki milliye müdürü ile “Bazı meseleleri görüştüler Gayri mübadiller cemiyeti he yeki idaresi; şelsiminie buka s0an Emlâki Milliye umum mü- dürü Rüştü B. i davet etmiş ve dün mumaileyhin huzurile gay rimübadillere ait muhtelif işler 'etrafmda bir hasbihal yapıl- miştir. Bu esnada, İzmir'de müzaye delerin pek bati cereyan etti- Zinden şikâyet edilmiş, Rüştü B. de bu bataet f ve müza- Tedsleriri tesrik ici Ankara'ya i bir kadar iye gi Jar ellerinde memkün parişler Diğer taraf- tan son günlerde o değirmenler de vasi mileyasta faaliyete | geçmekte. dir. Her halde © müstahsil tüccar deposuna karşı bir | hareket başlamıstır. kpek bir zat demiştir ki “ — Türk köylüsünü paralandırır. yan teşk olerin itiindinine may dan vermemek lâzımdır ve bü her halde böyle olacaktır. Hükümetin köylüyü terfih eder. > | ken bu ağır yükü şehirliye yüklemi- yeceği şüphesizdir. Türk iktısadiya- tuna hareket verecek olan bu para me Sml içi enini çekler eö- Seal al edilmesi, ziraatte azami temini, ve nihayet istihsal "iakriğ min tekemmülü ön safta kabili tat bik görülen tetbirlerdir. Ankara'da fiatlar yükseldi ANKARA, 7 (Telefonla) — Şehrimizde. buğday fiatleri; buğdayın yarımı 60 ve unun çu valı 475, 500 kuruşa kadar çık- mıştır, Bazı fırıncılar belediye ye müratasi ederek 7,50 kuruş olan ekmek narhının sekiz ku- rüşa çıkarılmasını istemişler. dir. Belediye meseleyi tetkik et- mektedir. verileceğini vadeylemiştir. Bundan başka bonoların kiy- meti, bundan sonra tevzi edile- cek bonoların faizli ve vadeli olması temennisi etrafında da görüşülmüştür. Rüştü B. bir i- ki gün içinde Ankara'ya döne- cektir, Gayri mübadillerin Ankara'- ya bir heyet gönderecekleri ya- zılmıştı. Cemiyeti reisi o Celâl Bey böyle bir heyeti izamı mev- ekeni İİ sen Be Akvam, Çin'in Japonya'nın munhede Jer möecikinen veli olduğu hukuku ykotaj teşkilâtı getirmesini ve Nankin hükü metinin şureş hüleüm sürmekte ©- Jan bir memlekette mes'uliyeti üze- m aciz he katmak mecburiyetindedir. Bidayette Japonya'nın bizzat ih- akubak ime isin kei seli müracaat etmesi hatalı bir hareket Eğer ibtilif Avrupa devletleri a- rasında tahaşşüt etmiş olsaydı, Ce- miyeti Akvam evvelce yapmış oldu- ğu veçhile hemen müdahelede balı | nür ve melicede büsbütün başka tür- İü olurdu. Cemiyeti Ayam misakma riayet edilmek icap eder, fnkat şimdiye ka- dar meri kalmış olan bir. ibtlAfa umumi bir mahiyet vermekten içli” nâp etmek gerektir. Müeyyedelerin tatbiki, bu itibar ile mühim tehlikeler tevlit edecektir. Diğer bütün vessite müracaat etme. dün eveil, Sayonyu'da aks0ll tevlit etmesi muhtemel olan tedbir. ler itihazı İehinde bulunmanın siyasi bir hata olacağı fikrindeyiz. Papanın Cülü ünü Dün şehrimizde âyin yaptlârak tes'it edildi Papa Hz. nin papalık maka muna cülusunun senei devriyesi ©vvelki gün Saint Esprit kilise sinde yapılan ruhani âyin ile te- sit edilmiştir. Merasime Papa" nın Ankara mümessili Monse. Byör Margotti riyaset etmiştir, ruhani âyin Monsenyör Ray. mondos tarafından icra edilmiş tir. Merasimde İtalyan © sefiri Baron Aloisi ve refikası, İriği- iz Leydi Klerk, İspanya sefiri M. Ser- İverty Vest, Fransa ve Japonya maslâhatgüzarları, İtalya İs. panya, Lehistan, Yunan İngiliz ceneral konsolosları hazır bu- i 3 MART (Başı 1 inci sahifede) İMilii cenaze alayı yapılacak PARIS, 7 A.A; — M. Briand'ın aile bu akşam toplanacak mazırlar müteveffaya milli cenaze ola yapılmasına karar vermesine muvafakat etmiştir. M. Briand'ın naaşı, hariciye me- teşhir Fransız parlâmentosunda madem PARİS, 7 A.A. — Mebusan meğlisinm celsesi saat 15,05 te ma- term alâmeti olmak üzere tatil edil- miştir, Bütün meb'aslar ayağa ei M. Briand'ın hatırasma karşı tercünian olan şu beyanatta bulan. muştur: “Insanı yıldırımla vurulmuşa dön düren bir vak'a hâdise oldu. Nerede toplanmış bulunursak bulunalım bu hâdise kalplerimizi derim bir ıstırap mengenesi içinde sıkmaktadır. M. Briand'ın meclis kürsüsünden şimdiye kadar bir misli görülmemiş en büyük sarsıntıdan sonra o cihan vaziyetinin düzeltilmesi uğrunda çe. tin ve bazan kararuz ve © meticesi meşkük eserlere iştirak hissesi ken- disine karşı mücadeleye girişenleri bile müteveffaya karşı takdir, hür- met göstermeğe, onün hatırasını v- nutmamağa mecbur bırakmaktadır”. Halkın teessürü zn ve ida havası hüküm sirreek tedir. Birçok kadınlar ağlaşıp dur- maktadır. Resmi zevatı hâmil eteme biller fasılasız surette gelip gitmek tedir. Saat 14,50 de M. Doumer gelmiş tir, Siyasi rical ile diplomatlar M. Briand'ın öldüğü apartmanı kalaba > bir halde ziyaret etmektedir. A balk kütli fanın küçük, çok sade ve alüyişsiz o- lah ve iştirak ettiği başlıca vak'ala- ra ait kitap ve fotograflarla dolu hu. lunan odasını etmişler, tünde naşansız bir elbise bulu Ban ve üdi bir kar- yola üzerin, niş bulunan cese din önünde . lik önce M. Tardicu selefinin na- aşı önünde eğilmiş, müteveffanın © Tini öpmüştür. İlamı sonra diğer rienl de M. Tardicu'nun bu hareke. tine sl etleri. Tardicu, hükümetin M, Bri- a.e 'a milli cenaze alayı yapmasına mu etmesi için müteveffanın ailesi nezdinde trarda bulunmuştur. Tazigetler LONDRA, 7 A.A. — iz M. Briand'ın vefatından dolayı F; a Bir taziyet telgrafı ni kaybediyor. eki 1862 senesinde Nantes imiz ie muşta, Hukuk tesis etti, Briand bu gazetecilik faa. manda #mele işlerile de Ni şahsiyeti oldu, Brisnd Meclise gir diği günden itibaren dinin devletten, meselesile mesgul oldu. Bu cal arasında mevki verdi. “Kanunun Fransada kabulü Briand'ın mesaisi neticesidir. 1906 senesinde Clermen- .ceau kabinesinde Maarif nazır: ogi. müştu. Jnürde'den şa noktada ayrı. yordu kü, elm: beee mılakata Se. İ mini işin rosyalistlerin radikaller ile teşriki messi eylemelerine taraftar. di Halhal Jamrös bunm muvafakat teveffa Papa 14 üncü Benoit'. nın kilisenin ittihadı hakkında sarfettikleri mesaiden bahset. miş ve hazıruna bu — ittihadın husulü için dün etmelerini söy iştir. Bundan sonra Atina metropelidi Filipicei de fran- sızca bir nutuk söylemiştir. Dini merasimin hitamında M. Briand dün öldü! | den mart 1917 ye kadar. Bundan! | miştir. Briand'ın Başvekilli tam | bilecektir. > İmlkdarın 160" iniiyona' çikar. olarak | tn cibayeti için ihtiyar edilen | hava ü masrafların nisbetsizliği ve çok | tereken kendisine rülmemiştir. İ Bü malbaaların dim ve saretinden Adliye nezaretine naklet- | #i ve ertesi sene Clemenceau sukut! edince ilk kabinesini teşkil etti. Harbi urmumü başladığı zaman Briand, Viviani'nin kabinesinde Ad- | liye nazırı idi. Viviani sukut ettik- ten sonra arkası sıra iki hükümet teşkil etti. Biri teşrinievvel 1915 ten kânumsevvel 1916 tarihine kadar, di eri de künümevvel 1916 tarihin- sonra Fransanın mukadderalına Cle mencenu hâkim oldu. Fakat Briand, künunusani 1921 de gene Başvekil oldu ve bir sene iktidarda kaldıktan sonra 1922 kânunusanisinde istifa etti, Nihayet 1925 te gene Başvekil oldu. Bunu mütcakıp te hariciye na- 3irı oldu ve bir kaç ay evveline ka- dar Fransada gelip geçen bütün ka- binelere Hariciye nazırı olarak gir- on defaya baliğ olmuştur. Briand'm son hirs reisicümhur olmaktı. Ve geçen intihapla namzet Tiğini ileri sürdü. Fakat Doumer ta- yafmdan mağlüp edildi. Brian, geki bir politikacıdan bu mağlü ti tebessümle karşılaması beklenir. ken öyle olmadı. Filhakikn Briand acısını asla unutmadığını. kendi yakından tanıyanlar söylemektedir. Çünkü Briand bu ; / tatilleri münasebetile mesaisi- İne I9marttan 4 nisana kadar fa - | daki müzakereler, konferansın Cenevre Vilâyette Müzakeratı Emir Bazı tadil bil teklifleri ve Verildi K mukabil projeler CENEVRE, 7A.A. — Ge- İecek hafta mesaisine 2 şubatta başlamış olan tahdidi teslihat konleransının beşinci haftası 0- lacaktır. Konferans, Paskalya İnhisarlardaki müte- kaitlerin tekaüt maaşları verilecektir İnhisarlarda müstahdem müteke- itlerin tekaüt maaşlarının verilmesi hususunda bazı malmüdürlüklerinin tereddüt ederek bunların tekrüt ma- aşlarımı vermediklerini / yazmıştık Dün inhisarlarda müstahdem bazı te kaütler Defterdar Mustafa Beyi zi- yaretle vaziyeti anlatmışlardır. Def» terdar Bey, kendilerinin haklı oldu- ğunu söylemiştir. Bunun üzerine Defterdar Bey, inhisarlarda çahışasi mülekaitlerin teksüt maaşlarının ke silmesi hakkında bir tebligat olmadı ğından maaşın itasımda tereddür €- den Fatih Malmüdürüne bunlara ait yanan verilmesini resmen bildirmik Defterdürikta tebed- dülât yoktur darlık pul şubesi müdürü Hilmi Bey, varidat müdürlüğünce Ws yin edilmiştir, Varidat müdürü Na fiz Bey de pul şubesi müdürlüğüne İ tayin edilmişde de mumaileyh kabul etmemiş ve tekaötlüğünü istemişlir. Defterdarlık memurları arasında di ğr bazı tebeddülât yapılacağı bak. sıla vermeğe karar vermiş oldu ğundan tatillerden evvel mesai- sini ileri götürmesi için ancak 15 gün kalmıştır. Hali hazırda vaziyet, ameli noktai nazardan pek basittir. Mukavelename projesi ile ta- dil teklifleri hakkındaki teknik. müzakerelerden evvel (o konfe- rans heyeti umumiyesindeki w- mumi noktai nazarlar teati edil miş ve muhtelif o komisyonlar faaliyete geçmiştir. Asıl tahdidi teslihat hakkın meşağıli arasında bulunan ve bitmek, tükenmek ( bilmiyecek derecede mesaili irtizama sak- mak için tehir edilmiştir. Hükümetler tarafından yapı- lan teşebbüsler, okadar çoktur hiyetinde telâkki etmiş ve ondan son ra vaziyetinin zayıfladığını hissetmiş tir, Nihayet geçenlerde istifa eden e hazmı Maginol'nun üzerine kabinesini tekrar teş en, Brinnd'ı açıkta bırakmış ti. Briand mahir bir politikacı olduğu kadar da, hazır cevap, ince, zarif bir adamdı. Bu vesile ile Başvekile şu sözleri söylediğini o zaman Fran- pe yazmışlardı. — Maginet öleceği yere ben öl- seye daha mennun olandan deği mi? O zaman kabine meselesi kolay halledilirdi. Zavallı Briand bu lütifeyi yapar. ken, ölümünün bu kadar yakın oldu ğunu bilmiyordu. Bütçe (Başı 1 inci sahifede) Henüz müzakeresi ikmal edil. â, İmemiş mevzular hakkında veri lecek kararların tesbiti bir iki gün sonra aktedilecek içtima- larda kabil olabilecektir. Tekaüt kanunu Tekaüt kanunu tadil edilme. Ni mi, edil li mi meselesi de henüz intaç edilmeyen mev. zular meyanındadır. Bugday meselesi Komisyonun raporunda buğ day meselesi ehentmiyetli bir yer işgal edecektir. Komisyon bu meselenin sureti halli hak- kında umumi mütalenlar beyan etmekte, fakat alınması lâzım gelen tedbirlerin mahiyetine da ir kat'i bir mütalea ileri sürme mektedir. Bütçe :İ Komisyonun tetkikatı neti cesinde edindiği kanaate göre 932 bütçesi nihayet 150 milyon Bira varidat üzerinden bağlana- İnhisarlar Hükümet o ise'yeni varidat membaları bulmak suretile bu masma taraftardır. Mali ko. misyonun elde ettiği neticeler- den biri ve en mühimi de dev- let makinesi tarafından varida- luğu noktasıdır. Bilhassa inhi- sarlar ticari bir zihniyetle idare si lâzım gelen müesseseler oldu ğu halde bu zihniyet muamelât ta hiç te hâkim mevkiinde gö. Matbaalar Devlet bütçesile idare edilen matbaalar adedinin çokluğu ma zarı dikkate alınmağa şayan bir mevzu telâkki olunmuştur. tavsiyesi mukarrer bir esas ad. /van dedilmiştir. Memurların maaşları Devlet memurları maaşları- na gelince; bu maaşlar üzerin- van vergisinden istifade edilmiş 30 lira ücretlilerin de vergiye tâbi tutulması ve memurlardan tekaüdiye hissesi kesilmesi ile- İferansta mukavelename projesi kundaki şayinlara karşı defterdar Mustafa Bey: — Böyle bir şey yoktur, demiy Mustafa Bey, malmüdürlülderin de tetkikata devam etmektedir. Bir terfi Kadıköy malmüdürü Salâbaddin. | Enis Bey birinci sınıfa terfi etmiş- tir, ki murahhas heyetler birçok ta- dil teklifleri, mukabil projeler ve hattâ diğer bir takım teklif ler karşısında bulunmaktadır. lar. Bu maksatla kâtibi umumi- lik ve umumi mazbata muharri- ri M. Bönâs, bir vesika vücude getirmişlerdir; Bu vesika, son müzakerelerde rehber olacak ve reis M. Henderson ile veis ve- killeri M. Motta ve M. Politis ve mazbata muharriri M. Bö- nâs, bugün konferans divanına tevdi edilecek olan muvakkat | bir ruzname vücude getirmişler | dir. | Bu ruzname, konferans tara fından kabul edildikten sonra komisyonların programları ve! salâhiyetleri tesbit edilecektir. | tün prensip meselesi hak- | kında ilk olarak o müzakeratta bulunacak olan umumi komis. yon, salı günü öğleden © evvel projenin ve mukabil projelerin teklifine girişecektir. İşte o za- man konferans, tamamile mev- zuu dahiline girmiş olacaktır. tir Beykozluların ricası Dün Beykozdan bir heyet gele rek muavini Fazlı Beyi ziyarei etmiştir. Heyet Dereseki köyü yolu- Bun âcilen tamirini istemiş ve Fazlı Bey de bunun yapılncığmı söylermiş tür. Haydar Bey Eski Tatanbul meb'üme ve valisi Haydar B. in Malutya valiliğine te yin Sileceği söylenmektedir. M. Gir w şerefine Zıyatet Şohrimizdeki” mezi ke misi bir de tepsi hediye edi M. Tardieu'nün salı sabahı | Amerikenm Tokyo'sefirliği. Cenevre'ye muvasalâtna inti- | 9€ tayin edilmiş olan M. Grew, li #elecek pazar günü Amerika'ya zar edilmekte olduğundan kon- | #€ en den gelecek cuma günü akşamı Tokatliyan otelinde şehrimizde bulunan Amerikan kolonisi ta- rafından şerefine bir ziyafet ve- rilecektir. M. Grew Amerikan kolonisi tarafından pek ziyade sevilen bir zat olduğundan memlektimizde ikametinin bir hâtırası olmak üzere kendisine gümüş bir tepsi hediye edilecek vE M. Grew'in yerine Ankara sefirliğine tayin edilmiş olan M. Charles Hitehcock Sherrili" in ne zaman geleceği malüm değildir. M, Charles Hitchcock Sherrill, 1867 tarihinde doğ- rez 1909 - 1911 senelerin. de Amerika'nın Argantin sefir liğinde bulunmuştur. Elyevm avukatlık ile iştigal etmekte i- di. Yeni sefir bir çok eserler te- lif etmiştir. M, Charles Shevrill geçen sene Suriyeden şehrimi- —i İri birkaç gün kalmış. nin ilk maddesine ait müzakera tın en ziyade alâkn celbetmesi muhtemeldir. Maamafih, Cemi yeti Akvam heyeti umumiyesi de ayni zamanda bir karar su. reti kabul etmek ve ken e halef olacak ve uzak şark işleri ni eylül ayma kadar takip eyli- yecek bir encümen intihap et- mek suretile mesaisine nihayet verecektir, M. Tardien, Cenevreye gidiyor PARİS, 7A.A. — M. Tardi- eu, dün bütün gün evinde çalış mış ve bir takım zevatı kabul etmiştir. Mumaileyh, bugün sabahle- yin beynelmilel şarap kongresi- nin küşat celsesine riyaset et- tikten sonra reisicumhurun ri- yaseti altında toplanacak olan kabine içtimamda hazır buluna caktır. Mumaileyh, refakatinde M. Poliste Otomobil kazaları giltere'nin Paris sefiri M. Ty. rell yakında vazifesini terkede- ve ocağından yangın çıkmış, üzerin de iki ve yanımda bir oda yandığı halde söndürülmüştür. Kıbrısta bir suikast | Dün geceki yangın LONDRA, 5 — Lafkoşa polis | o Dün gece Unkapanında Ar a gl gm İn aa ye Efendinin. oturduğu iki odalı