8 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

8 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HATKINKULAĞI HALKta, DİLİ Sene 2 — No: 582 Çünki Yapılacak aa çer Buğday meselesi bir Köylünün eline fazla para geçirmek ve bu suretle istihsal kabiliyetini artırmak için ileri sü- rülen fikirlerden dün bahsettik. Umumiyetle ortaya atılan ve * buğday meselesi ,, ismi verilen bü teklifleri şa suretle telhis mümkündürı | — Hükümetin zararına fi- atlerin tahdidi — 7 z silo meselesi kadar bir nakliye meselesidirde ı 2 — İhracata prim verilmesi 3 — Ekmek fiatlerinin 12 kuruşa çıkarılması 4 — Eşya fiatlarının ucuzla- tılması, 5 — İstihsalâtı tanzim — için plânlı bir devlet teşkilâtı vücude getirilmesi. Bu beş tekliften bugün en ( Devamı 10 uncu sayfada ) Çin Meselesi Bir Yılan Hikâyesi Oldu Şanghay, 7 — Japon umumi karargâh afından bir beyanna- me neşrolunmuştur.Buna nazaren cephelerde sükün hüküm sürmektedir. Muharebe meydanları tehlikeli harp aletlerinden tathir edilmekte olup, mesai hitam bulduktan sonra, halkın- buralara gitmesine mü- saade edilecektir. Şenju telsiz telgraf merkezine birşey olmamıştır. Operatörleri kaçtığından, Çin polislerinin nezareti altında operatörler bulunarak işletilecektir. (Devamı Sinci sayfada ) ;lâiı; ğoksî Bır Pelîlî-ı vana Meydan Okuyor Fransız boksörü Marten Fran- kiden bir mektup aldık. Dövü- şünün tekniği ile kısa zamanda ehemmiyetli bir mevki edinen Franki, bu mektubu ile Adapa- zarlı Cemal pehlivana meydan okuyor ve mektubunun - intişarı tarihinden itibaren kendisile boks yapmak üzere karşilaşmıya amade olduğunu söylüyor. Franki bilhassa diyor ki: Aramızdaki ağırlık farkından dolayı pek te nizami olmıyan bu teklifimin spor mehafilinde gü- rültülü bir akis bırakacağını zannediyorum. Bu suretle şan- sımı tecrübeye teşebbüs ederken Cemal pehlivanın kuvvet saha- sında bir üstat olmasına muka- bil on bir senedenberi üzerinde çalıştığım sihirli boks ringinin de bazan sürprizler - hazırlıyabilece- ğini muhterem halkımıza göster- Boksör Marten Franki mek isterim. İhlâskâr selâmla- rımın kabulünü rica ederim, MARTEN FRANKİ Şu halde söz ve fül şimdi Cemal pehlivanın demektir. Zam Maksadı Temin Etmez Ve Köylü Bir Şey Kazanmaz Düşman Sözü Fransız Gazeteleri Yine İftiralara Başladılar Paris 7 ( Hususl ) — Saracoğ lu Şükrü Beyin burada Düyunu Umumiye hâmilleri ile bir Ttlaf yapmak için giriştiği müzakere- ler, muhtelif Fransız gazetelerine birtakım yalan, — yanlış, fakat her halde kasti mahsusa istinat eden neşriyat yaptırıyor. Enfor- masyon Finansiye bu nevi neşri- yata tercüman olanlardan birl- dir. Bu gazete, Türk bütçesinde yapılacağı söylenen tasarrufun bir manevra olduğunu, Türkiye- nin bir latikraz yapmıya teşebbüs ettiği zaman bu gibi islahat kararlarına ait şaylalar çıkarmak adeti olduğunu yazıyor. Son Postas Mütevazin bütçe #sasına istinat eden yeni bütçe- nin rakamları, şüphe yok ki, bu neşriyatı yapanların hoşuna git- miyor ve bu nevi fena propagan- dalar yapıyorlar. Maksat, aadece düşmanlıktır. Döyunu "NMavahide son gön- lerde (61,10) liraya kadar çıkınış, dün de (57) buçuk lirada kapan- mıştır. Briyan Nasıl Bir Adamdı? Paris, 7 — Sabık Hariciye Nazırı M. Briyan vefat etmiştir ? Kendisi zaten hasta idi. Koş- reldeki sayfi- yesinden Parise tedavi — için gelmişti. Ken- disinde — kalp hastalığı vardı. Parise — gelir gelmez hasta- lanmış ve has- talığı hergün biraz daha artmıştır. Son Posta : Bugünkü Tar- diyö kabinesinden evvel iktidar mevkinde bulunan Laval kabi- nesinin Hariciye Nazırı olan M, Briyan, Çin - Japon meselesinde hükümetle anlaşamamış, Hariciye ( Devamı 10 uncu sayfada ) C li Cürmü Meşhut Halinde Tu- tulan Adam Mahküm Oldu Salihli 7 (Hususi) — Jandar- ma karakol kumandanı Tahsin Efendiye 10 lira rüşvet (teklif ederken cürmü meşhut halinde tutulan Ali oğlu İsmail imindeki adam üç ay hapse mahküm ol- muştur. Yeni Komünistlik Maznunları Komünistlik faaliyetinde bu- lundukları için dün zabıta tara- fından üç kişi daha zan altına alınmıştır. | Esrar Sanîığı İle Tutulan Kaçakçı Bu Son Partiden Kazanacağı Para İle Evlenmiye Karar Vermişti Dün kısaca haber verdik; Evvelsi gün akşam saat se- kizde — İskende- riyeye gidecek olan İtalyan va- puruna konmak üzere — getirilen bir sandık içinde (75) torba kaçak esrar yakalandı. Galata polis merkezi kaçak- çılar hakkındaki tahkikatını biti- rerek dün sabah suçlularla bera- ber Cemal Be- yin sahip olduğu (2123) mumaralı otomobili ve şa- förü Fehmi Efendiyi mevcuden Adliyedeki ihlisas — mahkemesi müddeiumumiliğine verdi. (9) numaralı mahkeme bu İşi güm- rükle alâkadar görerek suçluları Esrar dola sandık adliyeden gümrüğe nakledilirken esrar ve otomobille beraber gümrükteki sekiz numaralı ihtisas mahkemesine göndermiştir. (Devamı 8 inci sayfada ) Evrenye 7 ( Husust ) — Abana nahiyesinin Aya köyünden Davut isminde bir adamın iki karısı vardır. Birinci karısı kendisine fena muamele yapıldığımı iddia ederek, Ahmet isminde birisinin yanina kaçmıştır. Davut karısına haber göndererek eve gelmesini söylemiş- | se de kadın aldırış etmemiştir, Bunun üzerine Davut, karısını kaçıran Ahmede tesadüf etmiş ve üzerine saldırmıştır. Fakat Ahmet daha kevvetli olduğu için Davudu yere yuvarlamıştır. Bu esnada Davudun oğlu, babasını bu vaziyette görünce saldırmasını çıkarmış ve Ahme- din kafasına olanca kuvvetile indirmiştir. Fazla kan zayi eden Ahmet hemen ölmüştür. Her ikisinin ismi de Davut olan bu baba ile oğul tevkif edilerek Adliyeye teslim edilmişlerdir. Şebir Meclisi azasından biri — İstanbulun herşeyi tamam, hiç- bir kusuru yok, yalnız Amerikada olduğu gibi bir haval şimendiferi eksik |