18 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

18 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İÜ TARİKİ TEFRİK İttihat ve 3 (8 May Terakki! (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GÖRE) Sonu gelmiyen emniyet tertibatı Sultan Hamidin Hırkai Şerifi ziyaret alayı - Yıldızdaki emniyet tertibatı tında kendi kendimizi boğduğu- muz mel'anet kâbusuna bir lâhza Abdülhamidin & korkusu, Genç | Türklerin Avrupadaki ve memle- ket dahilindeki faaliyetlerinin art- ması nisbetinde tezayüt ediyordu. Yıldız etrafında alman emniyet ter tibatının arkası kesilmiyordu. Za- lim hükümdarın rai ğ çıkacağı zaman yapı takyidat artık pek gülünç bir şekil alıyor. du. Hele her ramazanın on beşinde Padişahın 'T: i Har kaişerifi ziyaret edeceği gün yak- İaşmca bütün casuslar gürühu, Zap tiye Nazırı, zabıta ve jandarma teş- kilâtı günlerce evvel ayaklanıyor- du. İstanbuldan Paristeki Terakki ve İttihat cemiyetine (o yazılan bir mektupta böyle bir Hırkaişerif zi- yareti aşağıdaki (surette anlatılı- yordu: “Geçen pazar günü ramazanın on beşi idi. her sene olduğu gibi bu sene dahi zalim Padişah Hırkai risaletpenahiyi ziyaret için deniz tari tercih eyledi. Hünkârın ge- çeceği esmada limanda bulunan bü- tün ticaret gemileri ile diğer va- purlar Harem iskelesi açıklarında bulunuyorlardı. Marmara ve Boğa- ziçinden gelen vapurlar da liman haricinde demir atmağa mecbur tu- tuluyorlardı. Kanlı sultan o derece ihtiyatkâ- Yane hareket etti ki vücudü yezida- resini hamil olan “Söğütlü” vapu- ru Dolmabahçe sarayından Topka- pı sarayına vasıl o oluncaya kadar imanda polis ve jandarma sandal larından başka hiç bir kayık bile görülmüyordu. Söylendiğine göre Abdülhamit bu Türk katili olan kânlı hüküm- dar, yolda son derecede heyecan içinde bulunuyormuş. Bu sene ilk defa olarak Top ta atılmadı. Çünkü Abdülhamit “Söğütlü” nün kasten topa tutulmasından korkmuş.,, Abdülhamit hayatımı korumak için böyle bin türlü tedbirlere baş- vururken diğer taraftan binlerce, e insan ya onun vücudu- nu ren ortadan kaldırmağa ça- lişıyor veyahut gece, gündüz biran swwel ölmesi için dua ediyordu. Bu- 'nunla beraber, milyonlarca Müslü- man da onun memleketine yaptığı fenalıkları müdrik olmadığından, gece gündüz Abdülhamide dua &- | diyor, hattâ ekseriyetle ismini ab. destsiz iken ağzına almağı bile ce- saret edemiyordu. Telâkkilerde, dü şüncelerde ve hislerdeki bu müthiş - rt da onl; bu hususta çok yardım ediyel Fakat istipdadı yıkmak için mem leket dahilindeki ütü ittihat gir e a büllikleri içi ler i, ei ei ve nöticelerimi srlemaşlania EİSEE " bildiri. Maamafih bu müzakerelerden zi bir netice — hasıl olmıyordu. o. teşekkül saçak, olan Müller vr ia iisinde kabul edilip edilmi: 0 meşkükaiir. 0, eliyacaği Bu vaziyet karşısında Terakki ve İttihat cemiyeti Osmanlı vatan. daşlarını ittihada davet etmek için güzel bir beyennama ile ortaya çık. mağı ve bütün Osmanlıları icraata sevketmeği muvafık görmüştü. Bu beyennamede deniliyordu ki: “Vatandaşlar, Bunca seneden beri menhus öm- rü azaldıkça zulmü artan ve ahali- nin fakirliği ve sefaleti çoğaldıkça zulüm ini İslâm ve Hristiyan bilâistisna bütün © ahalinin sinei sefaletine saplayan Abdülhamit ve bükümetinin takip ettiği bu mur- dar ve murdar olduğu kadar hun- har idaresinden kurtulmak ve İs- İâmiyetin emrettiği meşveret kai- desi üzerine müesses bir hüküme* Li meşrute tesis eylemek için yalnız boş sözler etrafında dolanmak de- gil, icap ederse cemiyeti Osmaniye. ye yakışan bir mertlikle can ver. mek zamanı geldi. Bu mukaddes yolda yürümekte bir parça daha gaflet edecek, al. | | Did he görürmiyecek derecede mukar- rerdir. Bunca seneden beri tahammül ettiğimiz, zulümlerine göz yumdu- ğumuz bu mülevves (o idareye, bu kardeşi memleketimizi müthiş bir zindan (haline koyan, velhasıl ettiği Cengizane mezali- min tarihte bir misline daha tesa- düf eylemek muhal hükmünde olan bu rezil hükümetten yakamızı kur- tarmak ve âdil bir idareye kavuş- vak için ne yapmak lâztmgelirse şimdiden, hemen hiç durmıyarak çalışmak hamiyet hissile mütehas- sis olan her Osmanlıya ait bir va- zifedir. Vatandaşlar! Malümunuzdur ki millet umumi bir aile demektir, E- ğer bu ailenin efradı ve eczası ara - sındaki irtibat ve iştirâk tecessüs etmiyecek ve cins ve mezhep ayır. maksızın Türk, Arnavut, ermeni, Rum ve Arap bütün Osmanlı'arın ! hepsi birden vatanın selâmeti için kavi bir itimatla bağlanmıyacak o- lurlarsa, önümüzdeki O maksada, memleketimizi hür ve âzat ederek terakki etmek maksadı mukaddesi ne vusulün imkânı yoktur... dildikten sonra Abdülhamit idare. sinin memlekete yaptığı fenalıklar birer birer sayılarak ve zalim hü- kümdarın müstebit idaresini ne su- retle idameye muvafafk olduğu an- latılarak deniliyordu ki: “Rumu Bulgarla, Bulgari Rum- la, Kürdü (o Ermenile, Ermeniyi Türklerle, velhasıl bütün Osmanlı milletini kudurmuşçasına biribirile boğuşturmak politikası altında kan Mı bir nifak içine sokan Abdülha- mit idaresi bunca senelerden beri neye yaradı? iyice düşünelim ve vicdanen mülâhaza edelim. Vatanımızda bununla adalet mi te- essüs etti? Rahat ve hürriyet mi kazandık? Milli istiklâlimize kuv- vet mi geldi? Ecnebilerin taarru- zundan ve tasallutundan mı kurtul. duk? İnsani cihan nazarında mak bul ve muteber mi, yoksa merdut ve menfur mu olduk? Umumi tica- ret ve servetimiz ileri mi gitti? Bunların hiç birisi varit değildir, yalnız ileri giden bir şey varsa o da yakan, yıkan, hanümanlar sön- düren bu müstebit hükümetin zul- mü, istibdadı ve merhametsizliği- | dir. Biz de körü körüne böyle bir hükümete alet oluyoruz. Namuskârane itiraf edelim: Bu mezalim şeceresini biz gafilâne bir hareketle ve kendi elimizle besle- dik ve büyütttük. Hürri ve sevdayi il fında ittihat ve içtima eden otuz milyonluk bir milletin karşısında Abdülhamit bütün zalimane vası- falarile, kanlı kuvvetlerile beraber gene bir gölgeden başka bir şey değildi! İşte biz bunca seneden be- ri o kızıl gölgeden, meyus ve peri- ! — Bitmedi — ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ |) Paris - Soir'dan: Paris Jacames Chatillon “besleyici serlevhasile yazdığı bir mehalede Almanyanın mali vaz - yetini ve alacaklılarla olan münase - ta Parisin büyük caddelerinde halı facirile yapılan pazarlığa benzediği - ni söylemekte ve herhalde il. mın bir şey vereceğini beyan etmek - tedir. Maharrir bundan sonra harici borçların vaziyetini şu saretle anlat « maktadır : — Altın esası üezrinde olan bu ha- rici borçları Berlinde şimdi tetkik o- lanan “Dövalation,, un tatbik edilme- sine karar verildiği gün, hiç şüphe yok ki haddi özamisine indirilecektir. » Bu “Dövaluation” un tehlikesi günden güne tebarüz etmektedir. Reichamark müstear bir altın pare - dır. Karşılığı asla yüzde beşten fazla değildir. Bununla beraber diktat, raya çok ihtiyacı vardır. İşsizi z # mücadele faaliyetini teşdit etmek için kallanlacak olan 3,8 milyar markın (yani 23 milyar frangın) 2 mil | ransa yeniden müdafaa kuvvetlerini arttırıyor CENEVRE, 17 A.A, 4 bildiriyor : Silâhları bırakma hakinda Fransız po- Hitikasının görüşlerini bildiren M. Bar- tu, İngiliz ve Amerika matbüat mümes- sillerine, 6-4 tarihinde yapılıp. henüz seşredilmemiş olan Fransız notasını izah etmiştir. Bu notanın pazartesi günü çıkıa- cak olan “sayasi kitap” da neşredilmesi muhtemeldir. Fransa'ya, silâhları birakma meselesi hakkında Almanyanın kontrollu ve mah- dut bir şekilde tekrar silâhlanması esa- tına göre mıntakavi bir hal çaresi tek- Ff eden İngilizlerin 29-1 tarihli i notasma verilen cevapta, 17-3 tarihli no- tanm metnine sadık kalan Fransız nola- 81 şöyle diyordu: “Müzakerelerin bugünki | yaziyetine nazaran Fransa yeni icra zamanlarının dahil olacağı bir muahede esası ira i live edilen tadilâtr ile 29-1 tarikii In giliz muhtırasını kabul ettiğine dair bir <ovap veremez.” LONDRA, 17. A.A. — M. Hender- son, silâhları bırakma konferansı reisli- inden istifa ettiğine dair olan haberleri bugün tekzip etmiştir. Mümaileyh, ayın 29 unda vaki olacak çin elinden geldiği kadar çalışmağa 2z- meltiğini söylemiştir. LONDRA, 17. A.A. — Belçika bari. ciye nazırı M. bu. sabah M, Makdonald ve Sir Con Simon ile ayrı ay- rı görüşmüştür. Bu mülükatların, silâh. ları birakma konferansına mütedir oldu- Casusluk mu? Ruslar Amur Nehrinde bir Vapura ateş açtılar MOSKOVA, 17. A.A. — Kabarovsk- den bildirildiğine göre, 12 Mayıs tari- hinde Diçen ismindeki Mançuri vapuru Amur nehrinde seyrisefer ederken Sor- yet sahillerine ve içindeki a- damlar Sovyet sahil karakollarmın bu- lunduğu yerin resimlerini almaya başla- mışlardır, Muhafızlar vapura durması için işaret eimi de vapur durmadı. ğından üç el kurusıkı töp atılmüştir, Bu- Da rağmen vapur yine Sovyet sahiller boyunca yoluna devam etmek istemiştir. Mevzu kaideler mücibince sahil posta- ları ateş ederek vapuru derdrirmale hak- kanı haiz olmakla zerine Mançari vapuru tikametinde uzaklaşmıştır. Japon rekabeti Londradaki Japon sefirinin bir müracaati LONDRA, 17. A.A. — Japon sefiri, Ipgilterenin koyduğu kontenjanlar hak- kmda ticaret nazareti nezdinde £ teşeb- büste bulunması için hükümetinden ta- limat almıştır. Japon sefiri bu konten- janlarm en ziyade mazharı müsaade mil- let ahkâmına mugayir olduğu hususunda israr edecekti. LONDRA, 17. A.A. — 40 saatlık haf- (a mesaisi hakkında avam kamarsında beyanatta bulunan Lord Strabolgi | de- miştir ki £ Hükümet mesai saatlerinin çok fazla rm maal karşı detinadi harp açmalı isen az de kalmazdı. Ayni derecede tehlikede ba- lunan Amerika, - Almanya, Italya ve Fransanın teşriki mesaisi olmaksızın hü- kümetin Japonyaya meydan okuması çilginliktir. yarı mart ayı zarfında sârfolunmuş « tur, Fakat bu para nereden geliyor? Hiç şüphesiz inflation'dan... .... Altın yek, Ona mukabil faz- Talaşan kâğıt para var.. Almanya in- #lation'u ittiham ediyor. Fakat bunu yapıyor. Müstakbel iflâsnın müsmer için markı müdafaa ediyor. Bizim kanaatimizce Maliye Nüzırı Sehwerin Krosig'in ahiren tediye ka « Biliyetimei mız müddetçe Devalırâtion o yoktur. mealindeki beyaanlını bu mânada cl - mamız lâzemdir. , Bu gün için tediye etmemekle hiç bir şey ka ilmiyor. Eğer günün irinde bunun tediyeyi temin edeceği ne itminan getirilirse dövalsation yapı lacaktır, Yalnız şekil balmak lâzım - dır. Berlin bunu düşünmektedir. O zaman birçok sıkıcı arzularile Alman paranı düşürdüğünden dolayı bey - nelmilel maliyeyi itkam edecekler - dir, M, Gaebbelss zaten eğer nasyo « nal sosyalistlerin iktısadi faaliyeti su ya düşecek olursa, tecavüze uğrayan halk, yahudilerden intikam alacaktır. Yahudileri, Alman söy'ini, diktatörlü ğün kalkınma ini yeğına'at - mekle itham edecektir. demitsir. ! — Havas ajan- | ğu zannediliyor. Müteakiben, M. Mac Donal id, Lossimaus'da birkaç gün din- lenmeğe gitmiştir. Fransanın müdafaası... PARIS, 17, A.A. — Maliye nazırı dün harbiye nazırı Mareşal Petain, hava na- wri ceneral Denain ve bahriye nazırı M. Pietri ile uzun bir o mülükatia bulun- muştur, Bu mülâkat esnasında milli mü- dafaa için 28 şubatta meclise verilen 1â- yiha tetkik edilmiştir Bu lâyiha muci- bince, hudut müdafsasını ikmal için milyar 115 milyon, hava ordusunun lâh velevazımı plânmı tahakkuk (ettir. mek iiçn 980 milyon ve mayi mahrukat depoları ve deniz tayyareleri teşkilâtını kuvvetlendirmek için de 828 milyon franklık tahsisat verilmektedir. Amerikanın bahri programı VAŞINGTON, 17. A.A. — Babriye nazırı meclisten istenen bir milyar 322 milyon dolarlık kredi alınır alınmaz, iki klavuz torpido muhribi ie 12 torpido mahribi, altı denizaltı gemisi olmak ü- zere 26 geminin derhal inşasına başla- nacağını bildirmiştir. İs baspeskoposlara LONDRA, 17. A.A. — ve York baş petkopotları ile kilise er- kânından bir çokları bir beyanname meş- rederek hükümetten silâhları bırakma meselesinde herhalde bir itilâf elde etme- ğe çalışmasını rica etmişlerdir. Beyan. 'nameayi neşreden zevat, o Versayda Al manyaya yapılmış olan vadın yerine ge- tirilmemesi mümkün olmadığını ilâve etmişlerdir. mı kaldı? Canterdbury Letonyada Belediyemeclisler Faşist sosyalist Gazeteler kapatıldı RİGA, 17. A.A, — Lela ajansından: “ Ahvali fevkalâde” nin ilâm nstice- sinde dahiliye nazırı belediye meclisle » rini tatil etmiş ve Faşist , sosyalist bazı gazeteleri kapattırmıştır. o Başvekil M, Ül: -» memleketin her tarafından, ik- tisadi ve halk teşekküllerinden, ve bil- hasa köylü mahafilinden hükümetin al. mış olduğu tedbirlerden derin bir suret- te memnuniyetlerini bildiren tebrik telğ- rafları almıştır. Riga'da ve vilâyet şehirlerinde bütün ili bayraklarla binalar milli donatılmıştır. Her tarafta büyük bir memnuniyet ve boyecan hüküm sürmektedir. Ecnebi sefirler, dün hariciye nazırı ziyaret ederek halihazır hakkında malü- mat istemişlerdir. Müthiş fırtına ize Ağaçları yerinden söktü dolu 20 kişiyi öldürdü VARŞOVA V. 17. A.A. — Lehistanın şark mıntakası üzerinden dolu ile ka nşık bir fırtma zuhur etmiştir. Fırtma- nın mahsulâta büyük zararı tur. İki kilise kulesi ve bir çok ev yıkıl- mış, ağaçlar ve telgraf direkleri yerinden çıkmıştır. Yumurta büyüklüğünde olan dolu 20 kuzunun telef olmasa | sebep olmuştur. © Mösyö Göring Adliye nazırı ile beraber Belgrada geldi BELGRAD, 17. A.A. — Almanya ha- va sazını M. Göring ve nazırı M. Kerl dün tayyare ile buraya gelmiş ve Geceleyin sefarette şereflerine bir resmi kabul yapılmıştır. Nazırların Belgrada muvasaletlerinde şehir garip bir tesa- düf eseri olarak Fransız belediye mec- Bsleri heyeti murahhasası şerefine Fran- #ız bayraklarıla donatılmış bulunuyordu. Dün Hüler, amele muhitinde şöh- retini temin etmek için Goethe'nin res Yarın köylülerin reyini almak için, geçen gün nâzır Dorre'in söylediği gi arazinin tekrar köylülere tevi Bahsedecektir. ” Hitler'i iflâs mevkii iktidara getir. miştir. Yeni bir iflâs, faşizmin tabii bir şekilde içtimai inkılâbını inkişaf ettir mesine yardım edecektir. iii Journal des Döbats'dan :* Journal des Debats gezetesi, Ma- caristanın hudut hâdiseleri meselesi- ni ileri sürerek Yügoslavyayı Müllet - ler Cemiyetine şikâyet etmesin mev- zau bahsetmekte ve bu hasusta şu mü taleaları yürütmektedir: Macaristan bu şekilde tamamen mu ahedelerin yeniden araziye mteallik cihetini aramaktadır. Burada sulhün tehlikeye maruz balunduğunu ve mu ahedenin gayri kabili tatbik bir hale geldiğini ve binaenaleylh Milletler ce- miyeti misakının 19 uncu İssine müracaat etmek icap ettiğini iddia et tirecek bir manevra mevcuttur, Şüp - he yoh ki banlar tamamile açıkça ifa e END YE E LMNER MT LAR a e MAYAN RM MMC HARİÇ HABERLER Silâhsızlanma konuşulurken | Telefon şirketinin iade edeceği para 200000 liradan fazladır ANKARA, 17 (Telefonla) Altın sermaye esası üzerinden müş terilerinden aldıkları fazla parayı iadeye davet edilen İstanbul Telefo şirketi Nafia vekâletinin bu kararı üzerine Devlet Şürasıan müracaat © derek dava açmıştı. Devlet Şürası ahiren Nafia vekâletinin kararını ta vip ederek sermayenin İngiliz kâğet parası olduğuna hükmetmiştir. Hükümet şirketin müşterilerine iade edeceği paranın mikdavım te bit ettirmektedir. Bugüne kadar tahakkuk eden mikdar 200,000 lira dan fazladır. Bu husustaki muamelenin tesrii için Nafia Vekâleti alâ kadar makamlara kat'i emir vermiştir. Kayseri fabrikası kuruluyor ANKARA, 17 (Telefonla) — Başvekil İsmet Pasa ile ve diğer da vetlilen Kayseri fabrikasının temelatma merasiminde bulunmak üzer, cumartesi alışamı Kayseriye hareket edeceklerdir. Merasim pazar gü mu sabahı icra edilecektir. Gayrimübadillere tevziat ANKARA, 17 (Telefonla) — Maliye vekâleti Gayrimübadiller nakdi tevziatın nisbetini henüz tesbit etmemiştir. Haziranda tevzia nisbeti belli oalcaktır. Vekâlet gayrimübadil bonolarının Borsada koti edilmesi için vâki teklifi tetkik etmektedir. : 7s ği Sıhhiye vekili Afyona gitti ANKARA, 17 (Telefonla) — Hilâliahmer cemiyeti reisi Sıhhiy vekili Refik B. refakatinde merkezi umumi mürakibi Hüseyin Hüsni Bey olduğu halde dün Afyon Kara hisarına hareket etmişlerdir. Vek Bey Afyonda maden suyu membaındaki tesiralı tetkik edecektir. Hüâlishmer Cemiyeti Afyon K rahisar maden suyunun görmekte o duğu rağbet üzerine umumi sıhhatle alâkadar olan bu işte su fiyatlar yarı yarıya indirmiş ve fennin en son terakkiyatına göre memba sula zı tesisatını tekemmül ettirmek üzere beynelmilel şöhreti haiz su mühe disi M. Şerer'i celbederek bu işe msmar etmişti. M. Serer Afyon Kara sarında çalışmasına devam ei edir. Iki kadına yıldırım isabet etti IZMIR, 17 (Misiyet) — Tire köylerinden birine düşen yıldırın neticesinde Mısır tarlasında çalışan köylülerden Fatma na kızı kısmel yanmışlardır. 9 Eylülsergisine hazırlık IZMIR, 17 (Milliyet) — 9 Eylâl panayırı için Başvekâletten 201 bin Siralık döviz müsaadesi talep edilmiştir. Panayıra beşer kişilik gru) lar halinde gelecek ecnebilerden adam başına yarım lira vize harcı alı ması Hariciye vekâletinden konsol oslarımıza bildirilmiştir. Belediye r isi Behçet Beyle Ticaret odası reisi Hakkı Bey de İzmir vapurile İstan bula hareket etmişle'dir. Behçet B ey İstanbulda 9 Eylül panayırı hak kında sanayicilerimizle görüşecek, Ankara ve Bursaya da gidecektir. Maaş kanununda tadilât ANKARA, 17 (Telefonla) — Maliye vekâleti maaş kanununu ta -| dil için tetkikatta bulunmaktadır. Bu hıtssuta maliye erkânından bir zat dedi ki — Böyle bir tasavuurumuz vardır. Ücretli memurların maaşlı me - munlarla ayni deröce olması ve ücretlerin barem esasına göre terfi et - meleri ve maaş zammı görmeleri için hazırlık yapmaktayız. Pasaport kanununda değişiklik ANKARA, 17 (Telefonla) — Dahiliye encümeni pasaport kanunu. nun 16 ıncı maddesinin tadili lâyihasını kabul etmiştir. Encümen lâyi hada bir pasaportla seyahat edenlerin 7 yaşına kadar olan çocuklarını| harçtan müstesna tutmuş, devlet vazifesini havi olmak üzere gidip gel me pasaport almak isteyenlerden her seyahat için beş lira harç alınma- sını ve münhasıran tahsil ve talebe sıfatile seyahat edeceklerinden Ma- arif müdürlerince verilecek vesikayı hömil olmasını lâyihaya ilâve et- miştir. Vagon alımı meselesi yok ANKARA, 17 (Telefonla) — istanbul gazetelerinden biri - Nafia| vekâletinin bir vagon alımı metelesini tetkik ettirdiğini o yazmaktadır. Bu haberin bir etomotris sipariş işinin tetkikinden galat olduğu anlaşıl maktadır. Şimali Yunanistanda amele grevi ATİNA, 17 (Mülliyet) — Kalamatada sekiz amelenin katledil- mesini protesto etmek için şimali Yunanistandaki umum amele yirmi dört saat grev ilân ettiler. Cenupta yakalanan kaçakçılar ANKARA, 17, A.A. — Bu ayın birinci ve ikinci haftaları için) dö oonap barlnümili sidiği müs denleli 38 haçiliçi vahint olmuşlar Bu vakalarda biri yaralı üçü ölü 63 kaçakçı ile 1700 kilo gümrük kaçağı, 1500 kilo inhisar kaçağı, 6900 defter sizara kâğıdı, 110 çak- mak, 7000 çakmak taşı, bir otomobil bir tüfek, bir tabanca, 43 kaçak- çı hayvanı tutulmaştur. Venizelosa karşı Suikast teşebbüsü Mürettipler yakalandı ve kefaletle serbest bırakıldı ATINA, 17 (Milliyet) Ayan lisi Reisi Mösyö Fonatas, e ve Voderi isminde iki kimseni M.Venizelosa şı suikast tertip irmi sene evvel Avustarya - Ma- Tarman < Sırbistan aleyhine, ve bina Sanleyh umumi sulh ayaptığı (com - plot) yu icra edenlerden biridir. Maca ristan meclisinde Maayarsag gazete » in “iğ ve ayni küçük çiftçiler fırkası azasından bulu nan M. Milotoy: “Her ne bahasına 6- lursa olsun tarihi Macaristanın yeni- den tesisi için maahedelerin yeniden tetkiki lâzımdır. Bu neticeyi elde et- mek içi nmuhakkak bir harp lâzum - dır, çünkü bu nevi tebeddülâtın şidde tindçn sayri bir vasıta ile yapılacağı” na şüphe yoktur demişti. Sonunda #fa caristanın , müstakbel mücadeleler i- çin hendisine müttefikler bulması lâ- zımgeldiğini beyan etmişti, 2... Hiç şüphe yok ki muahede- lerin yeniden tetkikini isteyen herites bilâ istisna harbi hazırlamai r. Ve arzularının ne şerait dahilinde ta - hakkuk edebileceğine dair hiç bir şüp heleri yoktur, tiklerini ve libe - raller lideri Mi / lilliden buraya a det ettiği” 7 kendisini öldüre- lerini emni; ti umumiye müdi riyetine bildrmii U. Zabıtanın sıkı bir takibatı, sonra müretti; yakalanmış, lâkin hüviyetlerinin| tesbitinde nsonra kefaletle serbest| bırakılmışlardır. M. Venizelos