29 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

29 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

p n KESİCİ mm ii 3 e > z MİLLİYET PAZAR 29 TEMMUZ 1934 Naziler hükümet kuvvetile çarpışıyor. (Başı 1 inci sihifede)) yakın bir istikbal gösterecektir. Avusturyanın tasvibi istendi BERLİN, 28 (A.A.) — Alman is thbarat bürosu tebliğ ediyor: 26-7 tarihinde M. Hitlerin M. Von Papene yazmış olduğu mektup pneti - <esi olarak re hur Hindenburg, Başvekil muavinmi M. Hitlerin tee Bif ettiği mühim vazifeyi kendisine halet gümessilliği ile sany Tk mun neticesi olarak Başvekil, M. Von Papeni fevkalâde vazife ile Viyana or ta elçiliğine tayin etmi'tşir. ği Bu hususta, dün, Avusturya hükü- #metinin tasvibi istenmiştir. Von Papen dahilden uzaklaştırılıyor. ma? BERLİN, 28 (A.A.) — Havas Ajan sının muhabiri bildir.yor: Silezyada dostlarının yanında bulunan M, Von Papenin bugün Berline gelmesi bek - İeniyor. M. Hitlerin kendisine verdi zifteyi kabul edip etmediği belli değildir. M. Von Papenin Viyanaya tayini ile ayni zamanda sarfedilen harici siyaset sahasında kat'i bir imale gay 5, M. Hitlerin di siyaset endi - şelerini gösterir gibidir. Bugünlük büyük bir muvaffakıyet ihtimali göstermiyen nazik bir vazi - ie için, harice, daha 30 şüpheli görülerek tevkif edilmiş bir adam gönderilmektedir. Şurası mu - hakkaktır ki, Marbourg'daki nutkun dan ve akabinde M. Goebbels ile o - lan kavgasmdanberi M. Von Papen üçüncü Almanyayı idare edenlerin kayıtsız ve şartsız itimadına sahip de ğildir. Bir müddettenberi artık em - da bulunduğu zamanlar, göstermiş ol duğu diplomat meziyetlerini yapma bir lisanla methetmektedir. M. Von Papenin Viyansya gönderilmesinim. ee- bebinin, onu tutmakta devam eden Mareşal Hindenbourg'u zorlamadan, kendisinden kurtulmak arzusu olmak ihtimali vardır. Diğer taraftan Avus- BELGRAT, 28 (A.A.) — Havas Ajansının muhabiri bildiriyor: M. Von Papenin Viyanaya tayini burada büyük bir bayret uyandır. muşter. Siyasi mahafil, bunda, Almanya; Avusturyada Ülnsehlusı) lehine pro pagandaya devam vasıtalarını veren yeni bir manevra ihtimali gör mekte ve bu tayinin Hitleri endişeli bir komşuluktan kurtaracağını kay - detmektedirler. VİYANA, 28 (A.A.) — Almanya masalhatgüzarı dün akşam M. Von Papenin Viyanaya fevkalâde murah- has olarak tayini hakkında Avustur - ya hükümetinden istimzaçta bulun « muştur. İyi malâmat alan mahafilde beyan edildiğine göre buna muvaf - fakat edilecektir. Ancak bu bapta herhangi bir karar M. Dollfuss'ün ce naze merasiminden ve yeni hüküme - tin teşekkülünden sonra verilecektir. VİYANA, 28 (A.A.) — Almanya maslahatgüzarı, M. Von Papenin ta- yininin tasvibi için hükümete müra - <aat etmitşir. Nazırlar meclisi bu iş- el meşgul olacaktır. Hükümet vaziyete hâkim LONDRA, 28 (A.A.) — Avustur- yanın Londra sefiri, Avusturyada süs künun temamen iade edild'gini teb - iğ etmiştir. Hükümet, Styrierdeki ma halli karışıklıklar da dahil olduğu hal de vaziyete hâkimdir. Bütün hudutlar açıktır, demiry. Met e epi çi Kabine nasıl teşekkül edecek? VİYANA, 28 (AA) Polis, (Montan - Alpine) isimli Styrie ma - den urmum şirketinin müdürünü, mil- Ni sosyalist tahrikçilerden M. Men - lâcher ve Alman - Avusturya itimadı cemiyeti reisi ile profesör Hozelmannr tevkif etmiştir. Polis bir taharri esnasında âsilerin tertip ettiği heyeti vükelâ listesni bul muştur. Bu listede M. Rintesin Başvo kil, Jeneral Bardolf milli müdafaa na 3ırı, sabık Viyana belediye reisi M. Brandi emniyeti umumiye nazırı ve matbuat müdürü M. Perl dahiliye na zarı olarak gösterilmiştir. VİYANA, 28 (A.A) — M. Von Papen, M. Dolfuss'ün cenaze merasi- minde Almanyayı temsil edecektir. Von Papeni kabul ettiler VİYANA, 28(AA) tarya o kabinesi M. Von O Pape ni Almanyanın Viyana orta elçisi ola karar vermiştir. rak kabule Yugoslavya hududunu geçenler BELGRAT, 28 (ALA.) — Yugos- lavya Aajnsı bildiriyor: Dün öğle ü- zeri yüz kişi Avusturyadaki Radkers- burgdan Yugoslavya hududunu geç » miş ve Gernjeradgonada tevkif edil- mişlerdir. BELGRAT, 28 (AA) — Siyrdeki âsiler'n Yugoslavyadan yardım gör » düklerinş dair Avusturya menabiin - den çıkar haberler hâdiseelri dolayısile dudunda Yugoslav kıtaatınm, bazı harekâta bulunduklarına dair olan haberler Yugoslavya ajansı tarafım - dan kat'i olarak tekzip edilmektedir. Dahili harp devam © VİYANA, 28 (A.A.) — Cuma gü nü, sakin geçmiştir. Bununla beraber, Almanyadan gelen mektuplarda baş muavini Prens Starhembery'e su r yapılacağı bildirildiğinden, Başvekâlet © binası emmehrenlerle polisler tarafından kordon alta alm ınıştar. Carınthie'de tenkil li yareleri, nazilerin işgalinde bulunan Yerlere. M. Hitlerin M. Von Papene yazmış olduğu mektubun kopyeleri Bi atmışlardır. Fakat Naziler silâhları nı yine bırakmamışlardır. Ga thie dağlarında ordu, hareki etmektedir. Villach civarında, muh: rebeler olmaktadır. Bu akşam her ta Tafın sulha kavuşmuş olacağı tahmin ediliyor. PARİS, 28 (A.A.) — Avusturya - nın vaziyeti Fransa, İtalya ve İngil - giltere arasmda noktai nazarlar tea- tsine sebep olmakla beraber, şimdi- ki halde herhangi bir diplomatik ho- rekete vesile olmıyacak gibi görün - mektedir. Fransa 17-2.934 beyanatı imza- lamış olan diğer iki devletle sıkı bir münasebet muhafaza etmektedir. Ve şayet bir teşebbüs yapılmak icap eder se, bu üç devlet tarafından müştere - ken yapılacaktır. Avusturya meselesi, beynelmilel mahiyettedir. Ve Fransa için yalrız başma hareket cimek mevzuu bahiz olamaz, İtalya ile ngilierenin de bu görü- şe iştirak ettikelri zannediliyor. BELGRAT, 28 (A.A.) — Harici- ye nazırı, dün Kralın tedavi edilme te olduğu Niş şehrine gitmiştir. Ak - sam üzeri, İtalyan müfrezelerinin hu dudu geçtiğine, Avusturyanm Styrie de artık vaziyete hâkim olmadığına püskürtmek vaziyetinde kaldığına da ir şayialar çıkmıştır. Teeyyüt etmemekle beraber, bu ha berler Belgradda büyük bir heyecan uyandırmıştır. Küçük itilâf devletleri maslahat - gâzarları, vaziyeti tetkik için topaln- mışlardır. Küçük itlf mabafili, İtalyan, Fransa ile mutabık kalmadan müda- hale etmiyeceğini ümit etmekte ve bu takdirde küçük itilfin muhakkak surette reyine müracaat edileceği ka naatinde bulunmaktadır. LONDRA, 28 (A.A.) — Havas A- j > Mezun bulur -” İngiltere- nin Berlin sefiri Sir Pbilipr: ve Koma sefiri M. Drumond mezuniyetlerinin hitamında memuriyetlerine dönecek- lerdir. Bu İngilterenin Viyana hâdise sini endişe verici mahiyette telâkki et mediğini gösterir. Stahremberg'in nutku VEYANA, 28 (A.A.) — Avusturya Ajansı bildiriyor: Prens radyoda lediği bir nutukta demitsir ki: Ölen şefin gayesi, milli sosyalist lerle hiç bir uyuşmaya tevessül etme- mek ve onlara Avusturyanın istiklli- ne, hürriyetine ve şerefine dokunabi- lecek en ufak bir tavizde bulunma - maktadır. Ölen Başvekilin hâtırasına hürmeten Avusturyanm hürriyet ve is tiklâlinin ileride mevzuu behsedilme si ihtimallerini bertaraf eylemek vazi femizdir.., VIYANA, 28 (A.A.) — Muvak - kat hükümetin reisi Prens Stahrem - söy- miştir. Prens, başta Avusturyanın is- öklüli olmak üzere M. Dollfuss'un proğ- Tanımın tamamen baki kaldığını kat'i olarak bildirmiş ve demiştir ki: — Alman ihti ran biz değiliz. barışmağa ha: Avusturyanm istiklâli eser'ni sonuna kadar götürmeği, M. Dollfuss'ün ha- tırasma borçluyuz. M, Dullfuy'ün prog yama tamamen sadık kalmağa ka rar vermiş bulunuyoruz. Mil Betlere hiç bir imtiyaz overmiyeceğiz ve istiklâlim'zi tehlikeye koymıyaca- iz.. Bizim ile teşriki mesai , bana ka Avasturyanm istikbali için en i- yi zâmandır. Yabancı müdahaleye mü #ande etmiyeceğiz. Avusturya, ber 48 yin üstündedir. Çünkü O M. Dollfusı, onün için ölmüştür. Almanyanın sabık sefiri ne diyor? BERLİN, 28 (A.A.) — Almany: nın eski Viyana sefiri M. Rith Alman yaya döndükten sonra çarşamba gü - »ü hâdiselerindeki rolü hakkında mu iassal malümat vermiş ve demiştir ki: Avusturya başvekâletini işgal eden âsielrin reisi tarafından telefonla da katiyen Asilerin elinde bulunan nazır M. Feyin ricası üzerinedir ki, başvekâlet önüne geldim. Orada diğe: birçok A- xusturya nazırları da bulunuyordu. idüğü w da akdolunan itilâf bana bildirildi. Şu im ki, teblizatı münhası iyle aldıra ve - Avus beraber ki, arala - lığından itlâfa muttali olduğumu âsi in reisine teyit eyeldim. Ben mün- hasıran bususi olarak hareket ettim. Ve bunu Avusturya hükümeti erkâ - um arzusu ile kan dökülmesine mâ Bı olmak için yaptım. Hareketimin mesuliyeti yalnız bana ratidir. BERLİN, 28 (A.A.) — Almanya- ından başveklette esir cd larla asilerin pazarlıklarma nası karıştığı hakkımda izahat verirken de miştir ki — Ben salâhiyeti tammsye mal'k hu orta elçi gibi değil, fakat bicok i sanın hayatını kurtarabilecek bir in - san gibi hareket ettim. Bunun için yaptığım işin mesuliyetini şahsen üze rime almış bulunuyorum.,, Fransız gazetelerinin tefsirotı PARİS, 28 (A.A. — Fransız mat- buatı müttefikan diyor ki: Von Pa- pen Viyanaya tayin edildi. leyh Almamyanm siyasetinde esas iti barile hiç bir değişiklik yoktur. An « cak şekil de; tir. Berlin, şiddet- Ni siyasetini tatbik etmekle yanlış yo- la gittiğini hissederek şi ca hareket etmeği denemeli: . Von Papen bu hususta biçilmiş kaftan lar. Echo de Paris şöyle yazıyor: (Von Papenin çok lâtif ve nâzil sosyete adamı tavırlarında büyük bir manevra kabiliyeti olduğunu hiç şüp hesiz iki yüzlülükte bulunduğunu ka bul etmek lâzımdır.) Exelsior diyor ki: (Doğrudan doğ ruya hareket yerine diplomatik icra- at kaim olmaktadır. Bunun itiraf edil iyen gayesi aynidir.) Ansehluss, bu nazik vazifeyi yap mak için Von Papenden daha iyisi bulunamazdı.) diyor. Petit Parisien gazetesi de şöyle ye- idise bu yeni vazifesinde de o kadar tehlike Avusturyanın istiklâlini tekeffül etmiş ve müteyakkız davranmağa ka tiyen azmetmiş olan devletlerin şim- di müteyakkız bulunmaları her za - mandan ziyade Zaruridir.,, Ouvre ise diyor ki: (Bugün Alman yada sıkıcı telâklsi edilen Von Pape - nin enirika kabiliyeti Viyanada çok faydalı olabilecektir. Vatanperver A- vasturyalıların Von Papenin hiç bir bbüste muvaffak olamıyacağını inerek bundan o kadar endişeye 'düşmiyeceklerdir. Her ne de olsa, Sar re işlerinden uzaklaşmış olması Sarre milletinin basiretli kısmını müteessir etmiyecektir.,, Almanlar ne diyorlar? BERLİN, 28 (A.A.) — Havas Ajan 8 muhabirinden: (Elzem bir tavzih) serlevhası altında Yarı resmi corre Politigue et Dipolmai gue gazetesi, son Avusturya hâdisele- ri mesuliyetini mazilerin üzerinden atmağa ve bu mesuliyeti Dollfüss'e yükletmeğe çalışmaktadır. Bu gaze - te şöyle yazıyor: ( Beynelmilel matbuatın şimdiye ka dar görülmemiş hücumları, Alman - yaya karşı birkaç haftadır yapılma. ğa başlıyan tahrikâmiz neşriyatın bir tenevvüünden başka bir şey değildir.) Bu yarı resmi gazete, hariçte neş redilen yalan Ml in Bahsedi © yor. Fakat Alman matbuatı tarafın » dan Dollfuss'ün ölümünü bir hainin i gösleren havadisleri ve ma ii unutmaktadır. Bu ölümü kaleleri gazete diyor kit — Alman hükümeti, herhangi bir şekilde Avustarydrtin dahili politikası na karışmağı hiç bir zaman aklmdan Bu gazete, netice olarak, leri, ateşe zeytinyağı dökmekle itti - ham ediyor ve birgün sükün ve hür- riyete kavuşacak olan Avusturya mil letinin daha ziyade felâketlere maması için devletlere en dürüst bir vaziyet lakınmağı tavâiye ediyor. . Nazilerin gazetesi olan (Angriff) diyor ki; (Viyana isyanmı her cihetçe hazır dayan, ecnebilerin gazetecileri- Bu gazete, ecnebi matbuatının Vi- yana hâdiseleri üzerine sadece meç - hul bir grup ile onların esrarengiz mü şevvikleri tarafından yapılan bir is - yanı Almanya aleyhine östüsmer ot mek gayesiyle atıldıklarını söylemek- te ve demektedir k; (Almanya hükümeti ile Nazi olmu » yan âsiler arasında hiçbir rabıta olma dığı tesbit edilmitşir. M. Riniel'n, na ziler tarafından katiyen Başvekil ola- rak ilân edilmezdi ve asiler, hüküme- tin diğer âzalarna dokunmadan a « dece M. Dollfuşs'ü öldürmüşlerdir.,, Bundan birkaç gün evvel Angr'ff gazetesi, bir Alman işçisinin gazete yazı işleri müdiriyetine göndermiş ol duğu bir mektubu meşrediyordu. Bu mektupta, Alman işçisi (Gidip yum- ruğunu suratlarına yapışimmak için) Berilnde bulunan ecnebi muhabirle - rin adreslerini istiyordu. Nazi iş cephesi naşiri efkârı olan (Der Deutsche) gazetes', İtalyan ga- zetelerini, Romadan gelmek ihtima - li farzedilemiyen âdi bir zihniy, tiham etmekte ve demektedir. (Alman hükümetinin Viyana hâdi selerini temenni ve tasvip ettiği, ora- da yi söylenmekten ( çekinilai - yor. Alman matbuatı, Avustuya hüdi- selerinin beynelmilel | neticelerinden gittikçe endişe eder gibi görünmekte ve başka deillleri kalmadığı için ec nebi matbuatına fevkalâde hücum et. mektedir. Ayni zamanda, matbuat, M. Von Papenin fevkalâde vazifeye tayininin Avusturya ile Almanya arasında ta bii münasebetler tesisi, ve Viyana hâ diselerinin bütün dünyada uyandır - mış olduğu şüpheleri yatıştırmak için Almanya hükümetinin kat'i arzusunu bir kere daha teyit ettiğini isbata ça lışmaktadır. Berline: ageblatt gazetesi, M. Von Papenin tayinini Almanyanın politi - | ka âhenzinde tam bir değişiklikle ve | Almanyayı idare edenlerin irade ve intibak kabiliyetlerine delil ielâkki et | mekte ve demektedir ki: (İhtilaf, bir Avrupa meselesi ol - muştu, Almanyanın omuzlarındaki dip lomatik yükü, tahammül etmez bir se kilde ağırlaştırıyordu. İtalya ile mü pasebetlerimiz, bundan çok mütc: sir oluyordu. Dünya efkârı umumi yesi, Avusturya lehine vaziye: aldı. M. Hitlerin kararı aleyhimize olan bü in bu kuvvetelrin. gerginliğini orta- dan kaldırmaktadır. M. Von Papenin rolü, sadece bir müşahit rolü olmuyacak, fakat doğru dan doğruya müzakerelere girişmeği düşünecektir. Devteche Allgemeine Zeitung diyor kei Hitler Potsdam gününde gösterdi gibi, dünyaya tekrar bir sulh ada- mı olduğunu göstermektedir) Bir katilin itirafları VİYA sa > (AA,) — Dollfuss'ün katillerinden birisi olduğundan şüphe edilen bir âsi, itirafata başlamıştır. İtalyan gazeteleri ne diyorlar» ROMA, 28 (A.A.) — İtalyan mat- buatı, bir (Avrupa tek cepbesi) teşki- Hi ile bu cephenin sade şifahi prote- tolarla değil, icabında filiyat ile de Avusturyanm müdafaasını üzerine al masmı istemetkedir. Gicrnale d'ltala, diyor ki: — Her büyük devlet, söz kalaba - hiğmın ve lüzumsuz tezahürlerin, Av rupanın karışıklığına ilk sebop oldu- unu hatırlıyacak kadar medeni ve manevi bir cesarete sahip olmalıdır. Büyük karışıklıklar tehlikelerine, ancak doğrudan doğruya kat'i bir va ziyet almmakla ve kat'i hareketlerle karşı konulabilir. Almanya, her za - mandan ziyade tezahürat alunda bu- lundurulmalıdır. Hiç bir emriyâki tanı muyoruz, Ve icap ederse, Avustur nın istiklâlini silâhla müdafaaya ka - rar vermiş bulunuyoruz. en Pa i n orta elçiliğini ve bir nev: Alman ümeti şubesine tahvil etmeğe ben ziyar, Diğer gazeteler de Almanyaya şid- detle hücum etmektedir. Hududa geçtikleri yok ROMA, 28 (A.A.) Salihiyetter mahafil, İtalya kıtaatının hududu geç tiğini katiyen tekzip etmektedir. LONDRA, 28 (A.A.) — Vestminis ter klisesinde 31 temmuzda M. Doll. | fuss için bir âyin yapılacaktır. VİYANA, 28 (A.A.) — Kendi ne kan nakli armeliyesi yapılan M. Rin tel'n, elân yaşamaktadır. Ankarada âyini rahani ANKARA, 28 (A-A.) — Bugün saat 12 de Avusturya sefarethanesin- de Başvekil M. Dollfusa'ün istirahati ruhu için bir âyini ruhani icre edil » miş Meras'me Türkiye hükümeti na - mına Hariciye vekili Tevfik Rüştü B. hazır bulunmuştur. Merasime Anka - rada bulunan bütün sefirler ile sefa. rethaneelr erkânı ve şehrimiz Avus- Psy semi ep rem Tevfik Rüştü Beyin taziyeti ANKARA, 28 ( — Harici - ye V Tevfik Rüştü Bey, Avustur- ya Başvekili mütevoffa M. Dollfuss'ün feci bir surette vefatından dolayı, A- vusturya elçisine Türkiye büküineti namına beyanı taziyet emiş ve Tür. kiyen'n derin teessürünü bildirmiş - tir. Alman istihbarat bürosunun haberi ISTANBUL, 28 (A.A.) — Alman istihbarat bürosunun şehrimizdeki mü mensili Berlinden telefonla aldığı şu haberi vermektedir: Viyana gazeteleri bu sabah Bizleri hususi tabılarıda son ulkeler sonra Alman Başvek'linin Avusturyaya karşı ittihaz ettiği vaziyeti bir sulh teşebbüsü telikki etmekte ve bunun Avusturya tarafmdan büyük bir mem imi karşılandığını yazmaktadır. Avusturya o kabinesi O erkânmdan M. Fey Alman Hariciye nezaretine bir telgraf çekerek sabık Alman Boş veli muavini Von Papenin Almanya - nm Viyana orta elçili temsib” den dolayı hararetli teşekkürleri, dirmiştir. , Suikast hakkında yapılan mütem. mim tahkikat 144 ihtilâlciden hiç bi » bunlardan ancak bir kaçmın Avustur yanın Nasyonal sosyalist fırkasına mensup olduğu meydana çıkarmıştır. Londrada ne düşünülüyor? LONDRA, 28 (A.A. — Havas ajan $i bildiriyor: Financisi News gazetesi İngiliz efkârı umumiyesine tercüman ol- duğu bir makalesinde diyor ki: M, Von Papen'in Viyanaya tayini ile mesele bitam bukmş değildir. Hitlerin bil Tetkikleri (Başı 1 inci sahifede)) Ali Bey burada fazla kalmıya- cak, ayni tirenle hareket ederek bu akş-.. Bandırmada bulunacak ve orada da tetkikatına devam €- decekti İZMİR, 28 (Milliyet) — Üç gündenberi şehrimizde bulunan Nafıa Vekili Ali Bey dün gece ya- rısı hususi tirenle mayetleri erkâ- nile Balıkesire hareket etmiştir. Vekil Bey istasyonda samimi bir surette teşyi edilmiştir. DOKTOR Rusçuklu Hakkı karşısında Sahne sokağında 3 numa. alı apartımanda 1 numara, | 3831 a Isparta civarında bir çay taştı bir mahalleyi istilâ etti ISPARTA, 28 (A.A.) — Bir haftadır devam eden but lardan sonra bugün bir saat kadar süren oldukça şiddetli zel yağmıştır. Her ne kadar yağmur yazlık mahsulâtın ve reketlenmesine mühim yardım etm işse de Beldbi ve “Xökçay* den gelen çok kuvvetli ve elerd enbe: şehrin ortasından geçen büyük çaya hücum etmiştir. ; Çayın genişliği 15 — 20 metre kadar varsa da sel iki leşmesile çok kuvvetli ve büyük (o kaya ve taş parçalarını rek bir su akıntısı teşkil ettiğinden halkı büyük telâş ve he) şürmüştür. örülmemiş kol Bu kuvvetli kaya parçalarının sadamesile birinci köprü ban köprüsünü yıkarak götürmüş, ikinci köprüden üçüncü köprünün gözlerine tıkanarak suyu şişirmiştir. Ba disesinden mütevellit Kuyu mahall esi civarında 20 metre duvarını temelinden yıkarak bu mahalleye hücum etmiştir. olmuş ve evlerin alt toprakla dolmuştur. Nüfusça zay'at yoktur. Çamurdan ve Selden beş, altı ev mültessir gidilememektedir daha bü tün kuvvetile Yağmur devam etmediği takd irde büyük bir tehlike mel! dir. Binlerce halk çay kenarından selin akıntısına bakma MUĞLA, 25 (A.A) — Sabahleyin ani bir sağnakla yağmur yağdı. Yağmur az devam etmek. Pamuk sanayii Adanada retme çiftliği tesis edildi ANKARA, 28 (A.A.) — Milli pamuk sanayfimizin sühtaç ola - cağı yüksek vasıflı pamukların memleket dahilinde yetiştirilmesi maksadile ziraat vekâletince, denade şek tolmamların "üretip İ çiftçiye dağıtmak için bir üretme çifliği açılmıştır. Aynı zamanda Eğe mıntakası ihtiyacını karşıla- mak üzere de Nazilli'de diğer bir üretme çiftliği tesis edilks:ktedir. Bundan başka vekâlet diğer taraf- tan Sakarya vadisinde pamukların ıslahma teşebbüs etmiş ve geçen sene mahalli, çiftçilere dağıtılan saf pamuk tohumundan başka bu sene de bu havalide bir saf tohum ayırma müessesesi kurmaya karar vermiştir. Ayrıca Malatya, Elâziz havali- sinde de pauk ziraatinin ihya ve ıslahı için vekâlet mütehassısları- na tetkikat yaptırmış ve o havali- de de bu seneden itibaren pamuk tecrübelerine başlanmıştır. POLİSTE Bataklıkta ölüm Çatalcanm Murat Frkih çiftli ğinde 30 yaşında Süleyman, köy merasında hayvanları otlatırken bataklığa saplanmış ve boğularak ölmüştür. Kumar Galatada ( Zurafa o sokağında kahveci Osmanın — idaresindeki dükkânda Hayri ve Hasan namm- daki şahıslar kumar oynarken ya- kalanmışlardır. Toslaştılar İstiklâl caddesinde 365 numa- ralı Yakup Efendinin idaresindeki tramvay arabasile 1925 numaralı şoför Mehmedin otomobili çarpış- mışlardır. Otomobil hafifçe zede- lenmiştir. Kalponluk Beşiktaş — Fatih hattına işliyen tramvayda Mehmet Efendinin bi- et ücreti olarak vermiş olduğu 10 kuruşun kalp olduğu anlaşılmış ve tahkikata başlanmıştır. Ülken beygirler Azapkapıda sürücü Mekmedin idaresindeki arabanın beygirleri ürkerek benüz hüviyeti — anlaşıla- mıyan 35 yaşlarında bir erkeğe çarparak başından yaralanmasına sebebiyet vermiştir. Yaralı bay- gm bir halde hastahaneye kaldırı! mıştır. Yemenden gelen Türkler Harbi umumide Yemende esir kalan Türk aileleri Hilâlahmerin teşebbüsü ile ana vatana kavuş- muşlardır. Ancak bunlar İstanbu- lun öteberisinde kalmışlardır. Hilâliahmere bu vatandaşların bir an evvel memleketlerine gön- derilmeleri için tahsisat gelmiştir. Şimdiye kadar Ankaraya ii, Geb- zeye iki, Maraşa bir, Anamora bir Antalyaya bir, İzmire iki aile gön- derilmiştir. Geriye kalanlar da sıra ile memleketlerine gönderilecek ve iskân edileceklerdir. Dr. Hafız Cemal Dahiliye mütehassısı Cumadan başka günlerde saat (2,30 dan 6 ya) kadar İstanbul Divanyolu No. 118. Muayenchane ve ev telefonu: | 22398 yazlık ikametgâh telefonu: Kandilli Beylerbeyi 48 m 3837 sum MM Ml ği ma Rk A-| Selin bahçe ve bağlar beraber hava Seylâp felâketi, ; Elektrik şirkel Fiatlarda ten 1 Razi olmayof! sahifeğiii na nazaran da kilovat başın (Başı 1 ind Saat kiralarında bir tenzilât yapıldı Elektrik tarife kormeyonu branşın kiralarını da *et 7 Neticede sant kiralarında tp retlerine pılmıştır. vi özdek üç # tebor olması lizmm gelen bu © dur: 10 amperden fazla tek rin ücretleri 30 dan 25 perlik üç safhalı saat izirnleri kuruşa, 20 amperden büyük gi tetkikat Tramvay şirketi ile 926 da 5 madenvelenemenin feshine d rıyacağı ai - arabalarda 3,30 — 12 kuruştan 6,10 830 kuruşa, ikinci 923 tarifesi maktu olarak yan tarltdın talk vii yon rn hileci gelecek hafta içtima mukarre, tarife komisyonu tarafından La Turgui “ Milliyet” in fransızc# olan “La Turguie” bonmanlarına gösterdiği. La Turguie Türkiye ve ES İeketlerindeki abonelerine bir kolaylık olmak üzere faideli büste bulunarak gerek Türldi rekse Ecnebi de tanıtmak lerdir. Bu maksatla gö: dört beş satırı tecavüz dır. Her üç aylık abonenin il fa altı aylıklık abonenin 12 aylık abonenin yi nacaktır. Gönderilen en derilef yi m ar numarasının bildirilmesi he“ için de (2) kuruş pul gön zımdır. La Turguie abone fi; Türkiye Kr. Müddet Ay — — 3 3 38 6 6 650 2 2— Ecnebi Müddet » : “