5 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

5 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

© TARİHİ TEFRİKA:105 İttihat ve Terakki! (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VWESİIKALARA GORE) Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A, C. “Türkün damarlarında ecdadındaki kan cevelân ediyor,, Türk askerinin cesaretinden ve meharetinden bahsederken genç zabitlerimizi o unutmak âdeta bir küfranı nimet olur. Neferler bile mektepli genç zabitlerin cesaret ve fedakârlıklarını bir lisanı sitayişle Bizim orduda bozuk olan uzuv başında bulunanlardır. Genç zabit- lerin hiç olmazsa nısfı milletin me- darı iftiharı olacak bir terbiye ve metaneti haizdir. Buraya geleliden beri pek çok zabit gördüm. Uzun görüştüm. Vakıa benim gördüğüm zabitlerin hemen umu- mu bizden olduğu için, ahlâk ve metanetçe ve sam'miyetçe elbette ordumuzun en güzide olanlarıdır. Bununla beraber, bu adamların ahval ve harekâtı beni hayrette bı- rakıyor. Gözlerimizden meserret yaşları akıtıyor. Bazı meclislerde muhterem Sezai Beyimizin bulun- masını, bu gençleri dinlemesini gö- nül arzu ediyor. Bahacığım, Tür- kün kanı donmamış, hükümetin bu kadar seyviat ve ifsadatma rağ - men Türkün damarlarında ecdadın daki kan cevelân ediyor. Zabitler diyorlar ki: “Aylığımız azdır; muntazaman çıkmıyor, fakat bunda bir beis.yok tur. Biz ki vatanımız için kanımı- tmaktan çekinmeyiz, bizi mü- eden şey ordumuzda liya- katsiz âmir kullanılmasıdır., Hem de bunu diyenler Bulgarla- rın bombalarına karşı kılıcını çe - k'p askerin önüne düşen zabitler- dir. Bu zabitler senelerce mektep- lerde kafa patlattıkları, altı yedi se ne vatanları uğurunda defaatla ölü mün yanından geçtikleri halde he- nüz mülâzimlikten kurtulamamış “lardır. Bu kadar metanet ve fedakârlık gösterecek bir zahit acaba Alman. ya ordusunda var mıdır? Yunan gibi fakir bir hükümetin mülâzim- leri 200 frank maaş alıyorlar, mu- ayyen bir zamanda yüzbaşı olacak. larından emin bulunuyorlar, Bizim zabitler gibi Rumeli Balkanların - da dolaşmıyorlar. Halbuki zavallı Türk zabitleri o kadar biçare, o ka dar parasız ki insan bunları gö- üp te müteessir olmasın kabil de- gin Hamiyetsiz, cahil Müfett'ş Paşa, senede yedi bin lira ve vali dört beş yüz lira aylık alıyorlar. Bir bunları düşünüyorum, bir de civa- rımda oturan hir yüzbaşı ailesinin fakrüzaruretini görüyorum. Sebep olanlara lânet etmeden kendimi a- lamıyorum. Bahacığım, Gustave Lebon “6 © volution des peuples,, nammdaki - kitabında milletleri o bir mahruta teşbih ediyor da diyor ki: Ahali mahrutun kaidesini, aâli de zirve- sini teşkil ederler. Bir milletin zir- vesinde bulunanlar, meselâ Fran- sız ulema ve hükemasından iki yü- zü ifna edilse, Fransa medeniyet ve saadetini yarı yarıya kaybeder. Ben de diyebilirim ki Türk aâlisin- den iki yüz kişi darağacma çekil- se, Türkler on misli mes'ut ve mü- terakki olurlar. Müfettiş Paşa (o Sultan Hamidi taklit etmiş, dairesini yne benzetmiş, bir müslüman serbestçe girip arzuhal veremiyor. Bu adam üç dört senedir burada bulunuyor. Kendi ağırlığından ziyade maaş a- lıyor. Henüz Osmanlılığa hiç bir hizmeti dokunmamış, Yıldız'ın em- rine itaatten, frenklere tabasbus- tan başka bir şey yaptığı yok. Eş- kıya meselesinin önüne bir set çek mek için hudut boyundaki kazalar- dan birkaçına birkaç düzüne islâm köyleri tesisi hakkında kendisine defaatla raporlar verildiği ve ora- larda arazisi bulunan kimseler pek ucuz fiatle yerlerini terke razı e - dilmiş olduğu halde seksen - yüz bin lira gibi ehemmiyetsiz bir feda kârlıkla yalnız hâl için değil istik- bal için de memlekete kat kat fay- dası olacak bu gibi | teşebbüsler Müfettiş Paşanm bir günlük vakti- ni bile işgal edemiyor. Bu adama karşı olan adavetim günden güne arttığı için bunun senin de başını ağrıtıyorum. Nasıl ağrıt. mayım ki O elinde — ecnebilerin muaveneti hasebile — fevkalâde © bir iktidar olduğu halde bundan milletini. memleketini istifade et- tirmek istemiyor. Yalnız azamet satmakla vakit geç'riyor. Maiyetine verilen bir zabit, ara- basının tevakkufünde kapısını aç- madığı için o zabite çıkışıyor. Za- bit te diyor ki: — “Efendim, benim vazifem si- zi muhafaza.r; kapı açmak, ka- pamak değildir. İzzeti nefsi kırı - lan bir zabit elbette nazik mesele- | lerde hayatını feda etmekten çe- kinir.,, Eğer müfettişte zerre kadar ha- miyet olsaydı, bir zabite hizmetçi vazifesi yaptırmadan çekinip zabi- tin yukarıda da yazdığımı gibi ver- diği cevaptan memnun olması lâ - zımgelirdi. kabı veriyor) zabitin (o kendisine hizmetçilik etmek istemeyişine fev | kalâde kızmış, yanından kovacak- miş. Valiye gelince; evvelce yazdı - ğrm gibi merdiven altından külâh- İt evliya çıkartacak kadar | cahil! Bundan evvel Selânikte Hasan Pa- şa isminde bir vali varmış. Trans- val muharebesi zamanında muha- rebeden bahsolunduğu bir gün:, “Ben kendi kendime İngiliz biz - den bu Transval'i aldı ama, bunun cezasını görecektir, demiştim, Bak |" nasıl tahminim doğru çıktı!,, diye. rek yanmdakileri hayretler için. de bırakmış. Böyle adamlar Selâ- nik gibi Avrupa şehri halini alan bir memlekete vali tayin olunuyor, hayret! Bunları gazeteye havadis olsun diye yazmıyorum. Gazeteye meka- le yazmak için burada bir tahrir heyeti teşekkül © etmek üzeredir. Maksadım hasbühâldir.,, (Devamı var) © Amerikada Grevler halâ de- vam ediyor ve bi- teceğe benzemiyor , VAŞINGTON, 4 (A.A) —31 işçinin ölümüne ve 300 kişiden faz- lasının yaralanmasına sebep olan son grevler hiç te biteceğe benze. memektedin. Chicago komisyon müesseselerinde çalışan 400 me- mur daha Slerini bırakmışlardır. Bu suretle rgevcilerin sayısı 1600 olmuştur. Nevyorkta inşaat (sanayiine mensup 75,000 işçi yeni Hudson tüneli işçileri hesabıma bir tesa - nüt grevi yapıp yapmamağa bu - gün karar vereçeklesdir. Minne - apolis'de, kamyoncular grevi de - vam ediyor. Bütün memlekette, iş sizlerin sayısı 10,000,000 u aşmak tadır.. Muvakkat iş bularak çalış- makta olan 4 milyon işçi bu raka- ma dahil değildir. Reisicumhur Portland'da VAŞINGTON, 4 (ALA) — Bir aylık bir deniz gezintisinden son - ra Reisicumhur M. Roosvelt, Port semaya mala İl il ( ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ Japon kadını (li Corriere della Sera) dan: Tokyo irimiz yazıyor: Bu mektubamda Japon kadını hakkında aşağıdaki malümatı veriyorum: Ja - ponyada her sınıfa mahsus heykeller ve âbideler mevcuttur. Fakat Japon kadınları hakkında yapılmış hiç bir heykele tesadüf edilemez. Halbuki ci- handa birçok kavimler arasında mil. letine en çok hizmet eden ve en faz- la fedahârlık gösteren, Japon kadını- dır. Bu hal gösteriyor ki, Japon mil - tempolarına benzetilebilir. Japon ka- dını, erkek karşısında bulunduğu za- man hürmet ve tazimle eğilir, Bir a- dam tam mânasile erkek olduğunu an cak Japonyada anlıyabilir, Japon ka. dını her yerde bulunur ve her işe uyar. Tramvaylardan ve otobüslerden indi- ğiniz esnada vatman veya biletçi ka- dın, sizi bin teşekkürlerle uğurlar. B. i giyer. Bu suretle Japon kadınlarını her tür- dü üniformalarla görebilirsiniz, Köy- lerde Japon kadını ağır işler yapmak la mükelleftir. On yaşında iken sira- HARİCİ HABERLER Avusturya meselesi Ottonun Avusturyaya gittiğine dair şayialar Mösyö Dollfuss'un katilini müdafaa eden avukatın evinde de bazı vesikalar bulundu ve avukat tevkif edildi PARIS,4 (A.A.) — Daily Ma- il “Avrupa nüshası, Arşidük Otto nun halihazırda Belçikada bulun madığmı yazmakta ve Avusturya hududunu geçmiş olduğuna dair birtakım şayialar kaydetmekte - dir, 700 Nazi mevkuf INNSBUCK, 4 (ALA) — Ser - ginin büyük holü, muvakkat hapis |. hane haline getirilmiştir. 700 Na- ! zi, burada metkuftur. Rintelin'e inme indi VİYANA, 4 (A.A.) — Hapis - | hane hastahanesinde bulunan dok tor Rintelin, dün bir kalp sektesi- ne uğramış ve sol tarafına inme inmiştir. Vaziyeti ağırlaşmıştır. Katilin avukatı da tevkif edildi VİYANA, 4 (A.A.) — Başvekil Dollfus'ün katili Planetta'nın avu- katı Dr. Guehrin, evinde yapılan araştırma neticesinde tevkif edil - miştir. Polis, evinde birçok vesikalar bulmuştur. Bu vesikalar, avukatı © çok müşkül vaziyete koyacak ma- hiyettedir. ö, Gizli bir radyo VİYANA, 4 (A.A.) — Jandar. malar Hornstein - Krwpendorf şa- | tosunda gizli bir radyo merkezi i- le içinde Alman tabancaları bulu- nan iki çuval bulmuşlardır. Şato- | mun sahibi ile bahçevan tevkif olun , muştur, Başvekilin teşekkürü VİYANA, 4 (A.A.) — Başve - kil Schuschingg ve Milli Müdafaa nazırı M. Zehner, nazilerin tenkili ne iştirak eden zabit ve askerlere hitaben bir teşekkür beyannamesi neşretmişlerdir. Avustaryanın Berlin sefiri BERLİN, 4 (A.A.) — Avustur yanm Berlin sefiri Stephan Tauch- nitz, tayyare ile buraya gelmiş ve vazifesine başlamıştır. Viyana sabık belediye reisi VİYANA, 4 (A.A.) — Şubat isyanında tevkif edilen Viyana sa bık belediye reisi sosyalist M. Seitz in serbest bırakılacağına dair şa - yialar, kat'i surette tekzip edilmek tedir. m ——————— Harbin yıldönümü M. Henderson sulh için düşündüklerini anlatıyor LONDRA, 4.A.A.— M. Hen. derson; harbin 20 inci yıl dö; nün sulh için samimi ve yeni bir hareket başlangıcına vesile olması icap ettiğini söylemiştir. Sulhun idamesi için en iyi tedbir, bütün memeleketler halkı tarafından har bin red ve defedilmesi olmalıdır. Her milletin bütün işçileri, her hangi şerait altnda olursa olsun, bir millete karşı hiçbir hücuma iştirak etmiyeceklerini veya yar- dım etmiyeceklerini bildirdikleri ve buna karar verdikleri zaman, harp ortadan kalkmış olacaktır. Paris misakı, mıntakavi ademi tecavüz misakları milletleri, mün- feriden ve müştereken, harbe karşı #muhafaza edecek mahiyettedir. Bu misaklar, dünya sulhu için Bu misaklar, dünya sulhu için hakiki zamanlar tesisine matuf teşriki mesai gayretlerini ifade €- der. Bunların ruhuna sadık kalmak için, bunlardan gelebilecek bütün neticeleri metanetle kabul etmek mecburiyetindeyiz? * — —-————— land'a gelmiştir, Dostları, müşa - rünileyhin milli kalkınma progra- mına yeni bir hamle vereceğini zanı il iy isi ayın 9 unda Vaşingto selmesi ri lay ga at ile meşgul olur. Ağaçların budan- masını ve masını öğrenir. On ile uğraşır ve ailenin yemeğini pişire- bilir, Bu işlerden maada her gün mu- allime hanımın gösterdiği şiirleri ez- berler. Japon hızı kemale geldiği xa- man akrabalarına mulantan bir siya- fet verilir. Bu ziyafete erkek gençler de devet olunur. Ve kızlara mahsus heyecanlar bu tarihten itibaren baş « lar. Şehirillerin hayatına gelince; ba- zı büyük mağazalarda hizmet eden kızlar yüzleri mütecavizdir. Her ma- yerlerinde bası kızlar on saat danset- meskşatari kalıyorlar. Dans mektep lerinde erkek gençlere dans öğretmek için ücretle kızeir alınır ve e bu gibi kızlar mecburi olarak saatler- ce dansederler. Florida salonunda bu gibi kızlar iki yüzü geçmektedir. Ja- opnyada kadının lehine bir hareket mecvut mudur sualine karşı: Evet, müthiş bir surette doğmuştur, denile- bir cemiyet vücude getirilmiştir. Ve tesiri çoktar, çünkü bu cemiyet, ordu nun nüfuzu altındadır. Japonya İmpe ratorunun doğum günü merasimi mü- nasebetile bu cemiyete mensup olan kadınalr İmperatorun önünde resmize çit yapmışlar ve bu geçit resmi saat- İerce sürmüştür. Münevver bir Japon Bir kruvazör Cenova tezgâhlarından denize indirildi CENOVA, 4.A.A. — 182 metre boyunda ve 16 metre eninde, vasat tonilâtoluk Raimondo Monlecuc- coli gruvazörü, evvelisi gün mera- simle denize indirilmiştir. Bu yeni kruvazör, hava hücumla rma karşı, 1832 milimetrelk8 ve yüzer milimetrelik 6 adet topla mücehhezdir. 110,000 beygir kuv- vetindeki makineleri sayesinde saatte 38 mil mesafe katedebile- cel M. Çaldarisin beyanatı ATİNA, 4 (Hususi) — Çal deris Türkiyede işten o çıkarılan Yunanlı küçük sanatlar oerbabı hakkında Selânikten geçerken ga- zetecilere bu kararın sırf Yunan- klara karşı değil, bütün ccnebi- lere şamil olduğunu söylemiştir. İspanyada tevkifler BARCELONA, 4 (A.A.) Pablesic mahallesinde zabıta sen- dikacıların bir toplantısında kırk kişi tevkif etmiştir. Tevkifat esnasında sendikacı- lardan biri polislerden birinin tü- feğini kaparak ateş etmiş ve bir- kaç kişi yaralanmıştır. Von Papen meselesi VİYANA, 4 (AA) — Rev ter ajansının öğrendiğine © göre, M. Von Papenin Viyana orta el- çiliğine kabulü meselesi, gelecek kabine içtimama mevzu olacak- tır. Kabinenin gelecek hafta top- lanacağı zannolumuyor. kadınının radyoda verdiği konferans- ta şu sözleri işittim: Yeni evli hartm- lar! Kocanızın başka bir kadınla alâ- ha peyda ettiğini görürseniz, hemen kocanızı terkediniz ve evinden haçı» nız. Bir Japon (Saffragette) i ile şe muhaverede bulundum: — Siz Japon kadınları, intihap hakkına malik olmak istiyor musu - naz? Kadın şu cevabı verdi — Bu hakkı sonra istiyeceğiz. Ha- Hihazırda Kanunu medeninin tad li ta lebinde bulunuyoruz. Bizim Kanunu medeni kadını erkeğe nisbetle aşağı da bırakıyor. Bu müsavatsızlığı nasıl izah ede - bilirsiniz, diye sordum. Birkaç misal ile söyliyebilirim dedi: Bir erkek karısının sadakatsizliğin- den dolayı boşanmak için bir hak ik- dir. Japonyada bir koca, bir kadın ile gayrimeşru bir surette münasebette bulunursa bu hal ahlâki bir cürüm sa yılmaz ve bir cezaya maraz kalmaz. Kadın hukukunun muhafazasına da « ir epeyce zamandanberi bir proje ya- pılmıştır. Bu proje şimdiye kadar bir türlü tasdik edilmemektedir. Sebebini sordam ve bu cevabı aldım: Bu pro- je, kadınların lehine olduğu için tas- dik <t'İmiyor. Erkekler böyle bir pro jeye ehemmiyet vermiyorlar. Çünkü EMEREK REK Kğ ar YA bi yN Bir kaç sene sonra diplomasız hâkim kalmıyacak — ANKARA, 4 (Telefonla) — Yeni Hâkimler Kananu mucibin€, hâkim sınıfına dahil olanlarla diğe r adli vazifelerde bulunanlardan # cilleri veya ehliyetsizlikleri itibaril e vazifelerinde bırakılmaları caiz mayanlar Adliyede teşkil olunan b ir heyet tarafından yakında tesbit € dilecektir. Adliye Vekâleti Hâkimi er Kanununun namzetlik müddet *€ imtihanına dair olan hükümlerini kanunun meriyete konacağı 1 Könü nuevvelden itibaren tatbika karar vermiştir. Bu kanunda iki sene rak tesbit edilmiş olan namzetlik müddetinin ileride dört seneye çıkar masını Milet Meclisine teklifi kuvu etle muhtemeldir. i "Hâkimler Kanımunan tatbikna geçilmesile birkaç sene sonra Ağ liyemizde diplomasız hâkim kalmaması temin edilecektir. Hububat nakliyat ücretleri 'ANKARA, 4 (Telefonla) — Devlet Demiryolları kura hubabat £ le yaş meyvelerden alınmakta ola n nakil ücretlerinde esaslı bir tens” lât yapmağa karar vermiştir. Tenzilât nisbeti yarın ilân edilecektir. Rıhtım şirketile müzakereler 'ANKARA, 4 (Telefonla) — İstanbul Rıhtım Şirketi ile cereyof etmekte olan müzakere inkişaf etm iştir. Müzakerenin iyi bir nelic€ vermesi kavvetle memüldür. Nafıa ve Maliye Vekilleri ANKARA, 4 (Telefonla) — Nafıa ve Maliye vekilleri ba av” yirmi yedisinde Elâzize gideceklerdir. Ilk üzüm mahsulü Hamburga ihraç edildi İZMİR, (Hasusi muhabirimiz en) — Bu senenin ilk üzüm mas lü büyük merasimle bugün piyasaya arzedilmiş ve on altı kuruşlan ik açılması yapılmıştır. Âyni zamanda bu ilk mahsul tücacrdan Hoca 7 de Ahmet Bey tarafından Hambur ga sevkedilmek üzere vapıra / edilmiştir. Bu mahsulü hâmil şat limanda gezdirilmiş ve ilk mahsul bayramına vapurlar düdük çalmak la iştirak etmişlerdir. Üzümlerin tah mil olunduğu vapurda bu ihraç şere fine bir de ziyafet verilmiştir. Oto rayların tecrübeleri yapıldı ÇANKIRI, 4 (A.A.) — Ankara - Çankırı arasında işletilecek olan oto rayların ilk tecrübesi buğün ya pıldı. Her gün sabahleyin Çankırı? İn hereket ve akşamları avdet ed ecektir. Ankara - Çankırı arasındaki; mesafeyi üç saat elli dakikada yapacaktır. M. Çorçil Almanyaya meydan okuyor 4 Ağustos 1914 ün yirminci yıldönümünü ihtar olarak | harşılamaktadırlar. M. Çorçik Mourning Post gazetesinin bir mu habirine şöyle demiştin: Şimdi emniyet içinde bulunuyo rsak bunu Almanya ile Fransa ars * sında muadelet vücuda egtirilmiş olmasına medyunuz. Almanya ile bir daha hesap görmek mecburiyetinde | kalacağımı” gün sulhperver milletlerin onun karşısına çıkacaklarını ümit ediyorum. > Rus hava heyeti Fransada : MOSKOVA, 4 (A.A.) — Fransız hava mümessillerinin geçen sent d Moskovaya yapmış oldukları ziyar eti iade maksadiyle bir Sovyet hani heyeti murahhasası 5 Ağustosta Parise uçacaktır. Heyetin başında si” vil hava filosu reisi M. Unşliht ile kızılorda hava kuvvetleri erkânt haf biye reisi M. Kripin bulunmaktadır. Heyet Parise, Lvov, Coracovie, Vi yana, Münih ve Strasburg tarikiyle gidecektir. Italyan bahri manavraları ROMA, 4 (Â-A.) — Ondokuz kravazör, onbir karakol gemisi, 18 torpido muhribi, & tahtelbahir, bir tayyave gemisi ve dokuz muavin 8€ fine pazartesi günü başlıyacak olan bahri manevra için Gaete limanınd tahaşsüt elmiştir. RE üm 4 Almanyada nüfus9 s ene-| Sir John Simon üç milyona yakın arttı BERLİN, 4 (A.A.) — 16 ba- ziran 1933 te yapılan ve Alman istatistik idaresi tarafından neş- rolunan nüfus tahıriri neticelerine göre Almanyanın nüfusu, “Sarre,. de dahil olduğu halde 66.048.461 € baliğ olmuştur. 1925 nüfus tahririne nazaran nüfus 2.869.362 kişi artmıştır. Bu artma erkek (o nüfusunda yüzde beş ve kadın nüfusunda ise yüzde 4,l nisbetindedir. bu proje ile kadın karşısında erkeğin vaziyeti değişmiş olacaktır. Bir nikâh merasiminde bulunursanız gelinin nının beyaz bir bez ile bağlı oldu; nu görürsünüz. İşte bu bir semboldür. Yani kocasına boynuz takmaması içi, bir ihtardır. Japonyada kadın tara - fından kısaknçlık anormal bir şey ad dolunur. Bu, dünyadaki bütün erkek- lerin tezidir. Eski Romalılar zamanın da herhangi bir koca gayri mejru su. rette temas kadınlardan doğan çocukları evlerine getirebiliyorlardı ve zevceleri ba çocukalrı kabul etme ğe ve bakmağı mecbur oluyorlardı. Japonyada, ayni şey vakidir. Japon hadını bu tarzda doğan çocukları ka- bulden imtina edemez ve hakkı da yoktur. Verasete müteallik olan nok- talar: Bizim hocalarımız vasiyetna - meler yapamazlar. Buna kanun mâ - ka- | ni oluyor. Kadının verasele hakkı yok tur. Bizde bir koca vefat ettiği tak - dirde emlâki ve varidatı erkek çocuk larına kalır. Japon kadınları mühim ahlâki bir mesele ile uğraşıyorlar. Görüyorsunaz ki Japonyada, gerek şe hirlerde ve gerek köyleri gün den güne artmaktadır. Bu, Feci bir va siyettir. Bizde kahve kızları, taksi hızları, gezinti kızları teşkilâtı vardır. Bütün belâ bu teşkilâttan geliyor. ponyeda rdemi ve hususi fahişeleri; adedi on binleri aşmaktadır. Bu gibi kadınbıra verilen rhsotiyeden dola - e hükümetin aldığı resimlerin mikda Bir mektupla Yahudi olmadığını ilân ediyor LONDRA, 4 (A.A) — Sir Jdhn Simon, neşrettirmiş olduğu açık bir mektupta kendisinin Ya" hudi olmadığını söylemektedir. Bu mektup, Sir o Archibald Hurn'un bir mektubuna cevaptır» Sir Archibald Hurn, bu mek tubunda, İngilterede ve — hariçt€ Sir John Simonun Yahudi oldu ğunu ve bundan dolayı , hariciye nazır sıfatile milli o hükümetin politikasına kuvvetli bir sureti? nüfuz ve tesir icra ettiği hakkın” da şayialar dolaştığını (o kayde” lcmekte ve bu meseleye (o nazari dikkati celbetmekte idi. Diyanet işleri reisi ANKARA, 4 (Telefonla) — Diyanet işleri reisi Rifat ef. bu akşam mezunen İstanbula git” Japon kadınının tekâmülü lâzemdi”” Şunu da bilmek lâzımdir ki, Japon da birbuçuk milyon buz ve kadın wa ril la çalışıyor. Yarım milyon den işlerinde, bir milyon nakliyat!” bir milyon sanayi ve ticaret iş > yarım milyon tiyatrolarda, kahveler” de, lokantalarda ve umı ). rılıyor ve hayatın modern Japon kadını eski mazariyatlar den 8 ne bağlanmak istiyor. d Tee Seme mmm ENE ANE mm <2 SE SOrEY LARDA