August 5, 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

August 5, 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Asipin Kenan Sizi soğuk algınlığından, nezleden gripten, baş ve diş ağrılarından koruyacak en iyi ilâç budur. İsmine dikkat buyurulması © (4655) İstanbul Üniversitesi Mübayaat Komisyonundan: ” Universite Merkezi ile Fakülteler ve müştemilâtmm senei maliyesi için (Maden, kok, mangal kömürü ile odu nu) müzayedeye münakasa kanununun maddei mahsusasına tevfikan 15-7-934 tarihinden 5-8-1934 tarihine kadar kapa- h zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin her gün Mübavaat Komisyonuna müracaatla şartnamelerini tetkik edebilirler. Talipler teminatlarmı bir gün evvel Üniversite Muhasebesine yatırmaları ve | ihale günü olan 5-8-1934 pa zar günü saat 15 te Universite Mübayaat Komisyonunda ha zır bulunmaları ilân olunur. (3843) 4664 Ra Bir Muhasip Aranıyor Hariçte bir fabrikanın muhasebe kalemi şefliğini yapabi- lecek tecrübeli, yüksek tahsil görmüş bir muhasibe ihtiyaç vardır. 180 liraya kadar maaş verilecektir. Talip olanların ter- cümei hallerile ellerindeki vesaik suretlerini ve muvazzah ad- resi ve fotoğrafını İstanbul 176 No. posta kutusuna (Fabrika (1605) muhasibi) rumuzu altında göndermeleri. 4753 Istanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştababetinden: 7/7 Haydarpaşa Emrazı Sariye Hastanesi için 144 kalem Eczayı Tıbbiye açık münakasaya konulmuştur. Münakasa 116 Ağustos 1934 perşembe günü saat 14 de Galata'da Kara Mustafa Paşa sokağında İstan bul Limanı Sahil Sıhhiye Mer- kezinde müteşekkil Komisyon da yapılacağından isteyenlerin sarinamelerini görmek üzere mezkür Merkez Levazım Me- murluğu ile hastane idare memurluğuna müracaatları. (4160) 4693 Orta Orman Mektebi MİLLİYET PAZAR 5 AGUSTOS 184, Bir Müdür Aranıyor İstanbul'a yakın bir yerde teşekkül eden bir kooperatifi ida- reye muktedir tahsil görmüş lisana aşina tecrübeli bir müdür aranıyor. Bu evsafı haiz olupta talip olanların tercümei hallerile bulundukları işlerden aldıkları vesaik suretlerini ve ne gibi şerait ve ücretle bu işi deruhte edebileceklerini foloğrafile birlikte İstanbul, 176 No. posta kutusuna (Koopefatif) rumuzile gönder- dermeleri. Kabul şeraitini haiz olmıyanların gönderdikleri evrak adreslerine iade olunacaktır. (1606) 54 Belediye kanununun 15 inci mad. desinin 3 üncü fıkrasında mevzuu. bahs umumun yiyip içmesine, ya- tıp kalkmasına, taranıp temizlen- mesine, eğlenmesine mahsus lo. kanta, birahane, gazino, otel, ha. mam, sinema, tiyatro, bar dansing ve emsali yerlerle eczaneler ve alelumum yazıhaneler hariç veya evvelce tayin ve ilân edilen hü. kümlere tâbi bulunmak kaydile gıda maddelerini satan dükkânlar saat 21 ve bunlardan maada mü. esseselerde saat 19a kadar açık bulundurulabilecektir. Bu saatler. den sonra açık görülecek dükkân. lar hakkında 5-8-934 Pazar gü. nünden itibaren umuru belediye. ye müteallik ahkâmı cezaiye ka. Orta Orman Mektebine yazılma ve alınma şartları 1 — Türkiye Cumhuriyeti teb'asından olmak. 2 — Ortamektep mezunu olmak. 3 — Yaşı yirmiden olmamak. 4 — Sıhhi vaziyetini “dil, göz, kulaklarımda ârıza olma - "mak, vücudünde noksanlık olmamak, ârızalı yerlerde, dağlık havalide yürüyüp gezmeğe ve hayvana binmeğe bünye teşek - külâtı müsait ve mütehammil olmak,, tam teşekküllü hastane- lerden mufassal raporla tesbit etmek, aşı şahadetnamesi ver - mek. 5 — Beeldiye veya Polis merkezlerinden iyi ahlâklı, ceza görmemiş olduğuna dair mazbata getirmek. 6 — Mektebe girmek isteyenler, Istanbulda Büyükderede Yüksek Orman Mektebi Rektörlüğüne yazacakları istid'aya nunu tatbik edileceği tenbih ve ilân olunur. fâ4s6) I DEVLET DEMİRYOLLARI İDARESİ İLANLARI | İçilecek su nakliyatına yeniden muhim nisbetlerde ve 7-8-934 tarihinden başlamak üzre tenzilât yapılmıştır. Yeni'tarife ile Haydarpaşa ve İzmitten Eskişehir ve An- karaya nakledilecek sulardan aşağıdaki ücretler almacaktır. İzmitten Ha: Asgari elli kilo- Asgari on ton Asgari elli kilo o Asgarionton gram veya bu sık- : veya sıklet gram veya bu sık veya bu sık- hüviyet cüzdanı, orta mektep şahadetnamesini, sıhhat ve aşı raporlarmı, polis veya belediye mazbatasını ve üç adet vesika m Siri Sml i e — Müracaat! ğustostan 15 Eylül tarihine kadar yapılmış olmalıdır. Noksan evrakla müracaat kabul olunmaz. 8 — Vaktinde tam evrakla müracaat etmiş olanlardan şa - hadetnameleri pek iyi veiyi olanlar müracaat tarihi sırasile tef rik olunur. Kabule lâyik talipler kadro miktarı geçerse bun- lardan evvelâ tahsiline fasıla vermemiş olanlar saniyen riyazi ye dereceleri yüksek olanlar tercih olunur. 9 — Kabul olunan efendiler tahsil esnasında mektebi ter - kettikleri veya mektebi bitirdikten sonra tayin olundukları va zifeye gitmedikleri takdirde mektebin yapmış olduğu masraf - ları ödeyeceklerine dair mektebin vereceği nümüneye göre No terlikten tasdikli taahhüt senedi vereceklerdir. Taahhüt sene - di vermeden mektebe devama müsaade olunmaz. (4162) #804 4700 Maliye Teftiş Heyeti Reisliğinden: Tefiiş Hey'eti maiyetinde çalışmak üzere almacak tetkik «ere lie e er Milliyet ve Cüm- uriyet gazetelerinin 1, 10, ve emmuz tarihli nüshala- rında çıkan ilânlardaki asgari yaş kaydı kaldırılmıştır. Yaş ları yirmi sekizden yukarı olmamak üzere evvelce ilân edilen şeraiti haiz taliplerin 15 Ağus- tosa kadar Ankarada Maliye Teftiş Hey'eti Reisliğine müracaatları. (4226) 4733 a a inan m nan ik Ku GERİSİ AŞ Çatalca Müstahkem Mevki Kumandanlığı Satınalma Komisyonu Reisliğinden: : Çatalca Müstahkem Mevki kıt'atı ihtiyacı için 50,000 kilo sığır eti 20 Ağustos 934 Pazartesi günü saat 11,30da kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Taliplerin oteminat mektuplarile birlikte gün ve vaktinde Hadımköyünde Aske ri Satmalma komisyonuna müracaatları, (4177) 4707 Tarsus American College Amerikan Erkek Lisesi Tedrisat 1 Teşrinievelde başlar. Tam devreli Lise olduğu Maarif Veliöletince tasdik edilmiştir. Türkçe, Ingilizce, Fransızca olunur. Ticaret dersleri vardır. Leyli ücret 220 lira, Nehari ücret 40 firadır. Fazla malümat için Müdürlüğe müracaat. (1516) EEE 2 DEER 1727 let üzerinden üc- üzerinden İet üzerinden üc- let üzerinden ret tediye edil- ücret tediye ret tediye edil- ücret tediye mek şartile edilmek şar- mek şartile edilmek şartile tile 3 Ton başma Ton başma (o Tonbaşma Ton başma kuruş kuruş kuruş kuruş 521 410 700 543 Eskişehire 979 736 1077 808 Anakaraya Fazla tafsilât için istasiyonlara müracaat edilmelidir. (4396) 4814 Mukaddema Kzıltoprak Feneryolu Kayışdağı caddesi Şeyhuharem Müşir Adil paşa köşkünde mukim iken halen ikametgâhı meçhul bulunan Aliye Hanma Istanbul Ikinci Icra Memurluğundan Emniyet Sandığına rehnetmek suretile mezkür Sandık idare- sinden 8 Haziran 929 tarih ve 27689 numaralı senet muci- bince istikraz eylediğiniz altı yüz elliliranm tesviye edil- memesi hasebile meblâğı mezbur borcunuzun yüzde dokuz faiz ve yüzde üç komisyon ve faiz ve komisyon ve masaril yekünundan yüzde iki buçuk (muamele vergisi ve masari fi icraiye ile maan tahsili hususunun temini zmnmda mer- bun bulunan Bir pırlantalı tek taş pantatif, bir çift pırlanta tek tas küpe icra ve iflâs kanununun 145 inci maddesine tevfi- kan paraya çevrilmesi için daireye müracaatta bulunan ala- caklı mezkür Sandık idaresi tarafından talep edilmesi üze- rine olbaptaki maddei kanuniye dairesinde tanzim ve bera- rayi tebliğ mübaşirine tevdian ( tarafımıza gönderilen ödeme emri zahrına mübaşirinin vermiş o olduğu meşruhatta mez- kür mahalde ikamet etmediğiniz bildirilmiş olmasma meb- ni tebligatı muktaziyenin bir ay müddetle ilânen tebliği ta- karrür etmiş olmakla tarihi ilândan (itibaren (934/996 dosya numarasile müddeti muayyenei mezküre zarfında icranm durmasını mutazammin şifahi veya tahriri olarak bir itirazı kanuni sert veya borcunuzu eda eylemedeğiniz takdir- de müddeti mezkürenin hitamını mütealkip bervech talep mer hun mücevheratmızm paraya çevrilmesi hususundaki muame- lâtı icraiyenin gıyabmızda infazına iptidar kılınacağı malü- munuz olmak ve bu husustaki ödeme emrinin tebliği maka- mına kaim bulunmak üzre keyfiyet ilânen tebliğ kılınır. < (4406) İ 'Neşriyahı idare eden: MUMTAZ FAİK İ Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş. Bağ müzayedesi i İstanbul Ziraat Mektebi alım Satım komisyonundan: Halkalıda kâin Istanbul Ziraat Mektebinde 16 dönüm den ibaret bağlarım üzümü" 14-8-934 tarihine müsödil (E) | günü saat 15 te müzayede ile satılacağından taliplerin geri gü ti anlamak için her gün ve iştirâk için de mezkür İ 100 lira teminatı muvakkate parasiyle birlikte Istanbul rif Müdürlüğü binasında liseler (o Muhasebeciliği müteşekkil komisyona müracaatları. (4137) Afyon Vilâyetinden: Kat'i ihalesi 22 Temmuz 934 tarihine mukarrer iken nakasa müddeti zarfında talip o zuhur O etmediğindö " münakasa (müddetinin temdidine mecburiyet hâsl olan 2415 lira 60 kuruş bedeli keşifli zafer âbide” divar ve merdivenleri inşaatına ait münakasa müddetinin 8 X ğustos 934 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 16 da kat ihalesi icra kılınmak üzere on beş gün müddetle temdit edi miş olduğundan keşifname ve fenni şartnameyi tetkik etmek isteyenlerin Nafia dairesine ve münakasaya iştirak eti * teyenlerin de ihale günü muay yen saatte Vilâyet Daimi cümenine müracaatları ilân olunur. (4250) 4706 iğne ayaş .— — ai IÇ TICARET UMUM MUDURLUĞUNDEN : Esas mukavelensmesi mahalli kanun larına göre tanzim edilerek usulen kılınan ve 30 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre tescili istenen Mf kezi Lehistanm Gıdmya şehrinde kâin Polonya tabiyetli ve 9,000,00 zileti yeli (Polske Transatlantike Tovaziştvo okrentove spolka skçine Lânza Gadınya Amerika - Polskic transatlantyekie Towar - Zystwo ekretowe Spolka Akeyzn# sija Gdyala Amerika) şirketiniz vekâlete verilen evrek ve istilası tetkik edis mevafik görülmüştür. Bu evrak arasındeki umumi vekâleinameye göre girit iğ mına yapacağı işlerden doğacak davalar da, bütün mahkemelerde dava eden, ve üçüncü şahıs sıfatlarile Hazır bulunm ak üzre Türkiye umumi vekilliğine v tanbul'da mukim (Kristiyan Dapkowiç- Christian Dapcovitch) efendiyi tayin nez! 4821 gâni bildimiştir. Keyfiyet kanuni hükümlere uygun görülmüş olmalda ilân al 0 aa a Rema an mpalne nalan azlmammamanayamo * Mukaddema Harbiye Altmbakkal Çayır sokak 94 m” maralı hanede mukim iken halen ikametgâhı meçhul buluns” İbrahim Beye Istanbul Ikinci Icra Memurluğundan Emniyet Sandığına rehnetmek suretile mezkür Sandik idaresinden 22 Eylül 929 tarih ve 30635 numaralı senet mu€” bince istikraz eylediğiniz liranın (o tesviye (| edilmem” si © hasebile meblâğı (o mezbur borcunuzun yüzde dok” faiz ve yüzde üç komisyon ve faiz ve komisyon ve masaril yekünündan yüzde iki buçuk (muamele vergisi ve fi icraiye ile maan tahsili hususunun temini zımnında omef hun bulunan Bir © çift roza küpe, bir roza yüzük (bir t8f noksan) icra ve iflâs kanununun 145 inci maddesine te kan paraya çevrilmesi için daireye müracaatta bulunan als” caklı mezkür Sandık idaresi tarafmdan talep edilmesi üz€ rine olbaptaki maddei kanuniye dairesinde tanzim ve rayi tebliğ mübaşirine tevdian (o tarafmıza gönderilen ö erari zahrma mübaşirinin vermiş o olduğu meşruhatta mef kür mahalde ikamet'etmediğiniz bildirilmiş olmasma m. ni tebligatı muktaziyenin bir ay müddetle ilânen tebliği Si karrür etmiş olmakla tarihi ilâindan ( itibaren 934/99 dosya numarasile müddeti o muayyenei mezküre zarfında icranın durmasmı mutazammiın şifahi veya tahriri olarak itirazı kanuni sert veya borcunuz" eda eylemedeğiniz takdir” de müddeti mezkürenin hitamını müteakkip bervech talep hun mücevheratınızın paraya çevrilmesi hususundaki mu: Iâtı icraiyenin gıyabınızda infazına iptidar kılmacağı munuz olmak ve bu husustaki ödeme emrinin tebliği mına kaim bulunmak üzre keyfiyet ilânen tebliğ ; re Mukaddema Lâleli Lâleli apartımanları İkinci Daire pu numaralı hanede mukim iken halen ikametgâhı meçhul nan Balya şirketinde memur Ali Rıza Bey oğlu Ahmet Bey Istanbul Ikinci Icra Memurluğundan Emniyet Sandığına rehnetmek suretile mezkür o San€” idaresinden 20-10-932 tarih ve 56236 numaralı senet bince istikraz (o eylediğiniz on liranın o tesviye memesi hasebile meblâğı mezbur borcunuzun yüzde faiz ve yüzde üç komisyon ve faiz ve komisyon ve yekünundan yüzde iki buçuk (muamele vergisi ve tik fi icraiye ile maan tahsili hususunun temini zımnmda me bun bulunan bir rozatek taş yüzük icra ps iflâs o kanununun 145 inci maddesine (o tevfikan a raya çevrilmesi için odaireyemüracaatta bulunan öze caklı mezkür Sandık idaresi tarafından talep edilmesi rine olbaptaki maddei kanuniye dairesinde tanzim ve rayi tebliğ mübaşirine tevdian ( tarafmıza gönderilen ö “ai emri zahrına mübaşirinin vermiş (olduğu meşruhatta Te kür mahalde ikamet etmediğiniz bildirilmiş olmasma ai ni tebligatı muktaziyenin bir âY müddetle ilânen tebliği 9 karrür etmiş olmakla tarihi ilândan itibaren (934/ dosya numarasile müddeti muayyenci mezküre zart icranm durmasmı mutazammin şifahi veya tahriri olarak ie itirazı kanuni sert veya borcunuzu eda eylemedeğiniz $ mii de müddeti mezkürenin hitamını müteakkip bervech tale? hun mücevheratınızın paraya çevtilmesi hususundaki | mua lâtı icraiyenin gıyabınızda infazına iptidar kılmacağı lt munuz olmak ve bu husustaki ödeme emrinin tebliği gi . mma kaim bulunmak üzre keyfiyet ilânen e D tk “şii se em