4 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

4 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Erkekleri ?. — Gezgin yazıları — Kadınlarını yazdığım zaman — dün okuduğunuz mektubumda — suçlarını unutmuştam: Uzun saç ta - raltarlarına müjde! Buradaki kadın- ların yüzde sekseni uzun saçlı. Alâ garson başa pek nadir tesadüf edi - İiyor. Eski topuzlar — yeni biçim - lerle — yine oturmuşlar. Gelelim erkeklerine... Londrada en şok neyi özledin diye sorarsanız hiç irkilmeden söylerim: Bizim gökün rengini, bizim güne- gin sıcağını ve porlaklığını Londrada hava nasıldır .. Puma bizim görüşle gu cevap verilir: Jaima kapalıdır, Ço ğu yağmur yağar. Lamiraya düşen dur; galiba. Burada yağımır diye hâdise yoktur. — Belki kış böyle Heva denen şey yağmurlu ve 1 - iğer yağmazsa kimse tedirgen Lâkin yağarsa hiç aldıran yoh tar Londrada erkekler için ne bir tip, ne bir kılık tayin etmek kabil deği Çoğu ortadan yukarı boyladurla; Şişmanı azdır ve bunlar ekseri yer den yapmadır. Kırkdan sonra yüz » leri İuzarır... Sokakta silindirle gezen pek çok adama rast gelirsiniz. Londrada şemşiye erhek için artılı bir eşya olmaktan çıkmış, dza olmuş- tum. Şemsiyesiz kimse yok mu?.. Var.. Onlarda da yağmurluk vardır. Lon - drada ele alınacak temizlikte bir tek yağmurluk bulmak mümkün değildir. Rivayet ederler ki, zenginler yeni yağmurluklarını önce uşaklarına giğ- dirirler, onlar kirlettikten sonra ken- dileri giyerlermiş. Çünkü yeni elbise ile bayramlık kılığa girmeyi istemes- ler. içlerinde Polisleri hep erkektir. 1,80 den hısa adama pek az tesadüf ettim, Hepsi diri ve renkli adamlar. dır. Ve hep matruşturlar, Londrada sakal iki kişide gördüm: Birisi sokak- ta yalın ayak sandal ile gezen başı açık, gözünün birin'n üst kapağı ya ri kapalı ağzında piposu, hırpani bir herif. Ya deli, ya şarlatan, ya leyle- zok. Diğeri bir İtalyan lokantasın - da gayet ince kesilmiş çeneciğinde bir sakalı olan esmer güzeli bir deli- kanlı.. Şüphesiz İtalyan. Gel gelelim bıyığa. İhtiyarların yüzde seksen beşi doksanı beyaz ve kırpık bıyıklıdır. Gençlerde serapa ÇDonğlar) dediğimiz üstü traşlı ve dadak kenarında bir sera kil bırak lan bıyıklar... Bir kısım bıyık daha Sar ki, onlara başka yerde tesadüf e- dilmez... Burma bıyık ama, uçları tut. kal ile mi, kozmatikle mi her halde bir marifetle çivi uzun ve sir) Bunların çoğu eski askerlermiş.. Al- lah için şirin 257! Düşünün bir here, dahtan öne yukarı doğra Saçları pek di ökülmiyez. | Neden bil - mem, Esmeri de var sarışını da. Lâ - kin sarışın ve kumral esmerden çok. Elleri çirkin ve tırnakları kirli.. Eski nesilde diş eski bir bahçe parmak - ğe in imiş. Yenisinde güzel, umumi - yetle şapkalarını kırık giyiyorlar. Gü- zel kunduraya pek tesadüf etmedim. Pariste güzel kundura güzel kostüm ve güzel gravat orta halli bir adamın kaygularındandır. Londrada ne bir gü- zel gömlek ne bir biçimli kundura gö- züme ilişmedi. Galiba işin ucuzana kaçıyorlar. Her halde Londrada şık ne m mene ve yayan Talan Londrada bilhassa erke- ğin yaşadığı (klüp, ) are de girme - dim. O da bir Londrada erkek yene bir şeydir. Onan için kadın sadık olur.. Neden?.. Bir Londralı dedi kiz kalabalık trende seyahat et- — Yani ayakla boş yer beklyen 'dört beş kişi varken yerinizi tehlike- ye koyar musnız? — Hayırl... — İşte Londralı kadın — bilmi- me — kapıldığı his! Eğer buldu - ğu erkeğe olan bağlarını gevşetirse yerini alacak. mii dört kadın ayakta İngiliz GN çokluk | babasının mesleğine girer... Bazı nadir vakalar. da babasının siyasi hanaat'ne har- # giden oğutlara rast gelinir... Lâkin çoğu yalnız ticarette değil, sermaye- siz mesleklerde de babasının yolunda giderler... Bugün gazetede okudum: Cumard ismindeki meşhur İngiliz 1,500,000 mil yol yaptıktan sonra te- Baüt oluyormuş. Bu adamın, babası, büyük babası ve dedesi kaptanmış.. Bizde böyle dört batın ayn' mes- lekte kalmış yalnız tek tük asker &i- leleri belki vardır. Londra 29 ilki Bozkır göçebeleri Edebiyat fakültesi © doçeatlirinden Bay Akder Nimet, dün akşam Hale - vinde “Karadeniz çınarmdaki “ Bazkır Konferansta edeb'yat ve tarih i azaları hâzır bulunmuşlardır. Tayyare Cemiyetinden başka- #1 sizden fitre ve zekâtirızı İs- derse sakın vermeyiniz. Bunları Tayyare Cemiyeti toplayacak- dir. ŞE Afyon alımına ÖKONOMI Başlanacak Hazırlıklara Mib kişizid tahsisat bekleniyor Uyuşturucu maddeler inhisar ida- resi, bu ayın on beşinden itibaren pi- yasadan afyon alımına başlıyacaktır. Idare, bu hususta hazırlıklara baş- heniz. Bakanlıktan tahsisat gelir gel alım işine girişilecektir. İnhisar i- da bu yıl köylüden ve müstahsilden fazla miktarda afyon satın alacaktır. Ökonomi dairelerinde teftişler Okonomi bakanlığı komiser ve mü- rakipleri şehrimizdeki teftişlerine de- vam etmektedirler. Şimdiye kadar tica- vet odası, ofis, ticaret bürosu, afyon in- hisarı, balıkçılık enstitüsü, hayvan bor- «ası, ticaret vo zahire borsası İle sigor- ta şirketlerinin vaziyetleri tetkik edil- miştir. Bir ayda geçen vapurlar Neşredilen son bir istatistiğe göre, Bimanımız- Bunlardan 113 ü Türk, 145 i Ingi- iz, 163 ü Italyan, 100 ü Yunan gemi sidir, İlsinciteşrin ayında ise, 8181 va- e işlesin Kü üre eni geç- miştir. Almanya yapağı a Samsundan ihracat İlk kânun içinde Samsundan yaban- <a ülkelere 585 ton buğday 200 ton ar- pa, 10 ton nobet, 42 sandık ceviz ik çi, 1233 sandık yumurta, 170 çuval mer- cimek, 320 sandık kabuklu ceviz ve 400 çuval kepek gönderilmiştir Kuçuk haberier “Adanada çıkan (Türk sözü) arka daşımız on ikinci yılına ayak basmış- tar. Doğru haber ve temiz yanlarie temayüz eden arkadaşımıza uzun ömür. ler dileriz. * Dün öğleden sonra Tayyare Ce- miyetinde — kadınlar kolu bir toplantı görüşülmi şili bir komle seçilmişti; te her hafta toplanarak balonun mü- kemmel bir şekilde olmasi için çalışa « caktır . * Gelecek hafta içerisinde arabacı- lar ve tahmil tahliye cemiyetlerinin yıl. lık toplantıları yapılacak ve idare he- yetleri seçilecektir . * Dün de hayır sahiplerinden Ka - dıköyünde o Osmanağada oturan Bay Ihsan isminde biri çocuk esirgeme ku- rumu İstanbul merkezine fakir çocuk - lara verilmek üzere 14 parça eşya getir. miştir, L * Güzel sanatlar birliğinin yıllık ku- rultayı bugün saat (15,5) ta Alay köş- künde yapılacaktır. * Hilâlihmer cemiyeti Eminönü ka- zasına bağlı Yağlıçarşı şubesi tarafın - 'dan şeker bayramı münasebetile 100 ka- dar fakir çocuğu elbise ve ayakkabı ve- rilecektir. * Çocuk esirgeme kurumu Alemdar Nahiyesi kolu bugün saat 14 te Divan- yolunda Ocaklar merkezinde yıllık ku- ei yapacaktır, * Çocuk esirgeme kurumu Bakırköy kolunun doğum evine ait yeni yapılan paviyonunun açılma merasimi bu sabah saat 10 da yapılacaktır. BORSA (iş Bankasından alınan cetveldir) 3 İkincikânun 935 AKŞAM FİYATLARI 1STİKRAZLAR TAHVILAT İstikrası daihli 94,25 $ Ruhtm ns 1033 Ergani Bİ $ An, mümessil 5150 Kuponnuz 2885 $ Am tahvili kN 4640 w ON 2725 Ami önlerili ii 46 SM 265 10 1080 esin 8 1840 Türkiye Cumki: 1340 Bankası 64 as Va 3080 e osms0 Anadalu Hee 2830 Şir, Hayriye Şark m. ecza 485 ÇEK FİYATLARI MİLLİYET” CUMA 4 IKINCIKANUN 1935 HIR MAARİFTE Atinaya Talebe seyahati Bir kafile bu ayın on be- şinde hareket ediyor Hukuk ve tp fakülteleri talebele- rinden mürekkep bir kafile ayın 15 in- de Atinaya bir seyahat tertip edecek lerdir, Fakülteler o tarihten © itibaren 20 gün sömestr tatili yaj der, Bayramda fakülteler | yalnız 3 gün tatil olacaktır. Hukuk talebesi fevkalâde kongrssi Hukuk fakültesi talebe cemiyeti bu- gün saat 9,30 da halkevinde fevkalâde bir kongre yapacaktır . Bu kongrede yeni idare heyeti inti- babı meselesi görüşülecektir. POLİSTE Çarpışma Tophanede Karabaş mahallesinde o turan şoför Mustafanın otomobili Tar. şirketine Şarpımış geçerken tramvay mit (3767) numaralı iy ve hasara uğramıştır. * Zorbalık — Tophanede oturan makinist Hasan polise müracaat ede - rek Yıldız barından angaje ettiği Ka - na ismindeki bir kadın ile şoför Meh- medin otomobiline binerek evlerine gel. mekte iken, Kumkapıda oturun Varta. Daş isminde birinin otomobille kendile rini takip ettiğini ve bir yerde otomo- bilin kapısını açarak © kendisini yum- rakladığını iddia etmiştir. Tahkikat yar pılıyor. * Kalp seltesinden — Meşrutiyet caddesinde (55) numaralı in müs- teciri 65 yaşlarında İranlı Mehmet Na- ci, kahvehancsi üstündeki odada ölü o- larak bulunmuştur. Polisler tarafından kaleden ve polis doktorlarına haber ve- ve yapılan urayenesinde kalp sektesinden öldüğü anlaşılmıştır. * Tutuşan baca — Dün gece saat 18,5 raddelerinde Eminönünde Valle ha- Bında bir baca tutuşmuşsa da söndü - rülmüştür. * Beykozda yangın — Beykozun Yalıköyünde Ahmet Mithat Bey cadde- sinde 25 mumaralı Bayan Gülizar sa- hip olduğu ve baytar Bay Şerefin kira ile oturduğu evden yangın çıkmış isede söndürülmüştür. Yeşil Hilâlde toplantı Dün Yeşililil Safiye Hüseyinin ri- yasetinde merkez beyeti içtimamı yap- muştar. Aydın sıhhat müktebinden gelen lekler dinlenmiş beynelmilel içki di #nanlarmın davetinin Sıhhat vekâletine bildirilmesine karar verilmiştir. Bayramın üçüncü günü Tokatlıyan da verilecek çay ve mart a- yda verilecek yıllık müsamere iyice konuşulduktarı sonra toplantıya nihayet verilmiştir . Beşiktaş - Taksim Otobüsleri Beşiktaşta oturan bir kaç okuyucu- muzdan şu mektubu aldık: “Tramvay şirketi — Beşiktaşia Take sim arasmda otobüsler işletiyor. Bu © - tobüslerin halkın ne kadar işine yaradı" ğını söylemeğe lüzum yoktur. Umumi hizmetler şirketlerinin böyle balk ihti- yaçlarını karşılamalarma müteşekkiriz. Ancak Beşiktaşin Taksim © arası kısa bir yoldur. Buna mukabil otobüsler de on beş kuruş üçret alıyor. Halbuki ay- »i şirketin işlettiği tramvaylarda daha uzun mesafelere verilen biletler daha çok ucuzdur. Hattâ biz bu on beş ku - Yuşun daha çok indirilebileceği fikrin - deyiz. Hattâ daha ileriye giderek dh yebileceğiz ki, ziyanma dahi olsa, şir- ket umumi basılatının içine karıştıra » rik, rf halka hizmet etmek duygu > sundan ötürü yine otobüs fiatlarını in- dirmek rmecburiyetindedir. Biz Beşik - taşlılar şirket müdürlerinin bü dileği- mizi de bir kere gözden geçirmelerini is Biyoruz.,, BELEDİYEDE Hamallar arasında Yeni bir dava Meyvehoşta çalışan ha- mallar geçinemiyorlar Meyvehoşta çalışan hammallar ara meselesinden Bu per üzerine meyvehoş bölü- ğü hamalbaşısı belediyeye müracant derek bu ihtilâfa, büyümeden bir hal garesi bulunmasını istemiştir. Beledi- ye iktisat işleri müdürlüğü el koymuş ve tetkikat başlamıştır. Hal baharda bitirilecek Kerestecilerde yapılmakta olan mu- baharda lemiştir. Şalria sebso ve mayvo ihtiyacını da- ha iyi bir şekilde tanz'm için yeni bir hali talimatnamesi yapılmaktadır. Ramiye me otobüsler Terceman kursları Seyyah tercümanl'arına verilmek - te olan meslek kurslarına devam edil mektedir. Kursta hocalık etmetke o - a mi ge rami ln ti arı ©i- ki surları halkında kendilerine malü- mat vermiştir. > ; Köçrüde yeni Kadıköy iskelesi Köprünün Kadıköy islcelesinin ye- miden yapılacağını yazmıştık. Yeni iskeel, hazırlanan proje Okonomi Bakanlığı tarafından kabul ve tasdik edilmiştir. Bu proje 200 bin Niradan fazladır. Parayı belediye ile Akay idaresi yarı yarıya ödeyecekler- dir. Akayın bu işe 100 bin lirayı sar- fetmesi için mezuniyet verilmiştir. Ya kında Havuzlar idaresin o fabrikasın da yeni dubalarm ip mean a fi maci ve tekmil kelerm tamamile te etmiştir. Yeni iskele şimdikinden 7 - 8 metre kadar daha geniş ve yan- larda vapurların girip çıktıkları yer- ler ki misl uzunluğunda olacaktır. Pa katlı yapılacak olan iskelenin üs- tünde güzel bir gazino bulunacak, iskele bir buçuk se vede bitirilecektir. Havuzlar idüresi is yapılmasını deruah- Jarma girilebTeceletir. Dönz nakil vasıtaları muayana edilecak Belediye, bu aybaşından itibaren, deniz nakil vastalarının fenni mua - yenelerine başlamıştır. Fenni muaye- ne'er aym 20 sine kadar devam ede- cek ondan sonra muayeneye gelecek- ler dinlenmiyec sabmdia Unutu'an çanta Açı'dığı zaman içinden 5523 lira çıktı Ortaköy, Aksaray hattıma işliyen 257 numaralı da dün biletçi inde bir çok pâralar olduğu görülmüştür, Biletçi pa- raları. şirkete teslim edeceğini söyle - miş ise de, müşteriler polise | verilme- sinde israr etmişler ve en nihayet bir zabıt tutularak paralar polis müdüriye- tine teslim edilmiştir. Çantada 5523 lira vardı. Tahkikat neticesinde çantayı tramvayda Eminönü kaza; mütemetlerinden bir zatın umut. maaşlar olduğu ve bankadan daha yeni alındığı anlaşılmıştır. Tantlayışı , şeker sergileri kurulmuş, bayram satışlı k artmıştır. Eanaf ba ii bayram alış verişlerinden memnun ire HABERLERİ D MAHKEMELERDE > Bostanda Öldürülen adam Katilin anlak em ösine nâkzan tekrar bakılacak Geçen sene Yenibahçede Derebo - yundaki bostanda Abdürrahmaznm dü ünü yapılırken Ramazan isminde bir bahçevann ölümü «le neticelenen bir cinayet olmuş, muhakemesi yapılmış, ii Ramaza- kararı temyiz etmiş, Temyiz mahke » mesi kararı bozmuş, bu bozmada Ri- fatın da davaya dahil edilmesine Mü. zum Dün bu davaya makzan bakılma- ya başlanmış, Rifat ta dahil. dava edil by e Idda a mi eden Kâ- gif dan teferrüntemr teş- rih etmiş, ai alyan failin gayri mu - ayyen ol. ik sebabi mu- almarak Rifa cinayetin faili Hüdai olduğunda ısrar etmiştir. Avukat «öz arasında ikide için bei 2e burakılmıştır. Bir cinayet kararı nakzedildi Geçen kış Topkapıda tramvay ma, nevracmı Muradı öldürmekten saçlu İstepan oğlu Agop evvelce 6 sene ağır pse, müebi âmme hizmetlerin den mahrumiyete mahküm edilmişti. Temyiz mahkemesi bu kararı bozmuş tur, Bozma kararı dün mahkemede o kunduğu zaman reis Agoba* — Ne diyorsun? Bu karara uya - Im mr? demiştir. Karar adli tabirler- le yazıldığı için Arop bundan birşey anlamamış — Bir pe anlamadım ki... demiştir. Nasıl bilirseniz, öyle yapımız. Bunun iddin makamı eski cezayi is tömiştir, Azop ta: — Benim kabahatim yek. beni elinde bıçak kovaladı ve kasap dükkânında sıkıştırdı. EEnden bıçağı- nı almak sterken düştü ve yaralanıp öldü, demiştir. Muhakeme kumar tef- himi için başka güne kalmıştır. Hapishanaden çıkar çıkmaz Evvelce hırsızlık yapmaktan suçlu ve 3 sene 9 ay hapse mahküm Hüse- yin ile 90 sene hapis cezasından ten - zilen 30 seneye, daha sonra da gene tenzlen boş seneye mahküm Feriköy lü Ibrahim ve Ki ladinleni Yaşar dün muhakeme edilmişlerdir. Bunlar af kanunundan istifade ede - rek hapishaneden çıkarçılımaz mülha kat yollarını kesip pöyeminlek yap - maktan suçludurlar, Dün mahkemeye şağırılan şahitler gelmemiştir. Muba- keme bunun için başka güne bırakıl. miş Komünistlik tahrikâtı Komün'stlik “tabrikâtından suçlu eczacı Vâsıf ile Salâhi, Dr. Hikmet ve arkadaşlarının duruşmalarma gizli o- larak dün ağır cezada devam edilmiş, devamı başka güne bıra - kalmaştar. VİLAYETTE Bir yıllık Teftiş raporları Teftişler idare makinası- nin iyi işlemesine yarıyor Murat eee sün ve 36 teftiş yapmış. ii anilen, Glee pnkinesi Guminde E yi tesirler yapmıştır. Düzeltilmesi lâzım noktalar memurlara gösterilmek- ve yanlışlıklar düzeltilşektedir. 19 İç iğlri bakanlığı ileride teftiş kad rosunu genişletecektir. Tehtişler neticesinde işlerine niha- yet verilen, idareten mahkemeye verilen memurlar da bulun maktadır. tadır. Bükreşde bir resim sergisi Genç ressamlarımızdan ve “D,, gu. Kafa adamı Geçen gün ajans telgrafları, Londrada Hillemans Airvays, ha- va şirketinin direktörü Bay Hille- man'ın bilmem kaç yaşında öldü- ğünü haber veriyorlardı. Asıl şa - yanı dikkat olan cihet, bu adamın ölümü değil, beliri beş parasız işe nası ve ömründe hiç bir mek gitmemiş olmasile iftihar et. mesidir, Amerikada, İngilterede, ve hat- tâ Fransada böyle beş parasız işe Bir adamlar oçk nadirdir. Bunlar, belki kendilerinin fev « kalâde zeki olduklarına kanidirler. Ve bu zekâlarına güvenerek bü - yük ve tehliekli işlere girişirler. Tıpkı bir kumar masasına beş pa. oynayıp kazanan kimseler gibi... Bu zekâdan ziyade cüre te ve cesarete delâlet e- der. Kazamlan paranın yük- sek kudretine dayanılarak bel. ki, gene onun sayesinde, iş, mevki, ve hattâ büyük dostluklar 1 temin O lunabilir. Fakat banknot destele - rini bir tali fırtınası savarup attığı zaman bu mevki, bu dostluklar, ah baplar, yavaş yavaş alelöde tatlı fakat elin uzanması müşkül olan ge hayalet, birer hâtıra olarak ler... İnsanın kıymetini yapan kafa- sıdır. Ve bu kafanın bir takım ma- lâmat ve betonu ile sağlamlaştırıl. ması lâzımdır ki herhangi sert bir tali rüzgârına mukavemet edebil « Vâkıa iş adamile kafa adamı ar« sında büyük farklar vardır. Oyle âlim kimseler mevcuttur ki bugün hayata bıraktığınız zaman onun yükü altında ezilir ve alelâde bir simsar kadar ekmek parasını çık ramaz, Öyle ökonomistler vardır ki size herhangi bir iş hakkında lâflar veya yazı ile en güzel nasi- hatları verebilirler, fakat! “O işi #iz buyurun, kurun!” derseniz bir türlü içinden çıkamazlar... Diğer taraftan cahil bir iş ada- manın hayatta muvaffak olması da çok ender tesadüflere bağlıdır. Bu adamın ya kendisinden daha cahil, daha az zeki bir muhitte ya- , veyahırt taliin ve muhitin İendisine > bayka türlü fevkalâde müsait ve müzahir olması lâzımdir, Bugün, mektep görmese bile t- mami malâmatını muhtelif vesile: lerle kuvvetlendirmeyen gazetele- ri, dünya vukuatı . günü gününe takip etmeyen bir adamın muvaf- fah olmasına imkân var mıdır? Hüdayi nabit, fevkalâde kabi- diyetlerin bile, çalıştıkları sahalar- daki işleri adamakıllı kavramaları lâzaımdır. Lâtince bir darbı mesel vardır? “İnsan insanın kurdudur,, derler. Bu darbı meselin b. > norsan vu fı vardır: Çünkü kurt kardu ye - mez, fakat insan insanı yer. Bura- da bugün maalesef kurtlardan da daha ileri gitmişlerdir. Onun için insanlar gerek maddi ve gerek ma nevi kuvvetlerine karşı kendileri- ni iyice teçhiz etmeyen kimseler öyle rastgeldikleri muhitte serbest. ur kanun - 1 | dur Kabiiyeiler ii liyetlileri izale eder. 4 Onun için belki Londrada ölen dım etmiştir. i Yoksa Hava şirketinin tayyare- cileri evvelâ direktörlerini uçurar. lardı. Mümtaz FAİK Irak dış iş/ö'i bakanı