29 Ağustos 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

29 Ağustos 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

UYANIŞ No. 17924—39 ZEPLİNİN DEVRİÂLEMİ ma Alamanlar ilmi ve sınai yüksekliklerini bütün cihana ihti- şamla gösteriyor. Almanyadan Siberya yoluyla Japonyaya vardı, oradan Amerikaya dönüş. Graf Zeplinin Devriâlem Seyahati Alman Graf zekâsımn OAlman fenninin son çocuğu Zeplin yeni bir mucize yarattı. Almanyada Frederihshafm'den kalkarak Asya üzrinden mu- vatfakiyetli bir uçuş yapan bu hava gemisi azami Alman tarihi zaferini selâmlıyan heycanlı süratle Bahri muhiti geçecek zekâsının bu alkışlar arasında Japon toprağına inmiştir. Zeplin 199 saat -havada ZEPLİNİN baş kaptanı dekter Hugo Ekerner F* kalmış ve bu 12 bin kilomeire saat 2 de aksayı şarkın müddet zarfında mesafe katetmiştir. Gece bu çok Ş medeni şehrine varan bu zeplin derhal l 'a girmiş, ve kaptan Egener, Japon münakalât nâzmı tarafından hararetle tebrik edilmiştir. Balon 22 Agustos perşembe günü Amerikaya müteveccihen hareket etmiş müsait ve muntazam şerait dahilinde bahri Muhiti Kebir hang üzerinden uçarak garba doğru seyrine devam etmiştir. Alman matbuatı bilhassa Graf zeplinin seyahatile meşgul bulunmakta ve umumun bu husustaki kana- atına tereüman olmaktadırlar. Alman zekâsının kanaatlarıyla yükselen fen ve teknik, zeplinlerin bu tekâmülile gayesine cidden yaklaşmış ve beşeriyeti refah ve medeniyete doğru - yaklaştırmış addoluna- bilir.Alman zekâsının cihan medeniyetine verdiği bu son ve harikalı hediye Alman ruhunun bütün gurur ve iftiharlarına Jâyık bir Istikbalde tekâmülleri itimatlı bir görüşle tahayyal edince hemcinslerimizin idda ettigi harika- lar iftiharın zevkini duymamak kıymettedir, zeplinin geçireceği mümkün değildir. Bu satırları yazdığımız Salı günü alınan lara nazaran; teleraf- Graf zeplin Amerikanın garp kısmında vaki Los Anjelos'a vasıl olmuştur. balon Bahrimuhitiatlasiyi geçtiği zaman İngilizler, Amerikalılar hayret etmişler, Açıkçası bu korkunç havâ sefinesinden, çok korkmuşlardı, Bu gün düşününüz Bahrimuhitikebiri aşan bu hava gemisi bütün dünyayı bilâ arıza dolaşıyor, Vapurların, transatlantiklerin müş- külâtla aşabild ği bu muazzan su sahasını geçmek ne kadar büyük bir cesarete, ayni zamanda ne kuvvetli fenne,Tilme ihtiyaç gösterir. Almanya harpten beş parasız, insansız, Ve harabeler arasında, çıktı, yalnız Almanlar tek bir şey gayp etmemişlerdi :