29 Ağustos 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

29 Ağustos 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

Gazi Hazretlerinin P Bursa v2 Yalıvayı eşrifleri Gazi Hz. leri Burusala bulunduk- ları son gün kendi köşklerinde tema- mile istirahat #buyurduktan halkın samimi ve candan sonr İ tezahuratı arasında şehri terketmişler, İstanbula gelmişlerdir. 24 Ağustoş cumuırtesi günü akşa- mı Ertuğrul ile Marmaraya açılan Gas zi Hz.leri uzunca akıp Yalıvayı bir cevelânı müte- şereflenlirmişler gve pazar günü akşamı tekrar şehrimize avdet buyurmuşlardır. Yalıvada bulundukları det zarfında kasabayı !gozmişli Yalıva, Marmara 'havzasın la kısa müd- rdir, hemen hemon bir tanedir, Kaplıcaları ile Av- rupanın diğer mükellef su şehirleri- ne rekabet edecek vaziyettedir. Yal niz yalıvanın tek'bir kusuru var; Kon- for noktai nazarın lan çok geridir. Fil- hakika yunan işgalindenlevvel olduk- ca mımırdu. Fakat ns yapalım ki bizi * medeniyet dairesine sokmak » gibi gülünç've müstekreh fikirlerle ve ilân- larla “memleketlerimizi Şişgal elen yunan Sürüleri yalnız Yalıvamızı yak- makla» kalınamışlar, ayni "zamanda ehalisine binlerce vahşiyane zulümleri mustahak görmüşlerdi. Iztırapla dolu senelerden İsonra vatanımızın her gibi Yalıva da kurtahıldı, fakat ne çare ki bir harabeye benziyordu.n Memleketimizin her bucağını köşe al -â anzaralarından : Sıcak su deresi UYANIŞ -Klişe «Cumhuriyet» — Gazi Hazretlerinin Bursadaki köşkleri ve Yeşil Bursa tamir ettirmek için yorulmak bilmez bir sây ile ça- lışan Cümhuriyet hükümetimiz şimdi de vatanımızın bu kısnanı ihyaya karar verdi; bundan daha musip bir karar ve daha lüzumlu bir teşebbüs olamaz. Her sene bir çok hasta- larımız ve istirahata taç İnsanlarımız muh- binlerle liramızı Avrupa piyasasına bırakmak o mecburiyetinde bulunuyorlar, Eğer Yalıva kaplıcaları tamir görüp<kon- fortable» bir şekil alırsa ne kadar istifade etmiş olacağız. Gazi Hz. leride Yalıva veya civarında bulunan bir mahalde diğer bir Nümune Çiftliği . tesis etmek arzu- sundadırlar.Bu suretle zafer- de ve her yerde rehber olan Gazi bu yolda da bizi irşat etmiş olacaklardır. H. R. No. 1794—39