29 Ağustos 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

29 Ağustos 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

No. 1724—39 ŞAHISLAR Birinci Yahudi Peygamberi İkinci Yahudi Peygamberi Yahudi Kadını 4 Birinci Keldani Papazı İkinci Keldani Papazı Keldeni kadım Gençlerin ve bakirlerin koroso Babil civarında Fırat kıyıları| PEMREDE:E Fırat kenarında oturan Yahudiler /Sahne Birinci Peygamber Ey Fmatın mırıldanarak aktığı yerlerde daima çalışan ve ağlıyan kabileler, biran için işinizi bıra- kın, ağlamaktan vaz geçin. Dostunuz olan Allaha teveccüh edin. Hakaret gördük, zincire vurulduk ve bütün bir âlem bize düşmandır, fakat bu süfli âlem- de kendisile öğünecek bir halık vardır. NAĞME Bu dünyada ancak Allahımızla öğünür ve ona göveniriz. Her yeni felâket ona karşı olan hürmeti- Ne muhteşem bir mabet ne de bir kur- biz bağrımızı mabet yapacağız ve mizi artırır. ban var. Lâkin göz yaşlarımızı kurban edeceğiz. İkinci peygamber Gene o havadan çalınız, o ne hatıralar uyandırı- yor, ve benim garip vatanımı gözlerime çağırıyor .Ey Şaronun çiçekli bir azemetle giyinmiş kızları! Ey üzerinde Şerianın billür suları yuvarladığı ovalar! Ey servilerden taç giyen Lübnan tepeleri ! Ey etrafa ıtır sâçan Cilit koruları! Bu tepeler ne kadar hoş; bu ovalar ne kadar güzel, ne kadar dilber! Fakat orada halk bizimle beraberken daha pek çok güzeldi. Ah! NAĞME Ey Hafıza! ey insanı kandırarak Eski negeleri hatırlatıyor, bütün maziyi istıraba tah- getiren yalancı! Hür çıldırtan $ vil ediyorsun. Ey bize felâket ve mesut olanları ara! Birbirini takdis ederek seven sefillere lâkayt bir dost ol! Birinci peygamber Fakat bu pişmanlığa sebep ne? Zincirlere vurul- muşsak bu zincirler zihnin coşgunluğunu da mı esir edecek ? Puta tapanlardan olmadığımızı görmekle neşelenmekte hakkımız yok mu? Yerlerde sürünen akılsızlık, doğan güneşe tapımırken ayinler başladı, ve zalim efendilerimiz bugün menfur şenlikler, hira- fat ayinleri yapıyorlar. Biz ağlıyacakmıyız ? ve zavallı Fazilet kaçacak mı? Kutsi kudreti tanımayan Akılsızlık şaha kalktı diye Fazilet korkmıyacak. Hayır, biz onlardan ziyade neŞ'elenelim, taliimiz batarken arzularımız yükselsin. NAĞME tezaletin maiyetinde giden neş'eler daima hus- ranla biter. Faziletli insanlar için ıstırap bir kazan ç- tır, ve her iyilik ıstıraptan doğar. Muattar nebatlar ancak sıkılıp ezilirse güzel kokular saçar. İkinci Peygamber Lâkin susunuz evlâtlarım, zalimler yakınımızdadır. Vahşi şenliklerinin sesi kulaklarıma sataşıyor. Yak- laşıyorlar; onların yükselen sesi yaklaştıklarını haber veriyor. Durunuz, oğullarım, nağmelerimizi o seslerle karıştırmayınız. | Keldani Papazları girerler.| Birinci Papaz Haydi, arkadaşlar, zevk bütün çıplaklığıla ken- dini göstersin, vecit bizim dakikalarımızı doldurmakla meşgul olsun. Güneş bizi bayram gününe çağırıyor, hükümdarımız büyük sevinci bizimle paylaşıyor. Bi- zim büyük hükümdarımız güneş gibidir, bütün zev- klerimizi tatmin eder, Hükümdar ve güneşin bağış- ladıkları saadetler birbirine benzer; güneş ihtişamile semaları aydınlatıyor, ve hükümdarımız yer yüzüne hayat veriyor. Keldani kadını Acele ediniz, ey zevkin coşkun evlatları! Aşk en parlak hazinesini &ize takdim ediyor. Başka zevkleri bana bırakınız. Bir Keldani Yahut aşkın tadını beğenmiyerek vecde dalınız. Hür ve kahreman olanlar şarapla mesut olurlar. İkinci Papaz Güzellik ve şarap başka zevklerle beni gıcıklıya- rak davet ediyor. Hangisine gönül bağlıyayım?