29 Ağustos 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 23

29 Ağustos 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 23

memleketin yaşiyordık. Fakat her tarafında ki müessiseleri yerinden oynatan kurtarıcı inkilâp buradada kendini gösterdi ve bu yolda ilk atılan adımlar Cumhu- riyet gibi bazı teceddütperver gazteler tarafından atılmıştır. Yukarıdaki resinmler cihan gü- zellik kraliçesi ve musabaka ır memleket gi iştirak eden « zellerini göstermektedir. Adalar denizinin bir köşe- sine sığınmış bir vaziyette görü- nen küçük bir ada vardır: < Milo adası ». Bu ada dün- yadaki kadın güzellik mefhu- munun canlı bir timsali mesa- besinde bulunan «Venüs» heyke- linin uzun asırlar yatağı olmuş- tur. Venüs? Senlerce dersem çök az söylemiş olurum, asırlarca medeni cihan üzerinde yaşayan insanların güzellik mabudesi ol- muş heykel! yaşayan taşparçası! Bir zamanlar eski istirahat- gâhından bir köylü eli ile çıka- rılmıştı. Venüs dö Milonun temsil ettiği kadın bu gün artık güzel addolunmayor. Venüs dö Milo artık toprak olmuş insanların bu ezeli mabu- desi asri adamlar için metruk bir ilâhedir. Şikago güzeli Bu asrın ve bilhassa son senelerin gençliği güzel bir çehre ile yahut yalnız güzel bir vücutla iktifa etmiyor, O istiyor ki « Gü- kadının vücudu ile zel» dk çehresi mütevazin surette Oo tav- sife leyakat kazanacak şekilde tenemmüv etmiş bulunsun. Sporcu bir kadın vücudu insanlar için bir mefküre oldu. Zuri hey'etleri için de bir miyar, Cumhuriyet gazotesi tarafın- dan iera edilecek son seçme mü sinde « Türk gü- sabıkası net zeli » aşağı yukarı taayyün et- miş bulunacak, Bir zamanlar «Türk güzeli» denince aklımıza ince belli, ke- man kaşlı, divan sahifeleri ara- sından fırlamış bir kadın gözü- müzün önüne gelirdi. Fakat bu gün bilmiyoruz Türk zevki el kadar değişmiştir. Fakat çok eminim ki Avr» Şi pa'nın bütün zevklerimizde ğ rülen tesiri burada da kendini hissettirecektir. Yalnız şunu arzu ederizki seçilen gizler de az bir nebze olsun Milli bir güzellik hattı bu lansun; bocu bir temenni gibi kaydediyorum. H. Refik