8 Eylül 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

8 Eylül 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

234 SERVETİFÜNUN No.1883—197 Dünya güzeli nihayet geldi — 228 inci sayfadan mabaat — Herkes günlerdenberi sabırsızlıkla onu bekliyor. u. Niheyet gelecegi haberi şehrin her tarafında bü- yük bir alaka ve heyecan uyandırdı. Sanki oluktan boşanan bir halk pek kısa bir müd- dek zarlında bütün Sirkeci'yi ve Bahbiğli'yi doldur- m uştu, . İstaayon kapısında Dünya Güzeline ve istikbal heyetine tahsis edilmiş otomobiller bekliyor ve be- izdihamın yaz eldivenli, beysz caketlı önüne geçmeye çalışıyorlardı. Bir tarafta şehir mızıkası mevki almıstı. Garın merasim golonu ö- nünde ellerinde güzel buketlerle Kraliçeyi bekliyen kibar hanımlar göze çarpıyordu. Kainbalık arasında şehrin güzi- de simaları, resmi devnir rüesası, bazı meb'uslarımız, Şehir meclisi azaları, cemiyetler (o miimessilleri ve ecnebi ajanslar ve gazeteler muhabirleri ile gazeteci arkadaşlar vardı Salonun içinde hanımlar otur- muşlar, trenin gelmesine intizar ediyorlardı. Bunların arasında en çok heyacan duyen Dünya Güze- linin büyükannesile amcası Muhliş Sabahattin Bey ve diğer aile eiradı idi. Dünya Kraliçesinin küçük kar- deşi minimini Fatoş pileli pembe elbisesi içinde şirin ve dilber yüzile elden ele, kucaktan kucağa dola- şıyor ve kendisinisevenlere tombul ellerile m yaparak: am şimdi gelecek! » polisler aile Saat on biri geçiyordu. Diğer istasyonlardaki kalabalık ve tezahürat yüzünden trenin biraz geçikeceği haberi derhal etrafa yayıldı. Herkes güneşin altında fütursuz Dünya Güzelini bekliyordu. Nihayet saat on bir buçukta uzakta duyulan ve bilâfasıla devam eden bir düdük sesi halkı birbirine karıştırdı. Bir kaynaşma oldu, müthiş bir alkış tulanı koptu. Bu esnada her tarafı bayrak ve çiçeklerle süslenmiş olan tren gara giriyordu, Keriman Hanıma burada Belediye, Kadınlar Birliği, Ermeni Kadınlar Birliği, türkçe rumca ve ermenice muhtelif gazeteler, muhtelif teşekküller, Baştâ Belçika sefarelhanesi olmak üzere birçok ec- nebi sefaretler namına müteaddit buketler takdim edildi. Dünya Güzeli herkese teşekkürler ettikten sonra “ kapıda kendisine intizar eden mükellef otomobile bindi ve doğruca Türkiye güzellik müsabakalarının Keriman ecenin Paris'te Eyfel Kulesi önünde çekilen resmi şad orimerenesssdun? BE1t400204000580 Say, mürettibi olan Cümhuriyet gazetesi ziyaret etti. Dünya Kraliçesi sonra ayni şiddetli tezahürat arasında Belediye dairesine gitti. Burada Vali ve Be- lediye Reişi Muhittin Bey Keriman Hanımı bizzat karşıladı, kendisini şehir namına bilhassa tebrik ederek çikolatâ ve şekerlemeler ikram etti, Keriman H. Belediyede on dakika kadar kalarak Belediye Reisimize teşekkür ve veda ederek ayrıldı ve C, H. Fırkasını ziyaret etti, idarehanesini Halk Fırkasında Dünya Güzelini burada Fırka erkânı ve mensu bini istikbal etti. Safiye Ali H., Keriman Hanımı hararetle kucaklayıp yanakların- dan öptü ve milli muzafferiyetini Fırka namına tebrik ederek kendi- sine beyaz zambak ve karantiller- den yapılmış gayet zarif bir buket verdi. Burada da halk sokakları dol- durmuştu. Keriman il., sokaktan yükselen alkışlar üzerine buradada, pencereye birçok kere çıkarak hal- kı selâmladı. Fırkada onbeş dakika kadar isti- rahat eden Dünya Güzeli gene otomobil ile Fındıklı'daki apartı- manına gitti. Keriman Hanımın evini öğre- nen yüzlerce halk burayı da istilâ etmiş vaziyette idi. Dünya Krali- çesi evine girerken de coşkun te- zahüratla karşılanmıştır. Kraliçe İstanbula geldiği zaman ilk ış olarak Gazi ve Başvekil İs- met Paşa Hiz. lerine birer tâzim telgrafı çekmiştir. Keriman Hanımefendinin bu nllshamızdaki resimleri “ Serveti Jünun. ,, & lüğfedildizinden, ancak mecmuamızdan alındığı kaydedilmek şarlila iktibas edilebilir . ) mİ, Çİ Çİ Şa Çİ, Matbaada Akşam p Yogsssnessnsözireseşrerrrrerrrr00 40”