8 Eylül 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

8 Eylül 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No.1882—197 SERVETİFÜNUN e gal. Hikâye: HEDİYELER.. Arkadaşım Abmedi tauımazaınız, ama ben onu tanıyorum, bu da kâfi... Evvelki gün onu deli gibi bir halde gördüm, başına gelenleri bana anlattı: 17 kânunuevvel. eve döndüğüm zaman hizmetçi gramofonun geldiğini söyledi. — Ne gramofonu? hangi gramofon... — Hangi gramofon olacak 9.,, Ben ne bileyim... pu satın aldığınız gramofon e bana mutbağın bir Gimihdö enfes bir gra- nl gösterdi. hem de markası Sahibinintesi, üste- lik plakları da tamam, — Getiren çocuk, parasının verildiğini söyledi... Zaten işte fatura... 109 lira utunun içinde ne kart vizit olduğundan, ne de arkadaşlarımın birinin bana böyle he- diye vereceğini ümit ettiğimden, bir yanlışlık olduğuna hükmettim, ve hizmetçime bu esrarlı hediyeye (odokunmüumea- sını tenbih ettim, Emi- nim ki birazdan gelip alırlar... # »# Ertesi güu eve dön- düğüm zaman -18 kânu- Dusani hizmetçim bir kırmızı balık gönderildi- ğini haber verdi: — Hangi kırmızı ba- lık 9... — Hangi kırmızı balık olacek 1... Ben ne bile- yim 9... zâhir satın aldı- — Fransızcadan adepte — Daba ertesi gün eve geldiğim zaman -19 kânü- nuevvel- hizmetçim makinalı atın ve sigaraların geldiğini söyledi. — Hangi makinalı 269... Hangi sigaralar... Mutbağın bir köşesinde ismimi ve adresimi taşı: yan iki kutu vardı, birinde nefiş Havana sigaraları ve diğerinde, kurunca kendi kendine yürüyen bir at... Ve üst üste beş gün bütün hisleri duydum Şaş kınlık, merak, memnuniyet, sevinç, inanmamek... ” »* Bu beş günde evime en güzel, en kıymetiar eşyalar yollandı: Bir küçük saat, yaldızlı mektup kâğıtları, şekerler, şeker- lemeler, bir kadın çan- tası, bir yaka kürkü, iki stilo, bir kasa Bordenux şampanyası, bir bisiklet, bir hokka takımı, nefis citli kitaplar, ipek ku- maşlar, bir stilomin ve daha nelerde neler... 29 kânunuevvel, bir- kuç dostla istişare ettim, hepsi aynı şeyi düşün- düler: — Karşında, aptal bir zengin var, herkeze hedi- ye vermek arzusunu tai min için, senin adresinide öğrenmiş, sanada hediye yollayor. Yapacağın bir gey vardır o da şam- panyaları içmek, şekerleri yemek, gramofonuda çal- mak: Ah mes'ut çocuk hep bunlar senin başına ginız kırmızı balık... Ve bana mutbağın bir köşesinde, güzel bir kutu gösterdi, içinde büyük bir kavanoz ve ka va nozun içinde iri kırmızı bir balık... — Getiren çocuk pap verildiğini söyledi... Zaten işte fatura... 9 | Kutunun içinde ne elk olduğundan, ne de arkadaşlarımın birinin bana böyle bir hediye ve- receğini ümit ettiğimden, bir yanlışlık olduğuna hükmettim ve hizmetçime bu esrarlı hediyeye do- kunmasını tenbih ettim. Eminim ki birazdan gelip alırlar... Almanyada : Bakalım oltaya kim takılacak ? gi “i kir çok güzeldi tatbiki de kolaydı. Bende tat- bik ilen, Sene başı gecesi güzel bir eğlence yaptım, on dokuz şişe şampanya, elli sekiz sigara, ciltli ki- taplar, bisiklet, kadın çantası, ipek kumaşlar, şekerler hepsi dağıtılmış, arkadaşlara hediye olarak verilmişti... Herkes evine kolunda bir hediye ve midesinde hafif bir ağırlıkla döndü... Pe Ertesi günü gecekinden daha mükemmel bir zi- yafet tertip ettim, buna kapıcı kadınla ihtiyar hiz- — Devamı 240 ıncı sayfada —