8 Eylül 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

8 Eylül 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

Romada şehir içinde — bir bahriye mektebi Romada Tibre nehri kıyısında ve denizden birkaç kilometre uzakta âdeta şehir içinde bir bahriye mektebi vardır. Burada genç İtalyan çocukları denizcilik ögrenirler. Tibre nehri kenarında genç bahriyelilerin talimleri için dikilen direkler, 232 SERVETİFÜNUN No.—1882 197 . —ş. — a Mektebin kapusunda iki Faşist bu şureile denize ihtiyaç cimadan çekir. dekten denizci yetiştirmek imkanı hasıl oluyor. Bu vaziyet karşısında ve bu hal taam- müm ettiği takdirde belki sahilleri olma- Top talimleri Mussolini'nin gençlikle olan alâkasını sokaktaki işsiz ve serseri çocuklardan mürekkep olan bude. niz mektebi pek güzel isbat eder. Muhtelif deniz gporları ve gemicilikle meşgul olan bu gençler, askeri ve çiddi bir tarzda çalıştırı- larak denircilige olan merak ve hevesleri artırılmakta ve bu suretle istikbal için idmanlı ve mğlumatlı bir surette yetiştirilmektedirler. Toprak üzerinde yaptırılan iki büyük direk ve muhtelip gemi aksamı üzerinde tecrübeler yapıyorlar Tibre nehri üzerinde kürek talimleri yan memleketlerde bahriye kuvveti yetiştirmeye bağ- layacaklardır. Bu bal taammüm ederse kim bilir belki kara kuv- vetlerini de artık denizlerde talim ederken göreceğiz. Ve belki büyük fabrikalar toprakta olacağına denizde, sular üzerinde tesis edilecek. Ve, bahriye talimleri karalar üzerinde yapıldığı gibi, büyük transatlantikleri ve zırhlılan, dritnot- ları, hücum ganbotları, küçük ve büyük muavin kuvvetleri ile teltelbahirleride! karalar oOüzerinde hareket ve harp ederken göreceğir..