29 Eylül 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

29 Eylül 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No'1885—200 SERVETİFÜNUN 217 Alaturka Güreş müsabakaları Himayeietfal Cemiyeti tarafından tertip edilen alaturka güreş müsabakalarına 21 eylül Çarşamba günü Taksim stadyomunda başlanmıştır. Meydanın iki tribünün ortasına raagelen bir kısmında yere ge- niş bir çadır bezi serilmiş, Kurtdereli Mehmet ve Cemal pehlivanlardan mürekkep hakem heyeti or- A. A, Güreşlerde hakem olan meşhur Kurtdereli ehmet pehlivan teda bir masaya oturmuşlardı. Seyirciler hakem heyeti etrafında ve kısmen tribünlerde yer almışlar- dı. Günün tatil günü olmaması ve müsabakaların bir taşfiye mahiyetinde bulunması döolayısile seyirci adedi çok değildi. Güreş yerinden biraz uzakta iki zurna ve davul çalıyor koca meydanı çın çın öttü- rüyordu, Önce küçük orta güreşleri yapıldı, Bulgaryalı Rüstem künde ile Adapazarlı Hüseyne, Ağaç altılı büçük Hasan ters paça ile arabacı Hüseyne, İzmirli Aşir, ters paça ile İzmitli Hüseyne, İstanbullu Hasan Basri de Karamürselli Subhiye yenildiler, Bundan sonra bu dört galipten İzmirli Hüseyinle Adapazarlı küçük Hüseyin, İzmitli Hüseyinle de Ke remürselli Hüşnü tutuştular, Arabacı Hüseyin Adapazarlıyı ters “kepçe ile ayakta yendi, İzmitli Hüseyin de Karamürselli Hil- miye pes etti, Bu suretle arabacı Hüseyinle Kara- mürselli Hilmi finale kalmışlardı. O gün küçük orta için başka güreşçi gelmediğinden bu iki güreşçi son müsabakayı yapacaklardı. Bundan sonra büyük orta güreşleri yapıldı. Ki- reçburunlu Mehmet Ali ile Yıldırım Bekir berabere kaldılar. Gönenli Mehmet de Bursalı Hüseyni yendi. O gün küçük ve büyük orta güreşlerine devam edilecek ve ağlebi ihtimal baş altı güreşlerine de başlanacaktı. Müsabaka üç gün devam etmişti. Cuma günkü son müsabakada Baş altı güreşleri birinde baş peh- livanlar ortaya çagırıldılar. Altı pehlinan da hazırdı Birer birer levent vücutları, kendilerine hag salıntılı yürüyüşlerile seyircilerin arasından süzülerek güreş bezinin üstüne çıktılar. Kara Ali pehlivan çıkarken bilhassa alkışlandı. Uzuu boyuyla, geniş omuzları ve mütevazi tavırlarile halka dönüp o kadar şık bir reverans yaptıki bir daha alkışlandı. Yağlanma işi bittikten sonra Kara Ali pehlivan Tekirdağlı Hüseyin pehlivanla, Adapazarlı Cemal Bulgaryalı Arif pehlivanla Mandıralı Ahmet Manisalı Rifat pehlivanla tutuştular- Kurtdereli Mehmet pehlivanın Meş- rutiyet senelerindeki bir resmi Güreş başlıyalı bir buçuk saati geçmişti. O esnada Kara Ali zorlu rakibini terepaça ile yeniverdi. Yirmi dakika sonra Manisalı Rifata pesettiren Mandıralı Ahmetle güreşe başladılar onuda on dakikada kün- deye aldı ve o esnada Ahmet Kara Aliye pes etti. Cemal ve Bulgaryalı Arif pehlivanların güreşi davam etmekte idi hakem heyeti tarafından bu güreşin bir neticeye müncer olamıyacağı anlaşıldıgından müsa- baka Kara Alinin galibiyetile neticelendi. -—