18 Mayıs 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

18 Mayıs 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

No.1918—233 SERVETİFÜNUN 401 Tarihi Bini Olan Eski Eserler me ii ak < Boğazköyü civarında Yazılıkaya'da Eti kabartmaları Anadolumuz kadar tarihi zengin ve eserleri çok ve mütenevvi yer- ş yüzünde başka bir memleket yok- i tur. Üzerinden yüzlerce medeniye- tin geçtiği yurdumuz bu medeni- yetlerin bıraktığı yüz binlerce abi- denin toplandığı yerdir. Baha biçilemez kıymette pekçok parçalar Osmanlı İmparatorluğu zamanında yadellere kaçırılmıştır, Bu nefin eserler geçen aâırların ih- mal ve teseyyübü, bazan da ceha- letin kasti tahripkârlığı yüzünden bir kısmı da harap olmalarına rağ- men asli güzelliklerini muhafaza et- miştir. Adım başında tesadüf etti- ğimiz ufak ve büyük kıt'alardaki nefis eserlerden başka, han, hamam, cami, medrese, çeşme, türbe, tekke, kale, kervansaray, mezarlık, ya künbet, bedesten, aşhane gibi yüz- leres millt büyük tarihi nefiselerin tamir ve idamelerinin de artik çok- tan zamanı gelmiştir. Milletimizin büyüklüğünü gösteren ve ayni za- manda beşeri medeniyetin de en muhteşem fasıllarından birini tem- sil eden bu sbideleri korumak milli büyük vazifelerimizden en mühim- miui teşkil etmektedir. Bunları mu- hafaza birinci derecede bir kültür meselesi olmakla beraber ayni za- manda memleketimize, Mısır ve Yungnistan'da olduğu gibi, pekçok ilim adamları ve seyyahlar celbi imkânınıdatemin edecek bir iktisat : - işidir. Milet harabesinde büyük tiyatro. ii