18 Mayıs 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

18 Mayıs 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

396. SERVETİFÜNUN No.1918—233 Rodos'ta bulunan Kti eserleri Profesör M. Giulio Jakopi Rodos'ta bulunan Eti Rodos asarı atika müzesi müdü- rü M. Ginlio Jakopi ile refikası etnograiyacı ve edip Mme. Marica Monte Santo geçen hafta İstanbul'- dan Ankara'ya gitmişler ve orada Eti eserlerinin Yunan san'atı üze rindeki tesirleri hakkındaki tetki- katı neticelerini alâkadarlara izah ettikten sonra İtalya'ya dönmek üzere tekrar İstanbul'a gelmişlerdir. Dr. Jacopi, henüz pek genç ok makla beraber, on senedenberi Ro- dos'ta ve Ege adaları hafriyatı ve asarı atika taharriyatını idare et- mektedir. Kıymetli profeaör Roma Darülfünunu bitirir bitirmez muh- telif Akdeniz memleketlerinde uzun tetkik seyahatleri yapmış ve bu tetkikatına ait bazı eserler neşret- Mm. Marica miş ve maruf arkeologlardan Karo tarafından pek siyade takdir edil- miştir. Prof. Jacopi'nin Ege ads- olduğu <Clara Rhodos» namındaki T ciltten mürekkep muazzam eseri, gerek yapılan tetkikatın ciddiyeti noktni nazarından ve gerek mub- tevi olduğu vesaikin eheminiyeti cihetinden, bu sahada yapılmış olan en mükemmel eserdir, Yine gJacopi'nin eserlerinden olan ve Rodos Müzesinde bulunan « Corpus Vasorum » namındeki eser de çok kıymetli bir tetkik olup Edmond Pottier'nin >> takdir- lerine mazhar olmust Genç ve nm profaupitin zevcesi olan Madam Marica Monte Monte Santo bir Ege elbisesile Santo da Ege adaları hakkında kiymetli tetkikler yapmıştır. Peki Yunan edebiyatını ve mitolojisini fevkalâde mükemmel bir derecede tanıyan Madam Marica Jacopi de yapmış olduğu tetkikler hakkında birkaç eser yazmıştır. Türk inkılâbının pek ziyade takdirkârı olan Dr. Giulio Jacopi Ankara'da görmüş olduğu 8amirat dostluk ve hüsnü kabulden bize pek hareretle bahsetti, ve Anadolu": da, ve bilhassa Kayseri, Yozgat ve Malatya vilâyetlerinde Hitit eserleri taharriyatı yapacağını söy- ledi. Bu hususta kıymetli profesöre muvaffakıyetler temenni ederken, değerli okuyucularımığa da, Rodos ta keşfettiği Eti medeniyetini ha-