17 Kasım 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

17 Kasım 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

. No. 3304—319 ettirdi. Mustafa Kemal de bunu memnuniyetle kabul ederek mev- hum fırkayı bir ay zarfında muha- rebeye muktedir, güzide bir fırka haline soktu. : Cihan harbinde büyük bir mu- vaffakıyet kazanan 19 uncu fırka, işte budur. Diğer kuvvetlerin de emrine verilmesile Mustafa Kema- li Maydos mıntakssının kumanda» nı yaptılarsa da pek 'az zaman sonra miralsy rütbesinde diğer bir fırka kumandanını fırkasile bera ber bu mıntakaya gönderdiler ve kaymakam Mustafa Kemal beyi ,mıntağs kumandanlığından ayırs- rak fırkasile beraber Bigalı köyü- ne çektiler. İstanbulu ilk kurtarış *“# Arıburnuna düşman ihracı baş- lar başlamaz, bu büyük asker kendi teşebbilsile yetişerek taarru- za geçti ve düşmanı sahilde dur- durdu. Yarım adanın istilâsmne li İlâf kuvvetlerini akamete mah küm etti. Türkiyenin her tarafin. de İstanbulu kurtaran bu muvaf- fakıyetler şayi olunca, kendisine karpı en derin şükran hisleri u- yandı. 19 mayız 1915 de rütbesi mi- ralaybğa yükteldi. Yüz bin kişilik Eiçner ordusu gene Mustafa Kemali buldu. Conk be yırında ve Kocatepeds yaptığı tö- Düşman Çanakkaleden çekilin» ce Mustafa Kemali Kafkas cebhe- sing man Diyarbekirde iken mitlıyalığa terfi etti, Bu 34 yaşındaki general Kaf- kaata da Bitlis ve Muşun İstirde- dile neticelenen muvaffakıyetli askeri harşketler yaptı, 1917 de Milletin kalbinde yaşıyan Guti Hicaz kuvvei öeferiyesi kuman- danlığına nakledildi, Orada tehli- keleri sermiş, tavsiyelerde buluu- rap da teklifleri nazarı itibure slınmamış, bu yüzden Hicaz ve Suriye telâketleri meydana gesi miştir. : Şamdan Kaika ikinci ordu kumandanlığına, oradan da Yıldı. rım orduları gruyunu teğkii edey kuvvetlerden bizinel kolordu ku mandanlığına beyin edildi.