17 Kasım 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

17 Kasım 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

area 390 SERVETİFÜNUN No. 2204—319 ATAMIN ÖLDÜĞÜ GÜN KARA HABER Bu sabah dudaklarda titredi kara haber, Bir bahçe yaratırdın istersen bir çiçekten, Gözlerime çekildi göz yaşından perdeler, Sen ki zafer yolunda Şefimizdin, Atatürk, Ben öleydim bu acı gömülmeden gönlüme. Hem ufuk gibi renkli, hem denizdin, Atatürk, Atam, Atam, Atamız, nasıl kaydın ölüme! Nasıl oldu, sen öldün? Nasıl oldu bu zulüm” Sen ki her nefesinle bize bahtiyarlıktın, Nasıl el dokundurdu o altın başa ölüm! İnsanlığın üstünde şerefli bir varlıktan, Gözlerin kapandı ha, şefkat dolu gözlerin, Sen ki ölen milleti dirilttin bir hızınla, On sekiz milyon işte arkanda öksüzlerin, Bu ölkeyi yarattın o parlak yıldızınla, Bu, öyle bir acı ki ebedi bir doğumda, Sen ki ne yıldırımdan korkardın ne şimşekten, Bn sabah güneşimiz göndü bir uçurumda, Halit Fahri Ozansoy MM Atatürk ve Ismet İnönü Bir tarih kapandı, bir tarik açılıyor. Kapanan, dünyada insan oğlunun yapabileceği en büyük harikayı yapan dehanın eseridir, Açılan, o eserin gerefle dolu eşiğinde o şerefi, o yüceliği devam elltirmiye and içen neslin, daima Ondan aşık alacak olan eseridir. Ve bu iki eser birbirine perçinleşmiştir. Atatürkün ölmez eseri. Türk milleti, büyük kurtarıcısına, büyük inkilâbcısına, büyük Şefine ağlıyor. Geçecek asırlar, bu göz yaşlarımı dindiremez. Fakat Türk milleti, ebediyete intikal eden o büyük adamın ruhunu dünyanın sonuna kadar şad edecek yegâne tılaamı da Onun sağlığında olduğu kadar ölümünde de Ondan aldığı sonsuz enerji kaynağında bulacaktır. İşte İsmet İnönü, o aziz ölünün karşısında bu kaynağın ulu Türk milletinin bağrından kopan en coşkun çağıltısıdır. Ancak İnönü ve Lozan kahramanını bugün milletimizin ve devle- iimizin başında görmek sayesindedir ki Atatürkün Türk gençliğine emanet ettiği şerefli mirasın en aşil ve en kudretli bir ele geçtiğini görüyor ve ayaklarımızda hâlâ yürümek, ciğerlerimizde nefes almak kudreti bulabiliyoruz, Bugün Atatürkün zafer, inkildb ve ülkü arkadaşı İsmet İnönü etrafında halkalanan Türk milleti yalnız bununla teselli duymaktadır. İsmet İnönü, Atatürkün yarattığı tarihi, yarattığı eserleri bütün parlaklığı ile kavrıyacak ve bu kara günden itibaren yarına yeni tekâmül hızlarile devredecek en büyük mahfazadır. Türk milleti yeni cumhur reisini bunun için sevecek ve atasının eserleri önünde Onun en yakin arkadaşını görmekle daima bunun için gurur ve istikbalden itimad duyacaktır. Halid Fahri Ozansoy