17 Kasım 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 24

17 Kasım 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 24

SERVETİFÜNUN No. 3204—3519 ; Bi ya Tağiak İvbuğnü ii kap İnlihab etaniştir. Mecliste Relsicümhur vekilinin beyanatı Hükümetin tezkeresi ile rapor okunduktan sonra, Reis Abdülhâlik Renda ayağa kalkarak saklamağa Generel İsmet İnönü çocuklarile birlikde Atatürkün En Yakın Arkadaşı İsmet İnönü eliyin vw Milletin ittifa- Beisicümhur seçildi muktedir olmadığı büyük bir te-. essür ve heyecan içinde şu beya- natt& bulunmuştur : — Çok sâyın arkaşlarım, Bü- yük Halâskânmızın ölümünden hepimizin ve bütün milletin duy- duğu elemin ne kadar büyük ve derin olduğunu dündenberi gerek kendimizde ve gerekse millette gördüğümüz büyük adlarle amlı- yoruz. Bugün burada bunun İğin gok söz söylemek imkânı, teşkilâtı esasiye kanunun bize emrettiği bir vazife dolayısile yoktur. Bunun başka bir güne talikine müsadeni- zi rica ederim. Teşkilâtı esasiyenin emrettiği vazifeyi ifa etmek, o da bişim için büyük bir vecibedir. Bu vaslifeyi ifaletmeden evvel çok aziz ve büyük ölünün hatırasını tebeilen ayakta, beş dakika süküt ile kalmanızı istirham ederim. Beş dakika süküt Bütün bazurunun ayakta ve derin bir huşu ile dinledikleri bn beyanatı takib eden süküt dekika- larinın ilk Anında başlıyan hıçkı- rıklar, birden, bütün içtima salo- nunu garmiş bulunuyordu. Vekiller, meb'uslar, dinleyici- ler araşında bulunan ordu erkânı ve bütün samiin göz yaşlarını saptedemedikleri görünüyordu ve bu teessür tezabürstı, kordiplomâr tik localarına, samiin ve matbuai mümeşsilleri arasında bulunan 60- nebilere kadar sirayet eylemişti. Bütün kalbler Büyük Şefin yük- sek bâtırasile çarpıyordu. Relsicümhur imtihabı Bu heyecanlı tazim dakikala- rından sonra, Başkan Abdülhâlik Renda teşkilâtı esasiyenin 34 üncü maddesi mucibince Reisicümhur intihabına başlanacağını bildirdi. Hafi olarak reylerin toplanma- sını müteakib Meclis huzurunda yapılan tasnifi örü neticesinde Abdülhâlik Renda bütün Meclisin ve bazırunun şiddetli ve sürekli alkışları arasında, Malatya meb'usn İsmet İnönüntn 948 reyle mev- cudun ittifakile Relsicimbur inti- bab edildiğini bildirerek, yeni Reinicümhüru yemin etmeğe daveb eylemek üzere celseyi 20 dakika tatil etti.