26 Aralık 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 29

26 Aralık 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 29

Zonguldaktan bir manzara #> Bir Düşünün — 57 inci sayfadan devamı — 29 — Japonların mukaddes da- ğı nedir? 30 — Süveyş kanalının geniş- liği nedir ? 31 — Bir yarış atının azami sürati nedir 32 — Her iki gözünde ayi ta- ratta bulunan balıkların adı nedir? 33 — Kürrelarz ve diğer yıl- dızların güneşin etrafında döndük- lerini ispât ederek Modern Astro- nominin temelini kim atmıştır * 34 — « Ay sanatı > nın kim bestelemiştir * 35 — Mısırda hangi nehir «asil» addedilir 7 ” 36 — Bir senfoni nedir!” 37 — Amerika ismi nerededir! 38 — Muasır en büyük heykel. traş kimdir? 39 — Dekart'ın en meşhür cümlesi hangisidir ? 40 — Goethe ölürken ne de- raiğti 1 Dikkat; Bu guallere gelen ilk gelen ce- vaplardan en hakikate yakın olan: lara birer sürpriz yapacağız. Bu seri gelecek sayıda devam ederken bugünki sorulanlara cevap verilecek. Böylece okuyucularımız küçük ve lüzumlu bir ansiklopedi elde etmiş olacaklardır. Tarihi Hataydan bir görünüş Kimbilir ne biçim kadınlardır! Çünki Vera tek fakat iyi bir şey bilir sgk bambaşka bir şeydir. Erkek seni alır başını duvar- lara çarpar tokatlar ve keyfi varsa üstelik öperde! Tıpkı çekişken atletin onu sa- kalından yakalıyarak boğazından yediklerini geriye getirircesine çn- sesine indirdiği yumruklar gibi... İşlenmiyen bir tren hattına vu- ran ender lokomotifler gibi onun hayatına dalmış olan az erkekler böyle yapmıştı. Bunlardan birisi için, çünki Vera Goluba'nında kalbi bütün kadınlarınki gibidir. Vera Goluba ilk defâ olarak usturayı sakalına götürmüş sakal ve bıyıklarını traş ederek, sakalı yerine yetişinciye kadar dört ay işsiz sokaklarda kalmıştı. Aşk böyledir. Böyle erkeklere pek az rastlanır. Cüce bunlarla mukayese edilemez. Canın sıkıldı- mı cüceyi maymun Tili gibi pan. tolonundan yakalayıp yukarı kal- dırabilirsin ve su dolu kovayı bı- *raktın mı boğulur. Hey, Vera Goluba, Veruşça Goluba, çok gördü, çok sevdi, çok yaşadı. Aşk oyun değildir! Neagu RADULESCU 59 — Servetifünun — 2313