26 Aralık 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

26 Aralık 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

SB E A V Sahibi ve müesslsi A. İhsan Tokgöz Maşriyat Müdürü : H. Fahri Ozansoy Fiyatı 15 Krş. E T İ F UYANIŞ SİYASİ — EDEBİ —İLMİ —SOŞYAL— HAFTALIK GAZETE © Kuruluşu 1091 UN U NN Ya 50 — cm 89 No. 2315 Telgraf : Servetifünun İstanbul Telefon: 21013 26 Birincikâyun 1940 Perşembe HAFTA HASBIHALI Unutulmaz bir gün: 4 Birincikânun — Milli Şefimizin iltifatları — Mülkiye mektebinin şerefli mezunları Yazan : 4 Birincikânun günü gözümün önünden hiç git- miyor. Siyasal Bilgiler oku- lunun konferans; salonun- da mektebin en eski dip- lomalısı olarak kürsiye gel- diğim dakika ilk sırada sevgili Milli Şef İsmet İn- önünün bulunduğunu bil- iyordum. Reisicümhurumu- zun bu irfan müessesenin yıldönümü toplantısını teş- rif buyurmaları, sade kon- ferans salonunda hazır bu- lunanlar için değil, bütün eski Mülkiye mektebi me- unları için ve müessese- nin hali ve istikbali için “ dahi, son derece mühim ve mesud bir hâdise ol- muştur. Siyasal Bilgiler okulu gördüğü bu yüksek «lâka ile nekadar iftihar etge azdır, Hele Milli Şe- tfimizin canlı ve ruhlu hi- tabesini dinledikten sonra orada hazır olanlar sanki tek bir vücud olmuştu, her- kesin gözleri İsmet İnönü- nün şirin simasına bağlanmıştı ve diyebilirim ki hazır olanların kâf- fesinin yürekleri bir ahenkte çar- pıyordu. Evet, tereddütaliz ve asla mubalâğasız ve son derece samimi olarak tekrar ediyordum ;, Milli Şef İsmet İnönünün Siyasal Bilgiler Ahmed İhsan Müli Şef İsmet İnönü Siyasal Bilgiler Okulunda, hitabet kürsüsüde okulunu ziyareti ve konferans kür- sügüne çıkıp münevver gençliğe sözler söylemesi, Mülkiye mekte- binin tarihinde en parlak ve çok aydınlık sahife olmuştur. Mülkiye mektebinin 64 yıllık diplomalısı olarak konferans kür- TOKGÖZ süsünde hasıl eylediğim he» yecanın kaynağı işte bu dü- şüncelerdi. Manevi ve ilmi mevcudiyetimin kaynağı o- lan Mülkiye mektebinin yarım asırlık tarihçesi gö- zümün önünden geçiyordu: Mülkiye mektebine gi- rişimin hikâyesini İkineiteg- rin sonunda çıkan nüsha- mızda anlatmıştım; mek- tepte iken dimağlarımızı aydınlatan yüksek bilgili hocalardan dahi bahgetmiş- tim, Şimdi birazda be- nim mektebe, girdiğimden sonra orada bana arkadaşlık edenlerden bahsedeceğim : Burada başda, Sadrâ- zamlık eden ve geçen harp- te Berlinde büyük elçimir olup orada irtihal eden Hakkı Paşa gelir. Hakkı Paşa ile mektepte bir sene beraber bulundum. Kendisi son &ınıf talebesiydi, Ben ilk siınıfdaydım. Sene &80- nunda Hakkı Paşanın ve Rıfat Paşanın diploma alığ- larını görmüştüm. Bu zatların ikisi dahi memleketin nurlanmasına ve yeniliğe doğru gitmesine çok biü- yük hizmetler etmişlerdir. Hakkı Paşa Babıâli Hukuk müşavirliği dairesindeydi. Meşrutiyetle bers- — Lütfen sayıfayı çevirinis — 55 Servetifünun — 2314