4 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

4 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Dümyada Verem Harpten Sonra Verem Azalmış Bunun Sebebi, İçki Kullananların Azal- ması İmiş Veremin tahribatı hakkında harpten sonra yapılan bazı ter kikler, mühim neticelerin meyda- na çıkmasını temin etmiştir. Me- selâ gıdasızlık meselesinden bhas- talananların nisbeti bertaraf edi- lirse, umumi harpten sonra Av rupada veremlilerin azaldığı gö- rülmüştür. Bunun sebebi de yine harpten sonra sarhoşluğun azal- masına atfediliyor, memlekcilerden Fransada senevi (100; bin kişide (217), Almanya, İtalya, İspanyada (160) İngilte- tede (146), Belçikada ('35) kişinin öldüğü tesbit olunmuştur. Bütün Aimanya, Seçmek İçin Avrupa Bir Devle Bütün Alman milleti Avrupanın şimal memleket- ierile beraber vücut terbiye ve en çok ehemmiyet güzelliğine En iyi istatistiği mevcut olan veren, bu uğurda en fazla ça- lışan milletlerinden biri de Alman- yadır. “Tabiate avdet, mazariye- sini terviç ederek çıplak yaşayış i tarzını kabul etmiş memleketlerin İ SON POSTA .. En Münasip Vücutlu İnsanı | Bir Müsabaka Ya ptı arasından seçilen en mütenasip vücutlu yirmi kişi Ahiren bütün Alman milleti ara- sından, vücut tenasip ve ahen- gi itibarile en elverişli İnsanları bulup seçmek için Laypzigde bir müsabaka yapılmıştır. Milyonlar- ca sporcu ve atletin iştirak etti- ği bu müsabaka neticesinde vü- cutları kusursuz olarak ancak başında yine Almanyayı görüyoruz. |' yirmi genç seçilebilmiştir. Ekse- Haline Gelince... Elektrik veSan'at Merkezlerini Bir Nok- tadan İdare Etmek Kabil Olabilecek. Bu duvar üzerinde ge arlak daireler, muazzan şimendiler şebekesinin işaret ve- rici merkezleridir. Bu şebekenii - seci ifade edebilmek için bu merkezden tam (1.750,00) muhtelif. işaret şekli vermek lâzım geldiğini düşünmek kâfidir. Bu merkez elyevm me” cut değildir. Fakat bir Alan elektirik mühendisinin vücuda £* tirdiği bir projedir ve bi” Ar rupa elektrik merkezlerisin idare- sini temin edecek şekilde tanzim olunmuştur. Bu merkezde her Şey elektrik kuyvvetile yapılıp işle mektedir ve bunun başındada topu topu tek bir adam buluns- i zu NE Müdür veya herhangi bir isim verilebilecek olan bu 7» masa başından kezlerini göz önünrie tutabilecek, levha de görülecek, değişikliklere gör. a düğmelere ta Pa- riste ei; bir eks- pres katarına yol verebilecek yo- lunu kapayacaktır. Alman mü- hendisi, bu projeyi, vücuda geti- rirken bir gün gelip Avrupanm bir avrupa müttehit devletleri halini ? alabileceğini ve mevcut devletlerin aralarındaki hudutları kaldıracak- larını besap ederek yapmıştır. O- vakit, bu mosszam merkez, he- men bütün Avrupa kıt'asının ha- oka vasıtalarının nâzım vazife- sini gi pa £ /Çinde Bir Kadın Harbi Bir Güzelin Gözleri çin Birçok İnsan Aylardan- beri Boğuşuyor Çin ile Japon ihtilâf içindedir. Bu ihtlâfta Çin zayıftır. Çünkü dahilen de harp halinde bulunu- yor. Bu hârpler siyasi olduğu ka- dar menfaat harbidir de. Meselâ Çinin içlerinde, Hindistanin ya- nında bir (Tibet) vardır. Bir genç kızın güzel gözleri yüzün- den orası da kan ve ateşe boğu- luyor. Bu o bâdise şundan çık- mıştır; Tibet Lâmalarından birinin oğlu maruf bir Çin Devlet adı- munın kızına âşık olmuş ve kızı istemiştiştir. Fakat ret cevabı alınca kızı cebren ele geçirmek istemiş ve asker (o sevketmişrir. Öbür taraf ta silâhla mukabele edince kanlı bir harp başgös- termiştir. Şimdi iki taraf altı aydanberi barp içinde | bulunu- yorlarlar, Son (mücadelelerde erkek tarafı galebe çalmıya baş- lamıştır. | Lâma tarafının askerleri pusuda bekliyorlar riyeti sporcu olan, umumi nüfu- su seksen milyona yaklaşan bu muazzam kütle arasından vücut- | ları kusursuz olarak ancak yirmi kişi bulünabilirse spor ve beden terbiyesini ihmal eden milletler arasında yapılacak böyle bir mii- sabanın nasıl bir netice vere- bileceğini ediniz. artık siz tahmin ii Yükte hafif, pahada ağır eş- | l yanın naklinde en çok işe yara- yan vasıta muhakkak ki tayyare lerdir. Çiçek, elmas, nadide eşya sevkinde tayyareler büyük hiz- metler gördükleri gibi, işinin başında biran evvel bulunmak istiyen iş adamlarının istifade et- tikleri nakil vasıtalarıma en birin- cisi yine tayyaredir. Bu resimde tayyarelerin daha başka türlü İ nakil işlerinde kullanıldıklarım da İ görüyoruz. Sandıklar, hususi su- rette yapılmış, yılan kertenkele gibi ve lehlikeli hayvanlara mahsus muhafazalar» dır. Bu hayvanlar, bu sandıklar yerleştirmekte, kapaklar kapam- soğuk kanlı — enn, İngiliz Zabitasında Polislere Telsiz Makineleri İDağıtılıyor Bu Suretle Canilerle Daha İyi Mücadele Etmek Ümit Olunuyor İngilterenin Brayton vilâyeti zabıtası, şayani dikkat bazı tec rübeler yapmaktadır. Bu tecrü- beler, bütün İngiliz polis memur- larını radyo âleti ile teçhiz et- mek gibi mühim bir ga bedef tutuyor. Be ee şekli şudur: Polis müdüriyetine, on iki kilometre dahilinde işaret vere- bilecek bir telsiz istasyonu kon- muştur. Her polis memuruna da alan ve veren kabiliyette birer küçük telsiz makinesi verilmiştir, Bu telsiz makinesi merkezin işa retini kaydeder etmez memur derhal kulaklığını takıyor ve ve- rilen talimatı dinliyor. Bu tecrö- belerden büyük faydalar bek- İeniyor. Tayyareler Sade İnsan Nakline Yaramıyor Resimde Gördüğünüz Gibi Tehlikeli Hayvanlar Da Bundan İstifade Ediyor Dikkat, canlı hayvan vardır. yazılmaktadır. Hayva- nat bahçeleri, sirkler bu suretle tayyarelerden büyük Jistifadeler temin etmektedirler, Fakat böyle bir tayyarede, kazara kapağı açılar cak bir sandiktan çıkacak tehli- keli bir yılanm tayyare yolcuları arasında busule © getirebileceği dehşetli heyecanı tasıvvur eder- seniz, hiç kimse, böyle kolilerle seyyahat elmiye razı olmaz. Ni tekin geçenlerde, böyle bir hâdk se olmuş, tayyare pilolu sör'atle yere inmek suretile yılanın tehii kesini uzaklaşlırmya omuvs'fak olmustu.