19 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

19 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Haftada İki Defa Spro SPOR P:uzıb; ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı Okuyunuz. Konya Ve Adanada Spor Adana Futbolcuları Bay- ramda Kıbrısa Gıdecekler Konya ( Hususi ) — Şehrimiz- de #spor varlığı gittikçe geniş bir faaliyet çerçevesi dahiline girmektedir. Bilhassa futbol iti- barile oldukça terakki — vardır. Son haftanın futbol şampiyona maçlarını kısaca hulâsa ediyorum: Lise takımı, san'atler mekte- bi takımile karşılaştı ve galip geldi. Muallim mektebi takımı da muhtelit ortamektep takımını mağlüp etti. Müteakıben Gedikli takımı - Alay İdman Yurdu müsa- bakası yapıldı ve Gedikli galip geldi. Günün en mühim müsaba- kası —Askeri Ortamektep - ile İdman Yurdu arasında idi. Bu müsabakayı seyretimek için gelen seyirciler tribünleri doldurmuşlar- dı. Müsabaka beklenildiği gibi heyecanlı oldu ve nihayetine kadar ayni heyecan devam etti, Neticede Askeri Ortamektep gü- zel ve yüksek bir oyundan sonra iki sayıya karşı beş sayı ile ga- lip geldi. N goıı günlerde İzmir ve İstan- baklan — şehrimizdeki takımlara müsabaka — teklifleri yapılmıştır. İdman Yurduna yapılan bu müra- caatler, Kurban Bayramında şeh- rimizde müsakalar icrası tekli- finden ibarettir. Henüz müspet veya menli bir cevap veril- memiştir. Diğer — taraftan — şehrimize Adanadaki Torosspor Kulübün- dende bir müsabaka teklifi yapılmıştır. Verilen — haberlere göre Torosspor kulübü 23 tem- muzda şehrimize gelmek — ve bizim — öporcuların > geçenlerde Adanaya yaptıkları ziyareti iade etmek niyetindedir. Adanada Faaliyet Adana ( Hüsusi ) — Son bir ay zarfında burada spor hare- ketleri dolgun bir manzara göz- termektedir. Futbol müsabakala- © bararetli şekilde devam et- mektedir. Ayrıca spor seyahat- leri tertibi için de kuvvetli bir teşebbüs vardır. Ezcümle mınta- kamızın en kuvvetli oyuncuların- dan bir takım teşkil edilecek, bu takım Çukurova ismini alarak Kurban Bayramında Kıbrısa bir seyahat tertip edecektir. Takıma eski milli takım oyuncularından İsmet, Rağıp ve Âli Beylerde dahil olacaklardır. Bu seyahat teşebbüsü burada büyük bir alâka uyandırmıştır. Spor merak- hsı olanlardan birçoğu bu seya- hate seyirci sıfatile iştirak arzı- su göstermişlerdir. Diğer taraftan atletizm husu- sunda da yeni bir — teşebbüs vardır. Mıntakamız kulüpleri ara- sında umum? mahiyette atletizm müsabakaları tertibi için teşeb- büse girişilmiştir. Kulüplerdeki atletlerimiz. şimdiden — hazırlık idmanlarına başlamışlardır. Toros- spor Kulübü de kendi namına bir tahammül koşusu ve bir de bisiklet — müsabakası — hazırla- maktadır. Kara Alinin Güreşi Akhisar, (Hususi) — Civar kaza ve köylerden gelen binlerce halkın huzurunda meşhur Türkiye başpehlivanı Kara Ali ile rakibi Manisalı Rifat pehlivan karşılaş- tılar. Güreş çok çetin ve heyecanlı oldu. Bir buçuk saat devam eden heyecanlı bir boğuşmadan sonra rakipler berabere olarak — ilân edildiler. Dinarlı Mehmet, İsmail ve Ali pehlivanlar rakiplerini mağ- lâp ettiler. izmir Muhteliti Ödemişte İzmir 18 — (A.A.) — İzmir muhteliti bugün Ödemiş muhteli- ti ile bir maç yapmak üzere Ödemişe gitmiştir. Bugün yalnız ikinci takımlar arasında müsaba- lu icra edilecektir. Gazetemiz şimden sonra perşembe ve cumar- tesi günleri almak Üzere haftada iki p0 sayfam neşredecektir. Perşembe günkü spor sayfasında dünya spor hareketlerini, memleket — spor — hödiselerini ekuyacakcınız. Cumartesi — sayfasında: Cuma göskü — maçların tafsllâtımı bulacaksınız. Zengin Geçen Bir Cuma Dün Bir Çok Futbol Maçı Seyrettik istanbulspor - Anadolu maçından canlı ve heyecanlı bir vaziyet Dün yeni ilkbaharın ikinci güzel cuması idi. Hava sakin, açık, yagmursuz ve tozsuzdu. Bu sebeple gerek Taksimde, gerekse Kadıköyünde birçok futbol maçı seyretmek firsatınmı bulduk. Tak- simden başlıyalım : Taksim stadyomunda dünün ilk maçı İstanbulspor - Anadolu arasında yapıldı. Maç, sonuna kadar sarı siyahkların hakimiyeti altında geçti ve Anadolu takımı (8 ) gol yiyerek mağlüp çıktı. İkinci maç Beşiktaş - Süley- maniye arasında yapılacakte Fa- kat Beşiktaş kulübü resmi likten ayrılmak ve Olimpiyat likine işti- rak etmek kararını verdiği için dünkü maça gelmedi. Bu suretle resmi lik —esasından — sarsılmış oluyordu. Bu yapılamıyan lik maçından sonra Ölimpiyat maçlarına geçil- di ve Galatasaray ile İtalyan birinci takımları kaşılaşdı. Ha- kem Emin Beydi. İki takım da en kuvvetli kadrolarile sahaya çıkmıştı. Maçın ilk on da- kikası ikl tarafın da seri ve mütevazin hamlelerile geçü. An- —a Onlar Nasıl Çalışıyorlar? Bu resimde gördüğünüz atletler Amerikanın düğünüz çalışma yeri Los Ancelostaki maruf Kali- Dün en çok gol giren Anadolu kalesinin kulecisi cak 13 üncü dakikada basmın kuüvvetli bir şutunu İtalyan mü- dafii elile durdurduğu için penaltı cezası verildi ve bu suretle Ga- latasaray ilk golünü attı. Maamafih bu gol İtalyan ta- kımının cesaretini kırmadı. Dev- renin sonuna kadar — kuvvetli, seri bir oyun gösterdiler. Fakat devrenin sonlarına doğru Gala- tasaray ikinci golünü de atmıya muvaffak oldu. İkinci devrede İtalyanlar daha inkişafh bir oyunla işe başlad- lar, İki taraf mütevazin bir halde idi. Tesadüfe bakınız ki bu dev- renin 13 dakikasında da İtalyanlar ilk göolü attılar. İtalyanların bu ilk gölünden sonra oyun şiddet- lendi ve sinirli bir vaziyet aldı. Bu sırada İtalyanlar ikinci ve biraz sonra da Üüçüncü gollerini yap- tılar. Galalasaray —artık mağ- lüp — vaziyette idi. Kurtulmak için çok uğraşıyordu. Nihayet bir gol daha yaparak oyun 3- 3 be- rabere vaziyette sonuna erdi. Ga- latasarayın biraz çalışmasını te- menoi ederiz. Amerikan mektebi takımı karşı- laştı ve Fenerliler kazandılar. Sonra Fener (2) ile Bakırköy İdman Yurdu karşılaştı ve ( 1-1) beraberlikle — bitti. Müteakıben Altınordu ile Hilâl oynadı ve Hilâl (1-4) kazandı. Bundan sonra yapılan Moda- Kurtuluş maçında Kurtuluş (3-0) galip geldi. Bu maç bittikten sonra günün | en mühim müsabakası Fenerbah- çe ile Pera takımları arasında yapıldı. Oyun başlarken Fenerliler çok gevşek davranıyorlardı. Fakat gittikçe inkişaf eden Fener oyun- cuları bu en mühim müsabakayı beş golle bitirmiye — muvaffak oldular. Pera muhacimleri ise ancak bir gol atabilmişlerdi. Voleybol Dünkü Voleybol maçlarinda Fenerbahçe, Kasımpaşayı, Beşik- taş Eyip takımını, Galatasaray da Süleymaniyeyi mağlüp ettiler. Güreş Musabakaları Mıntaka güreş birinciliklerine dün Beyoğlundaki salonda (27 ) güreşçinin iştirakile başlanmıştır. İlk iki siklette 56 kilodan Vefa- Kumkapıdan Rıza 79 kilodan Yusuf Kenan birinci gelmişlerdir. Gelecek Ay Mühim Maçlar Yapılacak Önümüzdeki Nisan ve Mayıs ayları zarfında şehrimizde mühim futbol müsabakaları seyredece- ğiz. Bu müsabakalar maruf ecnebi takımlarile — şehrimiz — takımları arasında yapilacaktır. Şehrimize gelecek olan ecnebi takımlarından birisi Fransanın Rasing takımıdır. Bu takımla birlikte meşhur fut- bolcumuz Vehabın da şehrimize geleceği — haber — alınmaktadır. Diğer takımlardan birisi Macar- ların Milli B. takımı, öteki de İngilizlerin meşhbur Vestbam ta- kımıdır. Müsabakaların günleri ve adetleri henüz tespit edilme- miştir. Maruf sinema yıldızlarıdır. Bu gençler önümüzdeki 932 Olimpiyat müsabakaları için hazırlık idmanlari yapıyorlar. Orval Marten, Şarli Sansom ve Dik Noas ismindeki bu üç sporcu yıldızın resimde gör- zeum stadıdır. Bunların üçü de sürat koşucusudur. Mensup oldukları kumpanya, müsabakalarda kazan- diklari - takdirde — kendilerine mühim miktarda mükâfat verecektir.; Kadıköyünde Dün Kadıköy sahasında ev- velâ Fener küçüklerile Göztepe .