31 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

31 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

5 a— &—— Pazar Olanın Açık Mektubu Cemıyui ak- ne Muhterem Sir! Geçen gün gazetelerden bi- vi muteber ce- miyetinizden bah sederken tatlı tarafından aç- miş, zatı. âsi- İânelerinin 57 millete mensup 600 memur, daktilo ve hizmet- $inizle birlikte, İsviçrede letafetile . Meşhur. Leman gölü sahilinde kâin Cemiyeti Akvam sarayında Oturduğunuzu yazmlştı. Gazeteci- in biraz mütecessis ve dediko- ducu oldukları malümu âsilânele- tidir, Bu gazete de üstüne vazife Olmıyan bazı teferruata — giriş- Miş, ikamet, —otomobil, hiz- Metçi ve tenvir, teshin Ücretleri, tİyafet masrafları V. S... V. S... h sonra senede kırk bin Türk maaş aldığınızdan filân da tmişti. Malâm a, gazetecilere dedi- kodu lâzım... Güya sizin dört fane de muavininiz varmış, amma beşinizin de ne iş yaptığınızı bi- len yokmuş... Bittabi bunlar lâ- kırdı.., Zatı âsilâneleri mevki ve va- Ziyetinde bulunan bir kimsenin Fapılacak hiçbir işi — olmadığı farzedilse — bile Leman gölü kenarında muhteşem bir sarayda Yiyip içip ense yapıyor demek- tir ki fikrimce en mühim bir iştir. Bu mektubumla zatı asilâne- lerini tasdiden maksadım, bunları söylemek değildi. Cemiyeti Ak- vama dahil bulunan 57 milletten herbiri kudretine göre cemiyete para verirmiş. Ancak bunlar- dan birtakımı ahvali hazıra dola- Yısile borçlarını vaktinde oda ede- Miyorlarmış. Eh... Ayıplanmaz, değil mi efendim? En fazla borcu Olan?da bedbaht Çin devleti imiş. İşte ben bundan bahsedece- #im. Ne yalan söyliyeyim, bu ber adeta rikkatime dokundu. asilâneleri son zamanlarda Ülkenin başına neler geldiğini Meşagili kesire arasında işiteme- Mişsinizdir. Bunları ne siz sorun AZAR Mahalleliden biri — Gazete yazıyore Düyunu Umumiye hükümet konağı olursa Babıali satılığa çıka- rlacakmış... Hasan Bey — Olura... Bie vakitler Babıali milleti satılığa çıkarmıştı. Şimdi de millet Babınliyi satılığa çıkarınış çok mu ? Zahmete Deymez — Hasan Bey Ada açıkla- rında 1500 kiloluk bir - balık tutmuşlar, Balıkhaneye getirmişler. — Aman biraber, zahmete deymez.. Hemen tavasını yapıp yeseydil. sizden rica ederim: Şu sırada Çin Mmurahhasını para için pek sıkıştırmayın... Zavallı Çinlilerin akılları başında, halleri yerinde olsa emin olun ki borçlarını ver- mekte tereddüt etmezler. Nite- kim cemiyetinize dahil diğer bir devlet tayyarelerile enselerinde boza pişirdiği şu felâketli zaman- larında bile ne yapıp yaparak borçlarına mahsuben size yine bir miktar para bile vermişler... Bir, Çinin bugünkü halini, bir de cemiyetinizin gaye ve maksadı teşekkülünü nazarı insafa alır- sanız Konfuçüs ahfadını muteber cemiyetinize . olan borçlarından tamamile ibra etmekte tereddüt etmezsiniz zannederim. Bence şa- nınıza lâyık olan da budur. İstirhamımın kabul edileceği ümidile ihtiramatı faikamı arza içtisar ederim, asaletmaap ! &6 bendeniz ıöxliyıyim... Yalnız K asan Be :"I'W Hanım — Haberin var mı Hasan Bey: Amerikanin kah- H alı İstanbula gelmiş ! E Y — Aman komşu Hanım, iyi ki haber verdin! Hâlis et kaldık. Hemen şu zatin adresini öğreneyim de gidip 'en bir pişirimlik halis kahve istiyeyim |.. —W Okundan kurtuldu yay! Bağırdım: Vay başım vay! Sıfıra karşı bir gol Yedi Galatasaray ! Evvelce de beriki Bir yedi, attı iki... Yani ne Nihat galip Demek no mağlüp Zeki! Fenerbahçe kibirli... Ötekiler sinirli,.. Bu iş bitmiş sayılmaz, Daha ikili birli ! Alâ hakeme çatmış! Tozu dumana katmış ! Suphi de hiddetinden Tribüne şut atmış| Kiminin kıyafeti... Kiminin de hiddeti... Bitmez arltık bu işin Dedikodu ciheti! Hasan Bey Sıcağa Dair... İnsan kışın hamamda tellâk, yazın Mısır çarşısında veya kas palı çarşıda esnaf olmalı! x4 Yazın yakası açık, tırıl — urıl, kolsuz fistanlarla gezebilen ka- dınları gözümün önüne getirdik- çe dünyaya erkek geldiğime esef ediyorum! * Şemsiyelerin içine bir vantilâ- tör takmak kabil olsa yazlık şemsiye modası acaba geri ge- lir mi dersiniz? * Böyle giderse bu yaz galiba asfalt caddelerde asfalt çamurun- dan geçilmiyecekl ADĞ Rivayet! Hasan Beyden duydum: Yeşil Hilâl cemiyetinin Yalo- va gezintisi esnasında âzadan birinin grupltan sonra vapurun tenha bir tarafında şişe ile birşey içtiği görülmüş ve mütecasir der- hal şişe ile birlikte - yakalanmış. İçtiği şeyin rakı — olmayıp İi- kör olduğu anlaşılması üzerine adamın derhal denize atılması hakkında müfritlerin ileri sürdüğü teklif reddedilmiş ve likörün ye- şil renkte olması esbabı muhaf- fifeden addedilerek içenin İstan- bula dönünciye kadar ambarda hapsi ile iktifa olunmuş ! Su Mütahassısı — Hasan Bey, belediye Ay- rupadan bir su mütahassısı ge- tirtiyormuş. Fakat daha kontrat imzalanmadığı için mütahassısın ismini gizli tutuyormuş.. — Aman birader, mütahassı- sın ismini hiç Ööğrenmesek te olur.. Elverir ki bu mütahassıs sulak bir yerde yetişmiş biri ok- sun! . .ve Çiftliği asan — Bey; Düyunu U- mumiye bi- nası Vilâyet Ko- nağı — olduktan sonra eski Babı- âli satılığa çı- karılacakmış. Ga- zeteler — yazıyor. Gel seninle Ba- bidliyi biz alas h. Hasan Bey bir iskemle çekip oturdu. — Ceç kaldın oğlum.. Babıâli çoktan satılmış. — Yok canım, Hasan Bey.., Bu söylediğim yeni havadis... Hem dur bakalım, vilâyet bir kere Düyunu Umumiye binasına nakletsin. Babıâli ondan sonra satılacak. — Yok, yok... Babıâli satıl- mış. Hafta alan adam - orasını çiftlik yapmış... — Nasıl olur Hasan Bey... — Canım, ben kendi gözümle gördüm! — Çoktanberi yolum © tarafa düşmemişti. Geçen gün gittim, Bir de ne görsem beğe- nirsin... Babıâlinin bahçesinde tavuklar, — ördekler, tavşanlar... Çeşit çeşit çiçekler sebzeler... Orasımı —alan — tabiat — sahibi, meraklı bir adammiş.. Ne de güzel şeyler yetiştirmiş maşallah.. Babıâli mükemmel bir çiftlik ok muş! Mesele © zaman anlaşıldı! — İlâhi Hasan Bey... Vilâyet konağı bahçesinde sel çiçek, kümes hayvanları sergisi açıldı... Sen ondan bahsediyorsun !.. 0 Da Gitti! — Hasan Bey Şişli tarafında bir köy var. Hani seninle gidip ucuz et almıştık... Hatırladın mı? — Bilmez miyim yahu... İn- san İstanbulda ucuz et aldığı yeri unutur mu hiç... Şu bizim Mecidiye köyü... — HAa, işte Mecidiye köyü de üç dört gündenberi İstabul bele. diyesinin hududu dahiline alınmış.. — Eyvah... İstanbulun ucuz bir yeri vardı. Demek bundan sonra orada da bet berket kal- dedi. Komşu — Millet Meclisinde yine inhisarlar hakkında hararetli münakaşalar olmuş... Hasan Bey — Tütünle tuz bahsi istediği kadar kızışsın... » hârütla ispirtodan kaza çıkar diye korkarım. Yalnız b a Ka