June 28, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

June 28, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Siyaset Âlemi Lozan Konferansı Etrafında Lozan, 27 — Pazar günü, pek liğinden istifade eden heyetler, kırlara gitmişler veya gölde gezin- tiler yaparak eğlenmişlerdir. M. Germen Marten, bütün gün çalışmıştır. Mumaileyh, İngil- tere Ticaret Nazırı M. Runsiman şerefine bir öğle ziyafeti çekmiş, akşam yemeğinde de Mak Donal- dın misafiri olmuştur. Bütün bu telâkilerin teşrifat icabı olmadığını ve nazırlar ara- sındaki mükâlemelerin yarın baş- hyacak olan büyük günlere ait ptogramlar hakkında — cereyan etmiş bulunduğunu söylememiye hacet yoktur. Fon Papenin Beyanalı Berlin, 27 — M. Fon Papen tamirat ilga edildiği takdirde Fransanın mali tavizata hakkı olacağı suretindeki beyanatı, sağ cenah Alman matbuatının şiddetli tenkitlerini davet etmiştir. Belçikanın Plânı Lozan, 24 — Belçika, kendi plânının taslağını vücuda getir- | miştir. Bu plân, Almanya'nın sınaf matlübatının gayet kuvvetli bir merkezi şirket yedinde cem ve seferber - edilmesini — natıktır, bu suretle —Almanya'ya döviz temin edilmiş olacaktır. Almanyanın — plânı, merakla beklenilmektedir. — Almanya, bu plânı ile tamirat meselesini hal- ledeceği ümidinde bulunmakta- dır. Bir müddettenberi —Avrupa- nn — kalkınmasına müteallik olan, — meselâ — bir — Avrupa we bir de Tuna federasyonu tesis edilmesi projeleri gibi tekliflerde Snayak olmuş olan Fransa hükü- meti de niyet ve maksatlarını tasrih ve ikmal etmiye amade bulunmaktadır. Fransız Bütçesinde Tasarruf Paris 27 — — 40,000,000,000 kadar tahmin olunan bütçenin bu mali seneye ait açığı kapat- mak için masarif 3,000,000,000 | miktarında tahdit olunacak hem- de 1,000,000,000 miktarında bir tasarruf için hazinece terlibat alınacak ır. Dünkü kabinede M. Palman- de'nin serdetmiş olduğu teklif- lerin müzakeresinden sonra mu- maileyhlen — bilhassa — aşağıdaki noktaları ihtiva edecek bir melin EDEBI TEFR.KAMIZ : 52 VİKT Muharriri: Knut Hamsunr — Bunları kim söylüyor? — Rişmont dün latıyordu. ÖO tabil bilir. mondu tanımaz mısın? — Pek te iyi hatırlamıyorum. Bir defa şerefime bir nutuk söy- lemişti. Gömleğinin üzerinde bir elmas iğne vardı. Ondan hatırım- da kalan hepsi bu kadar. — Çok, çok iyi bir çocuk. Riş- Ah! Bana yaklaşıp önümde eği- | lerek: Matmazel belki beni tanı- Mmazlar, deyişi yok mu?... İşte oza- | man akşam anr- | 'Muhtaç 'Devletlere |(Kredi Lozan 27 — Avrupa devlet- leri için müşterek bir sandık ih- dasına müteallik olan proje Ce- miyeti Akvam erkânından birine atfedilmektedir. Bu müşterek sandığın bir k- sım sermayesi, vaziyeti salâha yüz | tuttukça —ve tediye kabiliyeti hâsıl - oldukça Almanya tarafın- dan tamirat namile yapılacak D olan tediyat ile temin oluna- | caktır. gümrük varidatları ile ve ticaret bilânçoları — ile mütenasip meblâğ da yereceklerdir. Bu suüretle toplanılmış olan mebaliğ ile ihtiyacı olan memle- ketlere kredi — açılacaktır. Bu sandık mevcudu muhtelif para- lardan — terekküp — edeceğinden başında kambiyolar için kuvvetli bir nazım olacaktır. Bu sandığın idaresi, Cemiyeti beynelmilel bir komite tarafından temin olunacaktır. Bu suretle, tamirat meselesi esas itibarile bir hal suretine ik- tiran ederek konferans resmi surette Avrupaya ait iktısadi meselelerinin tetkikine başladığı zaman mükâleme mevzuu ola- caktır. tanrzim etmesi rica edilmiştir. raddesinde tenzilât icrası; Tayin edilecek usullere tevfi- kan memurin ve müstahdemin masarifinden takriben yüzde 5 nisbetinde tenzilât yapılması; edilmiş olan muhariplere mahsus lardan bir kısmı bu haktan mah- rum edilmekten ise birçok milyar tasasruf temin edebilecek hususi bir tekaüt sandığı ihdası mesele- sinin tetkiki. Hazinece alınacak ORYA Nakleden: H. Ş. dayanamayıp ona gülümü verdim. — Gül mü? Haogi gülü? — Hani şu saçlarımdaki gülü. İşte onu kendisine hediye ettim. — Görüyorum ki, Rişmond'a fena - tutulmuşsun. Genç kızın yüzü kızardı, şid- detle kendisini müdafaa etmek | istedi. — Oh! Bu asla doğru değil! İnsanın bir genç hoşuna gidebi- lir, onunla görüşmek — ihtiyacını akvam tarafından tayin edilecek | Son kabine tarafından ihdas | | | | | “ Sandık ,, azasından olan bü- tün memleketler, bundan başka | bir | | sandık, tediyat bankasının yanı- | Bu — karikatür Moskovada çıkan bir Rus gözetesin- de intişar etmiş- tir. Karikatür, Romanyanın Fran- sadan yaplığı İs- tikrazlara — telmih etmektedir. Bu karikatürdekl şiş- man adam Fran- sız sermayedarla- rını, boş kasa da Romanya harine- sini — temsil — et- mektedir. Karika- tür, ne geraltle para katikrar — ettiğini anlatmaktadır. Romanyanın Cobelitarik Tüneli Madrit 27 Cebelitarıkta deniz altında bir tünel kazılma- sına ait iplidaf mesaiye başlamnıl- | mıştır. Hali hazırda boğazın jeo- Milli müdafaaya tahsis edilmiş | | elan kredilerde ceman yüzde 10 tekaüt aidatından müstefit olan- | | nin her müstakil lojik bünyesini sahih bir surette tayin için iskandil ameliyatı ya- pılmaktadır. Hükümetin ve siyaset âlemi- türlü — müdahalesinden olarak bir deniz altı tünelini himaye komitesi teşkil edilmiştir. Almanyada Kargaşalıklar Berlin, 27 Almanyanın birçok yerlerinde yine bir takım arbede ve müsademe olmuştur. Berlinde 1000 © yakın tevkifat yapılmıştır. -— TAKVİM -— SALI 30 Gün- Z8 HAZİRAN « 932 hazır &4 l Rumt 15 -Hariran-sene- 1418 Vakik |Ezant (vasati | Vaktt Il'ııııl 'vasat? Güneş | 8 46| & 31 ŞAkşam (iz. — (10 45 Öğle |4 2212 17) Yatsı (2 (oz1 4S Tkimdi | & 2318 18 İmsak (6 D/ 2 10 gelince bilhassa iş miktarı üze- rinden alınmakta olan resim mu- aliyetinin ilgası ve büyük servet- lerden alınan umumi vergi nis- tertibata |betinin tezyidi derpiş olumaktadır. duyar, fakat bu... Haydi canım, Yohan. — Sen çıldırmışsın.. Ben bir daha onun — ismini ağzıma almıyacağım, — İnsaf et, Kamilâ, maksadım © değildi.. Hatırına böyle şeyler gelirmek doğru değil. - Bilâkis dün yece seni eğlendirdiği için ona teşekkür etmeliyim. — Evet, evet, çok rica ede- tim, bunu yap. Sen üzülmel Bir daha ona tek bir söz söylemi- yeceğim, Süküt. — Haydi, güzelim, Ne o, gidiyor musun? — Evet, daha Farzla kala- mam, eserin neresine geldin? Annem de merak ediyor, tuhaf değil mi? Haftalardanberi gör- darılma! mHov;rin İğ'ekiifi ! I ı Fransız Bütçesinde Tasarruf Yapıldı sakin geçmiştir. Havanın güzel- | UT LBİRROMAN'YA HWÜKÜMETİ ARANİYORİ BURAYA MURACAAT OLUNMASI .... Ve Temaslar Cenevre 27 Cenevrede pazar gününün en şayanı dikkat hâdisesi, M. Makdonaldın Ameri- ka murahhasları M. Jipson ile M. Norman Davisi ziyareti ol- muştur. M. Jipson tarafından göl ke- narındaki köşküne öğle yemeğine davet edilmiş olan M. Mak Do- nald, Amerika Reisicümhuru M. Hover tarafından tahdidi teslibat hakkında yapılan teklifler hak- kında Amerika hükümetinin ha- kikt niyetlerinin neden ibaret ol duğunu daha iyi anlamak için bu fırsattan istifade etmiştir. M. Jipson Cenevre'de Fran- sız - İngiliz - Amerikan müzake- relerine tekrar girişmeden evyel İngiliz Başvekilinin temayülâtını iskandil etmek arzusunda bulun- duğu muhakkaktır. Hover tekliflerini devletler ta- rafından kolaylıkla kabul edile- bilecek bir şekle — sokmak için her — Üüç heyetin bir anlaşma ve uzlaşma gayreti sarfetmekte ol- dukları şüphesizdir. Harici Haberler Burada bılınıd—l lütfen 6 ıncı sağfada okuyunuz demin — Evet, buraya geliyorken. Yüzü gülüyordu, oh, Allabım, © me çok ihtiyarlanış! — Şey, birazdan bize gelir misin ? Yoban birdenbire fırlıyarak ve yüzünü bir kırmızılık kaplı- yarak: — Hayhay, akşama gelirim, ihtimal ki başka bir gün gelirim. Yalnız şu anda hatırıma gelen bir şeyi hemen yazmalıyım. Bu, hikâyelerimin bir hatimesi gibi olacak. Ob! öyle hoş bir şey olacak iki.. eserimin sonuna ilâve etmek istediğim şey şudur: Ben fanl döünyayı yüksekten süzüyo- rüm.. | ailesinin maruz | bu kadar | mek Muhtaç Devletlere Kredi Aılıyor. 'Bir Erkek | ! Seviyorum Ankaradan —Akgül — imzasile genç bir karilim bana gönderdiği mektupta şunları yazıyor: *Meslek ve içtimaf mevkil iti- barile ailemin küfvü olan çoluk- l bir aile babasile lu çocuklu ta- Bu tanışmamız en mün. be. 'dum. n hayet müthiş bir « e nışiy cer oldu. O her şeye rağmen | nimle evlenmiye razı. Yalnız ben kalacağı felâketi düşünerek buhranlı zamanlar ge- çirmekteyim. —Acaba ne - yapmalı: | yım?,, Kızım, Sen evvelâ başından yanlış | yola sapmışsın.. Çoluğu çocuğu bir erkekle münasebetini ileriye götürmeden, aşka varmadan bu yoldan dön- icap ederdi. Sarsılmadan devam eden, senelerin değil hat- ta ayların geçmesile yıpranmıyan aşklara restgelmek imkânsızdır. Sevdiğin erkeğin karısına ve ço- cuklarına karşı muhabbetini sar- san küvvet bugün sana olan aş- kını da sarsabilir. Senin yapacağın şey bu adam- dan uzaklaşmak ve onun tekrar ailesine dönmesi için fırsat ver- mektir. Çocuklu bir aileyi yık- mak ne kolay ne de vicdanlı bir harekettir. * Yine — Ankaradan Kurtuluş Serap imzasile bir karim de şunu soruyor! “Birçok — 'gençler tarafından seviliyorum. Fakat bunların hak- kt fikirlerini — bilmiyorum, eyl bir netice almak için ne yapma- hyım? , Kızım; Netice onların hissine bağlı olduğu kadar senin de hissine bağlıdır. Sen en çok hangisinm- den — hoşlamıyorsan onu tercih eder ve münasebatımı — onunla idame ettirirsin. Bunlardan — seni — bangisinin daba çok sevdiğini, hangisinin daha samimi olduğunu aulamak için, her kadına tabiatin verdi imtihan — kabiliyetinden istifade ederek, onları hissettirmeksizin imtihan eder, ona göre hükmünü verirsin, olan * Ankarada Cemil Beye: Sevgilinizden mektup gelmedik çe sizin bir şey yazmanız değildir. İhtimal sizi unutmiya karar vermiştir. İhtimal henüx mektuplaşmak için adres temin edememiştir. Her iki takdirde de | telâşa lüzum yoktur, Bekleyiniz. HANIMTEYZE Muhteşem, efsanevi, papalara bir muarzam manto! Dünyayı kap- hyor. Bunun kıvrunları arasında insanlar. çift çift dolaşacaklar. Vakit akşamı, sükün ve aşk san- ti. Bu faslın ismine birleşme diye- ceğim. Oh bu pek parlak birşey olacak.. Ben her zaman hayalim- de bu manzarayı görürüm, ve her defasında — heyecanımdan göğsüm — çatlyacak gibi olur. Ve arun ateşini söndürecek bir kudrette olduğumu zannede- rim. İnsanlar, hayvanlar ve kuş- lar sırasile oraya, dünyayı Örte- cek olan muazzam manlonun al- tına sığınacaklar. Her — birinin aşka tahsis edilen husust birer saati olacak. ÇArkası var)