18 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

18 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SÖON POSTA) da k işlerinde €n Dak - dertlerini leyre ya her gü topla cevap verir. Ha üyük » Hanımteyzeye gençleri bi Dertlerinizi arınıza söyl yemediğiniz ü sütunda veya hus mteyzenin fikirleri, birçok Hanımteyze vütün ilerden kurtarıyor. Yazınız Her Çocuk Annesi Neler Bilmelidi Çocuk Niçin Sinirli Ve Sinirli Çocuğa Ne Yapmak Doğrudur ? Olur Çccuğum olur olmaz şeyden | sinirlenir. Nereye gitse hırçınlaşır ve kavga eder. “Çocoğum zayıftır da, beslemek için elimden geleni yapıyorum. Fakat hiçbir netice elde edemi- yorum. Ben ısrar ettikçe o kızı- yor ve yiyecekse bile yememiye çalışıyor. , Bu annenin mektubu, çocuklarını zorla beslemiye çalı- şan anneleri hatırlattı. Çünkü sinirli, hırçın çocuklar, amneleri- bana nin bu fazla itinalarından daha asabileşir. Bu çocuklar rler. Fakat üzer- ziyade ekseriyetle zeki çok düşüldüğü için ye- Zayıfladıkça lerine mezler, zayıflarlar. hırçın ve asabi olurlar. Bu çocukların ekseriya hara- retleri yüksek olur. Bazan bar- sakları veya mideleri - bozulur. Fazla asabiyetten renkleri — sara- rır. Ekseri zamanlarını hastalıkla geçirirler. Böyle bir çocuğunuz varsa ilk şey — bir doktora müracaat — etmeklir. — Ekseriya bu — kabil — çocuklara — verile- cek şey sodadır. Çünkü bu ço- cuklar fazla hamızdan — mustarip- tirler. Karbonat hamızı durdurur. Bu kabil çocuklarda edilecek şey, çocuğun münkabız olmasına meydan vermemekti için de çocuğun munta- dinlenmesi yapacağınız Bunun zam uyku uyuması, lâzımdır. Heyecanlı oyunlar, çok eğlenceler ve heyecan verici şeyler çocuğu yorar. Çocuğun yemeklerinde yağlı gıdalardan içtinap etmelidir. Çi- kolata yedirmemelidir. Limonata ve portakal şurubu çok dir. Tatlı bol yemelidir. Et verile- ceği zaman az ve yağsız veril- melidir. Sebze, beyin, salata, bilhassa ıspanak ve havuç çokça yedirmelidir. Yaş meyvayı hiç esirgememelidir. YEMEKLER Süt Kayganası Bir okka süt, 4 çorba kaşığı 8 yumurta, şeker. Evvelâ sütü şekerle kaynat- malı. Şekerin miktarı kararla tayin edilir. Yalnız un ve yu- wurta da Karışacağı için biraz tatlıca olması icap eder. Dört kaşık un ayrıca bir ta- bakta az bir miktar sütle ezilir. Un kaşıklarının fazla doldürül- maması icap eder. Badehu süte Hafif ateşte karıştı- gibi sonra un, karıştırılır. k koyu bir mahallebi r indirdikten üzere ter 1 soğuduktan sonra ak içine ilâve Yumurtalar — mahallebinin içinde iyice halledildikten a tepsi yağlanır. Bu dökülüp fırıma salınır. itina | | rinden | kesik bir kaş, KADIN Dünkü Dunya Güzeli Venüs ——— (SON POTA, alükadar eden ehemmiyat vermektedi Simden sonra ha famız olacak ve bu saylada şunlar bulunacaktır Gürellik nurun — terbiyesi, | kadınları mevrulara kazları şeyden fazla ve genç ber da bir. defa Kadın sey- meseleleri, son modalar, çocuğu: evlşlkim — güzelliği, ieleri, i ve maire Bugünkü Dünya Güzeli Keriman Güzellik müsabakaları müna- bir -Avrupa güzellik telâkkisi hakkında şu mütaleaları yazmaktadır: “Bugün gözellik hakkındaki ne babalarımızınkine sebetile gazetesi, zevklerimiz benzer, ne de büyük babalarımı- Bugün büyük kir kuş yerine ufak bir kanarya, balina bir sardalya zınkine... balığı yerine ufak | hoşa gidiyor. “Mahaara aramızda ağır siklette kadınları sevenler da vardır. Er- keklerin terciban sarışın kadınları | sevip sevmedikleri henüz kat'iyet değildir. Muhakkak olan bir şey varsa, o da, tercihan 48-60 kilo arasındaki - kadınların ve fakat bunların ince zarif ve intihap kespetmiş uzun boylü — olanlarının edildiğidir. Spora olan itiyadımız, bizi malik alestiki, çevik, aynı za- ve bütün vücu- şekle ve fakat manda terütaze tabii bir zarif dünün aksamı muvazenceli olma- yan bir kadınla evlenmek imkâ- nını yavaş yavaş bizden selbet- miştir. hâdise tahdit cihetten boylu ve zayıf vücutlü kızlarada da izdivaç talüi günden güne arzal- Acaba nedir? bizim sahai etmektedir. kısa İşte bu nüfuzumuzu diğer maktadır. sinema - te midir, kadın her iklinide yekdiğerinin aynıdır. İyi ve güzel olarak yalnız bir tip mevcuttur. O da 1932 senesinin ve belki 1933 senesinin müntehap güzellik | tipidir. Veçhin bütün hatlarından başka nazarı dikkate çarpan şey bir gerdanlık gibi bariz bir hu- susiyeti haiz müzeyyinattır. kelimesin- sebebi bu Burada hususiyet den bahsedişimizin blüt üzerine | Bugünkü | tahtadan mamul | | nasıl | boyalıdır. | içine giren zim kelimenin — ekseriyetle otomobil intihabında kullamılması dolayısi- ledir. Bizim mevzuumuzda da geniş bir şasi mevzubabistir. A lah bilir bu moda daha nekadar zaman devam edecektir, acaba bu gösterişli ve tam muvazeneli enfes modelleri ne vakte kadar temaşa edeceğiz. Bahsettiğimiz bu — modellerin | bütün eşkâlini tarif edersek he- men gözünüzün önüne gelir : Uzun - bacaklar, bilk çadan dizlere kadar zarif baldır; — fa yeri oldukça ince. İnce bir vücut, göğüs yuvarlak ve küçük, Adeta, kal- unca ve hassa bir oynak ayaklı zarif bir yemiş tabağı gibi. Omuzlar biraz düşük, nadiren sert, Amerikada bu husus müs- tesnadır. Ameltikalı tip üç sert zaviyeye maliktir. Bunun biri ce- ne, diğeri omuz de topuktur. #çüncüsü Bel arkadan bakıldığı zaman keza uzunca, kol mütenasip, fa- kat uzun değil. İşte yüksek ve ince ökçeler üzerine basıp rüyen ve etrafına kabil edalar göz önüne getiriniz. Şayet yuvarlak kadınlar edecek - olursa tarifi gayri- savuran - bir bir gön kısa boylu, vücutlü sivri burunlu tekrar avdet bugün modası acaba tip hakkında herkes ne düşüne- cek? Bize kalırsa bugünkü tipi bize bıraksınlar, biz onlara ilele- bet sadık kalırız. Kadın hiçbir. vakit bu kadar bu kadar şık, bü kadar asil ve bu kadar saf olarak tezahür edememiştir. zarif, Bu modeller tarihte eski ola- rak Yunanlılar zamanında heykel halinde, veya karakalem resim- lerle ifade edilmiştir. Şu fakat seri adımlarla yürüyüşüne minimininin yumşak — ve bakınız. İşte denizin sahilinden gidiyor, şimdi dalacak. Bonne- sinden dışarı fırlıyan saçları etra- fa bir yaz rüzgârı gibi saçılmış : Bu genç kadın havada uçmuş, dağlara — tırmanmıştır. Vücudü tezyinatsız uzun bacaâklarile tam bir tenastip, tam bir letafet teş- kil etmektedir. Hiçbir yapma- cığa ihtiyacı yoktur. Yalnız bir inci gerdanlık takıp başını kal- dırması kâfidir. Eşyası Nümuneleri Dahili dekorlar, tuhaf, ve fantastik olmaktan sadeliğe doğru gidiyor. Sağ ve yünlü solda gördüğünüz iki resim, bize pencere — üzerlerile, edilmekte — oldu- bir. fikir vere- veya pencerenin tanzim hakkında Kapının ğu bilir. | üst kısmma damaskodan pli ya- pılmış, perdeler sadece - sarkıtıl- mıştır. Pencerelerin camları da hafifçe Bu pencereden odanın ışık, tatlı bir rengindedir. Bu suretle elde edi- len netice hakikaten efsanevidir. Şimdi — herkes apartman yaptırıyor. Evin güzelliğini, eşyanın tan- tarzı — gösterir. Evinizin inşasına olduğu kadar mobilyası- na da itina göstermek lâzımdır. limon yeni — ev, yeni dahili çıkarak | perdelerin | CÖ Kmavallak olurlar., E | Sarışın Kızlar yü- | | — Esmerlerden Daha Kafalıdırlar Hayatta Nam Yapmış Büti'n Kadınlar Sarışındır, Esmert Bir Müstesna Kadın Yoktur Etrafınıza bakarsanız sünüz ki, lere görür sarışnlar daima esmer- nisbetle daha kafalı, daha zekidirler. daha'ya- Onun - için durgün, ve Sarışınların kanları vaş hareket eder. daha sakin, daha daha hassas olurlar. çabuk — alevl çabuk - kızarlar. Onun esmerler sathi görürler. Sebat ve devam nedir bilmezler, sabırlı olamazlar. Esmerler - ise hir, Sarışınlar — daha Fakat yavaştırlar. ve mutlaka serler, nev- çabuk bıkar, devamlıdırlar h ler, çabuk | usanırlar. | İ Esmerler hiçbir zaman sarışın- lar kadar muvaffak olamamışlardır Ayni çalışan larla esmerleri mukayese ediniz, sarışınların daima daha çok mu- vaffak olduklarını göreceksiniz. meslekte sarışın- Bugün sinema yıldızlarinın ço- ğu sarışındır. Greta Garbo, Mar- len Ditrih, Anita Paj, Janet Mak- donalt ve saire... Esmerler daha heyecanlı olur- ar. Fakat sarışınlar kadar kafalı olmazlar. Sarışın, kuvvetini daima depo halinde muhafaza eder ve lüzum gördükçe kullanır. Sarışınlar daha sevimli olur- Daha çok sevilirler. Es- merlerin aşkı ihtiraslı olur. Fakat sarışın kadar sevimli olamazlar. Esmer güzel — olabilir, fakat kafaca sarışın mutlaka ona faik olur. Bugün tayyarecilikte, sporda, edebiyatta, musikide muvaffaki- yet gösteren kadınların çoğu sarışındır. Onun içindir ki, kadınlar saç- larını sarıya veya altın rengine boyarlar. Fakat hiçbir. zaman sarışınlar saçlarını siyaha Boya- mazlar. Esmer olabilirsiniz, fakat, hem sarışın, hem zeki olamazsınız. lar. daha Karilerimin Suallerine Cevaplarım “Beş senelik evliyim. Kocam vefat etti. 4 yaşında bir yavrumla bikes kaldım. — Birkaç talibir var. — Fakat kocamın aşkın mezarıma kadar götürmek istediğim — için talepleri reddediyorum. kendi kazancımla isti- yorum. Ne dersiniz? ,, bu Hayatımı temin etmek N. R. Kızım, Her felâket unutulur, hiçbir aşk mezara kadar İnsan bütün hayatını z ye mezun değildir. Ölmüş koca için ilel tutul maz, gençsiniz. Hayatınızı ölümae . — Kazanarak götürülmez. zehirleme- bir bet matem tatbiki Onun için evlenirsen İyi olur.