18 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

18 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Haftada İki Defa Spor s-PlO R Perşembe ve Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... Denizcilik Ântrenörümüz Derslere Başladı Her tarafı su olan şehrimizde lcatmöyet şlân “daniz yporları nede edilmişti. Bilhassa bazı _vnıüc'ulcrimîıîıı rağmen en verilmes — lâzım şim- diye kada ihmal fevkalâde istidatlarına Avrupa derecesinde bile muvaffakıyet gösterememiş nazarı dikkati celbedi- yordu. — Fenni şekilde yapılmış havuzlarda dönüşleri ve yüzme şeklini öğreten de olmadığı için bizim Avrupada vasat derecede addolunan kadınlar kadar rekor yapamı- yorlardı. Hiç masraf yapılmadan, her sınıf halk - tarafından yapıla- bilecek — yüzmelerin fennl bir şekilde taammümü için teşebbüs eden Türkiye için bir mütehassısıs getirtmiştir. imdilik müptediler için 'kâfi gelecek Büyükdere yüzme havu- zunda Avrupalı mütehassısın ne- zareti altında talimlere başlıyacak müstait gençlerin pek yakın bir istikbalde güzel dereceler elde edeceği kuvvetle memuldür. Yeni antrenör dün Büyükde- rede yüzücülere ilk dersi vermiş bazı talimler yaptırmıştır. Yüzme Birincilikleri İstanbul, 16 (A. A.) — İstan- kadınları olmaları yüzücüler merkezi umuml bul Denizcilik Heyetinden: Mıntaka yüözme - birincilikleri cuma günü Büyükdere yüzme havuzunda yapılacaktır, Seçmeler saat 11 dedir. melerde hazır bulunm! ler sona ayrılmak bederler. Müsabakalara saat T3 te baş- anacaktır. 932 Cuma — günü iera edilecek olan Türkiye yüzme birinciliklerinde İstanbul mıntaka- gını mıntaka yüzme birincilikleri- ni kazanmış olan atletler temsil edecektir. Seç- Balkan Tenisçileri Şehrimize davet edilen Bab- kan — tenisçilerinden — gelecekleri gün hakkında son mektup bek- lenmektedir. Rapid Almanyaya Gidiyor Avusturyalıların Rapid takımı Üç maç yapmak Üüzere yakında Hamburga hareket edeceklerdir. Cumartesi Günleri —. Gazetemiz perşembe ve cümarteni günleri olmak Üzere haftada İki spor sayfanı neşretmek- tedir. Perşembe günkü spor hareketleri memle! da dünsya spor * spor hüdiseleri vardır. Cumartesi sayfasında İse cuma - günkü maç- Tarın tafallâtı yazılıdır. '932 Olimpiyadının Kapıları * Buyuk Bır Zaferle Kapandı Olimpiyat Intibalarından: Ortada 100 metre dünya şampiyonu Tolan Yüz binlerce seyircisi, milyon- lara baliğ olan hasılatı ile olim- piyat tarihinin en şerefli sahife- lerine geçen Los Angelos stad- yomunun kapıları 1932 müsaba- kalarının üstüne kapandı. Amerikalılar bu olimpiyatla sporun mahasını ve azametini bü- tün dünyaya on beş gün içinde stadyomuna 75,000 kişi umumi buhrana 2,000,000 sılat topliıyan milyon — dolar ha- temin — eden Amerikalılar, spor rekorlarında olduğu gibi, olimpiyat organizasyonunda da dünya rekorunu tesis ettiler. Los haşmeti görenler, bundan sonra- ki Olimpiyatlarda hiçbir milletin 1932 Olimpiyadından daha bir müsabaka tertibine muvaffak iddia Ancelostaki intizam ve iyi olamıyacağını etmekte- dirler. Filhakika orada herşey fev- kalâde hassas bir koronomelre gibi işlemiştir. Stadyomun — içinde — intizamı için istihdam edilen 700 hiç ihtiyaç kalmadan yüz binlerce halk rahat yerlerini bulmuş ve rahat rahat temin memura rahat stada girip çıkmıştır. Los Ancelosun ilk açıldığı Oilmpiyatta Japon yüzücü kızları anlatmış — oldular. | olimpiyat rağmen | Ollmpiyat stadını arıyan zaril bir seyirci adedi nazaran, gün gelen — seyircilerin 110,000 kişi olduğuna vermeden © sızıllıya — meydan seyirci mahşerini bir buçuk sa- atte stadyoma doldurup boşalt- mak pek kolay değildir. İşte bu fevkalâde muvaffakı- yeti Amerikalılar göstermeğe mu- vaffak oldular. Organizasyon ta- rafından bukadar mükemmel gi- den Amerika Olimpiyadının mü- da fevkalâde sabaka — tarıfları parlak olmuştur. Şimdiye piyatta — göri elde edilmiştir. kadar hiçbir. olim- iyen — dereceler Rekorlar adeta yağmur gibi düşmüştür. Bugüne kadar yapılan müsa- bakaların umumi tasnifine nazran Amerikalılar rakiplerinin en iyisi olan İtalyanlardan tam 538 pu- van farkla birinciligi temin et- mişlerdir. Birinci gelen Amerikanın 795 puvanına mukabil ikinci gelen İtalyanlar ancak 257 puvan ala- bilmişlerdir. Bugüne kadar yapı- lan olimpiyatlarda görülmemiş hadiselerden biri de budur. [ Birinci ile ikinci gelen mille- tin arasında bu kadar puvan far- kının bulunması da Amerikalı- | ların fevkalâdeliklerini Bu şampi- en canlı misallerden biridir. münasebetle Amerikan yonlarını spor namına tebrik et- mek sporcuların en başlı vazi- felerindendir. Umumi puvan farkı haricinde her millet tarafından kazanılan | müsabaka adedi itibarile de Ame- | rikalıların rakiplerine faikiyetleri büyüktür. nazaran Nitekim; 110 müsabaka kazanan Amerikalıların yanında - ikinciliği | alan İtalyanlar 42 ve üçüncülüğü alan Almanlar da yalnız 4i mü- sabaka kazandılar. Amerikan atletlerinin fevkalâ deliklerini gören Avrupalılar olim- piyat şampiyonları için Avrupa- da büyük bir seyahat Bu Amerika şampiyonlarının Avrupa kabil hazırla- mışlardır. suretle yakında stadlarında — alkışlanması olacaktır. Viyanada Hazırlık Mevsim bidayetinde İngiltere milli fatbol takımı ile karşılaşa- cak Avusturya futbolcuları bu- günden idmanlara bnşlamışlırdır K K Kara Alı |Yunanlı İle [Çarpışıyor Yüakn “gazetilerlade : Türtüye başpehllvami Küra Âliye moydan | okuyan Yunan serbest güreşçis, ile Kara Alinin İstanbulda çar pişmasını — tertip etmek heyet faaliyete başlamıştır. istiyen Kara Aliye meydan okuyan Yonanlı; pehlivanımızla bem ala- turka, hem alafranga güreşmeyi kabul etmiştir. Kara Ali Yunanlının teklifini kabul ettiğini bildirdiği için Yu- nan - pehlivanına &son — mektup yazılmıştır. Tarafımızdan yapılan bu teklifte, Yunanlı ile Kara Alinin iki kere karşılaşması şart koşulmuştur. İlk güreş yağlı ve tamamile alaturka kaideler ile yapılacak, ikin güreşi olacaktır. güreş te Amerikan serbest mucibince nizamnamesi Bu suretle her iki tarafın ih- tisası dahilinde kuvvetlerinin mu- koyesesi kabil olacaktır. hakkında nazaran güreşçi malümata bu pehlivan tir. İki çalıştığı serbest güreş şubesinde bütün rakiplerine faik - olduğunu İspat etmiştir. kavvetli bir genç- senedir. çok muntazam Kara Ali ile böyle bir peh-« livanın alaturka nizamda güreşi pehlivanımızın galebesile bitebi- lir. Fakat serbest güreşte Kara Aliden daha genç ve daha tecrübeli olan Yunanlının - tehli- keli bir rakip olduğu muhak- kaktır. Eğer serbest güreşte Kara Ali ilk dakikalarda hasmi- ni kuvveti sayesinde bastırmıya muvaffak olamazsa güreşin larına doğru epey müşkülât çe- kecektir. son- Çünkü serbest güreşin bilhas- sa son dakikalarında nefes ve idman kabiliyeti farkı mühimdir. Maamafih Yunanlıdan geleceği gün hakkında cevap geldiği tak- dirde baş pehlivanımızın çok dik- katli hazırlanması için bir iki hafta idman etmesine - vakit bırılxıllı.ll(hr