18 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

18 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

a “Bütün Servetini Bir Hasiğni Başından Geçen Vakfoğirs Parasız Milyoner! Muharriri* Arnold Galopen “Kumar Masasında Kaybeden Usta Bir Hırsız, Vaziyetini Islah Edebilmek İçin Ne Düşünür Zi Bir sabah adresime gelen mek: tupları o karıştırırken © üzerinde (Poissy) . hapishanesinin o damgası bulunan bir zarf gözüme çarptı. Diğerlerine terciben açtım ve şu satırları okudum; « Efendim, Şüphesiz beni unutmuşumuzdur. Fakat ben el'an sizi düşünüyo- rum,. Eğer büzünlerde (zahmet eder de beni görmiye gelirseniz sizi alâkadar #decek bir mevzu- dan bahsedeceğim. Ari hürmet ederim. “Edgar Pip Gülümsemekten , kendimi ala madı: Edgar Pip ince, zarif, tahsil görmüş ve çök kurnaz bir hırsızdır, fakat şu bu şekilde zengin olduktan ve birde evlendikten sonra meslekten çe- kilmiş, bir daha eski yola dönme- miye yemin ederek kendi -köşe- sinde sakin bir hayat oyaşamıya başlamıştır. Hiç değilse (o benim bildiğim budur. Kendi kendime sordum: Acaba nasıl oldu da rar hapse düştü? Ve soluğu hapishanede aldım. şen, veya tek: Beni mutat (o neşesile karşıladı. Anladım ki: w- Servetini kumarda bi- tirmiş, parasız kalınış, geçinmek için ufak lefek bir sürü işlere baş yurmuş ve bo işlerden bir tanesi aksi gittiği için bir buçuk sene kalmak üzere buraya düşmüş! | Ve ilâve etti: — Sizi buraya çağırışımın se bebi Düşündüm, müddet sonra buradan çı zaman elimde beş para bile bu- lunmıyacak, müşkülâtta o Kalaca- ğım. Beni bu sıkıntılı vaziyetten ancak siz kurtarabilirsiniz! Oh! müsterih olunuz, ödünç para istiyecek değilim. MHa- yir. Fakat ben başımdan geçenleri yazdım, istiyorum ki hatıra defte- yapast- şudur: sizden rimi alasınız, bir roman nız ve getireceği paranın nıslını bana veresiniz... — Fakat bu dakikada başlam- miş iki romanım var? — Olabilir amma, söyleyiniz bana, bu romanlarda ne anlat yorsunuz? muhakkak her ikiside şimdiye kadar birçok defalar iş- İlenmiş mevzuların o tekrarından ibarettir. Buna Owukabil benim anlattıklarım tamamen yenidir. — Zabıta yakaları... — Evet zabıta vak'aları, fakat © derece “muhtelif ve renkli ki biz- zat sizi bile bayrete düşürecek. tir! Size meydan okuyor, bahse girişelim: Benim sergüzeştilerim. den daha zengin, daha Omeraklı ve bilhassa daha hakiki ve oku naklı hiçbir roman icat edemez- siniz! Size beş senelik mücadelemin semeresini — vereceğim: Bunlarda günlük rızkını başkasının kese sinden çıkarmıya çalışan bir ada- mın meler icat edebileceğini gö- reçeksiniz.,, Edgar Pip hatıra defierini Pa. tisin kuytu bir mahallesinde bir kaçakçının dükkânında bırakmış» bı, gidip aldım ye okudum. Gür MAZON MEYVA TUZU düm ki hakikalen her karii alâ kadar edecek derecede meraklıdır ve neşri faydalıdır. Fakat ilirazla- rı, davaları ve gürültüleri mucip olacak bazı isimleri değiştirmek, şurasını burasını da sansöte tâbi tutmak şartile... Aşağıda okuyacağınız. satırlar işte bu zatın kaleminden çikimştir. Bir Hırsızın Maceraları 16yğ — Bütün hayatmı hırsızlıkla geçiren bir adam günün birinde komşusunun © çantası 'sayesinde havadan, hiç zahmetsiz mu- azzam Obir servete © konacak olursa ne yapar? Bu, herkesin yaşına, tabiatine, mizacına ve görgüsunün derece- sine göre değişir! Kendi hesabıma ben ilk iş olarak ismimi tebdil ettim, ikinci iş olarak James Sveet nammı takındım, üçüncü iş olarak ta temiz, güzel ve oldukça muhte- şem bir apartımana yerleştim. Burada zevcem Edith ile bir- likte rahat ve sakin bir hayat yaşamıya başladık. Fakat maale- sef bu çok sürmedi; Etrafımızda servetimizin cazi- besine tutulan kadın, erkek bir sürü dost halkası peyda oldu, eğlence hayatını atıldık. Fazla olarak büyük kulüp- lerden birine yazıldım. Bu intisap felâketimin başlangıcı oldu: Kur- mara daldım ve kısa bir zaman | içinde bütün servetimi kaybettik- ten başka üstelik söz üzerine oynadığım için 100 bin franklık Namus ve şeref bana bu borcu 24 saat zarfında ödemeği, eğer bu mümkün olmazsa beyni- mi patlatmayı emrediyordu. Fa- kat ben ötedenberi revolverden nefret ederim. Değil kendime, başkasına karşı bile kullanmayı sevmem, — Ne yapmalı? Düşünmiye koyuldum : Zevcemin kıymetli mücevherleri vardı, onları isteyip satabilirdim, Fakat Edithin hâdiseden henüz haberi yoktu, işitince ve bilhassa mücevherlerinin elinden gidece- ini anlayınca kıyametleri kopa- racağı o muhakkaktı. Bundan sonra ev bir ce benneme dönecekti. İçinde yaşan- maz bir hale gelecekti. Halbuki ben rahatına düşkün bir adamım. Binaenaleyh vazgeçtim. Bu dakikada “hatırıma başka bir şey geldi: Beni bu kulübe Belçika Sefarethanesi kâliplerin- den Rosvel takdim etmişti. Bu, Fotoğraf Tahlili Kuponu Tabiatinizi öğrenmek İstiyorsanız fotoğrafının . 5 adat kupoa İle bir- likte gönderiniz. Fotoğrafınız siraya tâbidir ve inde edilmez mim isim, meslek veya san'at? Bulunduğu ; memleket i Fotoğral edecek mi ? Pinem kabilinde gönderilebilir. genç, malümatlı ve bilhassa çok zengin bir yattı, gidip kendi- sinden ödünç istemiye karar verdim. Hikâyemi dinledikten sonra müteessir bir sesle: — Zavallı dostum, dedi. Mü- racaatınız pek fena bir zamana tesadüf eti, bizzat Oben de oteli müştemil bir köşkün tamamı Söz üzerine oynadın ve İs 2360 4567 Vefada Mollahusrev mahallesinde Şehzadebaşı mam, üç yüz bin (frank İ sokağında atik 8, cedit 16-numaralı maabahçe borda girdim. Bilirim: beni zengin bir hanenin tamamı, Cevher ve Münire H. larla Ali zannedersiniz. Fakat hakikatte ben Vahit ve Hasan Tahsin ve bütün © seryefimi kaybetmiştim. İ Hüseyin Hüsnü ve Tahir Ef. ler İ Kumarda kazanarak yaşıyordum. | 1594 6398 Ayvansarayda atik Mustafapaşa mahallesinde Yalnız son zamanlarda taliim dön- | Külhan sokağında eski ve yeni 3 numaralı bir i dü, kaybettim, “Fazla (olarak hanenin tamamı, Temel Ef. - borca girdim. Bu borcu ödemek- 19700 6873 Fındıklıda Mollaçelebi mahallesinde Mollabayırı liğim mümkün değildir, ve benim sokağında atik 14 cedit 22 No.lı bir apartı- için arabayı çekip | gitmekten manım tamamı, Salâhattin B. ile Zahide ve Kerime H.ler başka yapılacak bir şey yoktur. | 3990 7602 Kadıköyünde Rasimpaşa (mahallesinde atik — Nasil iğtiber mi edecek- Halitağa cedit Hayribey sokağında atik 18 siniz? Mü. cedit 6 No.lı bir hanenin tamamı. Zehra H. — Hayır, ben kumar borcu- 3190 7905 Hüsrevpaşada Kazaskermehmetefendi mahalle- nu veremiyenlerin kendilerini ök sinde Hüsrevpaşa sokağında eski 47, 47 Mü. | l dürmeleri icap ettiği kanaatinde ve yeni 9i 91-1 No. hı bir hanenin tamamı. i değilim. o Böyle bir hareketten ; Hacı Bekir Ağa il alacaklının One kâr edeceğini 4100 8084 Etmeydanında Sofular mahallesinde Peştemalcı İ bir türlü tayin edemedim. Hayır, hanı sokağında eski 3,5,7,9,9-1 ve yeni 5, | intihar etmiyeceğim. Fakat Pa“ 7, S1, 11, 13 numaralı bir oda ile üç bap risten ayrılacağım! hane ve bir bostanın tamamı Fatma Hayriye H. 18600 10093 Tophanede Süheylbey mahallesinde tulumba | — Nasıl olur? Siz bir sefaret kâtibisiniz!, Rosvel güldü, ve — Mademki ayni vaziyet teyiz, size her şeyi söyliyebi- Yirim, dedi. Anladım ki Rosvel Sefaret kâtibi değildir, sırf iyi görünmek için bu unvanı takınmıştır, haki- katte benim gibi meslekten el çekmiş bir hırsızdan ibarcttir. Vaziyet bu şekilde tavazzuh edince, karşı karşıya geçerek ne yapmak İâzimgeleceğini düşün- miye koyulduk: Rosvel ortaya şöyle bir teklif attı: Eşyamızı Satınız, (20) bin frank kadar bir para bulunuz, ba- na getiriniz, ben bu para ile ya- pılacak öyle bir iş biliyorum ki, bizi kısa bir zaman içinde tekrar servete kavuşturabilir! — Anlaşılan büyük gazinola- rn birinde cesurane bir talih oyununa girişeceksiniz? — Hayır, büsbütün başka bir şey yapacağım! Fakat yapacağım şeyin ne olduğunu şimdiden söyli- yemem. Evvelâ parayı bulmanız, getirip göstermeniz lâzımdır. O zâman fikrimi söylerim, açıkça münakaşa ederiz! — Pekâlâ, farzedelim ki pa- rayı bularak getirdim, mukabi- linde bana ne gibi bir teminat östereceksiniz ge Sözüm kâfidir, alelhusus bu paranın böyük bir kısmı ya- pacağımız işin tesisine gidecek- tir. Bu işte benim ortağım ola- caksınız, varidat ve sarfiyatı | kontrol edebilirsiniz | — Düşüneyim! Bu (O mubavareyi o müteakip Rosvelden müsaade alarak çık- tım, ( Arkası var) aaa aş HACI FİDAN | Merhümün halefi: Fenaf sünnetçi M. EMİN ma iiktaşıMüzdan Han No. 4 Muhammin İkraz ! kıymeti 9856 3236 Boğaziçinde Arnavutköy mahallesinde atik Fı- rın cedit Fırancalacı ve Büyükayazma soka- 3813 10372 Kadıköyünde Osmanağ mahallesinde Kuşdili j Elyevm Yoğurtçu çayıri sokağında atik 68 Mü. cedit 90 numaralı bir hanenin tamamı. (Aliye H YE Bin niyet Sa bir dükkânın sülüs hissesi. ğında atik 11, 13, 17,9, 9 Mü ve cedit sokağında cedit23, aralığı sokağında atik 6 numaralı bir hanenin 1607 10209 Kadıköyünde Osmanağa mahallesinde Hasırcı- başı sokağında atik 1 cedit 7 numaralı bir hanenin tamamı. 3168 10222 Davutpaşada Kasapilyas mahallesinde Tekke sokağında eski 9 yeni 17 numaralı bir hanenin tamamı, Ali EK, 3285 10328 Kapandakikte Hızırbey mahallesinde Hacıka- dın sokağında atik 4 Mü, cedit 7 No.lı bir hanenin tamamı. Seher H. 2210 10329 Ayazmakapısında Hocahayrettin mahallesinde Divanyolu sokağında atik 561 cedit 147 nu- 4 maralı bir dükkânın tamamı. Nezihe, Emine, Behice H. . larla Mustafa Tevfik B, < 2443 10363 Yenibahçede Arpaemini mahallesinde Çayır caddesi sokağında eski 5 yeni 11 numaralı bir Mustafa Nadir B. ile Rukiye ve 3 Fatma Zehra Seniye H. tarafından velisi Rukiye ç hanenin tamamı, 1845 10378 Sarıgüzelde, İskenderpaşa mahallesinde Değ- nekçi sokağında eski 2 Mü. yeni 3 No.lı bir hanenin tamamı. 1478 10387 Üsküdarda Muratreis mahallesinde Köprülüko- nak sokağında eski 10, 10 Mü. yeni 24,26 No.lı j müfrez maa dükkân bir hanenin Necmiye ve Zeliha Bedriye H. lar. 651 10421 Üsküdarda, Solaksinan mahallesinde Sepetçi sokağında eski 10 yeni 20 No. hı bir hanenin tamamı . Yukarda ikraz numaraları yazılı emlâkin vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile 6i gün müddetle satılığa çıkarıldığından ta- lip olanların veya fazla tafsilât istiyenlerin Sandık satış âmirliğine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Zafiyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtinda büyük faied ve tesiri görülen: FOSFAT ŞARK MALT Hulâsası Kullanınız.. Her eczanede satılır ndiğı Emlâk Müzayedesi Merhunatın cins ve ven'ile mevki ve müştemilâtı 1105 1989 Kapandakikte Yavuzersinan mahallesinde Ayaz- ma ve Fırın sokağında atik 1,562 cedit 1,3 numaralı fevkinde bekâr odaların müştemil 15, 17,19,21,5,7,9 numaralı beş bap dükkânı müştemil iki hanenin tamamı. o Saniye H, 44388 4552 Büyükadada Meşrutiyet mahallesinde Cakomi 25 numaralı maa bahçe Çocuk hastalıkları 3 Borçlunun ismi Ahmet Nazmi B, 9 Mü. 9 Mu. Fatma Pi, Adeviye Rebin H. | Naciye H. H.lar bilesale ve H: bilvelâye Seyit Ali EF tamamı , Emine H. LI mütehassıs KOLAY BİR HAZİM TEMİN EDER. Mide ve Barsakları sğrı vermeden temizler, BASURU kökünden keser. sami İâlii ve zevkle içilebilir bir gazoz suyu verir. “MAZON TUZU,, ndanmemsun kalmıyanlara Bahçe” kapıda İş Bankası arkasında MAZON BOTTON inde edilir. MAZON ismine ecza doposundan bedeli dikkat ediniz. Büyük gişesi OO kuruş. mile or. SEMİRAMİS. EKREM K. Beyoğlu mektep sokağı Tek 2496