18 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

18 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

PT LAİ ĞG husust muhabiri Ho *“Son Posta, Holivutta balınan yegâne Türk gazetesidi.. livut muhabirimiz, her hafta bire mektup içyüzünü gönderir ve sinema Eleminin anlatır. Fena Habe Meşhur Yıldızlardan Birço-| gu Tekaüde Sevkedilecek| Sinema dünyasından son ge- len haberler çok heyecanlı şayi- aları ihtiva etmektedir. Kısmen | bakikale yakın olan bu yeni haber- lere inanmak lâzım gelirse önt -. S4> deki sinema mevsimi başladığı | zaman birçok yıldızlar tekaüde | sevkedilecektir. Esasen bunlardan mühim bir kısmının - muka le müddetleri hilam bulmuştur. Haklarında tekaütlük kararı verilip henüz mukavelename! nin müddeti bitmiyen yıldı. « | da kumpanya'ardan bir miktar | tazminat almak suretile tekaüt edileceklerdir. Cu nünııebedı' meşhur yıldızlardan bir çoğunun ismi zikredilmektedir. Meselâ Katerin " -avfort, Nor- ma Şerer, Fredrik Marş, Billi Dov, Nils Aster gibi meşhur yıl- dızların tekalide sevkedilecekleri ileri sürülüyor. Fakat bu husus- taki haberler henüz tam manasi- | le teyit edilmediği için kat'i | isimleri daha belli değildir. Bu arada eski yıldızlardan bazılarının tekrar stüdyo hayatına atılacak- | | ları da söylenmektedir. Di Yıldızlar Arasında Birkaç gün sonra Kaliforniya plâjlarında meşhur ve güzel yıl- | | | | | | dızlar arasında muhtelif deniz müsabakaları yapılacaktır. Bu müsabakalar çok cazip olduğu —için dünyanın — birçok | yerlerinden müsabakaları seyret- mek üzere binlerce kişi Kalifor- | niyaya akın etmektedir. Anita | Paj'ın bu sene büyük muvaffa- kıyetler kazanacağı tahmin edil- mektedir. Duglâsın Oğlu * Duglas Fairbanksın bun- dan ön bir sene evvel sessiz olarak çevirdiği meşhur “ Üç silâhşorlar , filmi sesliye tahvil edilmektedir. e Duglâs Ferbanksın oğlu küçük Duglâs şimdi güzel ve sevgili karısı Joan Kravfort ile birliktte Avrupada sakin, rahat ve eğlene celi bir tatil hayatı yaşıyor. Küçük Duglüs her gittiği Avrupa şehrinde halkın heyecanlı tezahüratile karşılanmaktadır. Bu müna- sebetle size küçük Duglâsın Rus zabiti kıyafetinde bir resmini takdim ediyoruz. Marlen Ditrihte evlât muhabbeti her şeyden ziyadedir. Zavallı yıldız. geçenlerde Amerika hay- dutlarından “ya para verirsin. Yahut çocuğunu kaçırırız, tarzında bir tehdit mektubu aldığı zaman gün- lerce hasta yattı. Güzel yıldız şimdi “Sarışın Venüs,, filminin son kışımlarını tamamlamakla meşguldür. Buradaki resim onun yeni filminden bir sahnedir. Marlen bu son filminde hafif meşrep kadın, casus, sahtekâr gibi muhtelif tipleri yaşatmaktadır. Haftanın Stüdyo Haberleri Berlinde Almanca olarak çev- rilmekte olan “ İsimsiz Adam , ismindeki filim hakkında şimdi- den büyük Ümitler beslenmekte- dir. Bu filmin büyük bir muvaf- fakıyet kazanacağı şüphesiz ad- dediliyor. Con Cilbert Holivutta İkinci Defa Olarak Evlendi Nevyork ( Hususi ) — Maruf sinema aktörü Con Cilbert bir senedenberi — nişanlı bulunduğu yine sinema aktrislerinden Vir- jinya Brus ile evlenmiştir. Con Cilbert daha evvel İna Kler ile evlenmiş, sonra ayrıl- mıştı. Yeni evliler, elyevm birkaç filim çevirdikleri için bal ayına çıkamamışlardır. 34 Muvakkaten (Faydenbast n yatağı) ismi verilen yeni filmi başlıça Gravey, Jan Sayrel, Fla- man ve Brassör çevireceklerdir. Bu filmin Fransızca adaptesi (Bernar Zimmer) e tevdi edile- cektir. n aş Pommer şirketinin (cevap verme!) ismi altında hazırladığı filmin ikinci kısmı Şarl Buvayye ile Müra ve Şmit tarafından oy- nanacaktır. * Klod Heyman geçen haf- tadanberi Pommer Şirketine geç- miştir. * Piyer Brassör bu ay için- de Ufa Şirketi tarafından an- gaje edilmiştir. Mukavelesi bir senelikti.. Bu —müddet — zar- fında Üç veya dört filim çevi- recektir. “Son 'Pcs'a,, baf'ada Bu ki defa sayfalarda haberleri, #nema sayfası — yapar. dünyanın .- yenl artistlerin hayatı ve sinema — âlemindeki — san'at bahsedilir. cereyanlarından — Yeni Şayialar Yıldızlar Aleyhinde Bir Sürü Yalan Uyduruyorlar Şu Holivut hakikaten dediko- dü kumkumasıdır. Aşk ve sevda dedikoduları orada günün bitip tükenmiyen mevzularındandır. Anlaşılan bu şayialar artık ba- yatladı. Çünkü Holivut sakinleri şimdi yeni bir dedikodu mevzuu daba — bulmuşlardır. Bu - sefer meşhuür — yıldızların servetlerine göz diken bazı huysuzlar, onların paraları hakkında ortaya bir yıs | ğın şayialar atmışlardır. Bu şayizlara göre Klâra Bov bugün beş parasız bir yıldızdır. Evvelce kazandıği paraları hep yiyip bitirmiş, yüz binlerce dolâr borca girmişlir. Nansi Karol bi- riktirdiği paraların bir kısmile Nevyorkta büyük bir apartıman satın almışlır. Margarit Çurcilin muhtelif ban- kalarda tamam üç buçuk milyon dolârı vardır. Hele Klodet Kol- beri hiç sormayınız. Bu güzel kız da faizle para vererek tefeci- lik yapmaktadır. Fakat bütün bu şayialar maharetle uydurulmuş dedikodulardan ibarettir. Maksat güzel ve meşhur yıldızları göz- den düşürmektir. Hiçbirinin aslı yoktur.Filhakika bugün Holivutta kimin kaç parası olduğunu kat'l olarak kimse bilmiyor. * Mütekait yıldızlar arasında bulunan Con Cilbert yeni!' bir filim çevirecek ve bu filim ihti- mal ki Cilbertin en son eseri olacaktır. Con Cilbert bu filimde Jan Harlov ile birlikte oynr caktır. hur Şarl Buvayye Berline gitmiş- tir. Orada Jan Müra ile birlikte bir filim çevirecektir. Amnabellânın U;İ;İ ——— ftası Yeni yetişen yıldızlardan Annabeliâ bir hamlede birkaç filim ü. Güzellik ve şirinlik deni- çevirdi ve şüphesiz ki hayli yorgun d ben iki mühim srri bir aradaı birleştiren bu dilber yıldız şimdi Fransann — Brötanya Jjvilâyetindeki — sayliyesinde tatil devresini geçirmektedir. Annabellâ burada üç hafta kalacak, sonra tekrar stüdyoya dönecektir. Bu güzel kızın tatil günlerine ait ve- nini dercediyoruz.