18 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

18 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Münderecatımızın çoklu- gundan dercedilememiş- tir. — ——— vi İhracat Tetkikat Yapan Komiteler Raporlarım Hazırladılar Her iki memleket arasındaki Hcar! ve iktisadi münasebetleri arttırmak çarelerini arıyan Türk - Yunan komitesi faaliyetini bitir- miş, raporunu İktısat Vekâletine göndermiştir. Türk-Bulgar komitesi de son bir toplantı daha yaparak rapo- runu hazırlıyacaktır. Türkiye ile Yunanistan, Bulgaristan — arasım daki iktısadi ve ticari münase- betleri artırmak için şu esaslar dahilinde çalışılmıştır: Her iki memleket arasında sınal ve ziral maddelerin ithal ve ihracı; mütekabil kambiyo tahdi- datı. 3 Türk - Yunan Komitesi tah- min ettiğimize göre raporunda her iki memleket arasındaki ti- cari münasebetlerin artması için mütekabil müsaadekârlıklar lüzu- munu tesbit etmiştir. 931 seneşinde gerek Yunanista- na ve gerekse Bulgaristana olan ihracatımızin azaldığı görülmüştür. Tahkikatımıza — göre Bulgaris- tana karşı İhracatımızın azalma- sının sebepleri şunlardır: Bulgaristan tarafından kambi- yo ihracatına ait alıman kararlar; köylünün istihsalâtını pek ucuza satması dolayısile devlete olan borcunu Öödeyememesi; Ticareti hariciyenin Bulgar Milli Bankasının murakabasına terkedilmesi. garistan haricine gidenlerin bi- zim para ile ancak bin beşyüz kuruş çıkarabilmeri. Haber aldığımıza göre, İktısat Vekâleti raporlardaki fikirler ve teklifler üzerinde tetkikat yapa- caktır. Deli Mi? Bir Adam, Karısının Aslan Sevdiğini İddia Ediyor Paris, 18 ( Hosusi ) — Parin Altıncı Hukuk Mahkemesine Jül Mari imzasile bir istida verilmiş- tir. Karısının bayatından bahse- den istida sahibi, talaka hükmo- Tunmasını - istemektedir.. Adamın talâk için gösterdiğ sebep çok gariptir. Çünkü istida sahibi, karısının civardaki sirkte mevcut bir aslanı sevdiğini iddia etmek- tedir. Yunan efsanelerine göre bir- çok ilâhlar arasında bu nevi aşklar yörülmemiş değildir. Fa- kat hayalin hakikat sahasına nakledilmesi mümkün olamıyacağı için Jül Mari Efendi de müşahe- de altına alınmıştır. |Bir Yıldönümü Kırım harbine iştirak ederek ölen Fransız askerlerinin hatıralarını taziz için dün Feriköyünde Fransız me- zarlığında bir âyin ve merasim ya- pilmiştir. İhtifalde Hükümet ve Ko- kordumuz — temsil edilmiş, Fransız ri Jeneral Sarru bir nutuk Bir Hava Faciası Bizerta, 17 — ( ALA. )— As- keri bir deniz tayyaresi gece tecrübeleri esnasında yanmıştır. Dört kişiden ibaret olan müret- tebatı kömür haline gelmişlerdir. Bul- | on Postanın Resimli Makalesi © Münferit Hayat İ Ü | — Derler ki “Bir. İngiliz bir “deli, iki İngiliz bir maç, üç İagiliz büyük bir millet , demektir. T ” BÖY Ş TasLA — P I İ 3 — Hayatta muvaffak olmak için de kendi âleminizden çıkarak cemiyetlere girmek, intibak kabili- yetini haiz olmak İâzınıdır. —a Dünya Güzeli Geliyor İzmirliler, Keriman Hanım İçin Çok Cazip Hediyeler Hazırlıyor burada son günlerini gibi eğlence şısında teessür duymuştur. Borlin, 18 (Hususi) — Hitlerin hücum müfrezeleri iki günden- beri istirahat halinde bulunuyor. Fakat, altı gün daha devam ede- cek olan buistirahat devresinden sonra girişilecek olan faaliyetin mahiyeti henüz meçhuldür. Bu sebeple halk arasında hergün çıkan rivayetler büyük bir korku çevlit etmekten uzak kalmamak- çadır. Grevciler İngiltereâe Müsademelere Sebep Oldular Londra, 17 (A.A.) — Bürnley- de bazı iplik fabrikalarının önün- de dün akşam birkaç karışıklık olmuştur. Grevler, kendilerine — iştirak taşa tutmuşlardır. 5000 — grev- ci, bir mağaza —önünde hlanmıştır. Polis, matraklarla hü- cum — mecburiyetinde — kalmıştır. Bir polis memuru ağır surette yaralanmıştır. * Birçok yapılmışlır. 1 belediye şubelerince tereddüdü İSTER Paris, 18 (Hususi) — Dünya güzeli Keriman H. geçirmektedir. gün içinde İstanbula hareket edecektir. Fakat av- det tariki henüz tespit edilmemiştir. Ancak dünya güzeli deniz yolunu tercih edeceğini söylemiştir. Bu suretle Nis, Monte Karlo ve Sen Rafael şehirlerinden — vukubulan davetlere icabet etmek mümkün olacaktır. Dünya Güzeli bazı ecnebi gazetelerin garazkârane neşriyatı kar- Bilhassa Keriman Hanımın Dovil ve Bol kasa- î balarında deniz kıyafetile dolaştığı hakkında uydu- etmiyenleri götüren otomobilleri | top- | tevkifat | f . S a f STER İNAN, İS | “ Vefat eden mükelleflerin namlarma tahakkuk | eden yol parasının tenzil edilip edilmiyeceği bazı İNAN, Şu birkaç yeti — kabul rulan haberler dünya güzelinin camını çok sıkmıştır. Keriman Hanım bu iddiaları tamamen reddetmiş, mayo ile gezmediğini söylemiştir. İzmir, 18 (Hususi) — Elyevm Pariste bulunan dünya güzeli Keriman H. şehrimizi ziyaret etmesi için belediye tarafından yapılan davete henüz cevak vermemiştir. Fakat dünya güzelinin bu da- ederek — şehrimizi kuvvetle tahmin edilmektedir. şereflendireceği İzmir gençliği Dünya güzeline pek müstesna maktadır. Hitlerin, Meb'usan Meclisinde madığı balde iktidar mevküni ve inat göslermesi, tesiri el'an sebep olmuş bulunmaktadır. Son bir rivayete göre, Hitler ordusuna gizli bir emir verilmiştir. Bu emrin tatbikile beraber İn—gı'lter;a;e İşsizlik Londra, 17 — (A. A.) — İşsizlik mütemadiyen artmaktadır. 25 temmuzda 1,995,453 kişiden ibaret — olan işsizlerin miktarı 33,694 kişi daha artmıştır. Ge- çen senenin bu devresinde bu miktar, 117,910 idi. Ücretler Tenzil Ediliyor Londra, 17 — ( ALA. ) —Pa- muk ipliği umumi komitesi, üc- retlerde 025 derecesinde tenzi- lâtın tatbiki hakkında bir aylık bir. mukaddem ihbar itasına karar vermiştir. Bu tedbirden 200.000 amele mütcessir M | Belediye Riyaseti olan şubat, macip olduğundan | tenlâ d İSTER nde, mutlak bir ekseriyete malik ol- | ele geçirmek hususunda ısrar | devam eden müthiş bir heyecana | ola- £| bir istikbal merasimi ve cazip hediyeler hazırla- Kanlı Hâdiseler Olacak Hitlerin Hücum Ordusuna Gizli Ve Esrarengiz Bir Emir Verildi Almanyanın birçok şehirlerinde kanlı hâdiseler zuhurunun muh- temel olduğu söylenmektedir. Berlin, 17 (ALA.) — Şimdi Narilerle yapılan — müzakeratın akim kalması üzerine hükümet, siyast mabhiyette olmıyan mese- telerin tetkiki için zaman bula- bilecektir. Bu vazifelerden Biri- si, işsizliğe karşı mücadele aç- mak” olacaktır. Gorgulof Hakkında İdam Cezası Verilemiyeceğini Söylüyor Paris, 18 ( Hususi ) — İdam “mahkümu Gorgulofun temyiz is- tidası cumartesi günü Temyiz | Mahkemesinde — tetkik edilerek | son karar verilecektir. Gorgulof, işlediği cürmün si- yasi mahiyette olduğunu, bu gibi cürümlerin 1848 kanunu esasisine göre idam cezasile tecziye edi- | lemiyeceğini ileri sürmektedir. Maarif Vekili Niğdede Niğde, 18 (Hususi) — Maarif Vekili Esat Bey şehrimize muva- salat etmiş, tetkikatına başlamıştır. ——HRRHNR ’. ğ l - ER İNANMA! bir tamimle keyfiyeti izah etmiştir. “Bu tamime göre yol vergisinin tahakkuk zamanı mart ve nisan aylarında sağ olanlar sonradan vefat etseler de bunlardan yine yol vergisi, tahsil — edilecektir. İNANMA! Sözün Kısası Ağustos Sıcağı İnsana Neler İlham Eder? MR B Dün Ağustosun en sıcak gün- lerinden biri idi. Düşündüm ki : Köşk sahiplerine gıpta etme- mek Iâzım: malları sabahtan ak- şama kadar güneşin altındadır. İnsan güneş çarpmasından mı ölmeli, yoksa soğuktan mı? Nafile kafa yormayınız, cevap veremez- siniz ! * Sıcak — şişmanlari — zayıfla- tır. Fakat zayıfları - şişmanlat- maz, bu bir haksızlıktır. * Öğle üzeri köprüden geçene lerin birçoğu caketlerini çıkar- mışlardır, Hiç şüphesiz dövüşmek için değil! * Vapurda bir adam, elinde sigarası ile yanıma yaklaştı: — Acaba bir kibritiniz bulu- bur mu? Deliye bakınız? bu sıcakta ateşi neyapacak ? * Ben ne sıcağı severim, ne soğuğu, ne rüzgârı, ne de yağ- murul herkes gibiyim! * Bu sıcakta pot kıranlara ba- yılırım: Herkes sıcaktan bunalır- ken meclisin ortasına soğuk su dökmüş olurlar. — Yazın iyi bir gramofona ma- lik olanlara gıbta ederim. İste- dikleri zaman (hava) değiştirmek ellerindedir. * Bir tavsiye: Hararelten kurs tulmak isterseniz evinize bir dü- zine misafir davet ediniz. Kapı- dan içeriye girdiklerini gördüğü- nüz zaman ensenizden aşağıya bir kova buzlu su boşamır. Bir Keşif |Canileri Saçl—a;;ı—dan Ayır- |detmek Mümkün Olacak Nevyork, 18 (Hususi) — Ame- rikalı tıbbı adli doktorlarından Karlton Hudun canileri teşhis hususunda yeni ve mühim bir keşfinden bahsolunuyor. Bu zatın tetkikatıma göre hiç« bir adamın saçı diğerininkine bem zemez. Âyni zamanda saçın ma- hiyeti, ait olduğu adamın yaşına | ve şahsına göre değişir. Zabıtaca bu keşfin amell nok- tadan istifade — edilecek tarafı şudur ki, bir vak'a mahallinde bı- rakılan saç vasıtasile cürmü İş- | leyeni bulmak mümkün olacak- tır. Şimdiye kadar insan saçları- nin biribirinden tamamen ayrı “olduğunu isbat edecek bu dere- ce sarih fennt esaslar kurulmuş değildi. Tenzilât Yapıldı İzmir, 17 — (A.A.) — Üzüm ve incir mahsullerimizin Avrupa- ya ucuz fiatle nakli için vilâyet tarafından — acenteler - nezdinde yapılan teşebbüs üzerine nakil ücretleri 30 şilingden 20 şilinge tenzil edilmiştir. Mahkümiyetten Sonra Mesdut ( Yarın ) gazetesi sa- hibi Arif Oruç Beyin Yunanista- na geçip Dimetoka'da yerleştiği haber verilmektedir. Arif Oruç Beyin elyevm Temyiz Mahkeme- sinde tetkik edilmekte bulunan birkaç mahkümiyeti vardır.