30 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

30 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 eıvfn Halkın Sesi SON POSTA Bugün Yapılacak Müsabakalar Bugün Kadıköyünde Fenerbahçe Stadında şu maçlar yapılacaktır: Sant 13-15 İstanbülspor-Pera Sant 13-16 Galatasaray-Vefa Saat 16 dan sonra Fenerbahçe birinci takımı bir antrenman maçı | yapacaktır. tanbul Mıntakası Denizcilik Hey- etin den: Bir çifte kadın ye erkek müntaka kürek birincisini rokordmen tayini müsabakaları bu sene lik defa olarak dirsekli ve dirseksiz bir çifte tekne. ler ile ( dümencisiz - ferdi idman ) icra edilecektir. Erkakler 2000, kadımılar 1000 met» re mesafede koşacaklardır. Nüsabas | kalar bugün yâpılabaktır. Vatani Reisi Şehrimizde Berut, 26 — Vatani fırkası lideri İbrahim Hanane Beyin, Denize Dökülen Balıklar Bu toâ6 Balık — istihsalâtı çok fazla oldu. Memlekette konserve- €ilik terakki etmediğinden vo balık nakliyatına mabsus soğuk bavalı vagonlarımız. olmadığın- dan bu servetler denize döktüldü. Bu hususta halkımız diyor ki : Kudsl Bey(Sultanahmet Firazağa 34) — Son zamanlarda denize (120 ) bla balık dökülmüş. Çifti bir kuruşa da palamut satılıyor. Hâlâ etin elli kuruşa satıldığı bir zamanda bu ba- hk bolluğundan memnun olmamak mümkün değildir. Fakat — yapılan masraf ve çekilen zahmet göz önüne getirilince kırk paraya balık - satıl- ması da bir felâkettir. Çünkü balık kırk paradan daha fazlaya mal olur. Gıda maddelerinde ifratın doğurdu- gu kazançsızlık ta fenadır. İbtikâr, balkı, malın değerli fiatini bulmama- Halktan Alınan Paralar Bütün İmtı azlı Şirlğğtieün Eski Hesapları Gozden Geçirilecek Dünki Ankara telgrafları, Dahiliye Vekâletinin | etmek ve aldıkları paralarla, mukavele hükümlerini Belediyelere bir tamim gönderdiğini, bu tamimde | karşılaştırmak lâzımdır. imtiyazlı şirketlerin halktan fazla olarak aldıkları | — Her halde Dahiliye Vekâletine bir şikâyet paraların tahakkuk edilmesini istediğini haber | yapılmıştır. Tamim gelir gelmez mesele anlaşıla- veriyordu. caktır. Şirket tarifeleri muayyen zamanlarda muay- Buhaber üzerine Belediye de yaptığımız tahki- | yen bir formüle göre tayin ve tespit edilir. Bu kata göre butamim henüz buraya çelmemiştir. | tarife bu formüle göre azalır veya çoğalır. Formü- Fakat halktan fazla para alınıp alınmadığı ve imti- ıü“ d'ğ"u"h?“l suretile tarifeleri ucurlatılması yazlı şirket tarifelerinin biraz indirilip indirilemiye- | imkâmı olmadığını soruyorsunuz. Formülü değiştir- ceği hakkında Belediye reis muavini Hamit Bey mek Vekâlete aittir.,, &: da müstahsili zarara sokar. Bunun ikisinin ortasını bulmak esaslı bir Iküsat kaldesidir. Bu da ancak kon- #erve fabrikaları yapmakla mümkün olacaklır. * Halil Bey ( Beyazıt Hasanpaşa 7 ) — Yüz binlerce balığın denize dökülmezine çok acıdım. Bu müs- tahsillerin müşteri bulamamaları yü- zünden kapıldıkları bir infialin akis- leridir. Ümit ettiği kazancı bulama- yınca canı sıkılıyor ve hincim emek verip tuttuğu balıkların denize dö- külmesinde çıkarıyor. Bence — balık, memleketin tabil bir servetidir. De- mize dökülmesi doğru değildir. * Neemettin Bey ( Kumkapı Cinel- meydahı 78 ) — Biz hütüz garbin makinelerini tamamen alamadığımız için mutedil bir iktisat yolu bulamıyoruz. Çok bereketli ve feyizli senelerde malımızı yok bahasına elden çıkardığımız için sıkımtı çekeriz. Meselâ geçen sene buğday” böldu, para etmedi. Çünki tasnif ve temizleme makinelerimiz yoktu.' Bü sene de az ekildiği ve bazı yerlerde kuraklık olduğu için yine sıkıntıya düştük. Bence balık- çılar bir kooperatif vaparak konserve makitesi almalıdırlar. , Yüksem Kaldırım Haber aldığımıza göre, Bele- diye yeni sene işleri içinde Yük- sekkaldırımı — esaslı bir surelte tamir ve yeni bir şekilde tadile karar vermiştir. Bir Beraat Kararı 1240 lira 88 kuruşu zimmeti- ne geçirmekten suçlu Beşiktaş maaş tevzi memuru AÂrif Efem- dinin zimmetine para geçirme- diği anlaşılmış, beraatine karar verilmiştir. 180 Muallim Ecnebi ve ekaliyet mektep- lerinde yapılan * son — tasfiyeler “neticesinde 180Türkçe Muallimi kadro harici edilmiştir. muharririmize şunları söylemiştir: — “Umumi şekilde şirketlerin halktan şu veya bu parayı fazla aldığını söylemek şimdilik imkân- ıııd.ır. Şırketlerııı mukavelelerini ıyrı ıyrı te!kık Fecı Kaza Zavallı Bir Amele Duvar Altında Ezildi Kadıköyde Kurbalıderede Ha- san pehlivan tarafından yeni yaptırılan 4 metre yüksekliğin- deki duvar ansızın yıkılmış, o esnada duvar — dibinde yemek yiyen amele Abdullah yıkılan duvar altında kalaârak - tehlikeli surette yaralanmıştır. Adliyeden Bir Davet İstanbul Müddeiumumiliğindeni Serik Müstantiği - Mustafa Kemal Beyin acilen memuriyetimize müra- caatı Hân olunur. Darülfünun Ve Memurluk Dahiliye Vekâletinin verdiği bir emir Üzerine bundan sonra belediyeye alımacak memurların Darülfünuna etmelerine müsaade edilmiyecektir. devam Bu emir Özerine bütün Bele- diye memurlarına bir tamim yas pılmış, elyevm Darüliünuüd tahsili yapan —on — sekiz başka bundan sonra hiçbir. me- murun Darülfünuna gidemiyeceği bildirilmiştir. Suiistimai Tahkikatı T Bundan dört ay evvel Güm- rük idaresinin 4 numaralı barında bir suüstimal olduğunu ve birkaç memara işten el çek- tirildiğini yazmıştık. Bu suüstimal tahkikatı Acdliyeye intikal miştir. an- memurdan | Belediye Şirketler Kamiseri Muzaffer Bey de şunları söylemektedir: Galatada |Şüpheli Bir Ölüm Galatada Arkadi sokağında oturan Niko Macara Efendi dün ölmüştür. Cesedini muayene eden doktor ölümü Şşüpheli gördüğü için Müddeinmumiliği haberdar etmiştir. Yapılan iddiaya göre, Niko Macara Efendi uyuşturucu bir madde verilmek — suretile ök dürülmüştür. Müddeiumumilik id- diayı tesbit edebilmek için ce- sedi-dün akşam Morga naklet- tirmiştir. Tahlisiye İşleri Tahlisiye İdaresi, Boğaz hari- cindeki bazı : istasiyonlara yeni tertibatta deniz fenerleri, kaztar- ma aletleri ve saire temin etmiye karar vermiştir, Bilinssa Boğazın cn tehlikeli iki noklasna yeni bir fener ka- nacak ve bu meyanda da tahli- | siye vesditi alınacaktır. Müzede Eski Tariht Silâhlar Tasnif Ediliyor Askeri müzedeki tarihi silâh- lar şimdiye kadar ilmi bir tasni- Fo tâbi tutulmanıştı. Müze ida- resi bunların tasnifina karar ver- miş ve ilk dela işe tüfeklerden başlamıştır. — Tüfeklerin tasnifi bittikten sonra eski toplar da devirlerine göre sıraya konacak her kısım için ayrı ayrı vehber- | ler de neşredileceklir. — “Bu şirketlerin mukaveleleri haricinde halk- tan fazla para almalarına Eğer almışlarsa bu naku ıraşlınlır ve lıkıp edilir.,, meydan vermiyoruz. Kuyruklar ! | Köpek Kuyruklarının Pa- rasını Kim Alacak? Beledıye ;ıbelennde ve Kay- makamlıklarda ötedenberi sokak- taki köpekleri zihire emek ve öL dürmek için ücretli birer memur kullamılıyordu. İstanbulda kaduz vak'aları arttıktan sotra bazı me- müurların — lâyıkile çalışmadıkları ileri sürülmüş, ücret için ayrılan tahsisatın getirilecek köpek koy- ruğu başına yine bu memurlara verilmesi teklif edilmiş vebu tek- Nf 'kabul olunmuştu. Fakat bu yeni şeklin tatbikinden sonra itlâf edilen köpeklerin adedi daha azal- miştir. İLAF memurları” zehirlenen köpeklerin derhal ölrsediklerini başka: yerlere ve bahçe içlerine kaçarak uzun müddet sonra öl- dükleri için kuyruklarından isti- fade edemediklerini ileri sürmüş ve eski usulün iade edilmesini istemişlerlerdir. Bazı kı)ıakııı- lar memurların bu tekliflerini muvafık bularak — Belediye reis- liğine müracaat etmişlerdir. Yine eski usüle avdet edileceği söy- lenmekledir. Belediye Bütçesi Belediyenin 932 bülçesi yük- sek tasşdikten çıkmış ve Dılıiiyı Vekâletine Ankaradan, yını pos- taya vuı'leceğı kldoııh Beledi- yeyetkülili .ı Blyııu lınlhıh Düyunu tekrar yulııelı.yebıılı-.ub— sada Düyunu muvahhide elli sekiz kuruş üzerinden muamele görmüştür. istirahat etmek — üzere yakında Halepten — İstanbula — gideceği söylenmektedir. Halkevinden Davat İstanbul Halkevi Reisliğindeni Halkevinin Spor şubesi de teşkil edileceğinden evvelce bu şube için açılmış olan deftere isimlerini kay. dettirmiş bulunan veya yeniden bu şubede çalışmak İstiyen — vatandaşlar rın şubenin tesisi müzakeratına ve komitesi Intihabına iştirak eylemek üzere teşrinlevvelin 3 üncü pazartesi günü saat (15) te Halkevinin Cağal- oğlundaki merkezinde hazır bulunma« ları rica olunur. İhracat Ofisi Yapılan, tetkiklere göre İhracat Ofisinin memlekete faydalı olduğu anlaşılmıştır. İzmir, Samsun, Edirne, Adana gibi mühim vilâyet merkeze lerinden aldığı malümatı hariçtekl Ticaret mümessilliklerimize bildir- mekte ve Türk mallarıma müşteri bu maktadır. Dilsizlere Tahsisat Bundan bir müddet evvel hükü. metle temasta bulunmak üzere bisik- letle Ankaraya giden Dilsizler Cemb yeti Kâtibi Umumisi ile iki aza evvelki gün şehrimize gelmişlerdir. On günde Ankaraya gidip gelem dilsizler beyeti, hükümet merkezin- de bam makamlarda teşebbüsata girişmişler ve birkaç aya kadar aça- eakları Dilsizle Mektebi için maarife ten tahsisat temin etmişlerdir. Edirnede Zelzele Edirnede ayın yirmi yedinci günü saat 21,30 da şarktan garba doğru şiddetli bir zelzele olmuştur. Nüfusea zaylat ve hasarat yoktur. Şiddetli sıcaklar devam etmektedir. Altınordunun Yıldönümü Altınordu spor klübü —bugün yirmi beşinci yılını İdrak etwekter dir. Bu münazebetle bugün Kadıköye de klüp merkezinde merasim yapı- lacak, bir de fevkalâde — kongre toplanacaktır. Kongrede yeni idare heyeti seçilecektir. Bugün Altınordu mensupları bu merasime ve kongreye gavetlid £ I Son Postanın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: l 1 — Bak şu ilâna Hasan Bey.. Dilsizler Cemiyeti bir mektep açacakmış. 2 — ... Bir Hanım muallim almak istiyorlarmış. 3 — ... Hergün 10 dan 12ye kadar müracaat edilmeli imiş. 4 — Fakat niçin erkek mu- allim istemiyorlar da kadın muak lim istiyorlar. &: Hıı;n_Bıy şia Bilmezmisin komşu.... Kadın dediğin insanı bülbül gibi dile getirir.