30 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

30 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

S$SON POSTA Dünyada Spor Yunanistanda 118 Bin Futbolcu Var Atina 28 ( Hususi ) — Bütün Yunanistana şamil olmak Uzere muazzam bir futbol faaliyeti baş- lamaktadır. Bu faaliyet, başta Atina, Pire ve Selânik şehirleri olmak Üzere, Yunanistanın bütün şebhir ve kasabalarında Teşrinev- velin ilk pazar gününde başlıya- cak ve Haziran cektir. Bu faaliyetlere muhtelif takım- lara resmen müukayyet 118 bin futbolcu iştirak edecektir. Maç- lar dostane mahiyette olacak ve mahalli takımlar arasında, Merkez takımları arasında, mıntaka ta- kımları arasında, Mübtelit takım- | lar arasında, Yunan - takımlarile ecnebi takımlar arasında, cere- yan edecektir. Ecnebi takımlarla yapılacak maçlar meyanında İs- tanbul-İzmir muhtelit takımlarile | Yunan muhtelit takımlari arasın- da da maçlar vardır. Bunlardan başka milli şampi- yona maçları, merkez ve mıntaka şampiyona maçları, büyük şehir- lerin muhtelit takımları maçları, | Yunanistan kupası — maçları ve milli takım şampiyonasi muçları da vardır. Atina, Pire ve Selânikten sonra en hararetli maçlara sahne olan yerlerden Patras, Volos, Kalam&, Kavala, Serez, Drama, | Kranti, Kozan, Agrinion, Tripo- | lis, Pirgos şehirleri ikinci dere- ceyi haiz bulunmaktadırlar. Bütün memleket baştanbaşa intihabat heyecanları içinde yüz- düğü halde bu maç harırlıkları bu vaziyetten müteessir — olma- maktadır. Bu da Yunanistan ahalisi arasında spor merak ve zevkınin büyük mikyasta kökleşmiş bu- hunduğunu göstermektedir. Xof Sinek Sıklet Şampiyonluğu Londra, 28 ( A.A.) — Sinek miklet şampiyonluğu müsabakası- nn 31 Teşrinievvelde Mançester yakınında Belvue'de Fransız Yung Pörez ile İngiliz Jakiz Brovn arasında icra edileceği haber verililyor. Bir Amerikalı Bokıorü Nakavt Etti Nevyork, 27 (A.A.)— Şmeling 15 ravunttan ibaret olması lâzım- gelen bir maçın sekizinci ravun- tunda Amerikalı Mikey Valkeri teknik bir surette nakavt etmiş- tir. Çünkü Amerikalının menejeri kendisini ringi terketmiye mecbur etiniştir. (Son Posta: Amerikalılar bu maçın galibini cihan şampiyonu Şarkey ile dövüştürmek kararını vermişlerdir. Bu sebeple Şmeling in tekrar Şarkey ile karşılaşması beklenebilir. ) Dünya Tenis Şampiyonluğu Berlin 27 (A.A.) — Profesyo- neller arasında yapılan dünya te- nis şampiyonluğu hitama ermiş- tir. Çekoslovakyalı Jozeluh - ile İngiliz. Burke Amerikalı Tilden ile Barnesi 86, 63, 63 yenerek çift erkekler şampiyonu olmuştur. sonuna kadar | yani tam dokuz ay devam ede- | — Dunyada Olup Bıtenler a Amerikada Mezar Taşlarına Bile İlân Yapıştırıyorlar Jİ Genç Bir Amerikan Muharriri Zekâ Ve Kurnazlık Rekorunu Nasıl Kırdı ? Bu iki kız bir kumaş mağazası- nın reklâm çığırt- kanıdır. — Rektâm yapmak maksadile sokak — ortasında kavga — ediyorlı bu suretle mağa- zayo müşteri ka- zandırıyorlar, Hâncılık ve reklâm, bugünkü iş hıyılının hıçbu— suretle müs- tı mi kalamıyacağı yeni bir iş sidir. Kabul e: ılmek lâzımdır ln reklâmcılığı en iyi tatbik eden memleketlerin başında Amerika | gelir. Orada, bu iş için husus! surette — yetişmiş — mutahassıslar vardır. Hatta bazı devletler bile bu mutahassıslara müracaat et« miye mecbur olmuşlardır. İş haya- | tında maharetle yapılmış reklâmın en fena işleri bile iyi şekle 80- kabileceğini göstermek için size, burada, birkaç zikrede- ceğiz: Öten Artistin Hikâyesi Bundlan birkaç hafta evvel, İngiliz vazeteleri, maruf sinema artisti Betty Ammanın vefatı haberini verdiler. Fakat bu haber | doğru değildi ve artistik ilân işlerile tarafından verilmişti. Sebebi idi ki Betty Amman son zamanda | ? halk — tarafından umutulur. gibi olmuştu. Tekrar hatıra getirilmek icap ediyordu. Bu çareye başvu- rüldü. Halkın merakı - uyandırıldı | ve maksat hâsıl oldu. Amerikan Reklâmcılığı Yukarıda demiştik ilân ve | reklâm işlerinde Amerika birinci safta gelir. Bunu size ispat etmek için Los Anjeles mezarlığına bir göz atalım. Burada bir mezar vudır, taşının Üzerinde de şu | cümleler yazılıdır : Annle — Haykins burada — gömlilüdür. Eğer Karta ve oğlunun yaptığı / sabunları kullansaydı, Uzun yaman güzel kalabilecekti. Diğer bir mezarın taşına göz gezdirelim. Gice Bernestam'ın Dven budur. Uzun müddet, müşterilerise ea Iyi kokuları sat- maştır. Hatırasına — hürmeten, varleleri de ayni doğruluk ile halka “hizmet etmekte- dirler. Bir başkası : Uzun zaman yaşamak İslerseniz xala- falarınıza Red Pill hardalile hardallayınız. Bunlar, cari hayatta, umumi- yetle görülegelen şeylerdir. ve fazla fevkalâdeliği yoktur. Fakat genç bir Amerikan muharririnin eserini satmak için bulduğu usul meşgül olan — müessese | Amerikada garip kiyafetli hir reklâm çiğırtganı mahiranedir. Bu muharririn adı Bob Alsvorth'dır. “Aşkın yapabi- leceği...,, isimli bir eser yazmış, fakat kitabı satılmamıştır. * Alos; | vorth son derece fakir bir gençtir. Bu — kıtabından — bü- yük menfaatler beklediği için eserinin satılmaması, fena halde sarsmıştır. Nihayet düşünüp — taşımarak — gazetelere şöyle bir ilân vermiştir. Genç bir milyoner evlenmek arzusun- dadır, Talip olduğu genç kız, Bob Alavorth İsimli muharririn romanındaki kahrı n | kadının bütün vasıflarını hat olmalıdır. .» dresine müracaat. Bu kahraman kadının nasıl ahlâkta bir mahlük olduğunu bilmek isteyen ve evlenmiye arzu besliyen genç kızlar, derhal ki- tapçılara hücum elmiş ve Als- vorth'ın kitabı da bu suretle bir gün içinde bitmiş, ikinci bir kabul edilmek lâzımdır ki cidden I tab'ına başlanmıştır. onu, | Reklâm Kıralı Amerikada mükemmel rek- lâmları tertip eden birçok mute- hassıslar mevcut — olduğundan bahsetmiştik. Bunların en zeki ve en ateşlisi Edvard Beruays'dır. Bu adam — Nevyorkta oturur ve hakikaten — ilân — kıralıdır. Litavanya — hükümeti, — seyyah celbetmek — için —uzun zaman uğraştığı halde bir mıya — muvaffak olamayınca Beruays'e müracaat etmiştir. Bu adam, Amerikalıların mevcudiye- tini bile bilmedikleri Lituvanya hakkında öyle baş — döndürücü bir reklâma başlamış ki nihayet her Amerikalının kafasında Litu- vanya ismi bir nevi cennetin mü- radifi olmuş. Nitekim Fransa hükümeti de, Paris elbise moda- larını Amerikada tamim etmek için bu adamdan istifadeyi düşünmüş- tür. Barnays, derhal, muazzam bir elbise sergisi tertip etmiş, birçok kimseleri bu sergide bedava giy- dirmiş; bunlardan istediği, bütün gittikleri yerlerde elbiselerini met ettirmek ve aldıkları yerin adre- sini verdirmek olmuş. Kısa za- manda Fransız modası Amerikayı istilâ etmiş. İstanbulu bir seyyah şehri haline getirmek, üzüm, — incir, pamuk gibi mallarımızı cihan piyasala- rına sürmek en büyük emelleri- mizdendir. Fakat gördük ki şim- | diye kadar yaptığımız gayret- lerin büyük bir semeresi görül- medi. Önümüzdeki — misallerden ibret ve ders alarak ayni yöl- dan yürüsek, bambaşka bir ne- ticeye varacağımız şüphesizdir. Amerikanın Barneysleri> binlerce olduğuna göre bu boş duran ve lehimizde çalışmıya hazır nan zekâlardan istifade etmek elimizde değil midir? bulu- | Buhran Dertleri Amerikada Göçebelik Başladı Amerikayı saran işsizlik, ser- vet ve refahın beşiği addolunan Yeni Dünyayı zannedildiğinden daha şiddetli bir surette sars- mıştır. ve sarsıyor. Bunun bir ne- ticesi olmak Üüzere memlekette mühim bir tehlike bııgöııermiş: tir. Serserilik. Yaşları 14 ile 25 arasında 200 bin genç, şehirden şehire ve taburlar halinde dola- şarak iş arıyorlar. Amerikalılar, bu hale yeni bir isim bulmuşlar: Göçebelik. Bu gençlerin kendileri şimdi- ye kadar çalışmıyor idi iseler de babalarının veya kardeşlerinin ya- müda - barınabiliyorlardı. Fakat onlar da İşlerini kaybedince ken- dileri için başlarının — çaresine bakmaktan başka yapacak bir iş kalmadı. Dağarcıklarını omuzla- rına vurarak yola çıktılar. Bu biçareler için hayat, bir azap haline gelmiştir. Meselâ — kendilerine filânca şehirde İş bulabilecekleri söyle- niyor. Hep birden o şehre koşu- yorlar. Fakat orada da iş olma- dığını gürünce tekrar yola koyuk- maktan başka çare bulamıyorlar. Yorgunluk, gıdasızlık, sefalet bun- lardan birçoğunu öldürmüş, bir- çoğunu da kurtulamıyacak suret- te yatağa sermiştir. Amerikan halkının nasıl elim bir vaziyete düştüklerini daha iyi anlamak için şu misal kâfidir sanirız : Böyle iş aramak için şehir şehir dolaşan genç işsizlerden biri bir kazaya uğramış, şimen- diferin altında kalarak iki bacağı birden kesilmiş. Kazanın vukua geldiği yerin belediyesi, vak'adan ailesini haberdar etmiş ve şu şey yap- | cevabi almış: * Cesedin gömülmesi için lâ- mmgelen muameleyi siz yapınız. Bizim paramız yok.,, 1 Şuna - dikkatinizi - celbetmek iateriz ki belediye idaresi, deli- kanlının öldüğünü değil, sadece iki bacağının kesildiğini haber vermişti. Bu halin elim bir şekil aldı- ğını gören Amerikan hükümeti, bütün — belediyelere — müracaat ederek bu nevi işsizler için ba- rınabilecek misafirhaneler açma- larını ve kendilerini serserilikten kurtarmak - için herçibadabat bir iş bulup vermelerini bildirmiştir. Bunlardan, istasiyonlara girerek boş vagonlarıda yatan ve sonra bir dabha kalkamıyarak ölenlerin adedi 2000 ( bulmuştur. oA SON POSTANIN İLÂN FİATLERİ 1—lanın bir satırı gazetenin metin yazıslle vasati © kelimedir. 2—Ayn! yazının 2 satırı © santimdir. 3-—Daha kalın ve daha ince yazılar antim ile hesap edilir. öre ilânlar aşağdaki, eee tâbidir: Santimi 400 250 200 100 50 25 Diğer sayfalarda Son 2 sayfada