5 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

5 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA SEVDİĞİM KADIN — Zabıta Romanı — İktibas Hakkı Almancadan Tercüme 5-ö-934 Naklllı Sadettin Reşit Gerçi bazı noktalarda fikirlerimiz tahalüf etmekte olmasını rağmen netice İtibarile esasta müşterektik. ve zannedersem bir kere daha görüşmemizi fena olarak karşı lamaz. — Gayet iyil Mösyö Direçke son derece memnun kalmıştı, Doğruca kasa- ya giderek Emmi için bin mark çıkardı. — Buyurun. Masarifiniz kar- şılığı,. Pek tabüdir ki yol için bazı ufak tefek de almanız lâzımdır. Direçke bü sözleri ehemmi- yetsiz bir tavurla söylemişti. Fa- kat o esnada genç kızın hayalinde alacağı güzel elbise ve tuvaletle- rin parıltısı göz kamaştıracak bir şaşaa ile parladığını biliyordu. Kızcağız parça parça olmiya yüz tutmuş elbiselerini en güzel tuva- letlermiş gibi İüzumundan fazla itina ile giyerek şıklaşmiya çalı şıyorda, Halbuki insan nekadar güzel, nekadar müfenasip vücutlu da olsa elbisenin o vücuda vere- ceği güzellik ve çeviklik gayri kabili inkârdır. Nihayet o da bir kadındı; tabiatile bir erkek kar- şısında zaferi nibaiyi kazanmak üzere lâzım gelen silâhları hâmilen gidecekti. Titiriyen (o parmaklarile yüz marklıkları bir araya topliyarak çantasına soktu. Bu esnada tek- rar hayali iş'emiye başladı, artık ölmiye mahküm - zannettiği bü- tün ümitleri canlanıyor demekti, Artık o da yaşıyacaktı. mü meka ilik v6 altına bir çift güzel papuç ile lavantalar alacaktı... Evet; artık bütün bun ları alabilmesi kabildi. Mösyö Direçke dolaptan bir zarf alarak Emmiye uzattı; — Buyurun biletiniz de bura- da, birinci mevkidir, yatak bileti de içinde, Trenin akşam saat sekizde göre öte beri almak üzere kâfi derecede vakti- niz vardır. müstear bir isim okumakla hay- ret etti; orada: (Baronez Şaz- berg Hilda) yazın id. Ayni hayretle sordu: — Bu ne demek? — Pek basit Matmazel bunda hayret edecek hiç birşey yok. Bilâkis memnun olmanız lâzım. Bu suretle hususi (hayatınızla memuriyet hayatınız arasında hiç bir münasebet olmadığını - ispat etmiş olmaz mısınız? esasen bütün muavinlerim müstaar sam altında seyyahat etmektedirler. Emmi kendini azap içinde hissetü. Namus ve haysiyet days İrtihal Dwülaceze ve Emrazı Akliye has tahaneleri göz mütehaasısı doktor Ah- met Cevdet Beyin kayın pederi ve tüccardan Hali Kümil Beyin pederi Samsun alay kumandanlığından müle- “kait Miralay Amasyalı Ahmet Hilmi Bey dünkü gün irtiheli darubaka eyle- miş ve cenaze namazı Yeldeğirmeni samisinde eda edilerek Karacaahmet abristanında makberi mahsusuna def- Aemişte. ğularına menafi bir takım yapmak mecburiyet; de idi. Ker dini serseri hayatın başlangıcında duruyor gördü. Zorla gülmiye çalışarak; Maceralara Odoğru ilk adıml, Dedi. Meşe Direçke ilk ilk defa ken- dini Mahfuzdur Son Postanın Tefrikası No.22 tahkir edilmiş addederek hiddetle homurdandı: — Matmazel, iş arkadaşlarımin muavinlerimin noktai nazarları beni alâkadar etmez. Eğer bu işi yap- işler | | miya niyetiniz yoksa ben derhal bir başkasını gönderirim. Her hangi bir hassasiyeti nazarı iti- | bara alamam.. Her suretle has sasiyetinizin fena bir yerde sizi mağlup ederek ticaretinize mani olması ihtimali pek tehlikeli olar. SE İrimiz nini var Re Kapanan Bankanın Ala- caklılarına Para Veriliyor | Baştarafı 1 inel sayfada ) disinde kat'iyet kesbedecek, ve formalita noktasından yeni bir itiraz vuku bulmadığı takdirde, bu ayın (17) sine kadar yani ka- rarin kesbi kat'iyet ettiği tarib- ten itibaren on gün içersinde tavziata başlanacaktır. Öğrendiğimize göre; ilk ola- rak (1000) liraya kadar olan Tev- ziat yapılacaktır. Bu arada büyük mevduat sahipleri de ayni miktar- da ES alacaklardır. suretle küçük mevduat sahiplerinin bankaya yatırdıkları paralar tamamen ödenmiş ola- caktır. Dağıtılma işi bittikten üç ây sonra geri kalan borçların tediyesi için tekrar tevziata baş- lanarak dokuz ay zarfında da yüz- de 30 nisbetinde para verilecektir. Yapılan bir hesaba göre, Ticaret ve Sanayi bankasının ( 1000) er lira tevzii suretile ilk olarak öde- yeceği borç miktarı ( 200 ) bin lirayı geçmektedir. Esasen küçük mevduat iade edildikten sonra 45 kadar şirket ve banka ile şahsi büyük mevduat sahipleri alacaklı vaziyette kalmaktadırlar, Bunlar da bankaya ait bulunan Düzcedeki Mehdi Bey ormanı ile Fethiyedeki Dalaman çiftliğinin i la suretile kapatılacaktır. İcra memurluğu tarafından yalnız orman için biçilen kıymet 800 bin liradır. Eğer orman bu finte satıla- bilirse, geri kalan borçlar öden dikten başka ayrıca hissedarlara temettü tevziine bile imkân hasıl olabilecektir. Fakat konkordato- da tesbit edildiği gibi ormanın ancak 350 bin liraya satılabileceği anlaşılmaktadır. Yalnız, orman meselesi (otamamile (halledilmiş Ortada, banka hesabına satın alındığı gündenberi devam eden bir hudut ihtilâfı vardır. Bu ihtilâf mahkemeye intikal elmiş ve benüz bir karara bağlanmamıştır. Bina- enaleyh geri kalan büyük böçla- rn ödenebilmesi için bu işin neticelenmesini . beklemek icap edecektir. Son vaziyete göre, Ticaret ve Sanayi bankasına ait paraların mahfuz bulunduğu Ziraat banka sında mayisin yedisinden itibaren tevziata o başlanacaktır. oBunun için de alacaklılar tasfiye komis- yonlarına müracaat edecekler ve oradan verilecek beyannamelere ri bankadan paralarını alacak- Rusyadaki Heyetlerimiz Tayyaralerimiz Moskovaya vardıktan sonra Moskova, 4 (A. A.) — Emin Paşanın riyasetindeki Türk askeri heyeti ile Miralay Celâl Beyin riyasetindeki Türk askeri tay- yarecileri bir mayıs tezahliratında geçit resminde hazır bulunmuş- lardır. Üç Türk tayyatesi Sovyet Mayın Jeneral Kondilis Diyor Ki: “Türk - Yunan Dostluğu Hiç Sarsılmıyacak ( Baştarafı 1 inci sayfada ) Askeri heyet, karşılıyanlarla birlikte | rıhtıma (o çıktığı zaman, hazır bulunan bir piyade bölüğü selâm vaziyeti aldı ve askeri bando Yunan milli marşını çalmağa başladı. Marş dinlendikten sonra misafirler yolcu salonundan geçe rek orada hazır bulunan otomo- billere bindiler. Rıhtım caddesi muhterem misafirleri karşılımağa gelen binlerce halk ile dolmuştu. O kadar ki otomobillerin geçe- bilmesi için adeta yol kalmamıştı. Doğruca Perapalas oteline inen misafirlerimiz orada üç çeyrek kadar süren bir i sonra tekrar otomobillerle Denizyolları idaresi rıhtıma geldi. Ve husus! motörle Haydarpaşaya geçildi. Haydarpaşadaki teşyi mera- simi çok samimi oldu. Misafirlerimiz Ankara ekspresine bağlanan bu- susi bir EE vağunla Ankaraya hare- Perapalas pre kabul sre şu beyanalta bulunmuştur: “ — Türkiye (Reisicümburu — ve Başvekil İsmet Hazretlerine | bürmetlerimi emek üzere Arpkarayı ke mali memnuniyetle Ziyarete gi- diyorum. Bu seyyabatim ayni ami Me erkânı hükümetle vesile teşkil ede- sakli kara da siyasi ve askeri temaslarda bulunacağız. Fakat derhal ilâve edeyim ki, bütün konuşmaların esas mihveri tedafüt mahiyettedir ve hiç kimse uley- bine matuf değildir. Esasen dost Türk we Yunan milletlerinin refahı sulhun daimi muhafazasile mümkündür. Bugün için Türk ve Yunan topraklarının biribirinden hiçbir farki (kalmamıştır. Ve muhakkaktır ki zamanla bu müş- terek ( çalışmalar hedefe varma- m imkân verecektir. Her iki milletin de kalbi arzuları bu gaye- Bin tahakkukunda kati bir muvaffa- et telkin ediyor. ki een da şoğlis hr 2g ve teşriki | mesaidir. Başka bir memleket zararına hiç bir eme- imiz ve hasmane Saşimmeniz yoktur. Bütün istediğimiz şey efendi kalmak ve hiç kimse tara- fından izaç edilmemektir. Her ixi milletinde refah için tam bir inkişafa ibtiyacı vardır. Gerek biz, gerek Türk dostlarımız uzun harplerden sonra sulh istiyoruz. Çünkü bu iki millet harbin ıstıraplarını çok iyi bilir. ,, Jeneral kondilis, Bulgaristan da misaka iştirak edip etmiyeceği hakkındaki sunle kısaca şu cevabı Yerler — Bulgaristan misaka iştirak arzusunu arzusunu gösterdiği takdirde ke ” Jeneral Kondilis “ Son Posta ,, objektifinin karşısında mali memnuniyetle kabul göreceği tabiidir. ,, M. Kondiliş o Yugoslavya tarafmdan Yunanistanın misaktan ime yerine Bulgaristama 1 alınması husnsunda bir bulunulacağı hakkında da; — Harketimden evvel Yu goslav sefiri ile görüşmekliğime rağmen bu hususta müsbet bit malümatım yoktur.,, De M. Kondilisle birlikte birkaç Yunan gazetecisi gelmiştir. Misafirlerimiz Ankarada Awkara, 5 (Telefon) — (Saat o unan Hariciye Nazırı Jenetal dilis ile askeri heyeti hamil bulunan iren istasyona gelmek üzeredir. İstikbal merasimi için yapılan — hazırlıklar - bitirilmiştir. Merasimde Yunanistanın Ankara sefiri M. Sakallaropulos ve sefa ret erkâm ile Milli Müdafaa Ve- kili Zekâi Bey ve daha birçok zevat hazır bulunacaklardır. Mi salirler için Ankara Palasta miştir. Jemeral OKondilis öğle- ye kadar Hariciye ve Müda- #aa Vekilleri ile Erkâmharbiyel umumiye Reisini ziyaret edetektir, Heyet şerefine öğleyin Anadola Kulübünde Milli müdafaa Vekji Zekâi Bey tarafından bir ziyafet verilecektir. Öğleden sonra Kâzım ve Başvekil Paşalar ziyaret edile“ cek, gece Tevfik Rüştü Bey tarafından bir süvare verilecektir. Ankara'da kaldıkları (o müddet zarlında misafirlerimizin Gazi Hiz. tarafından kabul edilmeleri muh- temeldir. Askeri heyet salı günü sabahleyin . İstanbula o dönmüş bulunacaktır. Dr. KEMAL NURİ Cilt ve Zührevi hastalıklar mütehasssı Beyoğlu: Rumeli han 16 Tel : 40153 “Tstanbul Milli Emlâk âk Müdürlüğünden: Mühammen bedeli Lira “M,, Mercan: Mercanağa mahallesi Tığcılar o 700 peşin para ile caddesinde Pastırmacı hanı alt katında 26 No,lı oda: da 27 No. lı oda: da 28 No. h oda: da 20 No. h oda: “B,, Cibali Sivrikoz mahallesi Fener caddesinde 93, 95 No. takriben 100 metre murabbanda iki kıt'n arsa: 800 lira peşin para veya mü- badil bonosu ile Yukarıda yanı mahallerin hizalarındaki kıymetler üzerinden 13/Mayıs/934 pazar günü saat İd te açık arttırma usulile saılaca- ğı ilân olunur, 1875,, teklifte alir Neğriyat