6 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

6 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Maseata D g ETTRLESSsEi bi ——— Hd TT SERAR " NS e VU zi SA TU ŞA KÇ e 'SON POSTA HİKÂYE Bu Sütunda Hergün Nakleden: Hatice Hatip DRAM Salonda on -beş, yirmi kişi kadar vardılar. Muhavere sine- malarda oynanan heyecanlı dram- lara intikal etmişti. Bütün ke- — dinlar: /— Ay şimdi bir şey olacak, Ay şimdi bir felâket gelecek, diye yürekleri titreten bu nevi film- lerin tamamile aleyhinde idiler... Vücutte ürpermeler yaratan ve gayet iptidai bir teknikle kalbi oynatan sahneleri beğenmiyorlar- di. Sert sert tenkit ediyorlardı. Meşhur romancı ve maşhur tiyatro mücllifi İrfan itiraz etti: — Hayır hanımefendiler! Si- zin sözlerinize inanamam. Her ne kadar filmler ekseriya sırf gör- güsüz, cahil ve anlayışı kıt bir sınıfa hitap etmek için yapılırlar- sa da yürekte bir Üzüntü, bir korku yaratan, omuzlarda ürper- meler dolaştıranları sevmeyen ka- dın ben tasavyur edemem. Bu nevi dramlar bittiği zaman o feci ve Payatın müşkül anlarını gösteren sahneleri seyretmiş olan insan için dünyadan memnun olmak, lğç olmazsa kısa bir zaman için bile olsa saadetin kıymetini bi mek daha kolaydir. Bakınız size ben anlatayım: - Bu nevi heyecanlı bir dram da hayatta benim başımdan geçti ve bana hayatımın kıymetini öğretti. Bütün hanımlar yürekleri titre- tecek, kalbi Özecek, — omuzları Ü_'Meuk heyecanlı - bir. vak'a Ğ;:'MM' Gmidile muharririn €trahnı sardılar ve muharrir an- latmıya başladı: eai — 1923 senesinde idi. Bunu söyliyerek size o zamanlar daha gerç alduğumu anlatmak istemiyo- rum, O zamanlar Maltepede otu- rayordum. Tahrir hayatma henöz yeni atılmıştım amma ilk piyes'le- rim oldukça muvaffakiyetle temsil edilmişti. Ve benim de oldukça iyice bir ismim vardı. Maltepede oOturduğum köşkün yanında bir köşk daha vardı. Bu, mütekait bir zabitin köşkü idi. Köşk kom- şum dünyanın en dürüst, en namuslu, en iyi insanlarından biri idi. Harbıumumide belki on kere yaralanmıştı. — Anadolu harbine iştirak edemeyişinin Sebebi bir Miralayın -komşum miralaydı- kendisinden belki yirmi, yirmi beş yaş —küçük genç — güzel, güzel olduğu kadar genç, genç | sabaha kadar eski tabirle: “bin can ile aşıkım,, bhem de nasıl temiz, plâtonik, tam bir mektepli aşkile. Bilmem genç kadın bu aşkı merak ediyor muydu? Herhalde benim izhar etmekliğime imkân yoktu. Cünkü ben hanımı mira- laysız bir kere görmemiştim. Gecelerin birinde idi. Benimle edebiyattan bahsederken miralay tıpkı bir genç kız gibi kızararak bana kendisinin de edebiyatla meşgül olduğunu, hatta bir piyes yazdığını söyledi. Evet bir dram.. manzaum bir dram yazmış.. Ve içerden bir defter getirdi.. Bana beş perdelik bu dramı okudu.. Dünyanın en dürüst bir askeri olan bu iyi adamcağız en fena şairdi. Fakat ne yaparsın mecburi beş perdeyi sonuna kadar dinle- dim ve sonunda bunun çok güzel olduğunu söyledim. Bundan cesa- ret alan komşum artık bana edebi noktainazarlarını daha faz- la açıyor, ben de kendisine “muhterem Üstadım,, dedikçe çok memnun oluyordu. Diğer taraftan da benim ha- nima karşı olan aşkım — gitgide artıyordu. Hanım çok namuslu ve kocasına pek sadık bir ka- dındı. Buna rağmen birgün - ah- lâksızlığımı itiraf ediyorum - ken- dimi tutamadım, evlerindea çıkar- ken cebimden — çıkardığım bir mektubu hanımın e'ine sıkiştire dım. Bu mektupta ona karşı olan aşkımı itiraf ediyordum. O geco oyku uyumadım. Acaba bana ne cevap verecek, ne cevap verecek diye düşünü- yordum. Sabah olmuştu, kapı çalındı. ve içeriye bitişik evin hizmetçisi geldi: — Çok mühim bir iş için Be- yefendi sizi görmek istiyor, dedi, Şimdi hemen gelsinler... Biran evvel... Çok mühim bir işi. Eyvahi. Mahvolmuştum demek. Mektubum miralayın eline geçmişti. Birden gözümün önüne tabanca, kurşun, bıçak geldi. Kendimi alnımdan iki kaşımın ortasından yediğim bir kurşunla yere serilmiş gördüm. Sapsarı olmuştum. Sesime meta- net vererek: — Şimdi geliyorum, dedim, gittim, Miralay salonda beni ka- bul etti ve ben içeri girer gir- mez bana: . — Azizim İrfan Bey dedi, size bir şey rica edeceğim.. bir piyes yazdım - bitirdim. Barbarce Hay- rettinin ilk aşkı, isminde tarihi Kadeh, Şişe Ayarlanma İşi İçin Yeni Mühlet Verildi Yeni ölçüler tetbikatının en mühim kısımlarından birisi de şişe ve bardaklara taallük eden hükümlerdir, Eldeki nizamnameye göre bütün müskirat kadeh ve bardaklarının hacimlerinin — üzer- lerine yazılması ve bu işlerin 935 senesinin ilk gününe kadar biti- rilmiş olması lâzım gelmektedir. Fakat kânunusani bidayetine kadar tayin edilen bu mühlet yalnız halen kullanılmakta — olan bardaklar içindir. Dükkân ve ticarethnelerde mevcut olup sa- tışa konulmuş bulunan bardakla- rın kat'iyen işaretli olması icap ediyor. Diğer taraftan süt, bira, gazoz, soda, şarap, rakı, bilümum müs- kirat, memba ve maden suları şişelerinin de ayni şekilde üzer- lerine işaret konulmak İâzımdır. İktısat Vekâleti, — nizamnamenin tatbiki sahasına girdiği müddet zarfında ikmali icap eden bu husus için son bir müsaade ver- miştir. Bu müsaadeye göre, ey- lül bidayetine kadar şişelerin üzer- lerine etiket yapıştırlabilecektir. Hava Vaziyeti Dün Hava Nisbeten Serince Geçti Sıfır derecei hararete ve deniz seviyesine — indirilmiş barometre dün saat 7de 729, saat li te 761; derecci hararet: 7 de 19, 14 te 21,5; azami derece 22,5; asgari derece 17,5ti. Rüzgâr ta- mamen Yıldızdan esmiştir. Azami sürati saniyede 10 metreydi. İngilterede Müthiş Sıcaklar Londra, 5 ( A. A. ) — Dün- denberi, sıcak dalgası, evvelki günlere — nisbetle daha büyük şiddetle hüküm sürüyor. Orta ve Cenubi İngilterenin mühim bir kısmında hararet derecesi, fah- renhayt 80i geçmiştir. Bu sıca- ğın böyle devam edeceği tahmin ediliyor. ——— İçki Düşmanları Böynelmilel Kongresi Stokholm'de ayın 19 unda toplanacak olan İçki” düşmanları kongresinde Türk içki düşmanla- rım ve Yeşil Hilâl Cemiyetinin kadınlar kısmını Safiye Hüseyin Hanım temsil edecektir. Safiye Hüseyin Hanım bu günlerde şeh- rimizden ayrılacaktır. Bakalorya Rekoru Aldığımız malümata göre bu sene hususf ilkmektepler içinde bakalorya muvaffakıyet noktasın dan imtihan rekorunu kıran Yeni Nesil mektebi olmuştur. Bu mek- TAYYARE PİYANGOSU 3.üncü keşide 11 Temmuz 1934 tedir. Büyük ikramiye 50.000 Liradır Ayrice * 10.000, 5.000, 4.000 Jliralık ikramiye ve 20,000 liralık bir mükâfat vardır. istanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden : Sıhhi müesseselerin 1934 mali senesi makarna, un, şehriye, irmik, kuskus ihtiyaçları ile Akliye hastanesinin ve Kuduz T. Mü- easesesinin süt ve kâse yoğurdu ve keza Akliye hastanesi ve Ku- duz T. Müessesesi ile Sanatoryomun yaş sebzelerinin tamamı ve Tıp Talebe Yurdu ile Çocuk hastanesinin bir kısım yaş sebzeleri 31 Temmuz 934 Salı günü saat 14 te kapalı zarf usulile muamele yapıl- mak Üzere münakasaya konmuştur. İsteklilerin müracaatları. “3673,, Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri : Karaköy Köprübaş Tel, 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han Tel. 22740 Ayvalık Sür'at Yolu vapuru T Temmuz MERSİN Cumartesi 17 de Sirkeci rhtımından — kalkacak İzmir'e gidip dönecektir. *3703,, Fatih Sulh Üçüncü Hukuk Satış Memurluğundan: Mimarsi- nan mahallesinde Dibek sokağında atik 1 cedit 8 No. larla murakkam 17872 kuruş kıymetinde 44/86 metre murabbamda bulunan arsa ile Kir- masti mahallesinde Tetümmeler so- kağında 16 mükerrer No, lı ve 8708 kuruş kiymetinde 43,54 metre mu- rabbammda bulunan arsanın nisfina mutasarrıf bulanan Hüsamettin Bey diğer maf hisse sahibi bulunan mah-« cuz Kemalettin Beyin hlssesinin sa- tılması için mahkemeye vaki müra- eaati neticesinde her İkl arsanın 265 Hra 80 kuruştan dun olmamak Üzere bilmüzayede satılmasına karar veril- miş olduğundan mezkür arsalar açık arttırma suretile 7 ağustos 34 tari- hine müsadif aalı günü eat 14 - 16 ya kadar mahkeme başkâtibi oda- sında berveçhiati şerait dairesinde satılacaktır. 1 — Merzkür gayrimenkul üzerinde müseccel ve gayrimüseccel hak sa- biplerinin 20 gün zarfında memurl- yetimize vesaiklerile böraber müra- caat etmeleri akal takdirde gayrimü- #tecel hak sahipleri paylaştırılmadan hariç bırakılacaklardır. £ — Arttırma pöeşin para iledir. tinde pey akçesi vermiye mecburdur. 3 — Ürerine ihalesi icra kılınan müşteri bedeli müzayedeyi vermediği takdirde on beş gün sonra yrmi 22 ağustos 34 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 - 16 ya kadar yapılacak ikinel arttırmadaki farktan ve zarar. Hanımın mümzisi — bulunduğu — emre senetle Veznecilerde İstiklâl ü müdürü Agâh Sırm Bey zim- yüz elli lira alacağım Batık eenedin zayi etmiş olduğundan bahisle mezkür senedin ticaret kanu. nunun 688 inci maddesine tevlikan iptaline karar itası mumaileyh Şerile Hanıma izaleten avukat Hayruhllah tediye edilmemesine ve dilerse Mmühkeme vemesine — tevdi otmesine we bu senedin kimin yedinde ise 45 Çorlu Sulh mahkemesi satış memurluğundanı Açık arttırma ile paraya çevrilecek — gayrimenkul ae olduğu: maamüştemilât bir bap hane.. Gayrimenkulün bulunduğu mevki Nom mahallesi sokağı: Çorlunun Seymen köyünde cami karşısında. Takdir olunan kıymeti (150 ) lira, Arttırmanın yapılacağı yer gün saatı Çorlu Sulh mahkemesi satış memur. loğu 30 temmuaz 934 perşembe aat 14 ten 16 ya kadar. 1 — İşbu gayri menkulun arttırma gartaamesi 18/Haziran/934 - tarihinden itibaren 934/2 No. ile Çorlu sulh mabkemesi satış mömurluğunun mu- ayyen No, sında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malömat almak istiyonler işbu şartnameye ve 934/2 dosya numarasile memuriyetimize müracaat etmelidirler, 2 — Artırmaya iştirak için yukar- da yazılı kıymetin * 7,5 nispetinde akçesi veya milli bir bankanın =iwçe:ıe tevdi edilecektir. 8 — İpotek #sahibi — olacaklılarla diğer alükadarların ve irtifak hakla sahiplerinin gayrimeokul — üzerindeki haklarını hususile İniz ve masıala dair olanın iddialarını işba ilân tarihinden yirmi gün içnde evrakı mü:pitelerile birlikte memutiyetimize — bildirmeleri icap eder aksi halde bakları tapu — sici- Kle sabit olmadıkça nl:"beda[inîl paylaşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artırmaya iştirak edenler arttırma şartnamesini okumuş ve İâzümlüu malümat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. $ — Tayin edilen zamanda gayrl menkul üç defa bağrıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıyınttin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya satış isteyenin — alacağına — rüchamı — olan diger alacaklılar bulunup ta bedel bunların ©o gayrimenkul — ile te- min — edilmiş — alacaklıların. mec- muundan — fazlaya — çıkmazsa — en çok arttıranının taahhüdü baki kal- mak Üzere arttırma on beş gün daha temdit ve on beşinci günü ayni saatte yapılacak arttırma bedeli Gatış - iste- yenin alacağına rüchanı olan — diğer alacaklıların o gayrimenkul İle temin edilmiş alacakları mecmuundan faz- laya çıkımak şartile en çok arttırana Ahale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz. 6 — Gayri meukul kendisine ihale edilen kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayi vermezse ihalt kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek — teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona raı olmazsa veya bulun- mazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya n Arttırana Ihale edilir. İki ihale ıı=a.ı.ı berk ve geçen günler için yüzde beşçten hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın me- muriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. Mezkür gayri menkulün — yukarda :î 'orlu Sulh mahkemesi #satış memur- luğu odasında işbu ilün ve gösterilen Arttırma şartaamesi dairesinde satı- Tacağı ilân olunur. gün zarlında mahkeme veznesine İbraz edilmesine edilmediği takdirde sene- din iptal edileceğine 34413 Noh dösye ile karar verilmiş olduğu — ilân olunuz. * Hoj %Mırloı 30 / temmuz/ 934 tarihinde