24 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

24 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Arab Yazanı * * Filhakika öyle olması lâzımdır, fakat her nedense Mister Filbi ile M. Van Depol pek dostturlar, Sinyor Delikata'ya galince; onun fikrinde İtalyan otomobilleri, Ye- men çöllerinde yapılan tecrübe- lerle sabit olmuştur ki bütün diğer markalara faiktir. Bu — faikiyeti etrafa anlatmak lâzımdır. Bu se- beple o, ötekilerle selâmlaşır, yolda tesadüf ederlerse görüşür- ler, fakat bu münasebetlerin dost- luk derecesini bulduğu hiç görül- memiştir. Mister Filbi makarnayı hiç sevmediğinden, Van Depol ise Napoli şarkılarına tahammül ede- mediğinden bahseder. Bu üç yeni içi kadar bir şehircikte otururlar da işte böyle uyuşamazlar. Neden mi? bilmem ki... Bu Üç yeni müslüman dedim, müslüman avuç | a. Çin Cezairi karış karış bilen oralı bir zengin anlatırdı. Onun Adaplığını Cezairliliğini meslümanlılığını ispat eden bir hâli vardı: Tunustan getirttiği aşçısına iki üç ayda bir nefis kuskus pilâvı ve aside yaptırır. ve dinine ima- nina inanmıyanlara ikram ederdi. İbrahim Debevi Şerif Hüseyini sevmez, amma bütün umumi harp senelerini onun yanında geçirmiştir. şimdi olduğu gibi ©o vakit te oturduğu eve hep Fransız bayrağı çekermiş. O zaman Medi: hasara eden Emir Feysal - vefat eden İrak kıralı Feysal Hz. - ka- rargâhında uzun zaman kalmış, şonra tahliye ettiğimiz Medineye eyi mu- i Fransız heyetinin başında girmiş | do- ve oradan bütün Arabistanı | laştıktan sonra tekrar Mekkeye, filhakika koca Hicazda bunların | bir dördüncüsü yoktur. Ancak tamamen hakikata ter- cüman olabilmek için bir ( eski müslüman ) dan da icap eder. | pat içi bahsetmek Bu da Ciddede mukim İbrahim | Debevidir. zat anasıl müslüman ana babadan doğmuş halis muhlis bir müslüman | olduğunu söyler, hattâ Cezairin en asil sülâlelerinden birine men- sup ve daha ileri giderek seyyit olduğunu da iddia ederdi, Yerli Araplar, bilhassa eşraf İbrahim Debevinin yarım yamalak bildiği arapçayı bile bir frenk şivesile konuştuğunu söylerler. Vakıa onun sakalı Hicazın en büyük sakalıdır, bundan dolayi | ona ( İbrahim Ebu Digin ) derler, ©, sakalını öyle bir sıvazlar ki, © ande büyük bir lazarit papazı- nın gözünüzün önüne gelmemesi imkânsızdır. Arapça kitap okumak adeti değildir, fransız gazetelerini ve kitaplarını okur, belki muzip- lik olsun diye “ona Cezairden bah- sedenlerin lâkırdılarını ağızlarında bırakır. Hele aslını neslir/, men- sup olduğu büyük ve asil Cezair sülâlesinin birşeyler adını sanını soranlara uydurduğunu Son Posta ssl, Havadie ve, e sokağı, 25 İSTANBUL Gazetemizde — çıkan — yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aittir. ABONE FiATLARI ' 4010 | 8 Senel Ay | Ay Kr. | Ke, | Ka TÜRKİYE 1400 YUNANİSTAN ECNEBİ Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 28 kurüştur. Gelen evrak geri verilmerz. ilânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi lüzumdır. Posta kutusu: T4l (stanbul Telgraf :Sonposta Telefon :20203 Bu zat Fransızdır, bu w | agel kefiye Ciddeye « ayıftır, hastadır amma bir türlü Hicazdan ayrıla- maz. Araplığını, Müslümanlığını is- skus pilâvı ve aside Pişirttiğinden bahsetmiştim, onun bir de hemşiresi vardı ve hemşi- resi ile Ciddede beraber oturur- lardı. Fakat hiç kimse bu kadın- cağızın gör Haydi erkeklere namahrem ondan diyelim, fakat yerli, yüzünü görünmü; ordu eşraf aileleri erkek kardeşine benziyor mu diye | tahakkukuna acaba, | okadar merak ederlerdi de yine bir türlü Deberi'nin bu hemşire- sini göremezlerdi. Muamma mı ? Hayır, muamma değil, sade bu kadıncağız inzivayı severmiş te ondan, Debevi bir gün ağzından şu sözü kaçırmış: — Kadın bu, olur ki bir ge- vezelik eder, otursun olturduğu yerde, daha iyi! Fakat nadense Seyit İbrahim | Debevinin İbnissuutla bir türlü düzgün değildi. — Aramızı bozan var. Derdi, İbnissuut ise onun için: — Ötekiler burada gözümün önünde müslüman oldular, bu ise ezelden beri müslüman olduğunu iddia ediyor, beni aldatmak isti- yor, bir de (Seyitlik) sevdasında. Bu sebeple bu adama bir türlü kanım ısınamıyor, drr&xiş. arası Debevi Seyitliğine, müslüman- biğina: tor — kondurmumak ” için içki de, sigara da kullanmazdı - Vahabiler sizarayı günah sa- yarlar - ekseriya entarı ve daima ile gezerdi, bütün bunlara dikkat ederdi amma.. Bir gece Ciddede birdenbire Milan operasının sesi düyuldu. O ana kadar radyo nedir bilmiyen şehirde ertesi gün Mös- yö İbrahimin gümrükten bir radyo makinesini nasıl geçirebildiğini anlata anlata bitiremiyorlardı. İbnissuut bu şeytan işi maki- neyi merak etti, istetti ve bir daha Mösyö İbrahime iade etmedi. M. Ibrahim de pek az sonra Ciddeden gitti.ve bir daha avdet etmedi. Bu hal Fransızların iyi | rihli ve 2757 numaralı | de çıkmıştır. bir | müstemlekeci olmadıklarını iddia | edenlere hak verdirebilir. düşünmek lâzımdır ki ne Hicazda, ne de şunu da Fransanın | Yemende gözü yoktur. Fransanın bu iki kıtada oraları benimsemiş olanlarla beyhude bir Fakat | Fisc | Dünkü Mühim Beşiktaş Takımı 3, Viyana Takımı | ' Sayı İle Oyuna Nihayet Verdilef | KH erin İçyüzü 24-7-954 rekabete — girişmeyi lüzumsuz bulduğu muhakkaktır. manasız ve | Hattâ Cidde önünden geçen | Fransız vapurları bile bu limana | uğramazlar. Onlar da meydanı ngiliz ve İtalyan vapurlarına bıs rakmışlardır. Pancar Çiftçilerinin Orduya Hediyesi | Ankara, 23 (ALA.) — Trakya | şeker pancarı müstahsilleri Al- pullu şeker fabrikasına sattıkları pancarlardan ayırdıkları iane ile ordumuza bir tayyare — hediye | etmeğe muvaffak olmuşlardır. Alpullu şeker fabrikası, müs- tahsillerinin bu isteklerine müza- heret etmiş ve bu vatani arzunun gerek manen ve gerek maddeten yardımda bulun- muştur. Satın alınan tayyarenin isim konma merasimi 30 ağustos zafer ve tayyare bayramı günü yapılacaktır. İ iş |Resmi Gazete Yugoslavya ile Ticaret an- laşması — Türkiye — Yugoslavya hükümetleri arasında yapılan ve 20 üden itibaren mer'iyet * Fonulan ticaret anlaşması buna bağlı A ve B listeleri ile yete giren Türkiye, ing — mukavelesi ve mütemmim protokol 21 Temmuz ta- resmi gazete. Kontenjan — Kontenjan listesine yapılan ilâveler ve kontenjana bak- maksızın bazı ihtiyaçları karşılamak üzere yapılabilecek ithalâtın İlsteleri b kararname ile bereber 19 Sebze Fiatleri Gtanbul — 23-7-934 | Meyva Ve | 1inci| 2 inci | 1 Kilo | Kilo | — 18 6 | Şeftali | 12 Armut samanlı Akçel » — Kiymeti » — Adıyaman » Kınl » — Kantar topu Edremit 10 A -3 | | Vişne Erik Üzüm İzmir çekideksiz — Sebzeler — Ayşe kadı eğeili Çalı fasulye Kabak Bamya yerli İzmir » » İzmir Sivrl biber yerli — | Patlıcan (tanesi) Salatalık Yeni Neşriyatı Verem ve alkolizm — Ha; baş doktoru İbrahim Zati Bey bir ilmi etüt neşret. hane bu isimde yeni miştir. İbrahim Zati Beyin inanmış bir | bilenler, onun | Yeşil Hilâlci olduğunu alkole karşı duyduğu nefretin derecesi hakkında kâfi bir lar. Zati Bey, alkolizmin binbir tahri- batı arasında bilhassa (659) kişiyi dört grupa ayırarak — bünlerin çocukları inde — verem — tetkikatı — yapan vardığı şu neti. nesillerinde mutedil — kul- yüzde olanların ayyaşların lananların 0,7 oldukça yüzde nesillerinde yüzde 21,7. Bu küçük esar mutlaka okunmalı- dır. Çünkü mühim bir ihtiyaca muka- bele ediyor. Dolmalık biber yörli || fikir edinmiş olur- | ler Üüzerinde | ( Dünkü Viyananın W. A. C, takımı geçen cuma Fenerle yaptığı maçı (2 - 1) kazandıktan sonra dün de Boşiktaşla karşılaştı. W. A. C. | (Viyana atletik kulüp'okuyunuz)un bir Fener - Beşiktaş muhteliti ile oynaması mevzuubahsti. Fakat Beşiktaş böyle bir teklifi kabul etmedi. Çünktü Istanbul şampiyonu | sıfatile şehrin en kuvvetli kulübü olduğu kanaatinde idi. Binaena- | leyh (2 - 1) gibi az bir farkla | Feneri yenebilen bu kulübe karşı kendi esas kadrosile çıkmakta hiç bir mahzur görmedi. Onun içindir ki dün (W. A. C.) ile karşılaşacak olan takım hakkında gazeteler — mütenakız haberler yazdılar ve kısmen Fener - Be şiktaş muhteliti, kısmen de yalnız Beşiktaşın maç yapacağını bil- dirdiler. Çünkü işin içinde yine futbol âli #siyaseti vardı ve anlaşma pazarlığı bitmediğinden kat'i vaziyet tebellür etmemişti. Bu mukaddemeden sonra maçın tafsilâtına gelebiliriz: | Saat altıya çeyrek kala evvelâ | Viyanalılar — sonra sahaya çıktılar. Beşiktaş takımı merkez muha- cimine Nâzım yerine Bambinoyu alarak şu şekilde çıktı: Mehmet Ali - Adnan, Hüsnü - | Nuri, Feyzi, Fahri - Hayati, Hakkı, | Bambino, Şeref, Eşref. Hakem Suphi Beyin idaresin- | de başlıyan oyunun ilk dakikala- | rında Beşiktaş muhacimleri çok ümit verici bir oyun çıkarmıya muvaffak oldular. Hatta merkez | muhacimi ile yer değiştirerek oy- * nayan Hakkının birkaç defalar, o meşhur Viyana müdafii Sestayı şaşırttığı oldu. Beşiktaşın Birinci Golü Beşiktaş hücum hattının taz« | yiki devam ettiği sıralarda, maçın dördüncü — dakikasında, müdaflinin — başından Beşiktaşlılar Viyana inen top || Beşiktaş sol içinin ayağına düştü. Şeref bu fırsatı seri bir vuruşla gole tahvil etti. Oyunun daha dördüncü daki- kasında — kaydedilen bu - golle | Viyana — takımının, mağlâbiyetini GÜmit edenler çoğalmıştı. Fakat Avusturyalıların kuvvel maneviye- leri bu sayı ile bozulmamıştı. Çok geçmeden mukabil akınlara baş- | Tadılar. Viyananın Golü Sekizinci dakikada, sağ mua- vinin ortaladığı topu kafa ile alan Viyana sağ içi beraberlik | sayısını yaptı. Bu gölden sonra iki taraf ta müsavi bir oyunla maça devam ettiler. Yirminci dakikaya doğru Viyanalıların — hâkimiyeti — daha fazlalaştı. Viyan rin İkinci Golü Viyana sağ müdafii - sağaçık- maçtan bir başka intiba ) larma kadar uzayan bir pas verdi. Sağaçık sağ içe v Sağiçleri güzel bir şütle İM l sayıyı kaydetti. | Beşiktaşlılar;takımlarında tadf — | yaptılar, kalecilerini değiştirdi. B Viyananın Üçüncü Golü Otuz altıncı dakikada, sağd pas alan Viyana soliçi kafa V kaleye attı. Kaleci tuttuğu hâldi elinden kaçırarak — Viyanal Üçüncü gollerine sebep oldu. Viyananın Dördüncü G Kuvveimaneviyeleri pek 54! lan Beşiktaşlılar vaziyeti Viyatfi tamamen — bırakmıştılif Devrenin bitmesina beş dal kala Viyana merkez muhacimii soliçi beslemesi ve onun da bir vuruşu ile dördüncü Viyatl golü de oldu. Birinci devre böylece Viyanalıların galibiyeti ile netict” lendi. ğ İkinci Devre İkinci devreye üç gol farkli çıkan Beşiktaşlılar iki dakilü içinde biri Şerefin ayağı, ikinci Bambinonun kafasile biribiri Üf töüne iki gol çıkardı. Vaziyet hiç beklenmediği bif zamanda 4-3 haline gelmi Beşiktaşlıların ümitleri, seyircil arzuları yine coşmuştu. Fakat ümitlerimiz çok devam edeme! Yedinci dakikada Viyanalıltf sol açıklarile hücuma geçtileri Sol açık sürüp sürüp kıl”'_. yaklaştırdığı topu pek sıkı bif şütle içeri çekti, beşinci goll kaydetti. Ba gölden venra. hâktalli tamamen kendi taraflarına alâf misafirlerimiz. sahada istedikl gibi oynamaya başladılar. Pef ağır bir tazyıkın ifadesi olan bif çok şütler çektiler.| Uzaktan çt kilen şütlerin ekserisi kısa fark” larla dışarı gitti. Viyanalıların altıncı ve yedinci golleri Kırkıncı. dakikaya doğru # açıklarının ortaladığı bir top” isabetli vuran merkez muhacif' leri altıncı golü de atmış oldu- Bundan iki dakika sonra yif” solaçıklarının indirdiği bir hücumü merkez muhacimleri yedinci gel şelinde neticelendirdi. Müessif Kaza Oyunun neticesine iki dakikâ kala Avusturya milli takımı oyt!” cularından Çizar Fahri ile Ç"Pıî tığı sırada kolu fena halde kırıldı. - Dün soliçte çok muvaffak olan bu kıymetli Viyana oyuncusunu” başına gelen müessif kazadf dolayı seyirciler teessür duyd" * Fenere Yapılan Bir Te Evvelce şehrimize gelmiş olah * caristanın Boçkay kulübü kendi (Devamı 11 inci sayfada * hlara ıi5 yf